IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : 15 miljard zoek in zorg Vorige pagina
Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-01-2009 17:15 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Projectleider ICT bij de GGZ.
Een hele zwik projecten waar ik voor zorg, en erg chille omgeving.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 15-01-2009 17:18 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2009 17:15 schreef Illusione het volgende:
Projectleider ICT bij de GGZ.
Een hele zwik projecten waar ik voor zorg, en erg chille omgeving.


Ah dat klinkt wel mooi inderdaad. GGZ is ook weer een aparte sector.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-01-2009 17:19 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Dat is het zeker.. ik leer elke dag bij.

Krijg met elk aspect van de tent wel te maken, en m'n interesse in de zorg neemt steeds meer toe. Binnenkort eens kijken of ik niet een kijkje kan nemen op wat afdelingen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BVT
Usericon van BVT
Posted 15-01-2009 18:06 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

quote:
Op 15 januari 2009 14:58 schreef Illusione het volgende:
Iets wat wellicht niet zo lekker combineert met de huidige tekorten in de zorg.


Tsja, in veel gevallen is de "waarheid" ook een rekbaar begrip. IK had voor een week of twee terug een gesprek met mijn Teamleider en iemand van P&O en daar bracht ik ter sprake dat er toch wel erg veel verloop was.
( gebruikte het woord duiventil geloof ik, want 15 personen in drie jaar vind ik er veel, een team bestaat immers uit 7 personen.) Ze keken beiden alsof er water in de fik stond. Vonden ze blijkbaar niet veel, nu werk ik al een jaar of 5 op dezelfde groep, waar ze vanuit ons prat op gaan dat het een groep is waar structuur voorop staat. Welke vraag ik mij af? Ik ben continu bezig met nieuwe mensen inwerken die na een half jaar ofzo de biezen weer pakken.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-01-2009 9:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 15 januari 2009 12:33 schreef bastianus het volgende:
Leek mij een juistere plek voor deze discussie:

De wetenschappers, gedragskundigen in dit geval, staan buiten de lijn en hebben een ondersteunende functie. Ze worden ingeschakeld op momenten dat gedrag van cliënten voor het personeel dermate belastend is dat het ze belemmert in het goed uitvoeren van hun werk.
Het valt mij op dat deze mensen in hun beslissingen vaak doorslaggevende argumenten hebben voor de manager een bepaalde beslissing te nemen.
Praktijkvoorbeeldje: Een bepaalde cliënt met een angststoornis vertoonde door zijn angstaanvallen bij vlagen agressief gedrag. Ikzelf bood op dat soort momenten de cliënt ondersteuning door hem vast te houden en een zekere houding naar hem toe te tonen. Hierdoor gingen de aanvallen vanzelf over.
Collega's van mij werden bang voor de persoon in kwestie, waardoor de angstaanvallen alleen maar verergerden omdat de begeleiding op zulke momenten te weinig zekerheid en veiligheid voor hem bood.
Op advies van een gedragskundige werd uiteindelijk geadviseerd om het gedrag van de cliënt met medicatie te gaan onderdrukken. Ik vond de gevolgen hiervan niet goed, de persoon in kwestie werd eerder depressiever doordat de angst "naar binnen sloeg". Mijn collega's en manager vonden medicatie echter de beste oplossing om de situatie werkbaar te houden.
Als ik nu zelf gedragskundige was geweest, zou ik de manager geadviseerd hebben om personeel beter te trainen in het omgaan met agressief gedrag. Dit lijkt op het eerste gezicht een duurdere oplossing (scholing is duur) maar op de langere termijn was het waarschijnlijk toch beter geweest. Ook omdat in de gehandicaptenzorg steeds meer mensen op de groepen komen met moeilijker verstaanbaar gedrag, en een cursus grondhouding naar cliënten toe ook in de toekomst zijn resultaat zou opleveren.

Zo'n gedragskundige draait dus niet per definitie al mee in 'de groep'? Ik neem aan dat zo iemand wel een tijdje de cliënt observeert?

Bovenstaande klinkt vooral alsof zo'n gedragskundige vooral kijkt naar hoe hij het personeel snel kan ontlasten en niet zozeer hoe hij de cliënt kan helpen. Wat dus ook komt door de insteek van pas ingeschakeld worden als het voor het personeel lastig is en niet als het voor de cliënt lastig is.

Is dat de kern van het probleem?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-01-2009 9:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 9:33 schreef ZelThoR het volgende:
Zo'n gedragskundige draait dus niet per definitie al mee in 'de groep'? Ik neem aan dat zo iemand wel een tijdje de cliënt observeert?

Bovenstaande klinkt vooral alsof zo'n gedragskundige vooral kijkt naar hoe hij het personeel snel kan ontlasten en niet zozeer hoe hij de cliënt kan helpen. Wat dus ook komt door de insteek van pas ingeschakeld worden als het voor het personeel lastig is en niet als het voor de cliënt lastig is.

Is dat de kern van het probleem?


Vroeg ik ook al maar heeft hij al ergens uitleg over gegeven. En nee een gedragsdeskundige draait niet mee in de groep, middels rapportage, samenvattingen, gesprekken met begeleiding/ouders, video opnames komt hij/zij vaak tot een advies. Soms ook nog wel een uurtje meekijken, maar dat doen bij ons bijvoorbeeld de begeleidingsconsulenten (die zijn minder duur in uren).


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-01-2009 9:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 9:36 schreef MMayo het volgende:
Vroeg ik ook al maar heeft hij al ergens uitleg over gegeven. En nee een gedragsdeskundige draait niet mee in de groep, middels rapportage, samenvattingen, gesprekken met begeleiding/ouders, video opnames komt hij/zij vaak tot een advies. Soms ook nog wel een uurtje meekijken, maar dat doen bij ons bijvoorbeeld de begeleidingsconsulenten (die zijn minder duur in uren).

Oh, oeps, ja ik zie het

Is de directe interactie tussen iemand en de cliënt niet veel belangrijker om een goed advies omtrent het gedrag te kunnen geven? Zo'n gedragskundige zou dus toch juist direct willen interacteren met een lastige cliënt?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-01-2009 9:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2009 9:40 schreef ZelThoR het volgende:
Oh, oeps, ja ik zie het

Is de directe interactie tussen iemand en de cliënt niet veel belangrijker om een goed advies omtrent het gedrag te kunnen geven? Zo'n gedragskundige zou dus toch juist direct willen interacteren met een lastige cliënt?


Jawel, maar daar hebben ze die video opnames voor. Dan worden begeleiders en client opgenomen en wordt dit in team besproken. Een gedragsdeskundige werkt vaak niet rechtstreeks met de client, kan overigens bij ons ook niet want wij hebben beperkt aantal vaste begeleiders voor de clienten. Kan niet zomaar een "vreemde" het even over laten nemen. Zo nu en dan kan een gedragsdeskundige er bij ons wel bij zitten om ons en de client te observeren. Op zich werkt dat wel, begeleiding kent de client beter dan de gedragsdeskundige omdat zij er dagelijks mee te maken hebben.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2009 10:45 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Bij ons komt de gedragskundige in de teamvergadering, voor videotraining e.d. hebben wij ook een consulent. Verder overlegt de gedragskundige met manager, coördinerend begeleider en werkbegeleider.
Ik denk dat Zelthor wel een punt heeft. Een vriendin van me is gedragskundige, al ruim 20 jaar. Toen ze begon te werken draaide ze gewoon op de groep mee. Nu mag dat ook niet meer, en ze geeft aan hier erg vaak last van te hebben. Simpelweg omdat ze niet tot een goed oordeel kan komen doordat ze te weinig contact met de cliënten heeft waar ze wel hele belangrijke beslissingen over moet nemen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-01-2009 11:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

De gedragsdeskundige hier hoeft geen beslissingen te nemen over clienten, puur een adviserende rol. De beslissingen liggen bij team, ouders, persoonlijk begeleiders en manager. Meedraaien zijn ze simpelweg te duur voor. Op de groep werkende managers/deskundigen is op zich wel erg handig, dan weten ze wat er precies speelt maarja geld geld geld.


BVT
Usericon van BVT
Posted 16-01-2009 15:00 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Bij ons is de gedragswetenschapper eindverantwoordelijk voor de inhoud van de behandeling. Het jammere is dat ze maar eens per 4 weken tijd heeft voor de mentor om in een gesprek van een 40 min om de "lijnen"uit te zetten. Veelal gaat dit niet op omdat er zieken zijn en de caseload bij de Bc ers te hoog ligt.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-01-2009 15:08 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Jij werkt in de jeugdzorg toch? Behandelcentra?


GRINDBASHERS
Old grindcores never die!!!
Usericon van GRINDBASHERS
Posted 16-01-2009 19:44 by GRINDBASHERS Wijzig reactieProfiel van GRINDBASHERSQuote dit berichthttp://myspace.com/herrierecordsinc

hoorde vandaag een "fantastisch" nieuwtje: mensen die ongevraagd en vaak ongewild een medewerker van een act team aan de deur krijgen... MOETEN daar WEL voor betalen... (eigen risisco ziekenfondsverzekering etc)...

het moet toch echt niet gekker worden ofzo...


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 16-11-2020 7:09 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Ik krijg mails van zowel _noreply@cz als no_reply@cz

Dan moet er eentje nep zijn neem ik aan...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-11-2020 14:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

no_reply@cz is voor zover ik weet de juiste.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 16-11-2020 14:51]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 16-11-2020 15:35 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Yup, dus "kut!".

Hoe verander je een DigiD inlogcode? Kan dat uberhaupt?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 16-11-2020 17:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Op de DigiD site.

Daar kun je ook aanzetten dat je extra verificatie via een SMS code doet.

Of de DigiD app installeren op je foon. Dit moet je uiteraard ook op de DigiD site activeren.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 16-11-2020 17:26 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Ik heb DigiD op de foon, maar daar moet ik alsnog een 5 cijferige code invoeren...

Aber gut, de mail is van de 11e november. Als ze iets sappigs hebben was mijn rekening al lang geplunderd neem ik aan?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-11-2020 23:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als ik mail krijg van het ziekenfonds dat er bijvoorbeeld een nieuw bericht voor me is ga ik zelf naar de site en log in maar niet via een link in een mail.

Doe jij dat niet?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 17-11-2020 5:55 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Schijnbaar niet.

Het heeft alle kenmerken van een phishing mailtje. Aanhef "meneer/mevrouw" en meer van dat soort dingen.

Alleen is dat in de vroege ochtend niet opvallend genoeg om een belletje te laten rinkelen.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 12-11-2021 6:44 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

"De premies worden volgend jaar gemiddeld x% hoger."

Meerdere keren een bericht daarover hier op ZM en elders gelezen.
Maar bij mij is het tot op de cent hetzelfde als dit jaar.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 12-11-2021 13:06 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2021 6:44 schreef Slegthyd het volgende:
"De premies worden volgend jaar gemiddeld x% hoger."

Meerdere keren een bericht daarover hier op ZM en elders gelezen.
Maar bij mij is het tot op de cent hetzelfde als dit jaar.


Hier komt er 3,25 pm bij, DSW.


Eikel


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 12-11-2021 13:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Er komt inderdaad bij.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 11-11-2023 23:58 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of we allemaal de nieuwe zorgpremies al binnen hebben en hoeveel dat wordt.

XXL - Unive +aanvullend - €174,25



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen