IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Mountainbiken Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 13:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik vond er geen topic over, dus...

Heb me vrijdag een mountainbike aangeschaft. Best wel een tof fietsje.
Maar, ik heb een vraag voor eventueel andere mountain-bikers: Wat voor zadel hebben jullie op dat ding liggen ? En in het geval van zo'n hard fallus-gevormd kreng gelijk dat van mij: wat doen jullie tegen die extreme kont-pijn die je daar van krijgt ?

Verder...wie weet waar ik aan uitgestippelde routes kan vinden ?


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 29-03-2004 13:23 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

http://mountainbike.pagina.nl/ is veel informatie te vinden, onder andere veel routes en trainingen (waar je vaak ook als beginner eens een test-les kunt volgen)


Like Some Snow-white Marble Eyes


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 29-03-2004 13:33 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 13:19 schreef campske666 het volgende:
En in het geval van zo'n hard fallus-gevormd kreng gelijk dat van mij: wat doen jullie tegen die extreme kont-pijn die je daar van krijgt ?



Vrij eenvoudig gel-ding. En extreme kontpijn bestrijd je door gewoon veel te mountain-biken.

Oh en moutainbiken zin zuid-west ierland (kingdom of kerry, killarney) heerscht!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-03-2004 13:41 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik heb op mn mountainbike een redelijk hard zadel zitten. Als ik voor de eerste keer in het seizoen ga rijden heb ik soms een beetje last, maar als je vaker gaat rijden krijg je op een gegeven moment geen zadelpijn meer.

En je moet natuurlijk niet de hele tijd op je zadel blijven zitten als je fietst he. Een groot deel van de tijd dat je mountainbiket sta je gewoon op de trappers.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


ouwe
Usericon van ouwe
Posted 29-03-2004 14:26 by ouwe Wijzig reactieProfiel van ouweQuote dit bericht

Afgelopen weekend in de Ardennen gemountainbiked. In de buurt van La Roche. Was een route van 24 km. veel hellingtrekken
Maar het was erg gaaf, want er zaten ook steile afdalingen in met bagger. Helaas was de route niet met bordjes aangegeven, maar moest je die zelf maar uit zien te vinden met een plattegrond en een beschrijving. Beetje klote, maarja...


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 14:32 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Gewoon veel biken, idd. Is zowat het enige dat helpt. Je moet je uiteraard ook van de juiste kledij voorzien. Dus: rennersbroek met zeemvel en mousse erin.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:34 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 14:32 schreef Wolveken het volgende:
Gewoon veel biken, idd. Is zowat het enige dat helpt. Je moet je uiteraard ook van de juiste kledij voorzien. Dus: rennersbroek met zeemvel en mousse erin.


Dat meldde m'n baas ook net. Zaterdag dan maar eens naar de sportwinkel.
Ook eens kijken of er een betaalbaar hartslagmetertje te krijgen is...


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 14:36 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Wat voor bike heb je trouwens?


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:38 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 14:36 schreef Wolveken het volgende:
Wat voor bike heb je trouwens?


T'is een Giant, 27 versnellingen, zwart met oranje, luchtgeveerde voorvork. Voor de rest ken ik er niets van , dus ik hoop dat het een goeie is.


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 14:43 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Staat hij niet op de website van Giant?

http://www.giant-bicycle.com/bn/030.000.000/030.025.000.asp?bikesection=8790&lYear=2004

Ikzelf heb voor een standaard model van een kleine Belgische firma gekozen: Pro Winner

Dit is mijn fiets:



Tevreden van het materiaal doch niet van de assemblage (fietshandelaar dus). Mijn achterwiel draait nog steeds niet perfect rond m.a.w. er zit 'spel' op

De rest zit super.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht



Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 14:48 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

Trouwens, voor bewegwijzerde routes:

http://www.mtbroutes.be/


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:49 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 14:48 schreef Wolveken het volgende:
Trouwens, voor bewegwijzerde routes:

http://www.mtbroutes.be/


Die had ik al
Tip van m'n baas: http://www.bikers.be/index_nl.html


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 14:52 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 14:47 schreef campske666 het volgende:
Dit is 'm:

http://www.giant-bicycle.com/bn/030.000.000/030.025.000.asp?dealerid=&dealercountry=&lYear=2004&bikesection=8790&range=114&model=10030


Ziet er goed uit. Erg vergelijkbaar met de mijne. Bepaalde stukken van de versnellingen zijn bij jou 1 klasse hoger.

Bedankt voor die site, ga dat eens checken.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 14:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

1 klasse hoger ? Hoe bedoel je ? (excuseer mij, is de eerste fiets die ik koop sinds ik 11 was)


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 29-03-2004 15:02 by Wolveken Wijzig reactieProfiel van WolvekenQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 14:55 schreef campske666 het volgende:
1 klasse hoger ? Hoe bedoel je ? (excuseer mij, is de eerste fiets die ik koop sinds ik 11 was)


Wel Shimano heeft verschillende klassen (prijs/kwaliteit) van versnellingsmechanismen.

Voor MTB start dat bij Acera, dan Alivio, vervolgens Deore en nog een paar in stijgende lijn.

Acera is eigenlijk niet goed genoeg voor een MTB omdat er quasi geen bescherming is tegen zand. Bij Alivio zit dat al goed (mijn groep) en bij Deore is dat nog beter en lichter (andere legeringen). Ik heb een volledige Alivio groep staan, jij hebt een combinatie van Alivio en Deore.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-03-2004 15:04 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ah...nu begin ik ook te snappen waar die verkoper het over had


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 29-03-2004 17:17 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Hehe lachen, toch best nog een aantal die ook graag mountainbiken! Ik doe het al best lang, maar de laatste jaren iets minder. Vorig jaar ben ik echter wel weer veel geweest en dat wil ik dit jaar ook weer gaan doen in de avonden. Die zadelpijn zal ik dus ook weer moeten trotseren, maar dat is elke keer zo als ik een tijd niet gereden heb. Na een stuk of 5 ritten is dat weer helemaal weg. Ik heb echt een keihard zadel, maar dat maakt echt niks uit. Als je een gel zadel gebruikt, krijg je minstens zo'n erge zadelpijn (en ik heb al wat zadels geprobeerd!). Een hard zadel bevalt me nu gewoon het best. Ik heb een Klein Attitude van 1997, met wat nieuwere afmontage sinds vorig jaar, nog altijd een fijne fiets. Grappig dat ik dit topic net nu zie, terwijl ik vanavond mijn eerste ritje weer wil gaan maken (is weer langer licht he). Zal wel weer afzien worden :p.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 29-03-2004 17:21 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Achter mijn huis ligt een heel stuk veld met veel leuke wilgebosjes en struikgewas enz...
Vroeger liepen daar hele smalle avontuurlijke wegeltjes door. Maar sinds die mountainbikeroute er doorloopt zijn die wel 5 keer zo breed en modderig geworden. En ligt het er vol met lege petflessen bronwater. Veel charme heeft het niet meer. Triest vind ik het.

Mauntainbiken zou verboden moeten worden. Evenals paard rijden!


mvg wk10


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 29-03-2004 17:26 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Ik heb 2 favoriete parcours in Nederland om te mountainbiken. Schoorl is nummer 1, 16 km(2 x goed te doen), bijna alles singel-track (wordt ook vaak NK gehouden)en Druinese Duinen is een erg mooi, maar zwaar parcour! (volgens mij 25 km)



Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-03-2004 17:32 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

In het Rijk van Nijmegen ligt een erg mooie route. ('t zijn er eigenlijk twee, maar je kan ze aan elkaar koppelen)


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 29-03-2004 17:47 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 17:32 schreef Phaestus het volgende:
In het Rijk van Nijmegen ligt een erg mooie route. ('t zijn er eigenlijk twee, maar je kan ze aan elkaar koppelen)


Ik heb een keer een route gereden in het 'Berg en Dal' gebied, is dat hetzelfde als 'het Rijk van Nijmegen'? Zo ja, dan kan ik beamen dat het erg mooi is daar! Wij hadden een route van 60km, waar ik 70km van gemaakt had omdat een paar grapjurken de route verlegd hadden door een lintje te verplaatsen. Heel mooi! Hier is dat anders, omgeving Eindhoven dus erg vlak. Maar nog steeds genoeg ruimte om conditie op te doen. Ik ga mijn spullen pakken en nog een ritje maken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 30-03-2004 10:53 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 29 maart 2004 17:21 schreef windkracht10 het volgende:

Mauntainbiken zou verboden moeten worden. Evenals paard rijden!


Dan kan je net zou goed autorijden verbieden omdat sommige mensen hun afval uit de auto in langs de weg zwieren.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-03-2004 12:38 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 29 maart 2004 13:19 schreef campske666 het volgende:


wat doen jullie tegen die extreme kont-pijn die je daar van krijgt ?



misschien kan je bilspieren trainen mbv van fitnessapparaat voordat je gaat beginnen fietsen .



campske666
Usericon van campske666
Posted 30-03-2004 12:40 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 30 maart 2004 12:38 schreef Vinay het volgende:
misschien kan je bilspieren trainen mbv van fitnessapparaat voordat je gaat beginnen fietsen .


Bilspieren trainen is gay.
Ik ga me gewoon zo een broek met zeem-vel in halen, en blijven fietsen tot er gewenning optreed.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 30-03-2004 12:42 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 30 maart 2004 12:40 schreef campske666 het volgende:
Bilspieren trainen is gay.


vreemde associaties die men hier legt



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen