IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : ...en alweer bezuinigingen. Vorige pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-09-2011 22:49 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Studeren wordt sowieso een stuk duurder . Tweede studie (ook twee studies tegelijk), extra dokken, tweede master, langstudeerboete.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 15-09-2011 22:50]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 15-09-2011 22:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Just some thoughts in het algemeen:

Werken tot je minimaal 66 bent (zal nog wel oplopen), bezuiniging op het PGB, pensioenonzekerheid, spaarloonregeling vervalt, lagere lonen komen eerder in de 2e belastingschijf, zorgpremie omhoog en toeslag omlaag + pakketuitkleding, hogere boetes, debacle van Griekenland zal wel weer doorberekend worden etc etc


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-09-2011 23:07 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Niet iedere burger gaat dat, direct, in de portemonne voelen, natuurlijk. Een gedeelte komt ook uit afslanken vd overheid: minder geld naar buitenland, minder overheid, minder ambtenaren, minder defensie etc. Groot gedeelte van de bezuinigingen zullen indirect merkbaar zijn: minder overheidsbestellingen.
En ik ken mensen die er heel wat duizenden Euro op achteruit gaan.

Edit: En het is geen 18 miljard in een jaar, toch? Ook al flinke slok op de borrel. Maar zoals G-L al aangeeft kan een student er al met gemak meer dan 5.000 op achteruit gaan. De 18 miljard wordt gewoon niet per hoofd verrekend.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 15-09-2011 23:19]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 16-09-2011 1:50 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Als we nou gewoon eens de kopvoddentaks gaan invoeren....



Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 16-09-2011 2:14 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2011 1:50 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Als we nou gewoon eens de kopvoddentaks gaan invoeren....


Dan heeft de PVV een symbolische overwinning geboekt, die de rijksbegroting slechts marginaal gaat helpen. Een druppel op een gloeiende plaat. M.i. kunnen we beter stoppen met terminale patiënten volpompen met tonnen aan medicijnen, dat zet tenminste zoden aan de dijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 16-09-2011 2:15]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2011 7:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je hebt al minimaal de helft van het te bezuinigen bedrag in de pocket als je de hypotheekrenteaftrek bij huizen boven de drie ton afschaft. En je bespaart meteen een hoop bureaucratie door de ambtenaren uit te sparen die zich met deze constructie bezig moeten houden. Rijkdom hoeft wat mij betreft echt niet gesubsidiëerd te worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-09-2011 7:59 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 september 2011 7:10 schreef bastianus het volgende:
Je hebt al minimaal de helft van het te bezuinigen bedrag in de pocket als je de hypotheekrenteaftrek bij huizen boven de drie ton afschaft. En je bespaart meteen een hoop bureaucratie door de ambtenaren uit te sparen die zich met deze constructie bezig moeten houden. Rijkdom hoeft wat mij betreft echt niet gesubsidiëerd te worden.
Dit vraagt natuurlijk om een cijfermatige onderbouwing. Nog los van de vraag of het ethisch wenselijk is.
De winst die jij maakt op de verkoop van je huis wordt als inkomsten belast. Niet meer dan logisch dan en eerlijk dat jij de kosten voor het maken van die winst mag aftrekken. Daarnaast is Nederland wel meer dan genoeg genivelleerd en trekt de HR-aftrek dit weer een beetje recht.
Op zich niets mis met het afschaffen van de HR-aftrek, maar dan moet de verkoop van een huis anders benaderd gaan worden door de fiscus en er een compensatieregeling komen: belastingverlaging, versobering sociale huur, afschaf/vermindering huurtoeslag.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-09-2011 8:03 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2011 7:59 schreef Kvelgeest het volgende:
versobering sociale huur, afschaf/vermindering huurtoeslag.


Dat zijn ze allang mee bezig. Huurders gaan er bij dit kabinet op achteruit.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-09-2011 8:06 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 september 2011 8:03 schreef Gemene Lepel het volgende:
Dat zijn ze allang mee bezig. Huurders gaan er bij dit kabinet op achteruit.
Dat is volgens mij vooral vrije sector. Daarnaast is zo'n sociale eengezinswoning met huursubsidie belachelijk goedkoop wonen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-09-2011 8:17 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Er veranderen wel dingen, zoals het lagere maximumloon om in sociale woningbouw te wonen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-09-2011 9:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Vanaf volgend jaar zullen wij moeten gaan kopen in elk geval, omdat we behoorlijke 'scheefhuurders' zijn. In principe hoef ik niet per se HR-aftrek te hebben, ik kan ook wel op eigen kosten een huis veroorloven. En ik ga geen hoge huur betalen voor de kwaliteit (laag) van het huis waar we nu huren. Maar goed, goedkoop huren was onze eigen keus. Jammer dat het niet meer kan, maar in het kader van de woningnood wel begrijpelijk.
Het trieste is ook nog eens, dat als mijn salarisonderhandelingen van gisteren het gewenste gevolg hebben, we in een andere belastingsschaal terecht komen en ook last van de nivellering krijgen. Maar goed, de perspectieven op termijn zijn gunstig, we gaan vanzelf nog meer verdienen.
Verder denk ik dat de huizenprijzen ook wel zullen dalen als de HR-aftrek afgeschaft wordt. Ze worden nu al lang kunstmatig hoog gehouden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 16-09-2011 9:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Met die langstudeerdersboete die me boven het hoofd hangt +zorg/huurtoeslag merk ik de bezuinigingen zeer zeker wel. Ook collegegeld is omhoog en sowieso wordt alles steeds een beetje duurder. Doet wel zeer in de portemonnee. Maar ach, het is nu even kut, maar krijg er (hopelijk) uiteindijk een goede baan voor terug. Even door de zure appel heen bijten.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-09-2011 9:59 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-09-2011 10:02 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2011 7:59 schreef Kvelgeest het volgende:
De winst die jij maakt op de verkoop van je huis wordt als inkomsten belast. Niet meer dan logisch dan en eerlijk dat jij de kosten voor het maken van die winst mag aftrekken.


[ ] Juist
[x] Onjuist

Dat is geen inkomen maar vermogen wat in box 3 met pak hem beet 1,2 % effectief belast wordt.

Hypotheekrente is rente op schulden die je in het verleden voor alle schulden, maar tegenwoordig alleen nog bij hypotheken, mag opgeven als negatief inkomen.

Net ff anders.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-09-2011 0:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen