IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Bush versus Kerry Vorige pagina | Volgende pagina
Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 05-03-2004 11:38 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 5 maart 2004 11:38 schreef Snaack het volgende:
http://www.toostupidtobepresident.com/




Ik hou van zulke sites.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 05-03-2004 11:39 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Ik zou niet weten wie erger is, heb me absoluut niet verdiept in de verkiezingsprogramma's van beide heren. Ik ben er ook niet heel erg benieuwd naar want ik vraag me af of er veel verschillen zullen zijn tussen twee lieden die gedreven worden door het kapitaal.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Daops
Usericon van Daops
Posted 05-03-2004 11:41 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Wat mij enorm stoort is dat Bush gewoon schijt heeft aan internationale verdragen (Kyoto) en hiermee wegkomt ook.
Amerika kan gewoon doen wat ze wil, omdat het de machtigste staat van de wereld is. Gevolg van dit soort arrogantie is natuurlijk wel dat je een hoop landen tegen je in het harnas jaagt.

Voor het eerst sinds lang zal de buitenlandse politiek ook een grote rol spelen bij de presidentsverkiezingen. Hierin belooft Kerry een betere houding tov het buitenland. Nu weet ik nog niet zoveel over deze man, maar slechter dan Bush kan hij toch niet zijn. Hij komt in ieder geval wat intelligenter over.

Ach, misschien moest er ook maar een kapitaalkrachtige linkse partij komen daar die echt invloed had. Zou wat beter zijn voor de verhoudingen..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 05-03-2004 11:44 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:41 schreef Daops het volgende:
Ach, misschien moest er ook maar een kapitaalkrachtige linkse partij komen daar die echt invloed had. Zou wat beter zijn voor de verhoudingen..


Maar niet voor Amerika zelf (denk ik), en het komt er toch altijd op neer dat een bevolking voor zich zelf kiest.... (als er sprake is van bewust kiezen dan )

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 05-03-2004 11:44]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 05-03-2004 11:44 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Als je iets links bent in Amerika ben je geloof ik meteen een commie landverrader.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-03-2004 11:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:41 schreef Daops het volgende:
Ach, misschien moest er ook maar een kapitaalkrachtige linkse partij komen daar die echt invloed had. Zou wat beter zijn voor de verhoudingen..




Liever niet. Dan gaan ze net als Europa stagneren.


Overigens is een kapitaalkrachtige linkse partij een soort van ideologisch contradictio in termini.... Linkse partijen streven toch naar een gelijkmatige verdeling van de armoede?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 05-03-2004 11:46 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Last time I checked was het gelijke verdeling van de welvaart.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-03-2004 11:46 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

ROFL


Daops
Usericon van Daops
Posted 05-03-2004 11:55 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:45 schreef Chelman het volgende:
Liever niet. Dan gaan ze net als Europa stagneren.


Overigens is een kapitaalkrachtige linkse partij een soort van ideologisch contradictio in termini.... Linkse partijen streven toch naar een gelijkmatige verdeling van de armoede?



je hebt wel een punt daar.. Wat ik bedoelde was dat het politiek beter zou zijn dat een linkse partij ook een echte kans zou maken op regeren. Nu is de keuze super rechts of wat minder rechts Men weet niet beter daar, maar het zou wel een eye-opener voor een hoop amerikanen zijn om eens met andere denkbeelden kennis te maken naar mijn mening.

Helaas geldt vooral in amerika het principe: geld=invloed. Dus ook linkse rakkers zouden centen moeten hebben daar. Misschien weer grote collectieve boerderijen oprichten en met de opbrengst een campagne financieren?

btw, stagneren zoals europa door links? Inderdaad. de amerikaanse economie gaat door de rechtse politiek beter als nooit tevoren


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-03-2004 11:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:10 schreef Chelman het volgende:
Overigens wordt er meer aandacht aan het milieu besteed in Amerika dan in Europa...ze zijn daar met allerlei maatregelen bezig geweest toen men hier nog over het e.e.a. aan het polderen was. Ook hebben ze veel grotere percentages van hun grondgebied die als natuur aangeduid kunnen worden dan de oh zo schijnheilige landen in Europa die allemaal de onzinnige Kyoto.



maar onder Bush is dat allemaal sterk terug gedraaid (Of zijn pogingen ondernomen).
Ik besef me toch dat er ten minste een verschilpunt is tussen Bush en Kelly.Bush wil, hou je vast, de grondwet veranderen om Homohuwelijken te verbieden. En dit is gebaseerd op christelijke gronden!
Dat noem ik op zijn minst gevaarlijk eng en daarom hoop ik dat kerry wint.
Kijk, als je met zulk "taliban"esk beleid komt is het toch niet gek dat er veel mensen tegen hem zijn. Ik dus ook, ook al loop ik eens het gevaar om trendy te zijn.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 05-03-2004 11:59 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Inderdaad, als je Bush een eikel vindt, dan ben je een meeloper in de zogenaamde anti-VS-hetze...
Maar het kan ook weinig anders, als je die vent ziet...

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 05-03-2004 11:59]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-03-2004 11:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:55 schreef Daops het volgende:
btw, stagneren zoals europa door links? Inderdaad. de amerikaanse economie gaat door de rechtse politiek beter als nooit tevoren


Oei...elke economie gaat door cycli dat is gewoon een gegeven.

Feit is wel dat de groei in Amerika al een half jaar aantrekt en in Europa nog niet. Historisch zijn de periodes van groei in Amerika langer dan in Europa en de recessies korter...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-03-2004 12:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Bush wil, hou je vast, de grondwet veranderen om Homohuwelijken te verbieden. En dit is gebaseerd op christelijke gronden!



Klopt...ik heb hier al eens eerder gepost over proefballonetjes om de bible belt kiezers te paaien.....

Hij weet net zo goed als jij en ik dat dit voorstel 0.0% kans van slagen heeft....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 05-03-2004 12:06 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmmm..maar het qua beleid niet zo heel veel uitmaken of Kerry of Bush aan de macht komt..er zullen hooguit accentverschuivingen plaatsvinden. Van oudsher vinden Democraten de binnenlandse politiek belangrijker dan de buitenlandse politiek. Hopelijk gebruikt Kerry zijn hersens als hij aan de macht komt..hmm staal wel een "lekkere" erfenis te wachten..bezetting van Irak dat niet lekker loopt, Afganistan..zwaar verstoorde relaties met Europa, massieve armoede in de VS enz enz


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-03-2004 12:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 12:01 schreef Chelman het volgende:
Klopt...ik heb hier al eens eerder gepost over proefballonetjes om de bible belt kiezers te paaien.....

Hij weet net zo goed als jij en ik dat dit voorstel 0.0% kans van slagen heeft....

waarom paait hij dan eens niet de groenen?
Dat 3/4 van de VS natuurgebied wordt of zoiets? (ik hoop echt niet dat de bible belt zo groot is dat deze ECHT invloed kan uitoefenen )

Kijk, ook al is het een proefballon, het zegt wel iets over de voorkeuren en doelgroepvan die man. en juist door die doelgroep moet bush niet meer herkozen worden. En de economie zal absoluut niet crashen als Kerry de president wordt, ik vermoed zelfs dat buitenlandse relaties (plus alle gevolgen van dien) een stuk zullen aantrekken. Alhoewel hij het wel erg zwaar gaat krijgen idd, aangeziende regering bush een schuld van ik weet-niet-hoeveel hebben achtergelaten dan.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-03-2004 12:44 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Bush wil gescheiden scholen

De regering in de Verenigde Staten wil openbare scholen de kans geven om gescheiden klassen in te voeren, waar enkel jongens of meisjes in zitten. De scheiding van seksen op scholen is op dit moment zeer ongebruikelijk in de VS.

Ook zou de weg vrijgemaakt moeten worden voor volledig gescheiden jongens- en meisjesscholen. Als dit plan doorgevoerd wordt, zal de wetgeving inzake discriminatie aangepast moeten worden. In de wet staat namelijk dat gescheiden onderwijs tot ongelijke kansen leidt.

Analysten zijn van mening dat Bush een oorlog tegen moderniteit voert, iets wat normaal gesproken alleen wordt gedaan door fundamentalisten.

Bron: Fok!

Ehm... dit scoort blijkbaar goed bij het kiezende publiek? Ik vind dit heel eng...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-03-2004 12:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Huh? Maar er zijn al tijden zat gescheiden scholen in de VS


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 05-03-2004 13:43 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Tja ik hoop dat Nader wint, alleen is dat helaas niet reëel.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 07-03-2004 20:37 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 13:43 schreef arrebar het volgende:
Tja ik hoop dat Nader wint, alleen is dat helaas niet reëel.


inderdaad niet, zou ook prima zijn, of howard dean maar dat zit er ook niet in.

naja dan maar kerry. wat belangrijker is is de mensen die onder hem komen. Als kerry wint heb je nog kans dat howard dean vice president wordt.

-----------------------------------------
bericht uit de new york times

In Meeting, Kerry Emphasizes His Strong Support of Israel
By DAVID M. HALBFINGER

Published: March 1, 2004
Senator John Kerry told dozens of Jewish leaders in New York on Sunday that he would
continue the Bush administration policy of vetoing any United Nations Security Council resolutions seen as one-sided against Israel, participants in a closed 90-minute meeting said.

At the meeting, attended by the heads of major Jewish groups and Jewish politicians, he also repeated what he said in the televised debate earlier on Sunday: that the barrier Israel is erecting to separate Palestinian territories from Israeli ones is a fence, not a wall.

Mr. Kerry noted that if elected he would be the first president with a Jewish heritage and a Jewish relative, people at the meeting said. His brother, Cameron, who also attended, converted to Judaism. His paternal grandparents were Jews who converted to Roman Catholicism in fleeing Europe.

In Vienna yesterday, an Austrian genealogist said two Jewish relatives of Mr. Kerry's ? his grandmother's sister and half-brother ? had died in Nazi concentration camps.

Mr. Kerry, making a push for an important Democratic constituency that has warmed to the Bush administration over its Middle East policy, sought to assure the attendees that he was as strong a supporter of Israel as Mr. Bush.

In part, Mr. Kerry was doing damage control from a speech to an Arab-American group in Dearborn, Mich., last October in which he called the Israel-Palestinian partition a "barrier to peace," several people at the meeting said. "Today was the first time he seriously addressed it," said Malcolm Hoenlein of the Conference of Presidents of Major American Jewish Organizations.

But Jack Rosen, the president of the American Jewish Congress, said Mr. Kerry, while reassuring, had not entirely won him over.

Mr. Rosen said Mr. Kerry had said he would be far more engaged in the Middle East peace process than Mr. Bush. "What does more engagement mean?" Mr. Rosen asked. "Because typically when Democrats accuse Bush of not being engaged enough, it's an excuse for not bullying the Israelis enough."

Mr. Kerry "said he'd push other Arab countries harder" to help bring a new Palestinian partner to the negotiating table, Mr. Rosen said. "But the question is whether a different set of politicians, as well meaning as they are, will be asking Israelis to give something up with no one on the other side to respond to them."

Mr. Rosen, a longtime Democrat who gave $100,000 in so-called soft money to the Republican National Committee in 2002 to show support for the administration's Israel policy, said he did not expect to decide whom to support until November.

He also said that if American Jews continued to see terrorism as a priority, particularly terrorism against Jews, "it will be harder for Democrats to maintain the high percentages of the Jewish vote that they have in the past."

But Suzy Stern, a philanthropist active in the United Jewish Appeal, said Mr. Kerry earned her vote by impressing her with his command of the subject. She said Mr. Kerry related how he had scolded President Hosni Mubarak of Egypt for allowing newspapers to print anti-Jewish diatribes. Mr. Mubarak said he did not control their editors, Mr. Kerry said, to which he retorted, "You know that's not true," Ms. Stern said.

"He is so knowledgeable, he's been doing this so long, he knows the players and the situations ? and he's a grown-up," she said. "He really was listening to us."

Abraham H. Foxman, national director of the Anti-Defamation League, said Mr. Kerry added the names of two former Clinton administration officials ? Samuel R. Berger, who was national security adviser, and Dennis Ross, who was a special Middle East envoy ? to the list of people he might send to the region as emissaries.

Mr. Kerry angered some Israel supporters in December by suggesting two men for such a mission thought by some Jews to be biased against Israel: James A. Baker III, the former secretary of state, and former President Jimmy Carter.

Mr. Foxman said that Mr. Kerry "came very close to where the president is" on several fundamental positions. "There was very little room between him and Bush," he said.

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 07-03-2004 20:44]


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 08-03-2004 13:04 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Imho is Kerry een veel gehaaider politicus (gebaseerd op datgene wat ik tot nu toe heb meegekregen) dan Bush, misschien omdat hij nog buiten het witte huis staat is hij meer in staat tot compromissen aan alle zijden van het conclift, hoewel in dit middenoosten conflict hij waarschijnlijk vanuit oud amerikaanse traditie weer voor Israël zal kiezen, de Joodse lobby is een grote in Amerika...

Het feit dat hij zei dat het een hek was en geen muur geeft al aan hoe nauw het pad is waarop politici lopen, ze moeten mensen aan alle (belangrijke) zijden te vriend houden maar ook nog eens op ieder woord letten wat ze uiten.

Welk commentaar heeft Bush trouwens gegeven over deze schandalige actie in mijn ogen (de bouw van de muur tussen joodse en palestijnse gebieden?

Laatst trouwens wel een goede docu gezien op de bbc over de invloed van religie in Amerika (duidelijk een van de drijvende krachten achter de proefballon van Bush tegen het homohuwelijk)



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 08-03-2004 13:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 maart 2004 11:44 schreef Nibiru het volgende:
Als je iets links bent in Amerika ben je geloof ik meteen een commie landverrader.


juist! hadden we die spirit hier maar


Je moeder.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2004 13:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2004 13:45 schreef karnivoor het volgende:
juist! hadden we die spirit hier maar
Liever niet, aangezien we hier meer commie's dan realisten (kapitalisten) hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 08-03-2004 14:03 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2004 13:56 schreef Misanthrope het volgende:
Liever niet, aangezien we hier meer commie's dan realisten (kapitalisten) hebben.


kunnen we even de massieve ongegronde argumenten, generaliseringen e.d. achterwegen houden aub (daarmee doel ik op realisten en kapitalisten als een en hetzelfde te zien).



darkscar
de nedertrol
Usericon van darkscar
Posted 08-03-2004 14:05 by darkscar Wijzig reactieProfiel van darkscarQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2004 13:56 schreef Misanthrope het volgende:
Liever niet, aangezien we hier meer commie's dan realisten (kapitalisten) hebben.
Valt wel mee. Nederland heeft immers nooit een 100% links kabinet gekend. Dat we wel links regeerd zijn is een verhaal.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-03-2004 14:13 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2004 14:03 schreef NolthuarII het volgende:
kunnen we even de massieve ongegronde argumenten, generaliseringen e.d. achterwegen houden aub (daarmee doel ik op realisten en kapitalisten als een en hetzelfde te zien).


Ow sorry, dat mag natuurlijk alleen als je rechts over 1 kam scheert.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 08-03-2004 14:16]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen