IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Waren de goden astronauten? Vorige pagina | Volgende pagina
she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 03-01-2007 23:31 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 3 januari 2007 23:18 schreef kwelgeest het volgende:
Hoe recent is dat boek?
1992, gereprint in 1994 en dit boek is uit 2004, maar ik weet niet zeker of die ook is gereprint...in ieder geval het boek dat voor archeologie en fysische antropologie aanbevolen wordt op de universiteit...

Ik heb inderdaad ook ergens in een of ander wetenschappelijk tijdschrift iets gelezen over een mensensoort die gemiddeld groter was dan de homo sapiens, maar die kan ik niet zo snel ergens vinden


wait for me dragon, we'll meet in the sky


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-01-2007 23:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 3 januari 2007 23:31 schreef she_devil het volgende:
1992, gereprint in 1994 en dit boek is uit 2004, maar ik weet niet zeker of die ook is gereprint...in ieder geval het boek dat voor archeologie en fysische antropologie aanbevolen wordt op de universiteit...

Ik heb inderdaad ook ergens in een of ander wetenschappelijk tijdschrift iets gelezen over een mensensoort die gemiddeld groter was dan de homo sapiens, maar die kan ik niet zo snel ergens vinden
Daar doelde ik idd op. Bevindingen over pre-historische 'extreem kleine' en 'extreem grote' menssoorten zijn relatief recent.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-01-2007 1:50 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

idd, goed voorbeeld is dat van die dwergmensen in indonesie, wel degelijk 2006


Je moeder.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-01-2007 13:21 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dat voorbeeld is inmiddels achterhaald want het bleek gewoon een homo sapiens skelet te zijn met een groeiziekte of zoiets.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 04-01-2007 13:25 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 4 januari 2007 13:21 schreef Mark het volgende:
Dat voorbeeld is inmiddels achterhaald want het bleek gewoon een homo sapiens skelet te zijn met een groeiziekte of zoiets.
nee hoor, die bestaan wel zoals k las in een wetenschappelijk tijdschrift, er zijn er meerderen van gevonden op Floris.

[Dit bericht is gewijzigd door she_devil op 04-01-2007 13:25]


wait for me dragon, we'll meet in the sky


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-01-2007 13:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2007 13:25 schreef she_devil het volgende:
nee hoor, die bestaan wel zoals k las in een wetenschappelijk tijdschrift, er zijn er meerderen van gevonden op Floris.
Waren in de buurt van die kleine 'mensen' ook geen extreem kleine olifanten gevonden?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 04-01-2007 13:28 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2007 13:27 schreef kwelgeest het volgende:
Waren in de buurt van die kleine 'mensen' ook geen extreem kleine olifanten gevonden?
Ja.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Doomsday
Usericon van Doomsday
Posted 06-01-2007 21:19 by Doomsday Wijzig reactieProfiel van DoomsdayQuote dit bericht

@ Kwelgeest

Weer geen reuzen, maar dit een artikel over de Dolichocephaloids. Dit ras zou zo uit de film coneheads kunnen komen. Wel interessant om te lezen.

http://www.biped.info/articles/missingrace.html


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2013 11:18 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

De laatste weken zit ik verloren uurtjes wel's 'Ancient Aliens' te kijken. Ik geloof echt niet in dergelijke theorieën, maar vind het heerlijke ontspanning.

Vanochtend echter de aflevering over de vikingen bekeken. Die heb ik halverwege uitgezet; te slecht..


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-04-2013 11:20 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 11:18 schreef Kvelgeest het volgende:
De laatste weken zit ik verloren uurtjes wel's 'Ancient Aliens' te kijken. Ik geloof echt niet in dergelijke theorieën, maar vind het heerlijke ontspanning.

Vanochtend echter de aflevering over de vikingen bekeken. Die heb ik halverwege uitgezet; te slecht..
Giorgio steelt de show. <3


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2013 11:22 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-04-2013 11:22 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Zijn haar heeft een eigen Facebook page. :')


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-04-2013 11:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ancient Aliens is dan ook een vrij beroerde reeks IMHO


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 24-04-2013 11:23 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 11:22 schreef spectre het volgende:
Ancient Aliens is dan ook een vrij beroerde reeks IMHO
Ach, gewoon niet te serieus nemen en lekker gniffelen.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 24-04-2013 11:25 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Spectre mist het punt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2013 13:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe mooie theorien maar duidelijk pseodo-wetenschap.
Wetenschap wordt veel gebruikt maar erg selectief.

Een aanrader voor iedereen die dit interessant vind is Guns, Germs and Steel van Jared Diamond.

Deze meneer geeft biologische en geografische verklaringen voor de ontwikkeling van de mens de laatste 10.000 jaar. Met name de opkomst van landbouw en dergelijke.

Geen raciale theorien dat de blankies het grootste gedeelte van de wereld in handen kregen. Maar simpelweg gewoon de juiste planten en dieren in hun omgeving om maximaal landbouw te kunnen bedrijven en onder andere een leger te onderhouden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-04-2013 14:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 11:22 schreef spectre het volgende:
Ancient Aliens is dan ook een vrij beroerde reeks IMHO


Gewoon leuk vermaak. zo is er ook een serie van history channel met "paranormaal begaafden" die dan een huis met geesten etc. gaan bezoeken. Super suggestief (je ziet natuurlijk nooit een geest mooi in beeld) maar wel erg vermakelijk allemaal. een ander leuk voorbeeld is de serie met die lui die op zoek gaan naar Bigfoots, en daarbij, volgens hunzelf, "wetenschappelijke technieken" hanteren (maar wel iedere geluid in een donker bos toekennen aan een bigfoot).


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-04-2013 14:25 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 24 april 2013 11:18 schreef Kvelgeest het volgende:
Vanochtend echter de aflevering over de vikingen bekeken. Die heb ik halverwege uitgezet; te slecht..
Vast nog beter dan


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 25-04-2013 16:51 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2013 14:11 schreef attila_de_hun het volgende:
Gewoon leuk vermaak. zo is er ook een serie van history channel met "paranormaal begaafden" die dan een huis met geesten etc. gaan bezoeken. Super suggestief (je ziet natuurlijk nooit een geest mooi in beeld) maar wel erg vermakelijk allemaal. een ander leuk voorbeeld is de serie met die lui die op zoek gaan naar Bigfoots, en daarbij, volgens hunzelf, "wetenschappelijke technieken" hanteren (maar wel iedere geluid in een donker bos toekennen aan een bigfoot).
"There's a squash in these woods...."


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-04-2013 17:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

de Goden zijn antimaterie


signature


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 25-04-2013 17:05 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

Jij poept antimaterie.

Maar vanwaar deze boude uitspraak Bart?


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-04-2013 18:49 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 25 april 2013 13:44 schreef ElitE het volgende:
Hehe mooie theorien maar duidelijk pseodo-wetenschap.
Wetenschap wordt veel gebruikt maar erg selectief.

Een aanrader voor iedereen die dit interessant vind is Guns, Germs and Steel van Jared Diamond.

Deze meneer geeft biologische en geografische verklaringen voor de ontwikkeling van de mens de laatste 10.000 jaar. Met name de opkomst van landbouw en dergelijke.
Ja, leuk, maar hoe heeft dit met het onderwerp van deze topic te maken?
Ik ken dat boek niet, hoor, naast dat jij de titel afentoe op ZM dropt, maar met slechts nadruk op geografische en biologische factoren geef je geen alomvattende verklaring voor de geschiedenis van de mens. Hoe kan het dat zo ongeveer de gehele wereld al 'hoge' culturen kende toen Europa (op wellicht Griekenland na) vanuit haar plaggenhutten stront aan het scheppen was en Europa 'de rest' toch overdonderend inhaalde? Met alleen klimaat, juiste bomen en dieren kom je er niet. Hoe komt het dat China niet de rest van de wereld is gaan overheersen, terwijl ze al voor Europa een functionerend rijk kende en een zeewaardige vloot hadden? Hoe verklaar je de snelle ontwikkeling van Japan? Etc. etc.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2013 19:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 april 2013 18:49 schreef Kvelgeest het volgende:
Ja, leuk, maar hoe heeft dit met het onderwerp van deze topic te maken?
Ik ken dat boek niet, hoor, naast dat jij de titel afentoe op ZM dropt, maar met slechts nadruk op geografische en biologische factoren geef je geen alomvattende verklaring voor de geschiedenis van de mens. Hoe kan het dat zo ongeveer de gehele wereld al 'hoge' culturen kende toen Europa (op wellicht Griekenland na) vanuit haar plaggenhutten stront aan het scheppen was en Europa 'de rest' toch overdonderend inhaalde? Met alleen klimaat, juiste bomen en dieren kom je er niet. Hoe komt het dat China niet de rest van de wereld is gaan overheersen, terwijl ze al voor Europa een functionerend rijk kende en een zeewaardige vloot hadden? Hoe verklaar je de snelle ontwikkeling van Japan? Etc. etc.



hehe dat is dus precies waar het boek over gaat.

Het blijft een grove theorie die lang niet alle aspecten behandeld(wat hij ook echt niet beweerd), maar er zit zeker veel in. Er is echt wel een grote invloed van biogeografie op de historie van de mens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel

Op de wiki is het wat korter uitgelegd maar het is zeker het lezen waard.

Eurazie heeft 10 van de 12 goed kweekbare granen, 13 van de grote domesticeerbare dieren terwijl Amerika er maar 2 had. En zo gaat het rijtje door. Cultuur kon in eurazie in oost westelijke richting verspreiden (dus met zelfde klimaat) terwijl in Amerika dat noord zuid moest en dus anders klimaat.

En ga zo maar door.

Het heeft met dit topic te maken omdat de achterliggende gedachten voor veel van deze theoriieen is dat de mens wel heel snel en heel plotseling over de gehele aarde met ontwikkelde culturen kwam wat in hun ogen niet zou passen in een evolutionaire context.





[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-04-2013 19:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-04-2013 19:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Overigens is een feitje wat niet goed in het boek voorkomt maar wat in dezelfde lijn valt:

Lange tijd stierven er bij de Engelsen meer mensen aan scheurbuik dan aan aan oorlog

quote:
During the 18th century, scurvy killed more British sailors than enemy action. It was mainly by scurvy that George Anson, in his celebrated voyage of 1740–2, lost within the first ten months nearly two-thirds of his crew (1300 out of 2000).[25] During the Seven Years' War, the Royal Navy reported that it conscripted 184,899 sailors, of whom 133,708 died of disease or were "missing", and scurvy was the principal disease


De Nederlanders hadden hier weinig last van want zij aten zuurkool, lang houdbaar en toch vol vitamine C. En 1 van de redenen van het succes van James Cook was dat hij dus ook zuurkool meenam en een aantal andere gewoontes aannam tegen scheurbuik.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-04-2013 19:32 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 25 april 2013 19:12 schreef ElitE het volgende:
hehe dat is dus precies waar het boek over gaat.

Het blijft een grove theorie die lang niet alle aspecten behandeld(wat hij ook echt niet beweerd), maar er zit zeker veel in. Er is echt wel een grote invloed van biogeografie op de historie van de mens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Guns,_Germs,_and_Steel

Op de wiki is het wat korter uitgelegd maar het is zeker het lezen waard.

Eurazie heeft 10 van de 12 goed kweekbare granen, 13 van de grote domesticeerbare dieren terwijl Amerika er maar 2 had. En zo gaat het rijtje door. Cultuur kon in eurazie in oost westelijke richting verspreiden (dus met zelfde klimaat) terwijl in Amerika dat noord zuid moest en dus anders klimaat.

En ga zo maar door.

Het heeft met dit topic te maken omdat de achterliggende gedachten voor veel van deze theoriieen is dat de mens wel heel snel en heel plotseling over de gehele aarde met ontwikkelde culturen kwam wat in hun ogen niet zou passen in een evolutionaire context.




Ja, kijk, zo valt dus al een heel stuk weg. Want in Eurazië (incl. Afrikaanse mediterranee) wonen niet slechts 'blanke' volkeren.
De vragen die ik hierboven opwerp lijken mij wel wat interessanter dan waarom ontwikkelde volkeren, 'achterlijke' volkeren in de periferie kunnen overheersen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen