IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Klassieke gitaristen? Vorige pagina | Volgende pagina
Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 23:45 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 11:27 schreef goblinjester het volgende:
Natuurlijk kan je een akoestisch gitaar ook elektrisch versterken en dan ook een hoop herrie maken. Maar Piano heeft meestal een iets gevoeligere snaar bij mij. Ik ben zelf het meest dol waar lichte muziek en zware muziek bij elkaar komen. Vandaar dat ik helemaal dol ben ( was ) op Gothic Metal. En wat ook helemaal te gek is zijn de DireStraits waar ook veel piano in voor komt. Maar zoals ik al zei: Klassiek vind ik het best tot zijn recht komen op een Piano. Zoals dat stuk van dat grietje vind ik een hele goeie kloon van een Piano, oftewel het is het niet helemaal. Is trouwens Ennie Morriconie ( of hoe je het schrijft ) klassieke muziek? Want die gebruikt elektrisch gitaar.


Of je gitaar versterkt of niet, het geluid is íeliger' dan dat je voluit piano speelt. Heb je je trouwens wel eens verdiept in de pianomuziek van Beethoven?
Gothic metal kan goed zijn in bombastische gedeeltes enzo, hoewel ik daar meestal geen fan van ben. Ik hou meer van het contrast, zoals je in black metal echt een benauwende of broeierige stilte of bijna-stilte kunt ervaren, fantastisch.
Ik ken niet veel van de Dire Straits, maar vind dat ze wel treffende nummers hebben gemaakt (On every street). Mooie van hun vind ik ook dat ze bewijzen dat je helemaal niet hard hoeft te spelen op je instrument om een goed nummer neer te zetten.
'Dat stuk van dat grietje'? Waar heb je het over?
'Ennie'-nogwat ken ik ook niet sorry....


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 23:47 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 11:29 schreef goblinjester het volgende:
Moet er eerst iemand ook Flamenco kunnen spelen Das volgens mij zo ontzettend moeilijk.


Ehm ja inderdaad, het is mijn droom om dat te kunnen! ..Zulke intense muziek!


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-03-2004 23:51 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 maart 2004 21:52 schreef Bintmeister het volgende:
Ik zit er toch sterk over na te denken om binnenkort maar eens gitaarles te gaan nemen, omdat mijn techniek en theorie gewoon zuigt. Misschien dat ik dan ook iets in de richting van klassiek wil, lijkt me best handig voor techniek en theorie.


Maar je speelt dus al electrisch ofzo?
Met een electrische gitaar kun je ook net zo goed aan je techniek en theorie werken hoor, maar dan meer op het vlak van 'moderne' (blues/jazz/metal/whatever) muziek dan. Als je akoestisch gaat dan leer je meer de klassieke kant kennen, maar als je richting metal wil (neem ik aan) dan is het echt niet nodig. (Scheelt je een hoop ellende)


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 0:09 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 23:45 schreef Ishtar het volgende:
(...)
'Ennie'-nogwat ken ik ook niet sorry....


Ennio Morricone ken je niet??? Ga je schamen...

Die maakt veel filmmuziek. Hij heeft onder andere de muziek voor The Good, The Bad And The Ugly geschreven.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:15 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:09 schreef altx het volgende:
Ennio Morricone ken je niet??? Ga je schamen...

Die maakt veel filmmuziek. Hij heeft onder andere de muziek voor The Good, The Bad And The Ugly geschreven.


Dat verklaart iets.. ik hou niet van films. Die film waar jij het over hebt.. geen idee waar hij over gaat haha!


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:16 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:09 schreef altx het volgende:
Ennio Morricone ken je niet??? Ga je schamen...

Die maakt veel filmmuziek. Hij heeft onder andere de muziek voor The Good, The Bad And The Ugly geschreven.


Maar maakt hij klassieke muziek of niet? (in navolging van goblinjester)

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 03-03-2004 0:17]


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 0:23 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 0:15 schreef Ishtar het volgende:
Dat verklaart iets.. ik hou niet van films. Die film waar jij het over hebt.. geen idee waar hij over gaat haha!


Je hoeft niet gelijk in de gordijnen te klimmen hoor...

(Maar de film die ik noemde is zo'n beetje de allerbekendste western die er bestaat. Zo van, of je nou van westerns houdt of niet, de naam van die film ken je in ieder geval. Ik hou zelf namelijk ook helemaal niet van westerns...)

quote:
Op 3 maart 2004 0:16 schreef Ishtar het volgende:
Maar maakt hij klassieke muziek of niet? (in navolging van goblinjester)


Moeilijke vraag... Dit soort filmmuziek heeft wel veel van klassieke muziek weg, maar toch is het niet echt klassieke muziek, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien dat iemand anders het beter uit kan leggen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 0:33 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 0:23 schreef altx het volgende:
Ik hou zelf namelijk ook helemaal niet van westerns...)



tttttt....

noem jij jezelf een man?


And my marlboro light


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:34 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:23 schreef altx het volgende:
Je hoeft niet gelijk in de gordijnen te klimmen hoor...

(Maar de film die ik noemde is zo'n beetje de allerbekendste western die er bestaat. Zo van, of je nou van westerns houdt of niet, de naam van die film ken je in ieder geval. Ik hou zelf namelijk ook helemaal niet van westerns...)



Moeilijke vraag... Dit soort filmmuziek heeft wel veel van klassieke muziek weg, maar toch is het niet echt klassieke muziek, als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien dat iemand anders het beter uit kan leggen...



Oke weer wat geleerd Inderdaad ken ik de naam wel, maar ik wist niet dat het een film was. Dacht meer aan Disney ofzo

Het is dus wel en niet klassiek, dat is wel vaag ja. Het zou kunnen dat je een te beperkt of verkeerd beeld hebt van wat klassieke muziek is, ik bedoel dus klassiek in de brede zin en dus niet die stroming tussen barok en romantiek. Maargoed, lijkt het een beetje op startrek ofzo, of is het meer keyboard-achtig?


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 0:35 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:33 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
tttttt....

noem jij jezelf een man?


Dat is pas een loze opmerking..


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 0:51 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 0:35 schreef Ishtar het volgende:
Dat is pas een loze opmerking..


Let maar niet op Micha... Die is zelf nog nat achter zijn oren...

quote:
Op 3 maart 2004 0:34 schreef Ishtar het volgende:
Oke weer wat geleerd Inderdaad ken ik de naam wel, maar ik wist niet dat het een film was. Dacht meer aan Disney ofzo

Het is dus wel en niet klassiek, dat is wel vaag ja. Het zou kunnen dat je een te beperkt of verkeerd beeld hebt van wat klassieke muziek is, ik bedoel dus klassiek in de brede zin en dus niet die stroming tussen barok en romantiek. Maargoed, lijkt het een beetje op startrek ofzo, of is het meer keyboard-achtig?


Wel, in de brede zin kun je het wel beschouwen als klassieke muziek. Tenminste het klinkt als klassieke muziek, zeg maar. Ik bedoelde met mijn vorige post eigenlijk meer dat alles wat na een bepaalde datum (waar die ligt die grens ergens?) gecomponeerd is normaliter niet als klassieke muziek aangemerkt wordt.

Verder moet ik wel bekennen dat ikzelf niet zo'n expert op het gebied van klassieke muziek ben. Wat niet wegneemt dat ik sommige dingen wel kan waarderen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 1:01 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 0:51 schreef altx het volgende:
Let maar niet op Micha... Die is zelf nog nat achter zijn oren...

Wel, in de brede zin kun je het wel beschouwen als klassieke muziek. Tenminste het klinkt als klassieke muziek, zeg maar. Ik bedoelde met mijn vorige post eigenlijk meer dat alles wat na een bepaalde datum (waar die ligt die grens ergens?) gecomponeerd is normaliter niet als klassieke muziek aangemerkt wordt.

Verder moet ik wel bekennen dat ikzelf niet zo'n expert op het gebied van klassieke muziek ben. Wat niet wegneemt dat ik sommige dingen wel kan waarderen.


Ik geloof dat de muziek na 1950 wordt beschouwd als contemporaine muziek, maarja eigenlijk is er niet echt een grens. Het is meer zo dat het nog niet lang genoeg geleden is zodat men nog niet weet hoe men het in moet delen. Je hebt componisten die behoorlijk klassiek kunnen klinken zoals Berio en anderen die weer heel modern klinken zoals Schonberg. Maar vraag mij ook niet teveel, want ik ben alles behalve een expert op dit gebied, ik vind het gewoon leuk om te luisteren da's alles.
Maar laat ik het zo zeggen, klassiek is méér dan de klank van een willekeurig melodietje van Mozart, het hoeft zeker niet zo makkelijk in het gehoor te liggen.


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 1:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 1:01 schreef Ishtar het volgende:
(...)
Maar laat ik het zo zeggen, klassiek is méér dan de klank van een willekeurig melodietje van Mozart, het hoeft zeker niet zo makkelijk in het gehoor te liggen.


Ja, maar da's het probleem met filmmuziek. Dat ligt bijna *te* gemakkelijk in het gehoor, als je begrijpt wat ik bedoel.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 1:12 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 1:02 schreef altx het volgende:
Ja, maar da's het probleem met filmmuziek. Dat ligt bijna *te* gemakkelijk in het gehoor, als je begrijpt wat ik bedoel.


Jaja, nou snap ik je opeens. Het is inderdaad als je filmmuziek hoort vaak 'hmm waar heb ik dit eerder en beter gehoord'. Vandaar ook jouw opmerking dat het geen 'echte' klassieke muziek is.
Ken je bijvoorbeeld de Planets van Gustav Holst? Als je die muziek hoort, dan hoor je daarin ook de soundtracks van iedere andere willekeurige science-fiction film. Door zijn compositie van een eeuw geleden klinken nou al die muziekjes hetzelfde. Behoorlijk triest...

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 03-03-2004 1:13]


~ By the fallen one I shall arise ~


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-03-2004 1:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 1:12 schreef Ishtar het volgende:
Jaja, nou snap ik je opeens. Het is inderdaad als je filmmuziek hoort vaak 'hmm waar heb ik dit eerder en beter gehoord'. Vandaar ook jouw opmerking dat het geen 'echte' klassieke muziek is.



Ja, inderdaad. Dat bedoelde ik eigenlijk. Je formuleert het een stuk beter dan wat ik presteer op dit uur van de dag.

quote:
Op 3 maart 2004 1:12 schreef Ishtar het volgende:
Ken je bijvoorbeeld de Planets van Gustav Holst? Als je die muziek hoort, dan hoor je daarin ook de soundtracks van iedere andere willekeurige science-fiction film. Door zijn compositie van een eeuw geleden klinken nou al die muziekjes hetzelfde. Behoorlijk triest...


Nee, die ken ik eigenlijk niet, maar ik ga ff op onderzoek uit.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 1:20 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 1:18 schreef altx het volgende:
Ja, inderdaad. Dat bedoelde ik eigenlijk. Je formuleert het een stuk beter dan wat ik presteer op dit uur van de dag.



Nee, die ken ik eigenlijk niet, maar ik ga ff op onderzoek uit.


Haha ja ik ben echt een avondmens dat heb je goed gezien, maar nou ga ik wel pitten trouwens.
Succes met Holst, het is een heel bekend stuk een klassieke zaak heeft 'm zeker.

En maf-ze alvast


~ By the fallen one I shall arise ~


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 03-03-2004 1:26 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 1:50 schreef Ishtar het volgende:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die serieus klassiek gitaar spelen. (Dus niet op akoestisch begonenn zijn om zo snel mogelijk op electrisch over te stappen.)




jah ikke!


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 03-03-2004 2:03 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 2 maart 2004 22:42 schreef Ishtar het volgende:
Bedankt voor je tip, in Amsterdam heb je Broekmans en Van Poppel tegenover het Concertgebouw en Bueno Gitano in de Jordaan die voorzien in bladmuziek.

ik zal kijken als ik in Amsterdam ben en in buurt van het concertgebouw ,
( http://www.broekmans.com/nl/default.cfm )
Worden er in het concertgebouw ook klassieke gitaarconcerten gegeven ?

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 03-03-2004 3:40]



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-03-2004 8:59 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 11:09 schreef Azagthoth het volgende:
Paganini heeft voor viool geschreven. Ik zeg niet dat Bach makkelijk is, maar van alle, voor de gitaar getransponeerde stukken, die ik heb gezien, lijken de Bach stukken een stuk beter te doen. Dat heeft vooral met de snelheid/ virtuositeit van Paganini te maken. De moeilijkheidsgraad in de stukken van Bach zoek ik eerder in zijn geniale gebruik van harmonieen, dus in zijn composities.

Maar ik geef toe dat ik lang niet alle stukken van Bach heb gezien/ gehoord, dus het kan zijn dat ik mijn gedachten nog verander naar mate ik meer leer over zijn stukken. Ik ben op dit moment bezig met Prelude in D en dat gaat me een stuk makkelijker af dan de Caprices van Paganini.

Zover ik weet zijn er idd weinig/geen muziekstukken van Bach echt voor gitaar geschreven, Je vindt idd veel stukken die zijn versimpeld en omgezet naar gitaar. Toch zijn op klassiek gitaar de stukken soms nog best pittig (ligt aan hoever dit versimpeld is) vanwege haast onmogelijke grepen om alles bassen te pakken. Wel zijn er luit stukken geschreven door Bach en die zijn alles behalve makkelijk, gezien Luit een moeilijk bespeelbaar instrument is (als ik het eeuwige leven zou hebben zou ik dit mooie instrument graag willen leren bespelen, helaas zie ik nu de tijd niet hier echt goed in te worden)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 03-03-2004 9:00 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 0:16 schreef Ishtar het volgende:
Maar maakt hij klassieke muziek of niet? (in navolging van goblinjester)


Hij schrijft klassieke muziekstukken voor films ( of schreef??? ) en gebruikt daarbij vaak een elektrisch gitaar. Het was één van de eerste componisten die de elektrische gitaar accepteerde als een instrument op zich. Je zou het echt een keer moeten gaan luisteren want ik denk dat je het wel waardeert.
Dat grietje bedoel ik dat meisje die zo'n stuk van Bach ofzo speelt. Iemand heeft haar gepost in de Gitaar Topic.
Trouwens ik vind groepen/bands zoals Enya en Era ook wel erg leuk gebruik maken van elektrisch gitaar. Als je het luisterd hoor je hem in de eerste plaats niet heel goed. Maar er komen best mooie solo's in voor.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Nar'Hyarmen
zonnetje
Usericon van Nar'Hyarmen
Posted 03-03-2004 20:12 by Nar'Hyarmen Wijzig reactieProfiel van Nar'HyarmenQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 8:59 schreef FireFox het volgende:
Zover ik weet zijn er idd weinig/geen muziekstukken van Bach echt voor gitaar geschreven, Je vindt idd veel stukken die zijn versimpeld en omgezet naar gitaar. Toch zijn op klassiek gitaar de stukken soms nog best pittig (ligt aan hoever dit versimpeld is) vanwege haast onmogelijke grepen om alles bassen te pakken. Wel zijn er luit stukken geschreven door Bach en die zijn alles behalve makkelijk, gezien Luit een moeilijk bespeelbaar instrument is (als ik het eeuwige leven zou hebben zou ik dit mooie instrument graag willen leren bespelen, helaas zie ik nu de tijd niet hier echt goed in te worden)



volgens mij schreef bach idd niet voor gitaar, en wel voor luit. De meeste stukken die voor een luit zijn geschreven zijn voor een gitaar toch juist wel speelbaar? ik bedoel... ik heb er toch een heel aantal weg gespeelt. Ik weet natuurlijk niet hoe die stukken op een luit speelbaar zijn...


O'er the surging flood of sea my spirit flies...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-03-2004 20:21 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 20:12 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
volgens mij schreef bach idd niet voor gitaar, en wel voor luit. De meeste stukken die voor een luit zijn geschreven zijn voor een gitaar toch juist wel speelbaar? ik bedoel... ik heb er toch een heel aantal weg gespeelt. Ik weet natuurlijk niet hoe die stukken op een luit speelbaar zijn...

Ze zijn speelbaar maar vereenvoudigd, een gitaar heeft immers veel minder snaren. Ik heb destijds alleen klassiek les genomen omdat ik stukken van Bach wilde spelen (ik hou erg van zijn muziek) Maar als je een luitstuk hoort en dan de gitaarversie ernaast hoort dan hoor je ook wel degelijk een enorm verschil.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 20:22 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 1:26 schreef Nar'Hyarmen het volgende:
jah ikke!


Je speelde Bach? Kun jij dan misschien uitleggen wat er zo moeilijk is aan Bach?

[Dit bericht is gewijzigd door Ishtar op 03-03-2004 20:53]


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 20:32 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 2:03 schreef Vinay het volgende:
ik zal kijken als ik in Amsterdam ben en in buurt van het concertgebouw ,
( http://www.broekmans.com/nl/default.cfm )
Worden er in het concertgebouw ook klassieke gitaarconcerten gegeven ?


Jazeker, een tijdje terug was ben ik in de kleine zaal nog naar een klassieke gitarist geweest, Atiello Desiderio.
Van de zomer komt Pepe Romero (een topper) naar het Concertgebouw: http://www.robecozomerconcerten.nl/0600_beschrijving.php?id=34

Zit zelf dan in Spanje maar had er erg graag naartoe gewild. Misschien ga ik wel niet mee. Ik twijfel nog..
Maarja, verder worden er wel gitaarconcerten bv in de Bachzaal gegeven enzo, door conservatoriumleerlingen zelf. Wel leuk en ook wel hoog niveau over het algemeen. Maarja.. Pepe is natuurlijk wel DE man...


~ By the fallen one I shall arise ~


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 03-03-2004 21:15 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 3 maart 2004 8:59 schreef FireFox het volgende:
Zover ik weet zijn er idd weinig/geen muziekstukken van Bach echt voor gitaar geschreven, Je vindt idd veel stukken die zijn versimpeld en omgezet naar gitaar. Toch zijn op klassiek gitaar de stukken soms nog best pittig (ligt aan hoever dit versimpeld is) vanwege haast onmogelijke grepen om alles bassen te pakken. Wel zijn er luit stukken geschreven door Bach en die zijn alles behalve makkelijk, gezien Luit een moeilijk bespeelbaar instrument is (als ik het eeuwige leven zou hebben zou ik dit mooie instrument graag willen leren bespelen, helaas zie ik nu de tijd niet hier echt goed in te worden)


Inderdaad een tijdrovende onderneming al die rotgrepen uitzoeken, dat ondervind ik nou ook. Bach heeft inderdaad geen gitaarmuziek geschreven, in die tijd was de luit populair zoals je al zei. Heb je misschien (of iemand anders) een advies welke suite of deel daarvan of een ander stuk leuk is om te spelen?


~ By the fallen one I shall arise ~


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen