IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Therapy? Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 24-03-2004 18:28 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Al ken ik alleen de eerste 3 albums (Nurse, Troublegum en Infernal Love), waarvan ik de eerste ook nog eens niet echt leuk vind, reken ik Therapy? toch zeker wel onder m'n favoriete net-niet-metal bands.

Mooie mix van hardcore, punk en metal wat over het algemeen een lekker aggresief stukje muziek oplevert. Hier en daar een briljant tekstje ("Happy people have no stories") en een niet-kazige ballad (A Moment of Clarity) zorgt ervoor dat het goed te luisteren muziek is, die mij niet snel zal vervelen.

Naar wat ik hoor is het na Infernal Love snel achteruit gegaan, maar met High Anxiety zouden ze weer back on track moeten zien; iemand daar gedachten over?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-03-2004 2:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

niemand??? saaaaaaaaaai


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-03-2004 8:40 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 2:53 schreef ZelThoR het volgende:
niemand??? saaaaaaaaaai
Jawohl! Ik heb enkel Troublegum, maar dat vind ik best een goede plaat! Hoewel ik het toch meer Punk/Hardcore vind dan metal (verplaatsing muziek algemeen?)! Ik zal eens gaan zoeken naar dat nieuwere werk, ben er best benieuwd naar eigenlijk!


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 26-03-2004 8:45 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

ik heb 2 nummers van Therapy? op cd; Teethgrinder en Auto Surgery , vind ik heerlijk om in de auto te luisteren


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 26-03-2004 19:28 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Hoewel ik Troublegum veel heb gedraaid, heb ik de rest nooit beluisterd...
Maar Troublegum vind ik wel een lekker album.
Lekker vrolijke teksten ook



Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 26-03-2004 19:52 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Ik kan eigenlijk alles wel waarderen van Therapy? Troublegum is m'n favoriet... Die een-na-laatste (hoe heet ie ook al weer.. iets met shame toch?) vind ik de minste.

High Anxiety is wel aardig.


Inter faeces et urinam nascimur


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-03-2004 23:59 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Therapy? doet me steeds denken aan de tijd dat ik een jaar of 15, 16 was, nummers als Stories, Diane enzo, heerlijke muziek


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 28-03-2004 19:35 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 26 maart 2004 23:59 schreef beli mawr het volgende:
Therapy? doet me steeds denken aan de tijd dat ik een jaar of 15, 16 was, nummers als Stories, Diane enzo, heerlijke muziek
Dat geldt voor mij dus met Troublegum



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-03-2004 21:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

het blijft dus vooral bij jeugdsentiment? ik vind dat het wel blijvende waarde heeft, al ben ik het uit jeugdsentiment (Stories ) weer gaan luisteren, vond ik al snel dat het meer dan dat was

quote:
Op 26 maart 2004 19:28 schreef Myth of Fury het volgende:
Hoewel ik Troublegum veel heb gedraaid, heb ik de rest nooit beluisterd...
Maar Troublegum vind ik wel een lekker album.
Lekker vrolijke teksten ook

"I'm gonna get drunk, come round and fuck you up"

best vrolijk toch

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 28-03-2004 21:04]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 29-03-2004 19:05 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Kun je idd ook uitleggen als iem. die "gewoon" wil party-en


"I don't belong in this world or the next one
Wasting every day 'till my own end"
klinkt toch al iets minder happy

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 29-03-2004 19:43]



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-03-2004 19:21 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Af en toe wil ik nog weleens een zooi MP3tjes van Therapy? in mijn playlist zetten.

Zeker niet vervelend om naar te luisteren.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-03-2004 20:04 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Ik ken alle "oude" albums en draai ze ook nog met plezier. Mijn persoonlijke favoriet is "Semi-detached." "Suicide Pact - you first" vind ik (behoudens de titel) de minste. De meest recente plaat ken ik niet.


Touché, pussycat!


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 29-03-2004 20:07 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Heb vanmiddag een hele tijd naar Diane van Therapy? geluisterd... Vind ik een supermooi nummer, maar meer ken ik er eigenlijk niet van.


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-03-2004 20:13 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Probeer die "semi-detached" eens. Het is een afwisselend, rockend, melodieus en "stemmige" plaat.


En nog even voor de "echte" metals onder ons: Therapy? = trueheidsfaktor 0. De heren zijn gelovig en zingen daar ook nog wel eens over. Moet deze topic nu dicht?


Touché, pussycat!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-03-2004 19:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zijn ze gelovig, ja? Dacht dat ze juist veel heisa hadden gekregen over het nummer "Hey Satan, you Rock" op het nieuwste album (die erg goed te doen is!).

Nou ja, mij maakt het in ieder geval niet uit, het was me nog niet opgevallen (dus dan is de verhouding religieuze teksten / "normale" teksten blijkbaar goed ) en ze maken goede muziek. Het is in ieder geval geen overdreven uitgesproken reli bandje.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 30-03-2004 19:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 19:05 schreef Myth of Fury het volgende:
Kun je idd ook uitleggen als iem. die "gewoon" wil party-en


"I don't belong in this world or the next one
Wasting every day 'till my own end"
klinkt toch al iets minder happy

Met moeite, maar het kan je kunt iemand ook fucked up door hem dronken te voeren en dus party-en


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 30-03-2004 22:02 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 19:53 schreef ZelThoR het volgende:
Zijn ze gelovig, ja? Dacht dat ze juist veel heisa hadden gekregen over het nummer "Hey Satan, you Rock" op het nieuwste album (die erg goed te doen is!).

Ze zijn zeker reli, maar ook erg kritisch ten aanzien van geloof of eigenlijk manieren van geloofsbeleidenis (bijv. "Christ, sin, it's all that you know"). De zanger brulde ook regelmatig aan het eind van een concert nog een schijnbaar nutteloos "Satan" door de microfoon, of kondigde een nummer aan met "This song goes out to satan," o.i.d.

Maar ik vind het eigenlijk gewoon een leuke band om naar te luisteren en om live te zien. Dat is het belangrijkste.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 30-03-2004 22:02]


Touché, pussycat!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-03-2004 3:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ja, dat klopt wel met m'n gedachte bij Therapy (het kritisch zijn).

Ik heb ze zelf nooit live gezien, maar een vriend van me wist me te vertellen dat het er erg ruig aan toe ging in de pit.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 31-03-2004 19:11 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 23:59 schreef beli mawr het volgende:
Therapy? doet me steeds denken aan de tijd dat ik een jaar of 15, 16 was, nummers als Stories, Diane enzo, heerlijke muziek

Bij mij is het net omgekeerd. Ik begin ze nu pas te waarderen.

Zelfde met de smashing pumpkins. Toen ik 15 was waren de pumpkins heel populair onder m'n vrienden. Ik vond er in die tijd echter geen reet aan. Pantera, Deicide,... die waren meer mijn ding.
Nu met ouder te worden zie ik plots wel het licht.
Ook bij Therapy. ik word oud.


Uit liefde voor ZM.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-03-2004 23:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 31 maart 2004 19:11 schreef adder het volgende:
Bij mij is het net omgekeerd. Ik begin ze nu pas te waarderen.

Zelfde met de smashing pumpkins. Toen ik 15 was waren de pumpkins heel populair onder m'n vrienden. Ik vond er in die tijd echter geen reet aan. Pantera, Deicide,... die waren meer mijn ding.
Nu met ouder te worden zie ik plots wel het licht.
Ook bij Therapy. ik word oud.

The Smashing Pumpkins heb ik ook al altijd graag gehoord (vooral Bullet with Butterfly Wings, Disarm, 1979), verder nog Offspring (Selfesteem), Garbage (Stupid Girl, Only Happy when it rains, Queer) en noem maar op, eigenlijk over het algemeen de Afrekeningsmuziek van toen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-04-2004 9:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

afrekeningsmuziek? hehe

Garbaga en Smashing Pumpkins hebben wel meer bestaansrecht dan dat, toch?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 01-04-2004 9:57 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Therapy? is heel oke! Na een luisterbeurt vind ik alle drie de albums die je noemt erg oké en dan vooral Troublegum! Infernal Love is ook zeker niet verkeerd en je hebt gelijk betreffende die eerste plaat!


Like Some Snow-white Marble Eyes


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 14-09-2004 11:01 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

En ze komen alweer met een nieuw album:
Never Apologise Never Explain
27 september ligt ie in de winkel



Inter faeces et urinam nascimur


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 14-09-2004 12:53 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

De afgelopen weken heb ik weer een aantal keren naar Therapy? geluisterd en dan met name Infernal Love. Dat is mijns inziens toch wel de beste


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 14-09-2004 14:48 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Hmmmmz, toch maar weer eens op zoek naar Troublegum, Stukje middelbare school jeugdcement, Iemand bekend met die song Chruch Of Noise? Wereldse track.


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 26-09-2004 18:42 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Nieuwe album sinds gister in huis... Best een leuk cd'tje. Erg 'rauw'.

Favo nummers tot nu toe:
Die Like a Mother Fucker
Perish The Thought
Rock you Monkeys
Dead
This Ship is Sinking
Last one to heaven's a loser

...en eind november staan ze (weer) in 013!


Inter faeces et urinam nascimur


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen