IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krachttraining / Bodybuilding Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 03-03-2004 2:17 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Ik vroeg me zomaar af of hier nog mensen zijn die aan iets als krachttraining of bodybuilding doen.

Ik zelf train sinds ongeveer anderhalf jaar zo'n twee a drie keer per week. Er zijn een paar redenen waarom ik dit doe. Niet omdat ik zo'n macho ben die op mijn eigen spieren geil of omdat ik denk dat ik zo vrouwen kan versieren, ik doe het puur voor mezelf. Mijn vriendin vind het zelfs mooier als ik minder gespierd ben. Maar ik vind mezelf gewoon vrij lelijk en als ik wat spieren heb krijg ik al een klein beetje positiever zelfbeeld. Ik ben zelf trouwens nog steeds een vrij schriel mannetje (1m86 en 75 kg) dus ik heb nog een lange weg te gaan.
Een andere reden is dat ik voor zowel opleiding als hobby veel achter de computer zit, bezig met programmeren, homepages bouwen etc. Omdat ik mijn lichaam niet compleet wil laten verwaarlozen (zoals veel andere programmeurs die ik zie) en ik niet echt sociaal ben is fitness een voor de hand liggende sport om te doen.

En wat vinden jullie mooier, mensen met of zonder veel spieren? Zelf vind ik types als Arnold Schwarzenegger bijzonder lelijk en zou ik er zelf ook zeker zo niet uit willen zien. Maar bij veel metalheads (die vaak of erg mager zijn of juist niet) denk ik dat het geen kwaad kan om eens wat met gewichten te trainen.

Oh ja, en opmerkingen als "krachttraining? Ik til veel biertjes op" zijn echt niet grappig.


Zenial


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-03-2004 2:24 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 3 maart 2004 2:17 schreef Zenial het volgende:
Oh ja, en opmerkingen als "krachttraining? Ik til veel biertjes op" zijn echt niet grappig.




Ik kan er wel om lachen!


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 03-03-2004 2:25 by Vinay Profiel van Vinayhttp://www.myspace.com/vinaysananda

zwemmen vind ik eignlijk beter voor je lichaam , ik train nog af en toe ( en had een paar mensen leren kennen in het fitnesscentrum , vandaar dat ik daar nog ga)

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 03-03-2004 3:49]



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 03-03-2004 4:20 by MBMarduk Profiel van MBMarduk

Hier nog 1.
Sinds m'n 14de af en aan bezig (= 1jaar wel dan weer een jaar niet) en sinds 1999 nagenoeg on afgebroken 2 a 3x per week.

Mijn reden?
Een serieuze trauma opgelopen van veel te dik zijn tot m'n 16de.
Moet wel zeggen dat ik het resultaat van trainen maar amper merk maar ermee stoppen kan ik toch nooit. Ik begin al depri te worden als ik 2 dagen cheat.

De laatste 1,5 maand doe ik overigens meer aan cardio. Zit dan 30 min. met hartritme >125bpm waarvan 25min. zeker >=140bpm. Voelt heerlijk!

Overigens besteed ik veel tijd en aandacht aan degelijk strekken van alle spieren (dus geen "jerk" effect en vooral isoleren)
en opwarmen voor alle inspanning.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 03-03-2004 4:31]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-03-2004 6:53 by Argus Profiel van Argus

Aangezien ik ook een zielige IT-er ben (al loop ik me nu de &%^&% omdat ik een raffinaderij aan het automatiseren ben...) zit ik ook 2x per week op de fietsjes.
Dat ik net zo'n trauma heb als Marduk, helpt ook

Als je geen begeleiding op je school hebt, zoek dan eens wat op op het internet.
Hetgeen je wilt bereiken is nogal bepalend voor hoe je moet gaan trainen.
Oftewel, wil je groot worden, sterk worden, allebei, fit, gezond, etc.
Voor al die zooi heb je een andere aanpak.

Stel bijvoorbeeld dat je grote spieren wilt en je traint 3 maal per week die spier heel vaak, heel lang; dan ben je helemaal fout bezig.

Ow en een Arnie beschouw ik als vrij ranzig :S


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-03-2004 8:07 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 3 maart 2004 2:17 schreef Zenial het volgende:Ik zelf train sinds ongeveer anderhalf jaar zo'n twee a drie keer per week. Er zijn een paar redenen waarom ik dit doe. Niet omdat ik zo'n macho ben die op mijn eigen spieren geil of omdat ik denk dat ik zo vrouwen kan versieren, ik doe het puur voor mezelf.

Ik train nu een paar maanden -- effecten die je merkt zijn een goede motivatie .
Overigens vind ik het 'geilen op je eigen spieren' een prima reden om te trainen -- trainen zodat je denkt dat je een mooie vrouw kunt versieren, vind ik een nog betere reden! Kom op zeg, laten we wel wezen. Niets zo lekker als aandacht van het andere geslacht en van je vriendin in het bijzonder.
Als je fit bent en strak in je vel zit voel je je ook gewoon beter en het is idd beter voor je zelfbeeld. 1 en 1 is 2, zo simpel is het .

Ik heb een kantoorbaan dus alle beweging is welkom. Sporten was voor mij bijzonder hoogdrempelig omdat ik zes jaar niet gesport had en aartslui geworden was. Ook de eerste paar trainingen waren eh, niet leuk, als je hartstikke snel kapot gaat is dat niet prettig én confronterend. Ik doe nu meer cardio, ik wil een fatsoenlijke basisconditie opbouwen zodat ik straks als de temperaturen weer draaglijk worden lekker buiten kan gaan trainen -- het accent bij de fitness zal dan meer en meer richting krachttraining gaan.
Ik ben nog niet zover dat ik creatine ga slikken .
Wat gespierder mag best (ook bij vrouwen, zolang ze maar 'vrouwelijk' blijven, geen bodybuilders of compleet afgetrainde atletes dus), mooi!


JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 03-03-2004 8:16 by JuronymouS Profiel van JuronymouS

Heb ook een tijd lang aan fitness gedaan. Ben nog altijd van mening dat ik om de verkeerde redenen ben begonnen, maar het was ook wel nodig. Ik ben echter om wat persoonlijke problemen gestopt (ongeveer 2 jaar geleden) en dat heb ik gemerkt ook (ben geloof ik een kilo of 25 aangekomen). Ben nu bezig om via mijn werk weer te gaan fitnessen. Dat hoop ik dan 1 a 2 keer per week (tijdens lunchpauze) te kunnen gaan doen. Toen ik een jaar of vier geleden begon, trainde ik minimaal drie keer per week en in schoolvakanties ging ik soms zelfs 6 keer per week. Fitness is in ieder geval iets wat je voor jezelf moet doen en om wat voor reden je het voor jezelf doet, maakt dan niet zo veel uit. Als je jezelf maar goed voelt!


Op je knie en pijp voor genade!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-03-2004 8:34 by FireFox Profiel van FireFox

Ik fitness (krqchttraining) nu alles bij elkaar anderhalf jaar denk ik. Eerst een jaar 2x per week en toen wegens verhuizing gestopt. Nu ben ik weer ongeveer 2 a 3 maanden bezig en train ik minimaal 3x per week. Sferen verschillen ook erg per sportschool heb ik onderhand wel gemerkt en dat maakt de training ook prettiger.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 03-03-2004 8:51 by Pandora Profiel van Pandora

Ik heb fysiofysiq gedaan. Een soort fitness, maar omdatdat het tegenovergestelde opleverde van het bedoelde effect (kreeg meer last van m'n knieeen i.p.v. minder) ben ik daar mee gestopt. En ergens anders gaan fitnessen heeft niet zoveel zin, omdat ik de helft van de aparaten niet kan gebruiken in verband met verrotte gewrichten.
Het zou wel goed voor me zijn als ik elke week een uurtje zou zwemmen, maar op dit moment heb ik geen zin om er tijd voor te maken.
Wat ik op dit moment wel regelmatig doe is hele lichte gewichtjes optillen zodat ik wat meer spieren in m'n armen krijg. En jawohl daardoor heb ik de afgelopen winter veel minder gewrichtspijn in m'n armen gehad.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-03-2004 9:34 by El Chulo Profiel van El Chulo

ik heb het een jaar of vier gedaan en ben toen gestopt sinds een paar jaar. ik merkte dat ik weliswaar sterker werd, maar ook stroever, minder lenig. tegenwoordig ben ik veel lichter, maar ik voel me lekkerder.

ik zoek nog steeds een vorm van training, waarbij je ook soepel blijft, maar helaas ben ik op dit moment heel lui geworden, wat sporten betreft.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Stringz
Usericon van Stringz
Posted 03-03-2004 9:45 by Stringz Profiel van Stringzhttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

mwoahh... 2x in de week kei hard meetrainen met t wedstrijdzwemmen, da's pas conditie/krachttraining!
Zwemmen is ook goed tegen muisarm of andere gitaarblessures


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-03-2004 9:58 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

In totaal train ik al meer dan 10 jaar.
Heb jarenlang 4x per week getraind.
Ik ben het gaan doen omdat onze familie nogal aanleg heeft om dik te worden en toen ik stopte met roken groeide ik sneller dan de reet van Erica Terpstra na beeindiging van haar sportcarriere..
Kortom om niet het postuur van Jabba the Hut te krijgen moet ik wel.. gelukkig vind ik het ook nog leuk.


Een kleine snol zit zo vol.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 10:02 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

JA!

zelf doe ik nu meer dan 1 jaar aan fitness, 2x per week, voornamelijk om meer spiermassa te kweken, daarnaast om genoeg spieren te hebben om mijn (ietwat zwakke) rug te ontlasten.

Met voeding let ik er een beetje op, maar het zal me niet weerhouden om een lekker geitenkaasje te versmaden.

Maar deze week gaan Rasutin en ik een kettler classic 100 halen, zodat we thuis echt flink kunnen gaan trainen .

Cardio doe ik niet omdat het best wel kankersaai is, ik wacht weer tot de zomer zodat ik buiten kan gaan joggen en fietsen.
Wel moet ik zeggen dat mijn conditie toch wel redelijk naatje is, vroeger fietste ik een uur per dag (naar werk, school enz.), maar sinds ik nu moet treinen om naar uni te gaan, is dit tot het absolute nulpunt gedaald...

Maar ja, ik ben gespierd dus die conditie kunnen we wel missen.


And my marlboro light


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 03-03-2004 10:02 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Ik roei nu elke dag op een ergometer, behalve op zaterdag of als ik waterpolo training heb. Ik doe 20 minuten per dag, maar ik ben pas een week of 3 bezig.
M'n conditie was namelijk echt dramatisch te noemen en net zoals Zenial, zit ik veel achter de pc.

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 03-03-2004 10:05]


"This one is older than shit, heavier than time!"


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-03-2004 10:04 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 3 maart 2004 10:02 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
JA!

zelf doe ik nu meer dan 1 jaar aan fitness, 2x per week, voornamelijk om meer spiermassa te kweken, daarnaast om genoeg spieren te hebben om mijn (ietwat zwakke) rug te ontlasten.

Met voeding let ik er een beetje op, maar het zal me niet weerhouden om een lekker geitenkaasje te versmaden.

Maar deze week gaan Rasutin en ik een kettler classic 100 halen, zodat we thuis echt flink kunnen gaan trainen .

Cardio doe ik niet omdat het best wel kankersaai is, ik wacht weer tot de zomer zodat ik buiten kan gaan joggen en fietsen.
Wel moet ik zeggen dat mijn conditie toch wel redelijk naatje is, vroeger fietste ik een uur per dag (naar werk, school enz.), maar sinds ik nu moet treinen om naar uni te gaan, is dit tot het absolute nulpunt gedaald...

Maar ja, ik ben gespierd dus die conditie kunnen we wel missen.



Die kettler staat hoogstwaarschijnlijk over 4 weken weg te roesten... Heb zelden gezien dat thuistrainers volhielden.. de stok achter de deur is simpelweg vaak nodig, hoe fanatiek je ook denkt te zijn maar Succes


Een kleine snol zit zo vol.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-03-2004 10:05 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 3 maart 2004 9:45 schreef Stringz het volgende:
mwoahh... 2x in de week kei hard meetrainen met t wedstrijdzwemmen, da's pas conditie/krachttraining!
Zwemmen is ook goed tegen muisarm of andere gitaarblessures


Oh dan moet ik maar eens gaan zwemmen...kut RSI.



Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 10:06 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

[quote]Op 3 maart 2004 8:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik train nu een paar maanden -- effecten die je merkt zijn een goede motivatie .
Overigens vind ik het 'geilen op je eigen spieren' een prima reden om te trainen -- trainen zodat je denkt dat je een mooie vrouw kunt versieren, vind ik een nog betere reden! Kom op zeg, laten we wel wezen. Niets zo lekker als aandacht van het andere geslacht en van je vriendin in het bijzonder.

quote]

Hmmmm ja, ik denk dat als je al in een relatie zit die hevig in het slop aan het raken is, een flinke boost kan geven aan die relatie
maar of je er beter door in de smaak valt bij de vrouwen? Volgens mij geven de meeste vrouwen er echt niet zo veel om? of iig de vrouwen die echt voor gaan zijn meestal dommme mokkels,
ik bedoel: "Hoi jij hebt mooie spieren zeg, hihhihihihi."

antwoord: "Hoi jij bent kankerdom."

einde gesprek.


And my marlboro light


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 10:07 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 3 maart 2004 10:04 schreef SkinPeeleR het volgende:
Die kettler staat hoogstwaarschijnlijk over 4 weken weg te roesten... Heb zelden gezien dat thuistrainers volhielden.. de stok achter de deur is simpelweg vaak nodig, hoe fanatiek je ook denkt te zijn maar Succes


Nou lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want volgens onze pa zitten wij tegen de obsessie aan + wij motiveren elkaar, ik bedoel mijn trainingspartner is mijn broer, die zijn zinnen erop heeft gezet gespierder te worden dan ik...


And my marlboro light


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-03-2004 10:09 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ben uit pure noodzaak weer gaan sporten.. 10 jaar lang roken + zittend werk doen was niet bepaald bevorderlijk voor mijn conditie én gewicht.

Helaas vlogen de kilo's eraan toen ik stopte met roken. Ik ben 1m96 en woog eerst rond de 85 kilo, op een gegeven moment woog ik 110 () kilo en merkte ik dat ik het uithoudingsvermogen van een bejaarde die aan de zuurstof zit had.

Dat was wel een klap in me gezicht.. Ik ben er echter wel direct mee aan de slag gegaan!

Ik fiets elke dag en ik probeer 2 keer per week te hardlopen en 2 keer per week 2 uur te fitnessen.

Dit liet al vrij snel resultaat zien, ik ben in korte tijd al een kilo of 10 afgevallen

Ow ja: ik drum tevens 2 keer per week 3 uur

Ik train dus ook niet om esthetische redenen maar eerder om gezondheidsredenen. Ik wil weer een goede conditie hebben!

Ik moet trouwens eerlijk toegeven dat ik erg graag een flinke tattoo op mijn arm/ schouder wil maar dat ik dat er op een dun armpje een beetje stom uit vind zien.. Daar train ik dus ook voor

Ik heb trouwens een paar maanden niet mogen trainen van de fysiotherapeut omdat mijn rug helemaal verrot is/ was.. Ik ben net weer begonnen met opbouwen..


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 03-03-2004 10:11 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

Vanwege wedstrijdzwemmen ben ik ooit met krachttraining begonnen. En dat heeft al deels mijn lichaamsbouw bepaald. Waar ik op zich wel tevreden mee ben.

Na mijn zwemperiode nog wel een tijd aan fitness gedaan, maar op de sportschool had ik het al snel gezien vanwege het grote gehalte aan pillenslikkers en mensen die iets te lang voor de spiegel bleven staan (hoewel het voor toekijkende mensen wel hilarisch was). En daarnaast ontbrak een goede sfeer.
Ook belangrijk is een goede begeleiding. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat slechts één “begeleider” toezicht hield op zo’n veertig personen. Veel te weinig. Daarnaast hield hij zich te veel bezig met de aanwezige dames. Op zich begrijpelijk, maar beroepsmatig totaal niet passend.

Door een RSI-blessure moest ik wel weer wat aan fitness doen. Dit keer bij een revalidatiecentrum, waar iedereen gewoon serieus met zijn/haar oefeningen bezig was. En daar was de begeleiding natuurlijk ook veel beter. Maar na het herstel ben ik wel weer gestopt met fitness.

Tegenwoordig doe ik helemaal niets meer aan sport. Maar lichaamsbeweging krijg ik genoeg door veel te fietsen en te lopen.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-03-2004 10:18 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 3 maart 2004 10:07 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
Nou lijkt me zeer onwaarschijnlijk, want volgens onze pa zitten wij tegen de obsessie aan + wij motiveren elkaar, ik bedoel mijn trainingspartner is mijn broer, die zijn zinnen erop heeft gezet gespierder te worden dan ik...


ok broers onderling dat werkt wel. Heb samen met mijn broer een lopende band versleten door te kijken wie de langste coupertest kon lopen op zo'n band.. hij won, ik rookte toen nog 5 pakkies zware jacobs en elk weekend zat en hij is een nietrokende geheelonthouder(wat ik trouwens knap vind, getrouwd en geheelonthouder.. ik zou het op een zuipen zetten.)


Een kleine snol zit zo vol.


Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 03-03-2004 10:19 by Meltdown Profiel van Meltdown

Nooit echt gedaan. Ik ben er blijkbaar te lui voor.


Jullie zijn allemaal negers!


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 10:20 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

quote:
Op 3 maart 2004 10:18 schreef SkinPeeleR het volgende:
ok broers onderling dat werkt wel. Heb samen met mijn broer een lopende band versleten door te kijken wie de langste coupertest kon lopen op zo'n band.. hij won, ik rookte toen nog 5 pakkies zware jacobs en elk weekend zat en hij is een nietrokende geheelonthouder(wat ik trouwens knap vind, getrouwd en geheelonthouder.. ik zou het op een zuipen zetten.)


LOL


And my marlboro light


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 03-03-2004 10:23 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 3 maart 2004 10:20 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
LOL


<-protiëne shake


Een kleine snol zit zo vol.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 03-03-2004 10:25 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 3 maart 2004 9:34 schreef El Chulo het volgende:
ik heb het een jaar of vier gedaan en ben toen gestopt sinds een paar jaar. ik merkte dat ik weliswaar sterker werd, maar ook stroever, minder lenig. tegenwoordig ben ik veel lichter, maar ik voel me lekkerder.

ik zoek nog steeds een vorm van training, waarbij je ook soepel blijft, maar helaas ben ik op dit moment heel lui geworden, wat sporten betreft.

Voor fitness ken ik die niet echt, je zou iig een vechtsport kunnen overwegen. Taekwondo bv is een sport waar je super lenig van wordt/blijft en waar je een conditie van krijgt waar je u tegen zegt. (dit geldt voor trouwens de meeste martial arts, maar er is mij ooit verteld dat taekwondo de snelste vechtsport qua beweging zou zijn)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 03-03-2004 10:29 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

Als je van fitness stroever en minder lenig wordt ben je niet helemaal goed aan het trainen denk ik, en je kan natuurlijk altijd yoga (doe ik) of rek- en strek oefeningen erbij doen.


And my marlboro light


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen