IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Bush versus Kerry Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-11-2004 12:29 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 november 2004 12:25 schreef Chelman het volgende:
Ik ergerde me ENORM aan de 'verslaggeving' op NED2 'Slecht nieuws voor Kerry aanhangers'
'Ja, ik kan het niet mooier maken dan dat het is, Bush staat voor'

Zo weet je dat wanneer je naar FOX kijkt dat het pro REP is en dat CBS pro Dem is. Dat steken ze niet onder stoelen of banken. Prima.
Leek me ook dat die verslaggevers hun mening niet onder stoelen of banken staken Je WEET toch dat die lui pro-Kerry zijn.. da's alleen maar logisch.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 03-11-2004 12:30 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 3 november 2004 12:16 schreef Jenje het volgende:
Ah toe, je wilt amerika innemen met je legertje en communistisch maken



Hehe


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 12:30 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 3 november 2004 12:25 schreef Chelman het volgende:
Ik ergerde me ENORM aan de 'verslaggeving' op NED2

'Slecht nieuws voor Kerry aanhangers'

'Ja, ik kan het niet mooier maken dan dat het is, Bush staat voor'

etc.

etc.

En dan over objectieve verslaggeving lullen. Sukkels. Laat ze gewoon zeggen dat ze met een 'opiniestuk' bezig zijn en niet met verslaggeving. Oprecht subjectief heb ik liever dan verkapt 'objectief'

...



Dit is al een paar weken aan de gang, alle "nieuws" verslaggeving in Nederland (en ongetwijfeld ook in andere Europese landen) is bijzonder pro Kerry. DE laatste dagen is het een stukje duidelijker geworden, waarschijnlijk door de (logische) toename
van reportages.



spectre
Usericon van spectre
Posted 03-11-2004 12:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

taak van journalisten is en blijft om neutraal te blijven...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 12:31 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 3 november 2004 12:30 schreef spectre het volgende:
taak van journalisten is en blijft om neutraal te blijven...

Keep on dreaming...



windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 03-11-2004 12:31 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

oh? zijn het verkiezingen dan?


mvg wk10


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 12:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:31 schreef Azagthoth het volgende:
Keep on dreaming...
Hij heeft het over de taak, de theorie .. praktijk is idd nagenoeg altijd anders ..


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 12:34 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 3 november 2004 12:32 schreef Jenje het volgende:
Hij heeft het over de taak, de theorie .. praktijk is idd nagenoeg altijd anders ..


De taak van de journalist is om de schijn hoog te houden dat de berichtgevingen objectief zijn.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2004 12:45 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:04 schreef Chelman het volgende:
Dat is normaal. Daar is een hele procedure aan verbonden.

De officieele telling van de overige 'besliste' staten laat ook nog even op zich wachten.


@M. = over 'wachten totdat alle stemmen geteld zijn' - jij als actuaris zou toch op de hoogte van statistiek en kansberekening moeten zijn....

Ja, ja, en dat heeft iets met stemmen tellen te maken .

Serieus hoor, ik vind die Republikeinen net een stel kleine kinderen af en toe. Snel de overwinning claimen, tendentieuze berichtgeving in de hand werken, etc. Die schofterige strategieën verstaan ze wel beter dan de democraten. En het levert ze ook wat op.
Niet dat ik anti-republikein ben... maar wat daar geflikt wordt kan in mijn ogen gewoon niet. Wat is er gebeurd met 'over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd'??


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2004 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:30 schreef spectre het volgende:
taak van journalisten is en blijft om neutraal te blijven...


Ik heb geen moeite met tendentieuze verslaggeving....MITS....het als zodanig aangeduid wordt.

Zo weet ik:

FOX ---> Bush
CBS ---> Kerry
CNN ---> Neutraal

In Nederland (eigenlijk in links Europa in het algemeen) wordt altijd gehamerd op onafhankelijkheid, neutraliteit etc. terwijl dat verre van waar is. Daar heb ik WEL een probleem mee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2004 12:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:45 schreef M. het volgende:
Ja, ja, en dat heeft iets met stemmen tellen te maken .

Serieus hoor, ik vind die Republikeinen net een stel kleine kinderen af en toe. Snel de overwinning claimen, tendentieuze berichtgeving in de hand werken, etc. Die schofterige strategieën verstaan ze wel beter dan de democraten. En het levert ze ook wat op.
Niet dat ik anti-republikein ben... maar wat daar geflikt wordt kan in mijn ogen gewoon niet. Wat is er gebeurd met 'over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd'??


Euh....de Republikeinen hebben volgens mij nog niks zelf geannonceerd. TV zenders wel...daar is niks op tegen IMHO. 4 jaar geleden riepen ze dat Gore won....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 03-11-2004 12:59 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 3 november 2004 12:51 schreef Chelman het volgende:
de Republikeinen hebben volgens mij nog niks zelf geannonceerd.
Wel, vanuit 't Witte Huis.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 03-11-2004 13:00 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:50 schreef Chelman het volgende:
CNN ---> Neutraal


Dat is dan ook de 1e keer.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2004 13:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 12:59 schreef helmet het volgende:
Wel, vanuit 't Witte Huis.


De Chief of Staff van het Witte Huis heeft in een nterview geannoncerd dat hij denkt dat ze gewonnen hebben.

Dat is geen officieel standpunt van de RNC.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 03-11-2004 13:38 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Elf Amerikaanse staten stemmen tegen het homohuwelijk
03/11/2004 13:13



(Belga) De tegenstanders van het homohuwelijk, een thema dat al bijna een jaar in de actualiteit staat in de Verenigde Staten, hebben dinsdag hun slag thuisgehaald. In elf Amerikaanse staten brachten de kiezers hun stem uit voor een amendement dat volgens hen bij de Amerikaanse grondwet moet worden gevoegd en dat enkel een huwelijk tussen man en vrouw toelaat.
"Het amendement, dat gevolgen zou kunnen hebben voor de statuten van alle niet-getrouwde koppels, werd in elf van de staten waar het aan de kiezers werd voorgelegd, met comfortabele marges goedgekeurd", aldus Jennie Drage Bowser, experte bij de National Conference of State Legislatures, dat de resultaten per staat inventariseert. "Dit gedrag stuurt een duidelijke boodschap naar Washington. Het toont duidelijk aan dat deze kwestie de Amerikaanse bevolking bezighoudt", aldus Bowser. Het referendum over het homoseksuele huwelijk kwam er op initiatief van een kleine groep religieuze activisten die geschokt reageerden op de beslissing van het Hooggerechtshof van Massachusetts om huwelijken tussen mensen van hetzelfde geslacht toe te laten. (dwm)





Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2004 13:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Amerikanen blijven het meest bekrompn volk ooit ....


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-11-2004 13:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 13:40 schreef Jenje het volgende:
Amerikanen blijven het meest bekrompn volk ooit ....
Mwoah, Nederlanders kunnen er ook wat van, haast meer zou ik zeggen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 13:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Meest bekrompen? Beetje gechargeerd, als je beschouwd dat de 4de vrouw van meneer Somalier wordt gestenigd voor overspel. En ze verbieden in de VS tenminste samenlevingscontracten niet, noch worden homsexuelen als minderwaardige wezens beschouwd door de gemiddelde Amerikaan. Da's wel anders in andere delen van de wereld.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-11-2004 13:58 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2004 13:56 schreef Mark het volgende:
Meest bekrompen? Beetje gechargeerd, als je beschouwd dat de 4de vrouw van meneer Somalier wordt gestenigd voor overspel. En ze verbieden in de VS tenminste samenlevingscontracten niet, noch worden homsexuelen als minderwaardige wezens beschouwd door de gemiddelde Amerikaan. Da's wel anders in andere delen van de wereld.


meest bekrompen idd, voor een land dat pretendeert de meest open-minded society te zijn! Land of the free......right...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 14:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Dus alles draait om Ohio.

Bush heeft 2.794.346 (51%) stemmen tegeover 2.658.125 (49%) voor Kerry, een verschil van 136.221 stemmen dus.

De kerry persoontjes zeggen dat er nog ruim 250.000 stemmen niet getelt zijn, maar CCN meldt dat het meer richting de 175.000 is.

Op zich is het dus mogelijk dat Kerry Ohio nog wint, maar het is onwaarschijnlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 03-11-2004 14:12]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 14:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ligt eraan of de counties waaruit die stemmen komen overwegend democratisch of republikeins ingesteld zijn.

Een van de redenen dat sommige counties in een staat langer nodig hebben voor de telling, is dat er meer kiezers zijn komen opdagen dan de afgelopen verkiezingen gebruikelijk was en daardoor zijn de stembureaus overbelast. Deze extra kiezers komen voornamelijk uit de democratische hoek, zo lijken de polls uit te wijzen (veel nieuw-geregistreerde zwarte kiezers etc.).

Ergo, de counties die langer nodig hebben voor de telling zouden best eens overwegend democratisch kunnen zijn, dus zelfs met 97% geteld kan er nog altijd een flinke kentering optreden.

Ik geloof trouwens ook niet dat Kerry hier zal gaan winnen hoor, maar het is wel een vermeldenswaardige observatie, meen ik.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 14:20 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

136.221 van 250.000 = 54,4%.
Dat zou beteken dat Kerry minimaal dus 54,4% van de overige stemmen zou moeten hebben EN dat niemand van de overige 47,6% op Bush zou stemmen. Zeer onwaarschijnlijk dus aangezien de "odds" 51-49 in het voordeel van Bush zijn in de staat.

Aangezien het waarschijnlijk meer richting de 175.000 niet getelde stemmen gaat, is het statistisch gezien zeer aannemelijk dat Bush heeft gewonnen.

quote:
Op 3 november 2004 14:16 schreef Mark het volgende:
Een van de redenen dat sommige counties in een staat langer nodig hebben voor de telling, is dat er meer kiezers zijn komen opdagen dan de afgelopen verkiezingen gebruikelijk was en daardoor zijn de stembureaus overbelast. Deze extra kiezers komen voornamelijk uit de democratische hoek, zo lijken de polls uit te wijzen (veel nieuw-geregistreerde zwarte kiezers etc.).

Ergo, de counties die langer nodig hebben voor de telling zouden best eens overwegend democratisch kunnen zijn, dus zelfs met 97% geteld kan er nog altijd een flinke kentering optreden.


Beetje krom, je gaat er vanuit dat al de "nieuwe stemmers" niet tergelijketijd hebben gestemt met de "betsaande stemmers" en niet tergelijkertijd worden getelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 03-11-2004 14:24]



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 03-11-2004 14:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Nee, uiteraard stemmen ze tegelijkertijd, ik zei alleen dat sommige counties wat meer moeite hebben om hun officiele telling rond te krijgen door onderbezetting en het dus langer duurt voor de resultaten van deze counties in het staats-resultaat worden verwerkt. Het zou mij niet verbazen als de counties waar de telling het langst duurt overwegend meer democratisch getint uitvallen.

Het was puur een nuance op de vooraanname dat als 97% van de stemmen geteld is, die laatste 3% geen significante veranderingen meer zullen laten zien. Die redenatie gaat uit van de veronderstelling dat de uitslag van een staat gebaseerd is op een gelijke verdeling van kiezers/counties binnen die staat, terwijl dit in de praktijk dus helemaal niet het geval hoeft te zijn en het best mogelijk is dat van die 3% 2,5% naar de democraten gaat.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 14:30 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

okay, point taken.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 03-11-2004 14:47 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Hoogste percentage, in voordeel van Kerry, tot nu toe van een county, in Ohio, is 67%

Stel dat dezelfde percentage gehaald wordt bij de openstaande stemmen en de rest naar Bush. (ik weet het, behoorlijk hypothetisch)
67% van 250.000 = 167500 (rest: 82500) netto winst voor Kerry 85000
85000 stemmen is niet genoeg om het verschil van 136.221 goed te maken.

Nu weet ik niet precies of je in een staat de meeste stemmen p/persoon of per county moet hebben, al vermoed ik het eerste.

Kerry zou minimaal 78% van de 250.000 open staande stemmen moeten winnen.

Dit is net zo onwaarschijnlijk als dat de Red Sox van de NY yankees in de World series winnen..

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 03-11-2004 15:03]



Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen