IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Zicht op een betere aarde? Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-11-2001 20:21 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Wat denken jullie dat onze aarde ECHT een stuk plezieriger en leefbaarder zou maken?

Ik denk dat het op de aarde veel en veels te druk wordt. Als de wereldbevolking zo'n 5% zou zijn van wat het nu is, denk ik dat iedereen het een stuk beter had. Iedereen kan dan namelijk in leefbare gebieden wonen, dus niet in de woestijn. Nog een paar logische gevolgen hiervan zouden zijn: geen honger meer, geen milieuvervuiling, veel minder oorlogen (als je 200 raten in een doos van 1 bij 1 meter gaan ze elkaar aanvallen, 2 ratten in dezelfde doos zouden het prima kunnen vinden met elkaar).

Dus hoe kun je zoiets bereiken? De snelste oplossing zou zijn als 95% van de bevoking vrijwillig collectief zelfmoord pleegd. Maar aangezien dat niet geheel realistisch is is er nog een oplossing: geen kinderen meer nemen!

Op dit moment denk ik dat ik nooit kinderen wil, omdat ik het asociaal vind om dit wel te doen. Er zijn wel genoeg mensen op aarde: ik hoef niet per se mijn familielijn door te zetten, of kinderen nemen omdat het zo leuk is.

Het zou leuk zijn als de algemene opvatting over kinderen krijgen wereldwijd zou veranderen ...

iemand mee eens? of niet?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 02-11-2001 20:26 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

nog iets: als je een betere aarde wil..zullen de mensen eerst drastisch hun instelling moeten gaan veranderen
ze vernietigen hun leefplaats!

Ik ben het er wel mee eens dat er teveel mensen zijn en dat de bevolkingsgroei moet worden afgeremd.

Maar als je de mensen gaat opleggen dat ze max. 2 kinderen mogen hebben krijg je zoiets als dat ze bijvoorbeeld 1 jongen en 1 meisje willen. Als toevallig nou net het geval is dat ze 2 meisjes krijgen dan vermoorden ze het ene meisje...dat vind ik afschuwelijk!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 02-11-2001 20:29 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Er zijn nog genoeg Cluster Bommen die kunnen ook aardig werk verrrichten.



Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 02-11-2001 20:31 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Maak eerst die gekke Talibanners maar af.
Dan zijn we weer een stap dichterbij.


Heads I win, tails you lose


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 02-11-2001 20:35 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Het is dus echt niet asociaal om kinderen te krijgen hoor haha. Neej, ik denk dat er hard gewerkt moet worden aan de situatie int buitenland. Daar krijgen mensen kinderen om geld te verdienen en voor hun oude dag. En tsjah, hoe je dat doet? Ik denk dat je weer met geld moet strooien voor uitkeringen e.d.
Tis een heel groot en moeilijk probleem maar feit is wel dat je in nl gewoon kinderen kunt blijven krijgen

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 02-11-2001 20:36]


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-11-2001 20:36 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 november 2001 20:26 schreef NecRomantica het volgende:
Maar als je de mensen gaat opleggen dat ze max. 2 kinderen mogen hebben krijg je zoiets als dat ze bijvoorbeeld 1 jongen en 1 meisje willen. Als toevallig nou net het geval is dat ze 2 meisjes krijgen dan vermoorden ze het ene meisje...dat vind ik afschuwelijk!



Het opleggen van een max aantal kinderen is niet de oplossing denk ik. De mens moet anders tegen kinderen krijgen aankijken, als dat mogelijk is.

Het zou ideaal zijn als het *niet hebben van kinderen* net zo normaal zou zijn als het *niet hebben van een zwembad in de tuin*.

[Dit bericht is gewijzigd door Claw op 02-11-2001 20:39]


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 02-11-2001 20:37 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2001 20:31 schreef Hirogen het volgende:
Maak eerst die gekke Talibanners maar af.
Dan zijn we weer een stap dichterbij.


Mijn Idee



Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 02-11-2001 20:41 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Vanuit de ruimte heb je beter zicht op de aarde.


Heads I win, tails you lose


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 02-11-2001 20:44 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2001 20:41 schreef Hirogen het volgende:
Vanuit de ruimte heb je beter zicht op de aarde.


wow zo had ik het nog niet bekeken


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-11-2001 20:50 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 november 2001 20:41 schreef Hirogen het volgende:
Vanuit de ruimte heb je beter zicht op de aarde.


Neeh, je verdraait de zin, het is "zicht op een betere aarde"


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 02-11-2001 20:52 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2001 20:36 schreef Claw het volgende:
Het opleggen van een max aantal kinderen is niet de oplossing denk ik. De mens moet anders tegen kinderen krijgen aankijken, als dat mogelijk is.

Het zou ideaal zijn als het *niet hebben van kinderen* net zo normaal zou zijn als het *niet hebben van een zwembad in de tuin*.


Daar heb je gelijk in.

Hier in de straat en verder op wonen er van zwaarchristelijken en die hebben 13 kindere!!!!
dat is echt asociaal!!!
Als je kinderen neemt, neem er dan niet te veel...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-11-2001 20:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Zo snel mogelijk Mars bewoonbaar maken zoals ze proberen door koolstofdioxide in de atmosfeer te verspreiden?

50/110 jaar later iedereen verkassen?

Is een idee, maar hier kan je het ook oplossen; de aarde is niet overvol; het is verkeerd verdeeld!!!!!!
Mensen zitten op een kluitje en dan wordt het een zooi.

Als woestijnvorming teruggedrongen kan worden kunnen mensen weer een vruchtbaar bestaan maken ipv dat ze de vruchtbare/ rijke gebieden gaan exploiteren!

Kom je volgens mij al een heeeeel eind en is realistischer dan een verhuizing richting een andere planeet, want dat is dan toch alleen voor de rijksten.





The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 02-11-2001 20:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 2 november 2001 20:52 schreef NecRomantica het volgende:
Daar heb je gelijk in.

Hier in de straat en verder op wonen er van zwaarchristelijken en die hebben 13 kindere!!!!
dat is echt asociaal!!!
Als je kinderen neemt, neem er dan niet te veel...


Een pleidooi voor voorbehoedsmiddellen dus...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 02-11-2001 22:03 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Een maximum aan kinderen invoeren lijkt me niet de oplossing voor een betere aarde. Volgens mij doen ze dit al in China/Japan(??) en dat blijkt ook niet de oplossing te zijn. Zoals Necromantica al schreef worden er dan kinderen doodgemaakt omdat ze niet voldoen aan het geslacht wat de ouders (of nog erger REGERING!!) hadden gewild.
Ik denk dat je beter kunt beginnen met woestijnen bewoonbaar te maken. We hebben genoeg wetenschappers die hier wel een oplossing voor zouden kunnen verzinnen.


the only pleasure is pain


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2001 22:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

er zijn wel teveel mensen op de wereld. en hier komt ook nog eens bij dat een deel van die mensen ver boven hun stand leeft (wij dus en vooral de amerikanen). ik heb een rottige visie hierop. wij kunnen er niks aan doen, de natuur zal dat tezijnertijd zelf wel oplossen. en dat zal niet prettig zijn. wij zijn nog steed een onderdeel van de natuur en staan ook nog steeds bloot aan natuurprocessen. hier hoort ook een vorm van zelfregulatie bij.


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 02-11-2001 23:26 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

eigenlijk zou de aarde plat moeten zijn, dan kunnen we alles wat we niet nodig hebben gewoon over de rand donderen


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 02-11-2001 23:28 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 2 november 2001 23:26 schreef Volthor Kahn het volgende:
eigenlijk zou de aarde plat moeten zijn, dan kunnen we alles wat we niet nodig hebben gewoon over de rand donderen


Hahaha, hoe kom je erop!! Het zou wel de beste oplossing zijn. Maar wat nou als je zelf een beetje teveel hebt gezopen en je donderd zelf over de rand? Da's mooi kloten dan.


the only pleasure is pain


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-11-2001 10:12 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik denk dat we dit zieke ras (mensheid) een "restart" moeten geven. Geheel opnieuw beginnen. Veel minder mensen, geen technologie, etc. Terug naar de tijd van de Vikingen bij wijze van spreke. Niet dat toen alles zo goed was maar in iedergeval was er niet het gedwongen, beklemmende gevoel dat er nu heerst. Iedereen zou vrij moeten zijn in doen en laten. Probleem is dat de mensheid het al tot zover verkloot heeft dat totale vrijheid levensgevaarlijk zou zijn. Dat zou betekenen dat er de vrije hand werd gegeven aan diefstal, verkrachting en moord. (goed voorbeeld vind ik het laatste Woodstock festival, toen de politie even niets kon doen brak de hel los, veel vrouwen en meisjes bruut verkracht). Want dat is wat de mensheid wil tegenwoordig. Lol ten koste van alles en iedereen. Er wordt geen respect meer getoond omdat iedereen te druk bezig is met zichzelf (ondergetekende doet daar net zo hard aan mee). Ik denk niet dat dit probleem opgelost kan worden zonder een globale oorlog of een epidimie. Maar is dat dan niet de manier van de natuur? Als er teveel konijnen zijn, komt er dan geen ziekte of vossen om ze uit te roeien?

[Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 03-11-2001 10:17]


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-11-2001 10:36 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik sluit me aan bij de voorgaande spreker. Een nieuwe start voor de mensheid zou ideaal zijn. Zelfs als dit alleen kan worden bereikt door een globale dodelijke ziekte die de helft van de bevolking uitroeit...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 03-11-2001 13:10 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

Ik heb ook wel eens over zoiets gediscussieerd. Onze conclusie was: Stoppen met mensen in bijv. "derde wereld landen" helpen. Je kunt er wel elke keer eten enzo heen sturen maar zolang ze niet voor zich zelf kunnen zorgen los je het probleem niet op. Als je ze niet helpt gaan ze vanzelf allemaal dood en ben je in een keer van het hele probleem af. Het is natuurlijk niet zo simpel maar in gebieden waar je nog niet eens je eigen eten kunt verbouwen horen toch geen mensen te wonen.


[Dit bericht is gewijzigd door Sassette op 03-11-2001 13:11]


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 03-11-2001 13:22 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2001 13:10 schreef Sassette het volgende:
Ik heb ook wel eens over zoiets gediscussieerd. Onze conclusie was: Stoppen met mensen in bijv. "derde wereld landen" helpen. Je kunt er wel elke keer eten enzo heen sturen maar zolang ze niet voor zich zelf kunnen zorgen los je het probleem niet op. Als je ze niet helpt gaan ze vanzelf allemaal dood en ben je in een keer van het hele probleem af. Het is natuurlijk niet zo simpel maar in gebieden waar je nog niet eens je eigen eten kunt verbouwen horen toch geen mensen te wonen.



tja, ooit wel eens nagedacht waarom daar ooit mensen zijn gaan wonen??
eerlijk gezegd komen we namelijk allemaal uit het arme Afrika, alleen onze voorouders waren gewoon wat slimmer door naar het noorden te trekken


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 03-11-2001 13:23 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2001 23:28 schreef Vampire_girl het volgende:
Hahaha, hoe kom je erop!! Het zou wel de beste oplossing zijn. Maar wat nou als je zelf een beetje teveel hebt gezopen en je donderd zelf over de rand? Da's mooi kloten dan.


ja, dat zou erg kut zijn
hoewel je dan dronken bent en een mooi uitzicht hebt, waarschijnlijk kun je er als je dronken bent wel van genieten en voor je nuchter wordt ben je al dood


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2001 13:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als je de geschiedenis van de aarde bekijkt, komt er aan alle periodes een einde, dus ik verwacht dat er in een aantal eeuwen een eind komt aan de periode dat de mens de aarde bewoont.
En dan zal alles weer beter worden


Fire
Usericon van Fire
Posted 03-11-2001 13:54 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 3 november 2001 13:48 schreef Jenje het volgende:
Als je de geschiedenis van de aarde bekijkt, komt er aan alle periodes een einde, dus ik verwacht dat er in een aantal eeuwen een eind komt aan de periode dat de mens de aarde bewoont.
En dan zal alles weer beter worden
En laten we nu nog ff hopen dat dat de komende 100 jaar nog niet gebeurt



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2001 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zou mij geen ruk uitmaken.
De mens is toch maar een nietig beetsje inde geschiedenis van de aarde


Misanthropy
You mean nothing to me
Usericon van Misanthropy
Posted 03-11-2001 14:17 by Misanthropy Wijzig reactieProfiel van MisanthropyQuote dit berichthttp://www.defiance.nl

die vernietiging is nie een vraag van 'of?' maar meer van 'wanneer?'...

Er schijnt toch met enige regelmaat wel zon krater geslagen te worden zoals op ut eind van dino tijdperk (golf van mexico).. na berekening is gebleken dat we 'overtijd' zijn, en dus ist gewoon een kwestie van w8en tot er weer zon brok beton uit de lucht komt zeilen

Leuke gewetensvraag voor den regeringen alom. Men kan zon meteoriet ongeveer 10 jaar vabn te voren aan zien komen, maar wat doe je dan? Maak je het bekend, met gewisse 10 jarige chaos, f verzwijg je hetm en w8 je gewoon tot dat ding op je harsens knalt?


neukuh?


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen