IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 15 miljard zoek in zorg Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-03-2004 23:31 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Van nu.nl, artikel hierover stond ook op de voorpagina van de Volksrkant vanmorgen (waar ik het vandaan had)
quote:
'Vijftien miljard euro zoek in de zorg'

AMSTERDAM - Vijftien miljard euro die de afgelopen jaren in de zorgsector is gestoken, is niet meer te traceren. Zieken- en verzorgingshuizen kunnen niet precies aangeven waar het geld, waaraan de Tweede Kamer geen voorwaarden heeft verbonden, is gebleven. Dat schrijft de Volkskrant woensdag.


De krant baseert zich op het nog vertrouwelijke rapport van de parlementaire onderzoekscommissie zorguitgaven. Dit rapport wordt volgende week openbaar gemaakt. De commissie is van mening dat 'meer geld pompen in een inefficiënt systeem' slechts tot meer inefficiëntie leidt. Omdat niet meer kan worden nagegaan waaraan het geld is uitgegeven, kan ook niet meer worden bekeken of het doelmatig is besteed, aldus de onderzoekers.

De zorginstellingen hebben in veel gevallen niet aangegeven waar het geld in de praktijk naartoe gaat: hogere lonen, bonussen, meer personeel of kortere wachtlijsten. De commissie stelt dat in de toekomst zowel de minister als de Tweede Kamer beter moeten worden geïnformeerd.



Geweldig heh? Iedereen schreeuwt moord en brand over bezuinigingen maar intussen is er gruwelijk veel ingepompt zonder dat men weet of het efficient besteed is. Verder staat er acht miljard stijging in uitgaven op stapel voor de zorg t/m 2007.
Wat een geldverspilling... dat onderzoek gaat ook weer vreselijk veel geld kosten. Wat een mismanagement, wat een verkwanseling van manuren, wat een gedoe. Vijftien miljard uitgegeven aan 'zorg', zonder enige specificatie. Wat een land.


Skull
Usericon van Skull
Posted 10-03-2004 23:33 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Godverdegodver
Het wordt tijd dat bepaalde mensen eens gaan nadenken in D'Haag


- Mutatis mutandis -


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-03-2004 23:35 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

jeezus fucking christ

Belachelijk dathet niet meer te traceren is; hebben ziekenhuizen geen boekhouding?

De top zal het wel weer ingepikt hebben; dat gebeurt wel vaker in dit land...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-03-2004 23:36]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-03-2004 23:35 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:33 schreef Skull het volgende:
Godverdegodver
Het wordt tijd dat bepaalde mensen eens gaan nadenken in D'Haag


Idd. Ik weet nog wel iets waar ze op kunnen bezuinigen... op het salaris van die zakkenwassers daar in Den Haag...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2004 23:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik denk dat ik maar eens ga zoeken in de ziekenhuizen, het vindersloon is alleen al 150.000.000

Maar voor de rest is het gewoon ziek


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-03-2004 23:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Oh ja, die 15 miljard is over de jaren 1994-2002.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 10-03-2004 23:41 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:39 schreef ElitE het volgende:
ik denk dat ik maar eens ga zoeken in de ziekenhuizen, het vindersloon is alleen al 150.000.000

Maar voor de rest is het gewoon ziek


te laat wie heeft er zaterdag zin in feest keb even 10.000 kratten pils ingekocht



Skull
Usericon van Skull
Posted 10-03-2004 23:41 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 10 maart 2004 23:35 schreef altx het volgende:
Idd. Ik weet nog wel iets waar ze op kunnen bezuinigen... op het salaris van die zakkenwassers daar in Den Haag...

Precies!


- Mutatis mutandis -


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-03-2004 23:41 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik krijg steeds (terecht of onterecht) het gevoel dat we nu pas beetje bij beetje alle pus uit de stinkende wond persen wat het PvdA-overwicht in de kabinetten van voorgaande jaren heeft laten ontstaan.
Pappen en nat houden....

/edit
GVD! Da's gemiddeld 1,875 miljard per jaar!
En allemaal verdwenen richting /dev/null (of waarschijnlijk /dev/directeuren )

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 10-03-2004 23:43]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 10-03-2004 23:43 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 10 maart 2004 23:41 schreef MBMarduk het volgende:
Ik krijg steeds (terecht of onterecht) het gevoel dat we nu pas beetje bij beetje alle pus uit de stinkende wond persen wat het PvdA-overwicht in de kabinetten van voorgaande jaren heeft laten ontstaan.
Pappen en nat houden....
Als links-georienteerde kiezer (niet noodzakelijk PvdA) zou ik daar toch graag meer onderbouwing bij zien eigenlijk. Hoe koppel jij het gebrek aan terugkoppeling, boekhouding en verslaggeving aan het overheidsbeleid?


I'm not being rude. You're just insignificant.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-03-2004 23:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 maart 2004 23:43 schreef helmet het volgende:
Als links-georienteerde kiezer (niet noodzakelijk PvdA) zou ik daar toch graag meer onderbouwing bij zien eigenlijk. Hoe koppel jij het gebrek aan terugkoppeling, boekhouding en verslaggeving aan het overheidsbeleid?

meer overheidsinvloed --> meer bureaucratie-->meer fouten/corruptie


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 10-03-2004 23:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:41 schreef MBMarduk het volgende:
(...)
En allemaal verdwenen richting /dev/null (of waarschijnlijk /dev/directeuren )


rofl


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 10-03-2004 23:53 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Helmet, ik heb op dit moment geen zin om mijn loze kreet te "onderbouwen" (loze kreet <--> onderbouwen, geddit?). Je kan net zo goed hier stoppen met lezen want dit is alleen mijn mening.

Maar toch: ik ben alleen van mening dat de nieuwe-wetgeving-a-day-machine van de (grotendeels) PvdA hieraan debet is.
Het is voornamelijk door hun toedoen dat alle legacy-regelgeving van na de oorlog (hiermee bedoel ik "uit de moderne tijd") nagenoeg ongemoeid is gebleven door hun constante dwarsbomen van input van verse ideeen van zowel de oppositie (???) als hun coalitie partners uit die tijd (m.n. VVD en D66).

De klassieke PvdA van ooit is in mijn ogen een dinosaurus wat door de jaren heen het hele overheidsapparaat onder wetten en regels heeft bedolven. En de CDA in mindere mate.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 10-03-2004 23:54]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-03-2004 23:56 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

tja, ze benutten de gaten zeg maar en dat komt nu aan het licht. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Positieve noot is wel dat er nu wat aan gedaan gaat worden


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2004 0:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dit staat er in het bericht:
quote:
De krant baseert zich op het nog vertrouwelijke rapport van de parlementaire onderzoekscommissie zorguitgaven.


Als dit rapport nog vertrouwelijk is kan ik de correctheid niet veriefiëren, verder heb ik geen idee hoe deze commissie is samengesteld en zonder een contra-onderzoek is dit, al dan niet bewezen, nog geen feit.

Dus erg geloofwaardig dat er zoveel geld "verdwenen" is is het voor mij nog niet, een sensationeel nieuwsbericht is het daarentegen zeker wel

quote:
Op 10 maart 2004 23:35 schreef Mutilator het volgende:
De top zal het wel weer ingepikt hebben; dat gebeurt wel vaker in dit land...


Hahahaha, erg voorspelbare reactie Mutilator



bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 11-03-2004 0:16 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ach, liever 15 milj. kwijt in de Nederlandse zorg dan aan afrikaanse staatshoofden/bewinden.


Bazzio Attacks!!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-03-2004 0:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 0:14 schreef Snaack het volgende:
Dus erg geloofwaardig dat er zoveel geld "verdwenen" is is het voor mij nog niet, een sensationeel nieuwsbericht is het daarentegen zeker wel

Nou ja, het is niet 'verdwenen' heh, het is gewoon niet gespecificeerd. 15 miljard --> Zorg, maar hoe en wat is niet duidelijk. 'Verdwenen' is het echter niet.

Maar je hebt gelijk, eerst maar eens verdere berichtgeving afwachten. Het is iig zeer belangwekkend!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 11-03-2004 0:17 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

wie doet mee goed doel oprichten om het gat in de zorg te vullen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-03-2004 0:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 0:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, het is niet 'verdwenen' heh, het is gewoon niet gespecificeerd. 15 miljard --> Zorg, maar hoe en wat is niet duidelijk. 'Verdwenen' is het echter niet.


Nou ja, natuurlijk wel figuurlijk 'verdwenen' omdat er ook geen meetbare verbetering met die investering in de zorg bewerkstelligd is


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-03-2004 0:29 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 11 maart 2004 0:14 schreef Snaack het volgende:
...
Hahahaha, erg voorspelbare reactie Mutilator




Yeah het was weer een schot voor open doel; daarom expres wat kort gehouden


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-03-2004 0:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ach als die managers uit de zorg nu gewoon stikken in hun kaviaar en hierdoor een hersenbeschadigin krijgen en bedlegering worden dan komt het vanzelf wel weer boven water


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Skull
Usericon van Skull
Posted 11-03-2004 0:36 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 11 maart 2004 0:30 schreef ElitE het volgende:
ach als die managers uit de zorg nu gewoon stikken in hun kaviaar en hierdoor een hersenbeschadigin krijgen en bedlegering worden dan komt het vanzelf wel weer boven water

Zou je denken






- Mutatis mutandis -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-03-2004 8:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2004 23:31 schreef Dwaallicht het volgende:
Van nu.nl, artikel hierover stond ook op de voorpagina van de Volksrkant vanmorgen (waar ik het vandaan had)



Geweldig heh? Iedereen schreeuwt moord en brand over bezuinigingen maar intussen is er gruwelijk veel ingepompt zonder dat men weet of het efficient besteed is. Verder staat er acht miljard stijging in uitgaven op stapel voor de zorg t/m 2007.
Wat een geldverspilling... dat onderzoek gaat ook weer vreselijk veel geld kosten. Wat een mismanagement, wat een verkwanseling van manuren, wat een gedoe. Vijftien miljard uitgegeven aan 'zorg', zonder enige specificatie. Wat een land.


idd schokkend.en als eerste prioriteit moet er voor gezorgd worden dat van iedere cent bekend is waaraan deze wordt uitgegeven voordat er weer een nieuwe bezuinigingsronde wordt ingezet.

maar men spreekt hier alleen over de zorg. zou dit ook niet gelden voor het ambtelijke apparaat bijv?


Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 11-03-2004 8:34 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Heb het gister op het nieuws gezien! Zet je toch wel aan het denken! Als het al zo falicant misgaat in de zorg, hoe moet dat dan met andere dingen wat de overheid financiert? En 15 Miljard Euro is geen katte(n?)pis! Hoe "verlies" je in helsnaam 15 miljard Euro?!



Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 11-03-2004 8:37 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

quote:
Op 11 maart 2004 8:29 schreef attila_de_hun het volgende:
idd schokkend.en als eerste prioriteit moet er voor gezorgd worden dat van iedere cent bekend is waaraan deze wordt uitgegeven voordat er weer een nieuwe bezuinigingsronde wordt ingezet.


Dat lijkt mij ook! Het lijkt me stug dat die blauwezetel meneertjes en mevrouwtjes zoiets zeiden van: Goh ... de zorg krijgt 15 Miljard euro! Maak maar over en we zien wel waar het schip strand. In plaats daarvan hadden ze idd beter moeten onderzoeken waar het meeste geld nodig was (in welke sector/ afdeling) en er dan op toezien dat het daarvoor werd gebruikt! En dan, op langere termijn, kijken of meer financiering effect heeft gehad (op bijvoorbeeld de wachtlijsten).



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 11-03-2004 13:18 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 0:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, het is niet 'verdwenen' heh, het is gewoon niet gespecificeerd. 15 miljard --> Zorg, maar hoe en wat is niet duidelijk. 'Verdwenen' is het echter niet.

Maar je hebt gelijk, eerst maar eens verdere berichtgeving afwachten. Het is iig zeer belangwekkend!


Toch lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat er zo'n 1,8 miljard euro per jaar aan 'iets' is uit gegeven, zonder dat het te herleiden is. Daar zijn te bedragen gewoonweg te groot voor.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen