IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Electric Wizard Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-08-2014 23:08 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hmm hells to the no wat mij betreft: Black Masses blijft een van mijn favorieten, maar ik kan me voorstellen dat die voor jou iets teveel richting de spacerock ging Marcel. Daarnaast was Witchcult Today voor mij ook al een dijk van een plaat. Achja, iets met smaken waarschijnlijk. De smaakvlieger gaat echter niet op bij die nieuwe.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-09-2014 14:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



Meh, ook op We Love the Dead hoor ik een rehash riff. Het voelt me op het eerste gehoor iets teveel aan als een samenvatting van de gehele catalogus. Wel een ontzettend fijne, dikke sound en hier en daar krachtige tracks... Maar niet echt onderscheidend. Nog maar een paar keer horen, maar op m'n jaarlijst komtie niet denk ik.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 23-09-2014 15:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Beste Electric Wizard album in jaren.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-09-2014 17:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Geniet ervan.



Northward
Usericon van Northward
Posted 23-09-2014 18:32 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik vind em echt matig.. dan nog liever Black Masses.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-09-2014 19:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Na poging twee nog steeds daarmee eens. Matig.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 23-09-2014 20:32 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Niets vernieuwend (had ik ook niet verwacht) en bij sommige stukjes denk ik, hey die riff hebben ze eerder gebruikt.
Desondanks wel weer lekker.


bub


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 23-09-2014 21:34 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Kan nu niet luisteren, nieuwste van YOB is pas binnen gekomen


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-09-2014 12:12 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2014 15:40 schreef bokkie666 het volgende:
Beste Electric Wizard album in jaren.

Vier, ja. Niet zo goed als Black Masses, maar puike plaat weer. Wreed gitaargeluid.


You have time. You are doing fine.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 08-10-2014 15:38 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Na heel wat meer luisterbeurten is het oordeel: toch weer een fucking vette plaat. Was bij voorbaat eigenlijk al klaar met dit album dankzij de soap met Greening en met name het beroerde voorproefje in de vorm van verreweg het zwakste nummer van de plaat: SadioWitch. Maar eerlijk is eerlijk, Time To Die is een stuk gemener en verknipter dan de laatste paar platen. Eindelijk weer goede jams met vage samples en een 'hazy' sfeertje. En zoals gezegd het héél zieke gitaargeluid. Acht prachtalbums op rij, petje af.


You have time. You are doing fine.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 08-10-2014 17:14 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Zaterdag Desertfest. Ik neem me dan een kopietje mee.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-10-2014 21:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Twee van die nummers die hier al langs kwamen vind ik inderdaad wel de zwakste.

Beter dan Black Masses, deze, wat mij betreft. En prachtsound ja.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-10-2014 21:26]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-09-2017 13:41 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

10 November is er een nieuw album, Wizard Bloody Wizard.

Er staat al een nummer op spotify blijkbaar.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 11-09-2017 13:46 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Die is heel cool. Lekker bluesy (/sludgy).


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-09-2017 13:49 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ah ok. Ik heb ergens nog een spotifyaccount, eens opzoeken dan maar. Youtube says no!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-09-2017 15:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Teleurstellende hoes wel.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-09-2017 15:37 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 11 september 2017 13:46 schreef zodiac lung het volgende:
Die is heel cool. Lekker bluesy (/sludgy).
Een beetje Come my fanatics ook wel. Door de zang misschien?


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-09-2017 13:38 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 11 september 2017 15:37 schreef bokkie666 het volgende:
Een beetje Come my fanatics ook wel. Door de zang misschien?

Hmm, nee, die hoor ik er niet direct in terug. Voor zover ik het op basis van dit ene nummer in kan schatten, lijken ze echt een nieuwe weg ingeslagen. Fucking smerige blues. Vorige week toevallig nog eens gaan zitten voor Time To Die, datzelfde misselijkmakende, súperstonede sfeertje heeft See You In Hell ook. Mind Transferral (die bonustrack van Dopethrone) heeft dat ook. Het is allemaal veel minder lomp dan de oudere albums, maar uiteindelijk minstens zo effectief. Gasten weten wel waar ze mee bezig zijn.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-09-2017 11:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Bah. Vies. Lekker.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-09-2017 16:05 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 12 september 2017 13:38 schreef zodiac lung het volgende:
Hmm, nee, die hoor ik er niet direct in terug. Voor zover ik het op basis van dit ene nummer in kan schatten, lijken ze echt een nieuwe weg ingeslagen. Fucking smerige blues. Vorige week toevallig nog eens gaan zitten voor Time To Die, datzelfde misselijkmakende, súperstonede sfeertje heeft See You In Hell ook. Mind Transferral (die bonustrack van Dopethrone) heeft dat ook. Het is allemaal veel minder lomp dan de oudere albums, maar uiteindelijk minstens zo effectief. Gasten weten wel waar ze mee bezig zijn.
Ik vind Come my fanatics ook wel iets bluesy hebben. Mind Transferral ken ik niet, die staat niet op de eerste versie. Time to Die vond ik eigenlijk weer teruggrijpen op de agressie en kwaadaardigheid van Dopethrone en Let us Prey en dat miste ik op de albums voor Time To Die.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2017 15:04 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-11-2017 10:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Sja. Ik heb 'm natuurlijk nog lang niet vaak genoeg gehoord, maar EW is niet meer de frisse wind die het ooit was. Veel mensen noemen 'm 'Poor man's Black Sabbath'. Ik snap waar het vandaan komt. Waar ze op de vorige zichzelf leken te coveren zijn ze nu full-on Sabbath gegaan. Met name op de eerste helft van het album. Best lekker eigenlijk, maar wat blijft er over om EW te onderscheiden van de meute? De baslijnen zijn in ieder geval om de vingers bij af te likken.

Ik ben er nog niet over uit. Er staan toch wel wat oorwurmpjes op.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 13-11-2017 12:10 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Duidelijk zo’n plaat die op vinyl móét. Ik ga er vanuit dat beide kanten drie nummers hebben en dan is het plotseling wel logisch. Kant A brakke Sabbath worship, op zich prima maar (voor nu) niet erg memorabel. Kant B gaat dan een stuk dieper met veel waziger materiaal. The Reaper is dan niet een random middenstuk, maar een gave opener van de tweede helft. Vanaf daar bergafwaarts in een bad trip, met Mourning of The Magicians als hoogtepunt van de plaat.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-11-2017 14:55 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Helemaal eens. Kant B zou zeker mijn voorkeur hebben, op de freaking catchy opening track na.



zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 13-11-2017 15:41 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 13 november 2017 10:36 schreef Dirge for november het volgende:
Best lekker eigenlijk, maar wat blijft er over om EW te onderscheiden van de meute?

Nog even over nagedacht, enne, echt?
Het totaalplaatje, dat onderscheidt hen! Wizard Bloody Wizard is echt een schot in de roos. Alweer. Het is geen perfect album, maar wel een perfect Electric Wizard album. Wat dat betreft scoort deze plaat tien uit tien, vlekkeloos.

Dat zichzelf en hun invloeden maar eeuwig blijven herhalen en er voortdurend naar verwijzen? Bewust, lijkt me. Hun inspiratie uit exploitationfilms lijkt verder te gaan dan alleen wat samples links en rechts; ze brengen het gewoon in de praktijk. Zullen we het Sabbathsploitation noemen? Tot in de puntjes verzorgd. Ik bedoel, de albumtitel, kom op...

En tegelijkertijd wel gewoon goede nummers en dat authentieke, verneukte EW sfeertje. Niemand doet het beter.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen