IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Sekte's Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-11-2001 16:40 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik denk dat ik maar mijn eigen sekte ga beginnen. Alleen nog een thema verzinnen, en daarna is iedereen welkom!



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2001 16:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

de aanbidding van metal en als leider mag je sex hebben metr alle mooie metalbabes


Je moeder.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-11-2001 16:59 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Te oppervlakkig. Er moet iets meer filosofisch bij komen...



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2001 17:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Een tante van ging ooit bij een sekte, dumpte meteen haar man en kind. Nooit meer wat van gehoord.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 03-11-2001 18:10 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 3 november 2001 16:31 schreef Dwaallicht het volgende:

Vampire Girl, ik ben ook wel benieuwd naar de satanische e.d. sektes die je gevonden hebt... heb je daar een verslag over geschreven of zo, of iets anders? Lijkt me erg interessant.


Ik heb net 3 knipsels gevonden over sektes, voor de anderen moet ik echt al mijn papierwerk door gaan spitten en daar had ik even geen zin in.

De eerste gaat over "True Satanist Horde" best een lang artikel eigenlijk, dus als ik meer tijd heb zal ik er een samenvatting over plaatsen.

De tweede gaat over een Mexicaanse sekte die een jaartje of tien geleden is opgerolt. Echt onvoorstelbaar wat de politie allemaal op die plek heeft gevonden. Video's, altaars, en de benodigde lijken en ledematen. De samenvatting van dit artikel volgt ook binnenkort.

De derde gaat over een baby die ritueel is geofferd in ons eigen land. Later bleek dat dit ook om een satanische sekte te gaan. Wederom de samenvatting volgt.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-11-2001 21:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2001 16:59 schreef Vargen666 het volgende:
Te oppervlakkig. Er moet iets meer filosofisch bij komen...


bijvoorbeeld: omdat de sekteleider een op aarde verschenen deel van god is heb je , door sex met die persoon,sex met god! dat is zo filosofisch al het maar zijn kan!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-11-2001 15:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2001 0:13 schreef Vampire_girl het volgende:
Niet dat ik me zo kan herinneren. Vertel!!


Breeders - vrouwen die binnen een (satanische) sekte worden bezwangerd, waarna de kinderen die ze baren ritueel worden geofferd. Sick.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 04-11-2001 16:15 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 4 november 2001 15:36 schreef Greycloak het volgende:
Breeders - vrouwen die binnen een (satanische) sekte worden bezwangerd, waarna de kinderen die ze baren ritueel worden geofferd. Sick.


Daar heb ik toevallig gisteren een knipsel over gevonden, en dicht bij huis, want het is gewoon in Nederland gebeurt. Inderdaad erg ziek.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-11-2001 16:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2001 15:36 schreef Greycloak het volgende:
Breeders - vrouwen die binnen een (satanische) sekte worden bezwangerd, waarna de kinderen die ze baren ritueel worden geofferd. Sick.


bestaat dat echt of is het weer zo een opgeklopt verhaal door de pers???


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 04-11-2001 18:36 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2001 16:29 schreef attila_de_hun het volgende:
bestaat dat echt of is het weer zo een opgeklopt verhaal door de pers???


jammer genoeg niet


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-11-2001 18:38 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

beetje late abortus

fuck abortus, kinderen heersen


Je moeder.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-11-2001 11:01 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

MLO brr


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 01-12-2001 0:10 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/



the only pleasure is pain


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2004 15:33 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Oke, ik moet een werkstuk maken over sektes. Daarbij moet ik een intervieuw met iemand van bijv. een sekte of iemand die er mee te maken heeft (gehad). Aangezien het niet op iemands voorhoofd staat of ze bij een sekte zitten of niet, is het voor ons moeilijk aan iemand in contact te komen. Het intervieuw kan gewoon over MSN.

Kan iemand mij verder helpen?

Zoja, stuur dan even een mailtje naar me. (adres in profiel)


Subtiel kamerolifantje


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-09-2004 15:43 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Hmm oud topic dit maar goed, best boeiend!

Mijn tante heeft in een sekte gezeten, totaal bekeerd tot God en al haar bezittingen aan 'het woord van god' afgegeven. Werken voor de heer, verdiende geld voor de heer etc. Totdat ze weer eens in een psychose raakte, toen was ze plotseling een duivelskind en werd eruit gekickt. Zonder enige bezittingen...

Later ging ze op zoek naar indianen in een camper richting Amerika samen met een hele vunzige oude kerel. Adopteerde een aan drugsverslaafde gozer als haar zoon, die haar helemaal kaalplukte.. Oh en nu zwerft ze in Amsterdam door de straten en eens in de zoveel tijd wordt ze opgepakt wegens naaktlopen en op de PAAZ afgeleverd.

Na 6 week, weer hetzelfde verhaaltje.. of nouja ongeveer hetzelfde verhaaltje. In totaal geloof ik bij 2 of 3 sektes aangesloten geweest, maarja ze spoort niet echt dus tja

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 28-09-2004 15:46]


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 28-09-2004 15:43 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Ik 'ken' wel iemand die bij een sekte gegaan is en er nog steeds zit, was gewoon een intelligente kerel met een eigen mening, opeens is ie verdwenen, nu zit ie ergens in Zwitserland, nogal een vaag verhaal, terwijl die kerel redelijk christelijk opgevoed is.
Wat kenmerken van sekte's zoals ik dat bij godsdienst geleerd heb;
- Verabsoluteren een bepaalde bijbelse deelwaarheid
- Hebben een bepaalde leider
- Hebben geen historische achtergrond


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2004 15:53 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Dat weet ik. Manipulatie, piramidevormige en autoritaire leiderschap, Elitair tegenover andere geloven.

Ofzo. Maar heeft iemand eventueel iets waar ik wat aan heb? Daarmee bedoel ik een emailadres. Liever hebben we bij nader inzien iemand die er uit is gestapt. Want als je eenmaal contact hebt gemaakt met een sekte zelf kom je er vaak niet snel meer vanaf. Dit is natuurlijk niet altijd zo, maar ik wil het risico niet lopen om over 3 jaar nog steeds post en dergelijke van hun te horen. Dus graag van 1 persoon zelf of dus van een 'afvallige' .


Subtiel kamerolifantje


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-09-2004 15:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2001 20:56 schreef Satan het volgende:
Er bestaat zoiets als leerplicht .Ik ben voor afschaffing hiervan en voor medeggenscap van scholieren in een zeer vroeg stadium van het onderwijs .


Ik ben ook voor afschaffing van de leerplicht. Jij bent echter een levend bewijs dat ik het weleens mis zou kunnen hebben.

Ik ben tevens ook voor het volledig dragen van verantwoordelijkheid in geval van maatschappelijk falen en het niet in eigen onderhoud kunnen voorzien. Ik vermoed dat jij in je leerplicht afschaf retoreiek even hier overheen gekeken hebt. Jij wilt zeker EN geen leerplicht EN allerlei fijne parasiet-voorzieningen om in je levensonderhoud te voorzien?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-09-2004 15:56 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 15:53 schreef stigma het volgende:
Dat weet ik. Manipulatie, piramidevormige en autoritaire leiderschap, Elitair tegenover andere geloven.

Ofzo. Maar heeft iemand eventueel iets waar ik wat aan heb? Daarmee bedoel ik een emailadres. Liever hebben we bij nader inzien iemand die er uit is gestapt. Want als je eenmaal contact hebt gemaakt met een sekte zelf kom je er vaak niet snel meer vanaf. Dit is natuurlijk niet altijd zo, maar ik wil het risico niet lopen om over 3 jaar nog steeds post en dergelijke van hun te horen. Dus graag van 1 persoon zelf of dus van een 'afvallige' .


Kun je op een of ander lotgenoten internet pagina geen mail adressen vinden ofzoiets? Tegenwoordig heb je voor elk dingetje een lotgenoten gebeuren..

Mijn tante zou ik niet doen, daar kom je ook nooit meer vanaf.. en wij kunnen het weten..


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 28-09-2004 20:18 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 28 september 2004 15:56 schreef MindlessMayo het volgende:Mijn tante zou ik niet doen, daar kom je ook nooit meer vanaf.. en wij kunnen het weten..


Sommige mensen lijden helaas aan een geestelijkestoornis die niet te genezen is. Met zelfacceptatie en daarna de juiste therapie kunnen ze nog enigzinds redelijk in omgang zijn met 'normale' mensen.
--
Naast de mensen met een al dan niet blijvende geestelijke stoornis die binnen de sekte voor hun toch een beetje de rust kunnen vinden zijn het volgens mij ook voornamelijk de personen die laat ik maar zeggen zwak in het leven staan. Een gemis hebben wat ze op deze manier denken op te lossen. In feite lossen ze niks op want eigenlijk wordt hun (primaire) probleem verplaatst. Het eigenlijke probleem waar ze minder of geen last meer van hebben als ze bij de sekte zitten wordt onderdrukt, maar zal niet verdwijnen omdat er aan dát probleem niets gedaan word. Ze hebben er een probleem bij in de zin van dat ze afhankelijk zijn van de leider van het hele spul. Voor hun gevoel kan alleen hij hun die verlichting geven.

Ik weet niet of je ze kan verwijten dat ze in een sekte zitten. Ik ben er van overtuigd dat ze gevoelsmatig denken dat ze het beste doen omdat hun aanvankelijke probleem (en dus ook het klote gevoel) er voor hun niet meer is.

Afgezien van de sekte zelf die liever niet willen dat hun groep kleiner wordt zal weggaan uit een sekte ook niet gemakkelijk gaan. Voor hun is het vaak ook moeilijk want dat betekend dat ze hun problemen weer met beide ogen aan moeten kijken en ze zich ook een behoorlijke tijd klote zullen voelen. Degene met een blijvende geestelijke stoornis hebben een nóg langere en zwaardere weg te gaan. Maar die zullen er zelf niet snel afstand van nemen.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-09-2004 20:29 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 20:18 schreef Wicked Mystic het volgende:
Sommige mensen lijden helaas aan een geestelijkestoornis die niet te genezen is. Met zelfacceptatie en daarna de juiste therapie kunnen ze nog enigzinds redelijk in omgang zijn met 'normale' mensen.
--
blablabla


Hahahahahahahaha echt waar joh..

Mijn tante is er eentje die niet geholpen wil worden. Medicatie heeft ze maar wil ze niet slikken, eens in de zoveel tijd. Resultaat terugval en gekke dingen doen. Ik wacht nog steeds op het moment dat ze denkt dat ze kan vliegen en van een flatgebouw afspringt.

Anyway, mij hoef je daar weinig over te vertellen hoor. Ik werk in de zorg, nodige opleidingen gehad etc. Wel een grappig theoretisch stukje, doe je net een nieuwe opleiding toevallig?


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 28-09-2004 20:37 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 28 september 2004 20:29 schreef MindlessMayo het volgende:
Hahahahahahahaha echt waar joh..

Mijn tante is er eentje die niet geholpen wil worden. Medicatie heeft ze maar wil ze niet slikken, eens in de zoveel tijd. Resultaat terugval en gekke dingen doen. Ik wacht nog steeds op het moment dat ze denkt dat ze kan vliegen en van een flatgebouw afspringt.

Anyway, mij hoef je daar weinig over te vertellen hoor. Ik werk in de zorg, nodige opleidingen gehad etc. Wel een grappig theoretisch stukje, doe je net een nieuwe opleiding toevallig?


Het is ms een beetje onduidelijk omdat ik je quotte maar het tweede gedeelte was geen directe reactie op jouw post.

Ik doe geen nieuwe opleiding, en werk ook niet in de zorg of iets wat daar op lijkt.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-09-2004 20:41 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 20:37 schreef Wicked Mystic het volgende:
Het is ms een beetje onduidelijk omdat ik je quotte maar het tweede gedeelte was geen directe reactie op jouw post.

Ik doe geen nieuwe opleiding, en werk ook niet in de zorg of iets wat daar op lijkt.


Van waaruit spreek je dan (nieuwsgierig) ervaring of leeswerk?


Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 28-09-2004 20:46 by Wicked Mystic Wijzig reactieProfiel van Wicked MysticQuote dit berichthttp://www.metallive.nl

quote:
Op 28 september 2004 20:41 schreef MindlessMayo het volgende:
Van waaruit spreek je dan (nieuwsgierig) ervaring of leeswerk?


Intresse en ervaring met. Ik vraag me wel vaker af wat mensen beweegt sommige dingen te zeggen of doen. Vaak zit er geen kwaad in maar heeft het een andere oorzaak.

--edit--
lezen is er nog niet echt van gekomen, ik heb op het moment eerst wat andere dingen die ik moet doen. Daarna zien we wel weer

[Dit bericht is gewijzigd door Wicked Mystic op 28-09-2004 20:47]



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 28-09-2004 20:53 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2004 20:46 schreef Wicked Mystic het volgende:
Intresse en ervaring met. Ik vraag me wel vaker af wat mensen beweegt sommige dingen te zeggen of doen. Vaak zit er geen kwaad in maar heeft het een andere oorzaak.

--edit--
lezen is er nog niet echt van gekomen, ik heb op het moment eerst wat andere dingen die ik moet doen. Daarna zien we wel weer


Okee, je komt op mij over als een student psychologie waarbij de docent vanmiddag een stukje "de zwakke mens en hun sektes" heeft voorgedragen. Vandaar mijn vraag (voor je mij gaat analyseren).



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen