IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Björk - Vespertine [Super Audio CD versie] Volgende pagina
Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 25-02-2004 22:36 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

had vandaag de onlangs uitgebrachtte Super Audio CD versie van het album "Vespertine" (Björk) gekocht. En WOW!!! Het is echt als of je naar hele andere opname luistert in vergelijking met de standaard cd versie van dit album! De stereo SACD opname klinkt zo veel voller en rijker!!!

Ook staat er een 5.1 multichannel / surround versie op het schijfje en die klinkt ook heel, heel erg bijzonder. Heel erg ruimtelijk met wat freaky effectjes er ing. Heb daar nog niet echt naar geluisterd maar dat gaat nog wel gebeuren.

Ik raad ieder aan die een fan is van Björk om de sacd versie van dit album aan te schaffen... ook mensen die (nog) geen sacd speler hebben kunnen hem gewoon beluisteren want het is een hybride cd (dus zowel in een sacd als in een gewone cd speler af te spelen, maar in een gewone cd speler maak je natuurlijk geen gebruik van de capaciteiten van de sacd).



[Dit bericht is gewijzigd door Ebullition op 25-02-2004 22:37]


~ We are a virus with shoes


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 25-02-2004 22:42 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

dan is die versie vast duurder, als de normale cd.

verder heel leuk allemaal, maat björk is in de verste verte niet te linken met enige vorm van metaal.

of staat er een cover van slayer op?


Oud Vuil.


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 25-02-2004 23:02 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 25 februari 2004 22:42 schreef webblaster wim het volgende:
dan is die versie vast duurder, als de normale cd.

verder heel leuk allemaal, maat björk is in de verste verte niet te linken met enige vorm van metaal.

of staat er een cover van slayer op?


ik had er 21 Euro voor betaald wat wel zo'n 6 euro meer is dan wat de normale cd versie moet kosten...maar veel sacd zijn helaas gewoon prijzig...al zie ik niet echt in waarom dat is. De productie kosten liggen maar een fractie hoger dan die van een gewone cd.

inderdaad niet te linken met enige vorm van metaal...maar ik ga er wel vanuit dat er Björk fans zijn die dit forum bekijken. vandaar dat ik het ook geplaatst had in 'muziek algemeen'.

en nee, geen slayer cover... heeft een rood harige dame uit de VS al gedaan namelijk.


~ We are a virus with shoes


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 26-02-2004 0:51 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Ik heb de cd Debut van Bjork, en die vind ik best wel goed eigenlijk

[Dit bericht is gewijzigd door Mies op 26-02-2004 0:51]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 0:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2004 23:02 schreef Ebullition het volgende:
maar veel sacd zijn helaas gewoon prijzig...al zie ik niet echt in waarom dat is. De productie kosten liggen maar een fractie hoger dan die van een gewone cd.



Simpel:

a.product zit nog in de pioniersfase. Niet iedereen heeft SACD spelers. Je hebt of een SACD speler nodig of een Hybride SACD schijfje met zowel een CD als SACD laagje. Mensen die nu al over de apparatuur beschikken willen extra betalen..pioniers.

b.Je levert een hoogwaardiger product op. In geval van software (muziek, film, PC programma's) gaat het niet om productiekosten maar om de informatie die je verkoopt.


ANyway. SACD heerscht. Heeft een groot nadeel: het is een Sony standaard en in principe zijn alleen titels die op Sony en sublabels uitgebracht zijn op SACD beschikbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 26-02-2004 13:13 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 26 februari 2004 0:56 schreef Chelman het volgende:
Simpel:

a.product zit nog in de pioniersfase. Niet iedereen heeft SACD spelers. Je hebt of een SACD speler nodig of een Hybride SACD schijfje met zowel een CD als SACD laagje. Mensen die nu al over de apparatuur beschikken willen extra betalen..pioniers.


Het is niet waar dat SACD nog in de pionierfase zit. Het product is eigenlijk al een jaar of 6 à 7 oud. De laser van SACD spelers zullen niet echt meer veranderen / verbeteren. Het enige waar nog aan gesleuteled wordt is de software van de speler.

Terwijl ze mijn inziens toch beter geld kunnen uittrekken voor het isoleren van de speler (om bij geluiden te minimaliseren) en het ontwikkelen van stillere voedingen (of die er apart bij gaan leveren)...maar dat is een ander verhaal

Het is zo dat niet idereen een SACD speler heeft maar ik denk dat als ze Super Audio echt een succes willen laten worden ze alles als een hybride moeten gaan uitbrengen.

quote:
b.Je levert een hoogwaardiger product op. In geval van software (muziek, film, PC programma's) gaat het niet om productiekosten maar om de informatie die je verkoopt.


ja, dat is inderdaad waar alleen gaat dat, mijn inziens, niet geheel op voor SACDs. Het aanbod van SACDs bestaat grotendeels uit heruitgaves van oud materiaal van bv. Bob Dylan of The Rolling Stones. Het gaat dan ook om albums die hun kosten in royalties 30 jaar geleden al hebben opgebracht.

Goed, ze zijn ge-remastered en sommige zijn geconveteerd naar surround sound maar ook die kosten rechtvaardigen de prijs van 30 Euro per SACD niet! Ookal is er wel veel tijd & aandacht besteed aan veel van de remasters.

En zeker voor CDs die de laatste 4 jaar zijn opgenomen geldt dat niet omdat die in de studio toch al met zo'n hoge resolutie kunnen worden opgenomen dat niet persé een speciale mastering nodig heeft voor een 2 kanaals stereo SACD.


quote:
ANyway. SACD heerscht.


geheel en al mee eens.

quote:
Heeft een groot nadeel: het is een Sony standaard en in principe zijn alleen titels die op Sony en sublabels uitgebracht zijn op SACD beschikbaar.


ja, al beginnen andere labels nu langzaam aanboord te klimmen van de sacd trein. Virgin had plannen om alles als hybride uit te brengen maar daar is tot nu toe weinig van terecht gekomen.
Helaas heeft sacd wel een geduchte tegenstander in de vorm van dvd(audio). Een medium wat zijn plaats toch wel echt wel verovered lijkt te hebben.

hoop niet dat het kwalitatief betere product het onderspit delft net als ten tijde van de strijd tussen beta-max & vhs.


~ We are a virus with shoes


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 26-02-2004 13:21 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Jammer dat enkel de grootste kutplaat van dat mens in die versie te krijgen is.
Vespertine is echt slaaaapverwekkend.


Uit liefde voor ZM.


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 26-02-2004 17:06 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

zijn die cd's toevallig ook af te spelen door dvd-spelers? aangezien er ook wat dvd albums uitkomen met 5.1 geluid (zoals dimmu borgir)?

Heb nl nog nooit gehoord van sacd's


Ebullition
Usericon van Ebullition
Posted 27-02-2004 8:57 by Ebullition Wijzig reactieProfiel van EbullitionQuote dit berichthttp://www.metalprovider.com/ved_buens_ende

quote:
Op 26 februari 2004 17:06 schreef Lothar het volgende:
zijn die cd's toevallig ook af te spelen door dvd-spelers? aangezien er ook wat dvd albums uitkomen met 5.1 geluid (zoals dimmu borgir)?

Heb nl nog nooit gehoord van sacd's



ja & nee. SACD is niet gelijk aan DVD. De standaard CD laag van een hybride SACD is af te spelen op een dvd speler maar dan heb je dus geen profijt van de SACD capaciteit. (beter, heldere & voller geluid)


Er zijn DVD/SACD spelers - die dus software er in hebben om beide soort schijven af te kunnen spelen. Als er op je DVD speler niet expliciet vermeld staat dat het SACDs kan afspelen dan kan het ding het niet.

Het 'voordeel' van DVD is dat je er makkelijk beeld materiaal bij kunt stoppen en dat is bij een SACD veel minder het geval (al kan het wel, geloof ik).


~ We are a virus with shoes


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 27-02-2004 18:29 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

Heb je wel goede versterker + boxen dan?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-08-2004 21:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik wilde hier geen aparte topique voor aanmaken....

Ik heb zelf eigenlijk alleen maar 'Debut' die ik echt heerschend vind. Verder ken ik Björk dus niet zo goed. Op welke plaat staat het nummer wat ze zong tijdens de opening van de Olympische Spelen? Of is het een nummer dat speciaal voor de OS geschreven was?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-08-2004 15:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Anyone?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2004 15:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Bjork is zeker fijne muziek ik zal t vd week weer eens aanzetten


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2004 15:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 15:34 schreef Chelman het volgende:
Anyone?
Weet je toevallig hoe dat nummer heet dan? Ik heb geen OS gekeken dusch ik heb geen idee over welke je het hebt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Waldkauz
Usericon van Waldkauz
Posted 31-08-2004 15:49 by Waldkauz Wijzig reactieProfiel van WaldkauzQuote dit bericht

Het nummer heet 'Oceania' en staat als het goed is op haar nieuwste CD 'Medúlla', die gister uitgebracht is.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-08-2004 15:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 15:49 schreef Waldkauz het volgende:
Het nummer heet 'Oceania' en staat als het goed is op haar nieuwste CD 'Medúlla', die gister uitgebracht is.
Oeww misschien toch zo nog even richting de stad.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Waldkauz
Usericon van Waldkauz
Posted 31-08-2004 15:53 by Waldkauz Wijzig reactieProfiel van WaldkauzQuote dit bericht

Ik weet niet zeker of 'ie ook al daadwerkelijk in Nederland te verkrijgen is, maar je kunt het allicht even proberen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-08-2004 16:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 augustus 2004 15:49 schreef Waldkauz het volgende:
Het nummer heet 'Oceania' en staat als het goed is op haar nieuwste CD 'Medúlla', die gister uitgebracht is.

OK! Thanks.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 01-09-2004 16:04 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Die nieuwe Björk wordt trouwens een heel speciale plaat. Minimale instrumenten, de plaat wordt grotendeels a capella. Gastrollen zijn er voor onder meer Rahzel van The Roots (de enige rapper waarvan ik ooit gehoord heb dat ie kan beatboxen en rappen tegelijk) en vocale grootmeester Mike Patton.

Oh ja, ik ben groot fabn van Björk. Iemand die de plaat Homogenic kent?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-09-2004 18:03 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik

Edit: Pardon, dat was eigenlijk Post

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 01-09-2004 18:37]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 01-09-2004 20:59 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Bjork is best erg vet kicke. Ik heb er een stapel cd;s van, maar ben een paar jaar geleden gestopt met het volgen van Bjork. Moet ik toch eens gaan checken.




kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2007 12:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Iemand haar nieuwe CD al gehoord. Is eergisteren uitgekomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 09-05-2007 12:51 by Lothar Wijzig reactieProfiel van LotharQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 12:28 schreef kwelgeest het volgende:
Iemand haar nieuwe CD al gehoord. Is eergisteren uitgekomen.


Ja is heel erg gaaf geworden!

edit: typefout

[Dit bericht is gewijzigd door Lothar op 09-05-2007 13:13]


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-05-2007 12:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Oei, nog iets wat ik moet checken.. !


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2007 12:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2007 12:54 schreef spectre het volgende:
Oei, nog iets wat ik moet checken.. !
Er kwam de laatste tijd al zo weinig uit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-05-2007 12:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ja.. klote is dat he
dure maanden

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 09-05-2007 12:59]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen