IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Fraude: wat vinden jullie? Vorige pagina
Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-03-2004 21:43 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Daarom gaat in België ook alles kut .


Gisteren nog een deel gezien van een interessante docu rond geld:

Op een gegeven moment ging het over sociale inspectie, district Antwerpen stad, héhé ze hebben daar 26 mensen ofzo,...komen die kereltjes op een werf rondneuzen waar er net plakkers (stucadoor) aan het werk waren:
"Mag ik uw identiteitskaart eens zien?"
Bol het af joeng, gien zoakes meij!
"Jamaar..."
Loat os vaarder waarkeh
...inspectieteampje droop af...
De actie van de werkers was ook terecht, ze waren volledig in orde, die lullen kwamen storen. Even later onderschepten ze een zwartwerker die van een uitkering genoot, duidelijk ieamdn die het niet breed had, ginggen die honden er nog eens voor zorgen dat die man zijn uitkering kwijt geraakte...
----->Kijk jongen, voor een doorsnee Belg is het gewoon een heilige oorlog tegen het systeem.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-03-2004 21:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:43 schreef Gunman het volgende:
Gisteren nog een deel gezien van een interessante docu rond geld:

Op een gegeven moment ging het over sociale inspectie, district Antwerpen stad, héhé ze hebben daar 26 mensen ofzo,...komen die kereltjes op een werf rondneuzen waar er net plakkers (stucadoor) aan het werk waren:
"Mag ik uw identiteitskaart eens zien?"
Bol het af joeng, gien zoakes meij!
"Jamaar..."
Loat os vaarder waarkeh
...inspectieteampje droop af...
De actie van de werkers was ook terecht, ze waren volledig in orde, die lullen kwamen storen. Even later onderschepten ze een zwartwerker die van een uitkering genoot, duidelijk ieamdn die het niet breed had, ginggen die honden er nog eens voor zorgen dat die man zijn uitkering kwijt geraakte...
----->Kijk jongen, voor een doorsnee Belg is het gewoon een heilige oorlog tegen het systeem.

Interessant verhaal, maar ik sta echt met mijn oren te klapperen. Als die werkers in orde zijn hebben ze niets te verbergen en zouden ze hun ID moeten laten zien.

En daarnaast praat je gewoon goed dat je naast een uitkering ook mag zwartwerken. Hoor eens, als je kunt werken moet je een baan zoeken, klaar. Rare Belg . Mafketels....


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-03-2004 21:48 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:45 schreef Dwaallicht het volgende:
.....
En daarnaast praat je gewoon goed dat je naast een uitkering ook mag zwartwerken. Hoor eens, als je kunt werken moet je een baan zoeken, klaar. Rare Belg . Mafketels....


Nee, ik praat zwartwerk niet goed, maar ze pakken het verkeerd aan: Die man die betrapt werd, drijgt azls bijkomende sanctie zijn uitkering te verliezen. Pak dan ten eerste de werkgever aan, geef de man een realistische boete, maar garandeer hem wel een inkomen of hij gaat meteen weer in het zwart aan de slag. Snappuh?


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 21:49 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

In het België is het er helemaal raar aan toe. Ze hebben daar zelfs een soortement kuuroorden voor geestelijk zieken mensen. Heel luxe ingericht, alles erop en eraan.
Het is goed dat ze een goede verzorging krijgen, maar dit is een beetje teveel van het goede.

Ook krijgen bedrijven het makkelijk voor mekaar om geen belasting te betalen. Ze zeggen dat ze een non-profit organisatie zijn, terwijl ze klauwen met geld verdienen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor bijvoorbeeld Culturele verenigingen.


F*ck hippies


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-03-2004 21:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:48 schreef Gunman het volgende:
Nee, ik praat zwartwerk niet goed, maar ze pakken het verkeerd aan: Die man die betrapt werd, drijgt azls bijkomende sanctie zijn uitkering te verliezen. Pak dan ten eerste de werkgever aan, geef de man een realistische boete, maar garandeer hem wel een inkomen of hij gaat meteen weer in het zwart aan de slag. Snappuh?

Soit, de werkgever dient uiteraard beboet te worden. Maar dat die uitkering hem afgenomen wordt vind ik niet meer dan normaal hoor. Hij heeft immers de staat getild voor een bepaald bedrag, eigenlijk zou hij dat nog terug moeten betalen ook.
Maar goed, met een dergelijk hard beleid zullen veel huidige zwartwerkers waarschijnlijk aan de bedelstaf geraken omdat ze niet snappen hoe het werkt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 21:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 21:49 schreef Manifest het volgende:
In het België is het er helemaal raar aan toe. Ze hebben daar zelfs een soortement kuuroorden voor geestelijk zieken mensen. Heel luxe ingericht, alles erop en eraan.
Het is goed dat ze een goede verzorging krijgen, maar dit is een beetje teveel van het goede.

Ook krijgen bedrijven het makkelijk voor mekaar om geen belasting te betalen. Ze zeggen dat ze een non-profit organisatie zijn, terwijl ze klauwen met geld verdienen.
Dit is eigenlijk bedoeld voor bijvoorbeeld Culturele verenigingen.


zo gaat het bij ons in de gevangenissen, maar de zorg instellingen zijn weer wat minder, geweldig zo'n verottingsstaat


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 21:52 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Volgensmij is dat in Amerika hetzelfde geval.
Maar dat weet ik niet zeker.
Maar het gaat hier natuurlijk om de fraude.


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 21:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 21:48 schreef Gunman het volgende:
Nee, ik praat zwartwerk niet goed, maar ze pakken het verkeerd aan: Die man die betrapt werd, drijgt azls bijkomende sanctie zijn uitkering te verliezen. Pak dan ten eerste de werkgever aan, geef de man een realistische boete, maar garandeer hem wel een inkomen of hij gaat meteen weer in het zwart aan de slag. Snappuh?

bedenk dat de werkgever meestal niet bewust is van de fraude die zijn werknemer pleegt.
er zijn gigantisch veel valse paspoorten (die zelfs experts weleens goedkeuren) en de werkgever kan dan niet zien of het een illegaal is, zeker niet als dit via een uitzendbureau gaat. Maar de werkgever krijgt wel de meeste straf

Edit: ik haal altijd weer die werknemer en werkgever door elkaar

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-03-2004 21:59]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 16-03-2004 21:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:50 schreef Dwaallicht het volgende:
Soit, de werkgever dient uiteraard beboet te worden. Maar dat die uitkering hem afgenomen wordt vind ik niet meer dan normaal hoor. Hij heeft immers de staat getild voor een bepaald bedrag, eigenlijk zou hij dat nog terug moeten betalen ook.
Maar goed, met een dergelijk hard beleid zullen veel huidige zwartwerkers waarschijnlijk aan de bedelstaf geraken omdat ze niet snappen hoe het werkt.


Nuh, de geschatte achterstallige sociale en fiscale bijdragen plus boete zouden al mooi zijn,...mert dan een tijdelijke vermindering op de uitkering: ga een langdurig wezrkloze van +50j anders maar weer eens aan een inkomen helpen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 16-03-2004 21:54]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 16-03-2004 21:57 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 21:27 schreef Dwaallicht het volgende:


Recentelijk zijn er een aantal grote fraudes aan het licht gekomen: ik noem de bouwfraude, het boekhoudschandaal bij Ahold, de UWV-fraude als meest recente voorbeelden. Dit soort zaken wekt grote publieke verontwaardiging op: het beeld van 'de rijke directeur' die 'zijn zakken schaamteloos vult' is diep geworteld in de nationale psyche.




Stelletje joden.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-03-2004 21:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:54 schreef ElitE het volgende:
bedenk dat de werknemer meestal niet bewust is van de fraude die zijn werknemer pleegt.
er zijn gigantisch veel valse paspoorten (die zelfs experts weleens goedkeuren) en de werknemer kan dan niet zien of het een illegaal is, zeker niet als dit via een uitzendbureau gaat. Maar de werkgever krijgt wel de meeste straf

Wat de hel bedoel je?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 22:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 21:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat de hel bedoel je?

quote:
Op 16 maart 2004 21:54 schreef ElitE het volgende:
bedenk dat de werkgever meestal niet bewust is van de fraude die zijn werknemer pleegt.
er zijn gigantisch veel valse paspoorten (die zelfs experts weleens goedkeuren) en de werkgever kan dan niet zien of het een illegaal is, zeker niet als dit via een uitzendbureau gaat. Maar de werkgever krijgt wel de meeste straf

Edit: ik haal altijd weer die werknemer en werkgever door elkaar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-03-2004 22:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja maar, beste ElitE, dat is een heel ander probleem dan zwartwerken. Trouwens, het sofinummer moet altijd ingevuld worden -- stel dat er een illegaal aan het werk is via een uitzendbureau, dan wordt de belasting echt wel afgedragen hoor. Die persoon krijgt niet opeens een bruto salaris betaald of zo.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 16-03-2004 22:12]


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-03-2004 22:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:57 schreef metal blade het volgende:
Stelletje joden.


Wat een ongelooflijk nuttige reply, getuigend van een zeer hoge intelligentie...











Als je niks te melden hebt, hou dan gewoon je *** dicht!


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 22:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 22:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja maar, beste ElitE, dat is een heel ander probleem dan zwartwerken. Trouwens, het sofinummer moet altijd ingevuld worden -- stel dat er een illegaal aan het werk is via een uitzendbureau, dan wordt de belasting echt wel afgedragen hoor. Die persoon krijgt niet opeens een bruto salaris betaald of zo.

met een paspoort krijg je gelijk een sofinummer als je bij de vreemdelingendienst aanklopt, werkvergunning is wat anders, maar als je een vals Eurpees paspoort heb dan krijg je dus een sofinummer.
als het paspoort gepikt is krijgt de ander zelfs de belasting aanslag. Maar als baas ben je alsnog schuldig.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 16-03-2004 23:26 by Ishtar Wijzig reactieProfiel van IshtarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 16 maart 2004 22:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Ja maar, beste ElitE, dat is een heel ander probleem dan zwartwerken. Trouwens, het sofinummer moet altijd ingevuld worden -- stel dat er een illegaal aan het werk is via een uitzendbureau, dan wordt de belasting echt wel afgedragen hoor. Die persoon krijgt niet opeens een bruto salaris betaald of zo.


Ze kunnen beter die dubieuze uitzendbureautjes aan gaan pakken. Keer een reportage over gezien; ze schrijven je zo in zonder moeilijke vragen.
Trouwens, dat is natuurlijk niet de echte oplossing... Dat is aan de regering en tot die tijd aan de betrokken burger.


~ By the fallen one I shall arise ~


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-03-2004 7:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:18 schreef Chelman het volgende:
Wat bij mij niet ingaat zijn allerlei vage excuses of legitimiserende poneringen die door mensen gebruikt worden om sommige fraude goed te praten.


quote:
Op 17 maart 2004 7:04 schreef Chelman het volgende:
Vorig jaar bezig geweest met de verbouwing. Ik heb een maand lang een kerel aan de slga gehad die voor een schappelijk tariefje *kuch* alles gefixed heeft.


Nou ja zeg .


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 7:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 7:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja zeg .


Hij deed het als vriendendienst. Ik moest alleen de materiaalkosten betalen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 17-03-2004 12:58 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 21:54 schreef Gunman het volgende:
Nuh, de geschatte achterstallige sociale en fiscale bijdragen plus boete zouden al mooi zijn,...mert dan een tijdelijke vermindering op de uitkering: ga een langdurig wezrkloze van +50j anders maar weer eens aan een inkomen helpen.

Misschien ligt het aan mij, maar de persoon in je voorbeeld heeft toch vrij duidelik gemaakt dat hij kan werken en een werkplek kan vinden? Natuurlijk verliest ie dan z'n uitkering.


Touché, pussycat!


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 17-03-2004 13:03 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Ik als aankomend Buitengewoon OpsporingsAmbtenaar kan natuurlijk fraude niet goed keuren ik moet het opsporen dus kijk uit allemaal im gonna get U..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen