IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : al-Qaeda en kernbommen Vorige pagina | Volgende pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-03-2004 13:32 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2004 13:30 schreef helmet het volgende:
De Sovjet-Unie heeft tijdens de koude oorlog een vijftig-tal atoombom-koffers gemaakt. Na de val van de Unie zijn er daar welgeteld 2 van teruggevonden, wat dus betekent dat er nog bijna vijftig van die koffers (met een kracht die inderdaad ergens gelijk aan de bom op Hiroshima is) zich 'ergens' op deze wereld bevinden. Je maakt mij niet wijs dat daar niet flink in gehandeld is of wordt.

Ik ben niet zo thuis in wat er om het moment met de kernwapens gebeurt.
quote:

The Anarchists Cookbook!

Gewoon aan je natuurkunde leraar wat vraagjes stellen, het grote probleem is aan uranium komen, maar dan is de rest een eitje.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-03-2004 13:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:32 schreef arrebar het volgende:
Gewoon aan je natuurkunde leraar wat vraagjes stellen, het grote probleem is aan uranium komen, maar dan is de rest een eitje.
Nou, dat zal je nog smerig tegenvallen. Je hebt er een heel leuk ingericht lab voor nodig, en de kans dat je dus zelf het één en ander inademt, danwel mee in aanraking komt en binnen een uurtje of 48 last krijgt van vlekken, haaruitval en bewustzijnsverlies is zeer groot. Materiaal verzamelen ok, maar het zelf in elkaar flansen... Dan is kopen toch makkelijker.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-03-2004 13:36 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2004 13:30 schreef adder het volgende:
Lijkt me wel wat sterk voor een bom in kofferformaat.

Tja je hebt grote en je hebt kleine kernbommen. Met de waterstofbommen van tegenwoordig lukt het. En als je het vergelijkt met de massa van een conventionele bom die dezelfde verwoesting zou aanrichten dan schrik je van het verschil.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2004 13:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:30 schreef helmet het volgende:
De Sovjet-Unie heeft tijdens de koude oorlog een vijftig-tal atoombom-koffers gemaakt. Na de val van de Unie zijn er daar welgeteld 2 van teruggevonden, wat dus betekent dat er nog bijna vijftig van die koffers (met een kracht die inderdaad ergens gelijk aan de bom op Hiroshima is) zich 'ergens' op deze wereld bevinden. Je maakt mij niet wijs dat daar niet flink in gehandeld is of wordt.

The Anarchists Cookbook!
50 - 2= bijna 50 ?

48 twanniemannie

Dikke kans overigens dat een fiks anatal in handen is van Amerika


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-03-2004 13:39 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2004 13:34 schreef Greycloak het volgende:
Nou, dat zal je nog smerig tegenvallen. Je hebt er een heel leuk ingericht lab voor nodig, en de kans dat je dus zelf het één en ander inademt, danwel mee in aanraking komt en binnen een uurtje of 48 last krijgt van vlekken, haaruitval en bewustzijnsverlies is zeer groot. Materiaal verzamelen ok, maar het zelf in elkaar flansen... Dan is kopen toch makkelijker.
ja en je zult goede machines moeten maken, maar uranium is niet zo heel schadelijk, pas als je het allemaal in een keer laat vervallen ontstaan de problemen. De techniek om de bom te maken is simpel. Alleen zal je wel een goed lab nodig hebben ja.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-03-2004 13:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik zeg dood aan die fucking stokconservatieve moslims!

Rot op met die tering fanatiekelingen als je in staat bent om iemand anders wat aan te doen simpelweg omdat ze niet jou geloof aanhangen verdient de lucht die hij ademt niet!



[Dit bericht is gewijzigd door enforcer op 22-03-2004 13:48]



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 13:44 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 12:19 schreef kinglei het volgende:
De tweede man van de terreurgroep al-Qaeda, Ayman al-Zawahiri, heeft gezegd dat het netwerk beschikt over kernbommen die zijn gekocht op de zwarte markt in Centraal-Azië. Dat heeft een Pakistaanse journalist gemeld in een uitzending van de Australische omroep BBC.

De journalist, Hamid Mir, zegt dat hij Osama bin Laden en Al-Zawahiri in 2001 heeft gesproken. Op de vraag of al-Qaeda over kernwapens beschikt lachte Al-Zawahiri, volgens Mir: ,,Als je 30 miljoen Amerikaanse dollars hebt en naar de zwarte markt in Centraal-Azië gaat, contact zoekt met welke ontevreden Sovjet-wetenschapper dan ook, dan zijn er tientallen handige kofferbommen beschikbaar.''

Al-Zawahiri zou destijds ook hebben gezegd dat al-Qaeda mensen heeft gestuurd naar Moskou, Tasjkent en andere Centraal-Aziatische steden om te onderhandelen en kernbommen te kopen.

Nu word het g.v.d. ook nog gevaarlijk.
Voor je het weet zie je dadelijk zo'n paddestoel aan de horizon



Grappig maar ik neem dit dus niet serieus, als het zo makkelijk was, dan zou ook iedere agent van iedere westerse mogendheid daar nogal eenvoudig achter komen denk je ook niet? Ik bedoel die kunnen ook op een zwarte markt in azie met russische wetenschappers praten...

Nee dit is pure bluf.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-03-2004 13:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij denkt dat die zwarte markt alleen maar uit louche figuren bestaan die niet weten wat ze verkopen. Op de zwarte markt is een gruwelijke hoeveelheid kennis te koop. En die kijken echt wel goed uit voordat ze iets verkopen ....


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 13:51 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:48 schreef Jenje het volgende:
Jij denkt dat die zwarte markt alleen maar uit louche figuren bestaan die niet weten wat ze verkopen. Op de zwarte markt is een gruwelijke hoeveelheid kennis te koop. En die kijken echt wel goed uit voordat ze iets verkopen ....


Ongetwijfeld, maar vroeger of later krijg je daar als mogendheid lucht van.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 13:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:51 schreef Dargull het volgende:
Ongetwijfeld, maar vroeger of later krijg je daar als mogendheid lucht van.

nou is er in rusland een periode geweest dat de overheid niet veel meer in te brengen had. die bommen zijn idd wel op de zwarte markt denk ik. ik denk alleen niet dat al quade de technisch kennis heeft om maar iets met die dingen te doen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 22-03-2004 13:58 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:48 schreef Jenje het volgende:
Jij denkt dat die zwarte markt alleen maar uit louche figuren bestaan die niet weten wat ze verkopen. Op de zwarte markt is een gruwelijke hoeveelheid kennis te koop. En die kijken echt wel goed uit voordat ze iets verkopen ....
Wanneer je genoeg betaalt, kun je alles kopen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mrtn
Usericon van Mrtn
Posted 22-03-2004 13:59 by Mrtn Wijzig reactieProfiel van MrtnQuote dit bericht

Ik denk dat als je met een dergelijke extremistische organistatie te maken hebt, dat het geen probleem is om vrijwilligers te vinden die zo'n bom voor je in elkaar knutselen.. het stond zelfs in de Kijk hoe je van je huis een nuke maakt in 2 weken ofzo.
..en zo lang die lui geloven dat ze maagden krijgen als ze dood zijn doen ze alles..

En wat bereft die kofferbommen.. Je zit met de kritische massa van het uraan of plutonium wat je verwerkt in die bom. Ik weet niet precies hoe veel dat is, maar het is niet veel. Als je over die massa heen gaat, moet je de twee delen van zo'n bom met meer afstand scheiden.. zwaar kun je zo'n kofferbom dus nooit maken. Daar komt bij dat die bommen de nodige jaartjes oud zijn en de technologie is dus 'oud'.
Als ze inderdaad uraan en of plutonium te pakken hebben, is een vuile bom een goede mogelijkheid. Dat geeft weinig directe schade en veel troep in de atmosfeer.. dat zal nogal wat ellende ed veroorzaken, maar zeker geen paddestoel


Bill Watterson (Calvin & Hobbes): I hope some historian will confirm that I was the first cartoonist to use the word "booger" in a newspaper comic strip.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:01 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
nou is er in rusland een periode geweest dat de overheid niet veel meer in te brengen had. die bommen zijn idd wel op de zwarte markt denk ik. ik denk alleen niet dat al quade de technisch kennis heeft om maar iets met die dingen te doen.


Kwestie van een timer en een knopje, maar groter probleem is denk ik, smokkel maar is een kern-bom koffer langs de luchthaven-douane...

En daarbuiten als die dingen al te koop waren en niet gewoon in handen van ander mogendheden zoals, korea of china of wie dan ook (best kans dat de VS ze gewoon zelf heeft gejat ), dan nog betwijfel ik of die dingen dan bij terroristen komen ik vind het waarschijnlijker dat ze dan in Iran of in Afrika ergens in de handen van het regime eindiggen.

Of in pakistan en india (ooit wel eens afgevraagd hoe die zo plotseling aan de techniek om kernwapens te maken kwamen???)

Verdorie ik vind het nog waarschijnlijker dat de moessaad ze heeft dan Al-Kutta.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-03-2004 14:02 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 maart 2004 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:
nou is er in rusland een periode geweest dat de overheid niet veel meer in te brengen had. die bommen zijn idd wel op de zwarte markt denk ik. ik denk alleen niet dat al quade de technisch kennis heeft om maar iets met die dingen te doen.
Die kofferbommen was gewoon een kwestie van de timer instellen en boem. En kind kan de was doen..

Some nuclear suitcase bombs may have been developed by the Soviet Union during the Cold War. There is a fear that some of the devices may be sold to terrorists. Russian scientists have testified they are "absolutely sure" suitcase bombs were created, though the Russian government has steadfastly denied their existence.

Former Russian National Security Adviser Alexandr Lebed in 1997 alleged that up to 100 portable bombs that looked like suitcases were unaccounted for since the 1991 breakup of the Soviet Union. He said the devices have an explosive capacity of one kiloton — the equivalent of 1,000 tons of TNT — and could be activated by a single person, killing as many as 100,000 people.




I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 14:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:02 schreef helmet het volgende:
Die kofferbommen was gewoon een kwestie van de timer instellen en boem. En kind kan de was doen..

Some nuclear suitcase bombs may have been developed by the Soviet Union during the Cold War. There is a fear that some of the devices may be sold to terrorists. Russian scientists have testified they are "absolutely sure" suitcase bombs were created, though the Russian government has steadfastly denied their existence.

Former Russian National Security Adviser Alexandr Lebed in 1997 alleged that up to 100 portable bombs that looked like suitcases were unaccounted for since the 1991 breakup of the Soviet Union. He said the devices have an explosive capacity of one kiloton — the equivalent of 1,000 tons of TNT — and could be activated by a single person, killing as many as 100,000 people.





he??? maar hebben we het hier wel over een echte nucleare bom of over een bom met nuclear materiaal, wat dan wordt uitgestrooid over een bepaals oppervlak? (de zogenaamde vuile bom)
om radiactief materiaal te triggeren heb je toch echt wel wat nodig lijkt me (maar ikben een leek moet ik erkennen).


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-03-2004 14:07 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 22 maart 2004 14:04 schreef attila_de_hun het volgende:
he??? maar hebben we het hier wel over een echte nucleare bom of over een bom met nuclear materiaal, wat dan wordt uitgestrooid over een bepaals oppervlak? (de zogenaamde vuile bom)
om radiactief materiaal te triggeren heb je toch echt wel wat nodig lijkt me (maar ikben een leek moet ik erkennen).
A "suitcase" bomb is a very compact and portable nuclear weapon and could have the dimensions of 60 x 40 x 20 centimeters or 24 x 16 x 8 inches. The smallest possible bomb-like object would be a single critical mass of plutonium (or U-233) at maximum density under normal conditions. The Pu-239 weighs 10.5 kg and is 10.1 cm across. It doesn't take much more than a single critical mass to cause significant explosions ranging from 10-20 tons. These types of weapons can also be as big as two footlockers. The warhead consists of a tube with two pieces of uranium, which, when rammed together, would cause a blast. Some sort of firing unit and a device that would need to be decoded to cause detonation may be included in the "suitcase."

http://www.foxnews.com/story/0,2933,76990,00.html


I'm not being rude. You're just insignificant.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-03-2004 14:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 13:59 schreef Mrtn het volgende:
het stond zelfs in de Kijk hoe je van je huis een nuke maakt in 2 weken ofzo.

Heb je ook verder gelezen en dus gelezen dat je er niet bepaald een gezonde rode blos van op je wangen gaat krijgen als je ermee klaar bent, en waarschijnlijk al aan het uiteenvallen bent nog voordat je het ding in elkaar hebt?
Joh, geloof me, je hebt er een lab voor nodig dat een Koop Tjuchem niet 1-2-3 voor je in elkaar kan zetten.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-03-2004 14:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:07 schreef helmet het volgende:
A "suitcase" bomb is a very compact and portable nuclear weapon and could have the dimensions of 60 x 40 x 20 centimeters or 24 x 16 x 8 inches. The smallest possible bomb-like object would be a single critical mass of plutonium (or U-233) at maximum density under normal conditions. The Pu-239 weighs 10.5 kg and is 10.1 cm across. It doesn't take much more than a single critical mass to cause significant explosions ranging from 10-20 tons. These types of weapons can also be as big as two footlockers. The warhead consists of a tube with two pieces of uranium, which, when rammed together, would cause a blast. Some sort of firing unit and a device that would need to be decoded to cause detonation may be included in the "suitcase."

http://www.foxnews.com/story/0,2933,76990,00.html


ai, dan hebben we idd een probleem.

maar dan hebben we nog, zoals Dargull reeds typte, hoe krijg je zoiest een land binnen? DE VS zal dat nooit lukken denk ik.


kinglei
Usericon van kinglei
Posted 22-03-2004 14:15 by kinglei Wijzig reactieProfiel van kingleiQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:09 schreef attila_de_hun het volgende:
ai, dan hebben we idd een probleem.

maar dan hebben we nog, zoals Dargull reeds typte, hoe krijg je zoiest een land binnen? DE VS zal dat nooit lukken denk ik.


Pasgeleden op tv: The peacekeeper, gaat precies over het binnensmokkelen van een kofferbom in de VS


if you don't like the topic don't reply.. just let it die


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 22-03-2004 14:16 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 22 maart 2004 13:59 schreef Mrtn het volgende:
het stond zelfs in de Kijk hoe je van je huis een nuke maakt in 2 weken ofzo.

Maar het is ook te simpel, je pakt gewoon wat brokjes u 235, zorg ervoor dat ze nooit zwaarder zijn dan 0,8 kilo. Dan stop je er koolstof brokjes in (als moderator). Je plaatst de brokjes in je bom, niet de dicht bij elkaar, je omringt het geheel met tnt en je zorgt dat alles gelijktijdig afgaat. En je grot is met de grond gelijk gemaakt.
quote:

En wat bereft die kofferbommen.. Je zit met de kritische massa van het uraan of plutonium wat je verwerkt in die bom. Ik weet niet precies hoe veel dat is, maar het is niet veel. Als je over die massa heen gaat, moet je de twee delen van zo'n bom met meer afstand scheiden.. zwaar kun je zo'n kofferbom dus nooit maken. Daar komt bij dat die bommen de nodige jaartjes oud zijn en de technologie is dus 'oud'.
Als ze inderdaad uraan en of plutonium te pakken hebben, is een vuile bom een goede mogelijkheid. Dat geeft weinig directe schade en veel troep in de atmosfeer.. dat zal nogal wat ellende ed veroorzaken, maar zeker geen paddestoel


Ik weet nu niet meer of het kritieke of kritische massa was. Iedere atoombom zit er al boven. Hoeveel afstand je ze op moet scheiden weet ik niet. De bom die op Hiroshima viel is tegenwoordig met 3 kg radioactief materiaal na te bootsen. Met een kofferbommetje kan je zeker heel schiphol naar de galemieze brengen.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 22-03-2004 14:17]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:17 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:09 schreef attila_de_hun het volgende:
ai, dan hebben we idd een probleem.

maar dan hebben we nog, zoals Dargull reeds typte, hoe krijg je zoiest een land binnen? DE VS zal dat nooit lukken denk ik.


Waarom? Ik vind het zover gezocht het is veel waarschijnlijker dat die koffiers in het bezit zijn van ex-soviet republieken dan van terroristen.

En je zou als terrorist goed stom zijn om zo'n ding te gebruiken *boem* weg alle symphatie voor je doel *ploef* he wat doet die Westerse bezettings macht (die wat je in vietnam gezien hebt doet lijken op een regimentje op expeditie) opeens hier?

En verdomd is dat nou 'n russische tank die daar over het huis met mijn vrouw en kindertje heen walst? Verhip die zullen dan wel pissig zijn omdat ik hun bom gejat heb?

En he wat is dat nou doen die westerlingen opeens niet meer aan ethiek en moorden ze nu simpel weg m'n hele dorp uit? Hmmmm dan hebben we ze deze keer een beetje te ver gepusht....

Als je begrijpt wat ik bedoel...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:17 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:15 schreef kinglei het volgende:
Pasgeleden op tv: The peacekeeper, gaat precies over het binnensmokkelen van een kofferbom in de VS


jeee hollywood als de realiteit


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 22-03-2004 14:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:09 schreef attila_de_hun het volgende:
ai, dan hebben we idd een probleem.

maar dan hebben we nog, zoals Dargull reeds typte, hoe krijg je zoiest een land binnen? DE VS zal dat nooit lukken denk ik.


met een gekaapt vliegtuig?


bean
Usericon van bean
Posted 22-03-2004 14:18 by bean Wijzig reactieProfiel van beanQuote dit berichthttp://beansmaidentrading.tk

Ach.. als ie afgaat op een vliegveld heb je ook wel genoeg slachtoffers denk ik.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 22-03-2004 14:20 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 22 maart 2004 14:18 schreef bean het volgende:
Ach.. als ie afgaat op een vliegveld heb je ook wel genoeg slachtoffers denk ik.


Ja maar dan ben je dus nog niet in de VS maar in eigen-land


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen