IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Auteur:
Topic : De zin of onzin van TBS. Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:07 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 16-03-2010 13:02]


..."Hate can only create more hate"...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-03-2004 23:11 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik vind dat het wel zin heeft.punt.(het blijven immers mensen)


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-03-2004 23:13 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik vind TBS op zich een goede oplossing, de kosten ervan even buiten beschouwing gelaten.

Iemand levenslang opsluiten lost in principe niets op. En daarbij, in de praktijk is TBS de enige mogelijkheid om iemand levenslang op te bergen, als iemand niet in staat geacht wordt om weer in de maatschappij terug te keren.

Mensen met een levenslange gevangenisstraf staan in de praktijk na een paar tientallen jaren toch weer buiten de gevangenis met alle risico's vandien.

Nu kan ik er zelf verder niet over oordelen in hoeverre TBS echt helpt, maar het lijkt mij in ieder geval de moeite van de investering wel waard. En daarbij, als iemand 'gewoon' in de gevangenis zit, kost dat ook geld.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-03-2004 23:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik mis in onze rechtspraak echt de levenslange gevangenisstraf. Ten eerste zou deze ingevoerd moeten worden, ten tweede zouden alleen mensen waarvan zeker is dat hun gevangenisstraf niet levenslang is ter beschikking gesteld moeten worden.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:20 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:52]


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:22 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:52]


..."Hate can only create more hate"...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-03-2004 23:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat is het probleem, dat mensen 'in de praktijk' weer na een tijd de gevangenis uitkomen. Er moet gewoon een lijn getrokken worden, na een bepaalde reeks misdaden, of een bepaald aantal recidives heb je gewoon je laatste kans gehad en moet de toegang tot de maatschappij je ontzegd worden, punt. Levenslang heeft alleen zin als het ook echt levenslang is.


Dan kan TBS vervolgens aangewend worden voor die mensen waarvan we weten dat ze ooit weer vrijkomen en die evt. weer gereïntegreerd kunnen worden in onze maatschappij.

*edit* TBS is uiteraard niet voor kruimeldieven...

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 10-03-2004 23:23]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:23 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:53]


..."Hate can only create more hate"...


Skull
Usericon van Skull
Posted 10-03-2004 23:28 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Ten eerste vind ik het een raar idee dat men mensen die geestelijk aantoonbaar niet in orde zijn in een rehabilitatie-inrichting als een TBS kliniek worden stopt terwijl (eveneens aantoonbaar) een groot deel van de "goedgekeurden" na terugkeer in de samenleving weer in hetzelfde patroon vallen als voor hun TBS behandeling.
Conclusie: Geldverspilling en niet effectief .

Ten tweede zijn het mensen die vaak schuldig zijn aan wat in de NL maatschappij als absoluut ontoelaatbaar wordt ervaren. In die zin is het, wanneer de patient/crimineel gek genoeg is, de enige manier om iemand inderdaad levenslang van de straat te houden.
Conclusie: een TBS kliniek is een super dure cel voor mafkezen .

Ik zeg, de straffen die staan voor zware delicten zouden zwaarder bestraft moeten worden, maar niet zozeer dat er meer mensen in een TBS kliniek verdwijnen. Zo'n kliniek kost teveel in verhouding tot het resultaat wat de samenleving gepresenteerd krijgt .

Conclusie:
Levenslang de isoleer in met die lui! Scheelt een berg, kost een beetje


- Mutatis mutandis -


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-03-2004 23:29 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:20 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald


Ja, ok, maar persoonlijk zou ik liever veel geld uitgeven voor iets dat nuttig is dan minder geld voor iets dat totaal geen zin heeft. Dat laatste is in mijn ogen pas echt geld over de balk smijten.

Als je dan zo nodig wilt besparen, kun je nog het beste de doodstraf weer invoeren... Ja toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:50]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 10-03-2004 23:32 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:28 schreef Skull het volgende:
verhaal
Conclusie:
Levenslang de isoleer in met die lui! Scheelt een berg, kost een beetje


daar ben ik het helemaal mee eens en dan zon kleine cel dat ze alleen maar kunnen staan en niet liggen en dr even een uurtje per dag uit mogen om de benen te strekken
je weet wel zon mooi klein hokje waar een persoon net in past die ze na de tijd altijd zo mooi in de grond stoppen
[altex-praat]
Als je dan zo nodig wilt besparen, kun je nog het beste de doodstraf weer invoeren... Ja toch?[/altex-praat]



[Dit bericht is gewijzigd door Matthijz Filth op 10-03-2004 23:34]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2004 23:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik vind wel dat psychische hulp bij criminelen goed is, maar mensen kunnen zich zo aanpassen in de kliniek dat ze zich "gezond" gedragen maar bij vrijlating weer precies in hetzelfde patroon vallen, of erger..


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Skull
Usericon van Skull
Posted 10-03-2004 23:39 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 10 maart 2004 23:36 schreef ElitE het volgende:
Ik vind wel dat psychische hulp bij criminelen goed is, maar mensen kunnen zich zo aanpassen in de kliniek dat ze zich "gezond" gedragen maar bij vrijlating weer precies in hetzelfde patroon vallen, of erger..

Dat bedoel ik. Nou zijn die deskundigen vast niet zo makkelijk om de tuin te leiden, maar ik denk dat zeker het onbewuste van de deliquenten/patienten erg gevaarlijk is in deze.


- Mutatis mutandis -


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:40 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:54]


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:41 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:54]


..."Hate can only create more hate"...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 10-03-2004 23:44 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:41 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald


zon executie doen ze ook veel te netjes laten ze zon knakker gewoon opknopen op een marktplein deden ze vroeger ook wel
*stuurt sollicitatiebrief naar 2e kamer*

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:49]



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-03-2004 23:44 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:41 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald


Die opmerking was redelijk sarcastisch zeg maar...

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:49]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:45 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:54]


..."Hate can only create more hate"...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 10-03-2004 23:48 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:45 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald


de mijne niet eigelijk

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:48]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2004 23:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 maart 2004 23:39 schreef Skull het volgende:
Dat bedoel ik. Nou zijn die deskundigen vast niet zo makkelijk om de tuin te leiden, maar ik denk dat zeker het onbewuste van de deliquenten/patienten erg gevaarlijk is in deze.

hmm ben er zelf getuige van, je hoeft er niet eens bewust van te zijn. Maar degene heeft nu wel meer kennis hoe het wel moet, maar kan er ook gebruik van maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2004 23:53 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:55]


..."Hate can only create more hate"...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-03-2004 23:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 maart 2004 23:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Er moet gewoon een lijn getrokken worden, na een bepaalde reeks misdaden, of een bepaald aantal recidives heb je gewoon je laatste kans gehad en moet de toegang tot de maatschappij je ontzegd worden, punt. Levenslang heeft alleen zin als het ook echt levenslang is.

Dan kan TBS vervolgens aangewend worden voor die mensen waarvan we weten dat ze ooit weer vrijkomen en die evt. weer gereïntegreerd kunnen worden in onze maatschappij.
*sluit zich maar weerr eens bij Dwaallicht aan*

Op het moment dat je mensen waarvan echt blijkt dat ze niet op het rechte pad te houden/krijgen zijn (of dermate ernstige delicten gepleegd hebben) levenslang opsluit kun je de 'resources' die je daar op bespaart netjes inzetten op mensen waarvoor TBS wel een uitkomst kan bieden.

In principe is TBS een goede zaak, maar ik krijg soms het idee dat er nu iets te veel mee gesmeten wordt in hopeloze gevallen. Da's zonde natuurlijk.


I'm not being rude. You're just insignificant.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2004 23:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 maart 2004 23:53 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald

maar het kan gelukkig ook dat ze dan tijdelijk terug vallen en weer op het goede spoor komen omdat ze moeite hebben om hun "nieuwe ik" in praktijk te brengen.

verder ben ik weer voor invoering van doodstraf voor pedofilie, seriemoorden, etc.
en bij meerderer misdrijven een strenge vorm van TBS die langzaam afbouwd en waar controle op is na de terugkeer in de maatschappij

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:48]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Skull
Usericon van Skull
Posted 10-03-2004 23:57 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 10 maart 2004 23:40 schreef Immortella het volgende:
Op verzoek weggehaald


Dat kan wel zo zijn, maar heel objectief gezien blijft het een matige prijs/kwaliteit verhouding.


quote:

Op verzoek weggehaald.


Typisch Nederlands idd, maar het staat me tegen dat er in de zorg als een gek bezuinigd wordt, als m'n oma haar heup breekt moet ze bij wijze van spreken 3 dagen later al optiefen, terwijl een TBS-er een heel peleton van deskundigen om zich heen heeft, 24-7.


quote:

Op verzoek weggehaald.


Het klopt dat de sexueel gefrustreerden de meeste problemen veroorzaken, maar ik vind dan ook dat dat soort mensen niet in een TBS kliniek thuishoren. Zou jij het leuk vinden om onze belgische kindervriend te moeten behandelen? Ik denk het niet! Die kerel liegt en manipuleert dat 'ie barst GVD! Dat is een persoon die na een x-aantal jaren "genezen" verklaard zou kunnen worden op basis van de manier waarop hij zichzelf opstelt tegenover bijv. het personeel van een kliniek. Weg ermee dus .


quote:

Op verzoek weggehaald.


Tsja, het is humaan voor de dader, maar niet zozeer voor de slachtoffers of hun nabestaanden. Ben ik nou zo politiek incorrect als ik kies voor de laatste partij?



[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-06-2005 18:48]


- Mutatis mutandis -


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 11-03-2004 0:05 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

is het heel erg met skull eens



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 11-03-2004 0:06 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 15-06-2005 18:55]


..."Hate can only create more hate"...


Dit topic is 7 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen