IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Het gedrag van metalfans,steeds extremer? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 8:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik heb het idee dat er steeds meer extremisten rond lopen in de metal scene. Muzikanten krijgen uitwerpselen in hun gezicht, er worden "maffia's" opgericht, bier wordt naar Iron maiden gekogeld, en nu weer dat gedoe rond Stratovarius. Die gitarist is zeker een eikel maar om die man nu te molesteren is toch te gek voor woorden.
Dit alles bij elkaar, op zo een korte tijd deed mij toch het gevoel oproepen dat er een hoop rare figuren rondlopen. Maar mogelijk is het altijd al zo geweest en komt het nu toevallig onder de aandacht. Ik hoop maar het laatste.



verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 02-03-2004 9:01 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

geprek aan respect.


Furious black death metal http://www.sammath.nl


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 9:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:01 schreef verwoesting het volgende:
geprek aan respect.


ik ben er bij vergeten te vermelden dat het eigenlijk niet alleen voor de fans geldt maar ook voor muzikanten. Die gitarist van Stratovarius liet zich ook niet van zijn beste kant zien( respectloos).


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 9:04 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:01 schreef verwoesting het volgende:
gebrek aan respect.
Zeker! En nu niet allemaal roepen dat dat uit de Black-scene komt, want dat komt uit (bijna) alle scene's, de enige groep die ik dat niet zie doen zijn Power-Metal-liefhebbers (respect!) en de meeste Heavy-liefhebbers zijn ook de kwaadste nog niet. En respect? Dat moet je verdienen! Ik vind niet alle Blekkies even aardig (voorbeeld) omdat toch de groep is die de meeste ophef veroorzaakt...over dingen van niks eigenlijk!

Goed. Respect, daar draait het dus om ja.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2004 9:05 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Er zijn nu eenmaal veel stakkers op de wereld die gewoon maatschappelijk onaangepast zijn, en denken hun 'bijzondere' en 'unieke' (lees: domme en volgzame) denkbeelden aan anderen te kunnen opleggen.

Zo heb je die ook binnen de metal. De meeste zijn gewoon pubers die op termijn zich min of meer normaal gedragen zullen. Anderen weer zullen onaangepast blijven. Zo gaat het nu eenmaal.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-03-2004 9:06 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

niet helemaal ontopic maar valt dat "incident"(zou ik het maar noemen) met Stratovarius ook ergens na te lezen?


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 02-03-2004 9:06 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

in de jaren 80 was het altijd gaaf bij een concert, nooit problemen met "rare figuren" komt volgens mij ook omdat de scene veel opener is, de ene dag r&b volgende dag morbid angel,
Volgens mij als je richting 30 gaat (kut) valt het meer op.


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 9:07 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:06 schreef verwoesting het volgende:
in de jaren 80 was het altijd gaaf bij een concert, nooit problemen met "rare figuren" komt volgens mij ook omdat de scene veel opener is, de ene dag r&b volgende dag morbid angel,
Volgens mij als je richting 30 gaat (kut) valt het meer op.
Inderdaad! Ach...de mensen die zo kijken/luisteren die blijven toch nog "aan de oppervlakte" en je zal ze nooit echt bands horen luisteren die "die-hards" luisteren, dat scheelt!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2004 9:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:06 schreef verwoesting het volgende:
de ene dag r&b volgende dag morbid angel,



He dat doe ik ook. (zij het dat ik geen hedendaagse r&b luister).

quote:

Volgens mij als je richting 30 gaat (kut) valt het meer op.


Jep. Pubers zijn het.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 02-03-2004 9:07 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Stratovarius is toch ook heavy metal? En dij kregen zelfs een doos stront vanuit Brazilie gestuurd. Een hele hoop respect ...

Maar enfin: de tolerantie in, met name inderdaad, de black metal scene is tamelijk ver te zoeken soms. Ze schieten er wel boven uit ja. Maar dat was al jaren zo het geval ...



Orion
Usericon van Orion
Posted 02-03-2004 9:09 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

in de jaren 80 zullen er ook vaak zat zulke dingen zijn gebeurd.
denk maar aan die vechtpartij tijdens een concert van kreator mid jaren 80.


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 9:10 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:09 schreef Orion het volgende:
in de jaren 80 zullen er ook vaak zat zulke dingen zijn gebeurd.
denk maar aan die vechtpartij tijdens een concert van kreator mid jaren 80.

Hmmm...of dat concert van Guns 'n Roses en Metallica (G 'n R cancelled en James vliegt in de fik). Ook een behoorlijke rel..


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 9:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:05 schreef Chelman het volgende:
Er zijn nu eenmaal veel stakkers op de wereld die gewoon maatschappelijk onaangepast zijn, en denken hun 'bijzondere' en 'unieke' (lees: domme en volgzame) denkbeelden aan anderen te kunnen opleggen.

Zo heb je die ook binnen de metal. De meeste zijn gewoon pubers die op termijn zich min of meer normaal gedragen zullen. Anderen weer zullen onaangepast blijven. Zo gaat het nu eenmaal.


Het grote probleem is naar mijn mening de menging tussen "ideologie" en muziek in het algemeen. Op zich is er niks mis mee maar een kleine groep kan hier niet mee omgaan en meent die mening op te dringen aan anderen of voelt zich bedreigd als "andersgezinden" ook van de MUZIEK houden.
en de algemen verstupidisering van het menselijk ras uiteraard (deze laatste zin moet je niet te serieus nemen )


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 02-03-2004 9:14 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

,vroeger was alles beter,


time to raise the flag of hate


Furious black death metal http://www.sammath.nl


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 9:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:09 schreef Orion het volgende:
in de jaren 80 zullen er ook vaak zat zulke dingen zijn gebeurd.
denk maar aan die vechtpartij tijdens een concert van kreator mid jaren 80.



waar was dat dan? en als jij een vechtpartij van 20 jaar geleden nog kan herinneren moet het wel iets speciaals zijn geweest.
Als enige reden voor problemen vroeger was bijv neonazi-skinheads die kwamen klieren. maar ik heb nog nooit twee metalheads met elkaar op de vuist zien gaan tijdens een concert of iemand die de muzikanten belaagde.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 9:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:14 schreef verwoesting het volgende:
,vroeger was alles beter,


time to raise the flag of hate



nee, want toen hadden ze nog geen cd's en DVD's


Orion
Usericon van Orion
Posted 02-03-2004 9:15 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:15 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, want toen hadden ze nog geen cd's en DVD's


en geen mp3's


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 02-03-2004 9:16 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

lps or death


Furious black death metal http://www.sammath.nl


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-03-2004 9:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:16 schreef verwoesting het volgende:
lps or death


Hmmmm.....ik heb anders een bepaald CD getiteld Verwoesting......inconsequent!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 02-03-2004 9:21 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

ha ha, ja de lp van verwoesting komt pas in juni


Furious black death metal http://www.sammath.nl


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:00 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Valt wel mee denk ik. Het is alleen voor ons hier wat dichterbij gekomen door activiteit van de bmm. Maar in andere landen is men allang bekend met met extremisme, Er zijn in de naam van metal/true untrue a wel 'redelijk' wat moorden gepleegt en kerken verwoest.
Zowiezo was er vroeger ook al iets als 'the black legion' waar bv Vlad Tepes bij zat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 02-03-2004 10:00 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 9:14 schreef attila_de_hun het volgende:
Als enige reden voor problemen vroeger was bijv neonazi-skinheads die kwamen klieren. maar ik heb nog nooit twee metalheads met elkaar op de vuist zien gaan tijdens een concert of iemand die de muzikanten belaagde.

Nazi skins zorgen vroeger inderdaad nogal eens voor problemen. Vooral meegemaakt bij een concert van Wehrmacht in Nighttown in Rotterdam (rond 1988). Maar ja, met een naam als Wehrmacht lok je het ook wel uit. De foute aanhang van Feyenoord was ook gekomen en stonden vooral anti-Joden liederen te zingen.

De zanger van Gang Green kreeg ook een keer rake klappen tijdens een concert in (het nog oude) Scum te Katwijk.
Hij vroeg aan het publiek: "Who wants a beer?" en gooide vervolgens een plastic beker leeg in iemands gezicht. Het desbetreffende persoon was er niet van gediend en sloeg de zanger in het gezicht. Ik zou me niet druk gemaakt hebben om bier in mijn gezicht.

Publiek dat onderling op de vuist gaat, heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt. Maar meestal was het niet zonder reden.
Als iemand vanaf podium over de schouders van anderen wil gaan lopen en zo een paar mensen in het gezicht schopt, dan heb ik geen medelijden als hij daarvoor moet boeten (was tijdens Sick Of It All, Nighttown, R'dam 1992/1993).

Maar of vroeger alles beter was... Volgens mij is niet veel veranderd...

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 02-03-2004 10:02]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-03-2004 10:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je wordt gewoon een ouwe lul Attila


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-03-2004 10:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2004 10:00 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Nazi skins zorgen vroeger inderdaad nogal eens voor problemen. Vooral meegemaakt bij een concert van Wehrmacht in Nighttown in Rotterdam (rond 1988). Maar ja, met een naam als Wehrmacht lok je het ook wel uit. De foute aanhang van Feyenoord was ook gekomen en stonden vooral anti-Joden liederen te zingen.

De zanger van Gang Green kreeg ook een keer rake klappen tijdens een concert in (het nog oude) Scum te Katwijk.
Hij vroeg aan het publiek: "Who wants a beer?" en gooide vervolgens een plastic beker leeg in iemands gezicht. Het desbetreffende persoon was er niet van gediend en sloeg de zanger in het gezicht. Ik zou me niet druk gemaakt hebben om bier in mijn gezicht.

Publiek dat onderling op de vuist gaat, heb ik gelukkig niet vaak meegemaakt. Maar meestal was het niet zonder reden.
Als iemand vanaf podium over de schouders van anderen wil gaan lopen en zo een paar mensen in het gezicht schopt, dan heb ik geen medelijden als hij daarvoor moet boeten (was tijdens Sick Of It All, Nighttown, R'dam 1992/1993).


wat mij opvalt is dat jij vooral hardcore (achgtioge) bands opnoemt. Bij bijv. Kreator, Death angel, Nasty savagen Morbid angel, etc etc heb ik niks geen "ellende" meegemaakt.

PS: dat moet wel een leuke ervaring izjn geweest, opgesloten met een stel skinheads in zo een kleine ruimte bij een "Wehrmacht" concert (aardige band, niks spectaculairs overigens)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-03-2004 10:07 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Black Metal is altijd al extreem geweest en zal zo blijven; Ik noem o.a. Varg en de jongens van Pagan Winter.
Maar kanwulff en Akhenaten hebben zich ook al andere metal fans op hun dak gehaald en dat is niet allemaal van pas nadat Amok een boxbeugel in z'n smoel kreeg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 02-03-2004 10:14 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Volgens mij vielen de eerste black bands reuze mee, Varg was natuurlijk van het straatje "2nd wave" black (om het zo maar even te noemen)


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen