IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Occult History of the Third Reich (DVD)
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-03-2004 20:49 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

http://www.shop-fast-smart.com/shop-item_id-6305247714-search_type-AsinSearch-locale-us.html

Ik ben bezig met een scriptie over Klassieke Architectuur en Albert Speer. Op zoek naar informatie stuitte ik op deze DVD-box.
Weet iemand meer van dit werk? Is het dikke onzin, of niet?

*edit* de site is enorm sloom...

[Dit bericht is gewijzigd door aerodis op 11-03-2004 20:53]


invictis
Usericon van invictis
Posted 11-03-2004 20:55 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

laat maar liggen als je slim bent, tenzij je echt van je geld af wil


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 11-03-2004 20:56 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Rottentomatos.com:
quote:
This first episode in the series explores, using newly discovered archival footage, the roots of the symbol of the Nazi ideology- from its connection to mysterious cults of India and Tibet to its transformation into a worldwide emblem of evil.

Amazon.com:
quote:
Well here we are introduces to a different view of the Third Reich. Why haven't we seen this before? Evidently this aspect of Nazis was not as interesting as weapons or fascist ideology. However I have seen this film several times on history channels and even on public television. And it does bring up new questions as to how it all started?

Well some would say they knew all about it and that, and this film is just a glossy version with stock footage. OK, find me a film on the subject that is not glossy and uses unique footage. If you really have more than a passing interest then it is book time, such as "The Occult Roots of Nazism" ISBN: 0814730604. For the most part this film covers more than the general public is interested in.



[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 11-03-2004 21:00]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-03-2004 21:02 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hmm, pleur dan maar dicht.
ik ga dat boek wel opzoeken.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-03-2004 21:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 21:02 schreef aerodis het volgende:
hmm, pleur dan maar dicht.
ik ga dat boek wel opzoeken.


Succes met je scriptie... volgens mij had ik hier nog een discovery video 'hitlers henchmen - albert speer' liggen, maar ik weet niet zeker of ik die nog heb laat staan of die echt interessant is voor je .. zal eens kijken.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 11-03-2004 21:21 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Ik red het op deze manier wel, heb vooral zaken nodig over de status van de Klassieke Oudheid in de Architectuur ná het Derde Rijk. Ik heb nu een aantal essays, maar het wil niet echt vlotten.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-03-2004 21:25 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 21:21 schreef aerodis het volgende:
Ik red het op deze manier wel, heb vooral zaken nodig over de status van de Klassieke Oudheid in de Architectuur ná het Derde Rijk. Ik heb nu een aantal essays, maar het wil niet echt vlotten.


AHa.. ok.. heb hem nog wel trouwens (net even gekeken) ,, staat samen op een band met HOUSE OF WAX (jaren vijftig horror met Vincent Price in de hoofdrol .. heersch!)

Die video ging trouwens ook meer over de verhouding tussen Speer en Hitler dan de architectuur zelf geloof ik.. op zich was het wel een boeiende serie, Hitlers Henchmen..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-03-2004 21:26]


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-03-2004 4:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

alberest speer herest!!!

of hala ik hem nou door de ward mer iemand anderss

ah fukcm,


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-03-2004 14:49 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2004 4:04 schreef karnivoor het volgende:
alberest speer herest!!!

of hala ik hem nou door de ward mer iemand anderss

ah fukcm,
Jaap drie bier is teveel voor je jongen


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-03-2004 14:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2004 4:04 schreef karnivoor het volgende:
alberest speer herest!!!

of hala ik hem nou door de ward mer iemand anderss

ah fukcm,


Albert Speer was de zogenaamde architect van het derde rijk.. Erg talentvol naar het schijnt. Neem zoiets als de rijkspartijdagfilm 'Triumph des Willens', al die enorme structures en indrukwekkende lichtzuilen ,, allemaal ontworpen door Albert Speer .. Riefenstahl hoefde bij wijze van spreke alleen nog maar op de recordknop te drukken


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 29-03-2004 23:38 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Dit (hoerboven genoemde) boek kwam ik ergens anders tegen via een wetenschappelijke site:
The Occult Roots of Nazism: Secret Aryan Cults and Their Influence on Nazi Ideology: The Arisophists of Austria and Germany, 1890- 1935
by Nicholas Goodrick-Clarke.

Het schijnt een heel interessant boek te zijn, met veel obscure feitjes die opgegraven zijn. En op zich is het wel bekend dat er zekere occulte roots in het nazisme zitten, en dan niet alleen kwa symboliek.


invictis
Usericon van invictis
Posted 30-03-2004 0:06 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

veels te overgewaardeerd en overdreven ook de zg. Occulte Nazipraktijken. Het is geen Indiana Jones.


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 30-03-2004 0:11 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

precies, en al die malle verhalen over een holocaust...

on topic:
ik ben dermate geïnteresseerd in Het Derde Rijk, in alle facetten, dat ik het bovengenoemde boek ga aanschaffen.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-03-2004 19:29 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 30 maart 2004 0:11 schreef aerodis het volgende:
precies, en al die malle verhalen over een holocaust...


Waar doel op met die malle verhalen?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 30-03-2004 20:01 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Weet je dat ik helemaal gek word van die vreselijke instelling van jou!! Als er ook maar holo wordt gezegd, dan sta je al op je achterste pootjes! Aargh.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-03-2004 20:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 21:21 schreef aerodis het volgende:
Ik red het op deze manier wel, heb vooral zaken nodig over de status van de Klassieke Oudheid in de Architectuur ná het Derde Rijk. Ik heb nu een aantal essays, maar het wil niet echt vlotten.

In Berlijn hebben ze iig alle kapotgebombadeerde gebouwen na WO2 in klassieke stijl weer opgebouwd.
Succes!

edit: ik heb zelf een boek gekocht waar de gesprekken van Hitler na 41 instaan. Ben er nog niet aan toe gekomen om er in te lezen, maar het oogt interessant.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 30-03-2004 20:03]


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 30-03-2004 20:03 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

dankjewel! ik heb het inmiddels ingeleverd, krijg binnenkort de uitslag


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-03-2004 22:55 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 30 maart 2004 20:01 schreef aerodis het volgende:
Weet je dat ik helemaal gek word van die vreselijke instelling van jou!! Als er ook maar holo wordt gezegd, dan sta je al op je achterste pootjes! Aargh.

Je ziet deze post toch echt dubbel.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-05-2005 15:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ben ondertussen deze DVD aan het downloaden; toch wel interesseopwekkende titel.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 10-05-2005 15:35 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 15:11 schreef Mutilator het volgende:
Ben ondertussen deze DVD aan het downloaden; toch wel interesseopwekkende titel.

Torrent?



zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 10-05-2005 19:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik geloof dat ik hem ook zeer binnenkort ga zien. Net iemand een dvd van Auschwitz cadeau gedaan en er gelijk bij verteld dat ik die zeer snel wil lenen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 11-05-2005 11:49 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 mei 2005 15:35 schreef Mikeee het volgende:
Torrent?


Torrent doet 24 vierde seizoen; blijkbaar is aflevering 21 pas uitgezonden.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


rolea
Usericon van rolea
Posted 12-05-2005 1:43 by rolea Wijzig reactieProfiel van roleaQuote dit bericht

Er is zat literatuur te verkrijgen over NS idealen. Je moet alleen goed zoeken en bereid zijn dit te kopen bij de "niet zo politiek correcte" internetwinkeltjes.


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen