IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Disillusion Vorige pagina | Volgende pagina
Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 07-09-2006 22:22 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Zijn er al promos rondgestuurd of heb je andere wegen bewandeld?


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-09-2006 18:16 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2006 22:22 schreef Ghislain Lambert het volgende:
Zijn er al promos rondgestuurd of heb je andere wegen bewandeld?


Dat laatste...


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 27-09-2006 17:35 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Inmiddels de promo ook binnen en het is idd een groei plaat! Mijn eerste reactie was verschrikkelijk, maar je moet het totaal los zien van Back to Times anders verzuip je in vergelijkingen die niet gemaakt kunnen worden. Het is niet meer de progressieve death/thrash die we tot nu toe van ze gewend waren. Het is progressiever in de beste zin van het woord geworden. Moet er wel nog steeds aan wennen hoor...


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 11-10-2006 13:30 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Inmiddels helemaal aan gewend en ik kan zeggen dat het weer mijn plaat van het jaar wordt! Review is te lezen op VM.


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 11-10-2006 23:18 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Gloria is inderdaad........euhm, anders...dan de vorige. Het klinkt een beetje mid-jaren 90...cross-over, intelli metal, digi vocals. Ik heb hier nog een cd in de kast staan van Mundane, deden dat ook volgens mij, zoiets, maar dan wel in de jaren 90..

Mix van NIN, Rammstein, Tool, Faith No More en rare Griekse bands..

Vreemd geval dit.


bonjovisucks
Usericon van bonjovisucks
Posted 12-10-2006 17:43 by bonjovisucks Wijzig reactieProfiel van bonjovisucksQuote dit bericht

Disillusion of the year...

Wat een ontzettende teleurstelling deze plaat. BTTOS is echt een van m'n favo platen ooit, zo meesterlijk. Als je dan dit voor je kiezen krijgt, wil het bij mij ook na 15 luisterbeurten niet groeien. Ik ben geen kenner of liefhebber van industrial, dus wie weet is het vanuit dat oogpunt wel geniaal. Ik kan er in elk geval helemaal geen ene kont mee. Er zijn hier en daar wel enkele lichtpuntjes (koortje in Aerophobic, Too many broken cease fires), maar overwegend vind ik het een saaie bedoening, ondanks de ongetwijfeld progressieve bedoelingen van de heren. Laffe fletse refreintjes die te lang worden uitgesponnen. Bah. Van de veelzijdige, fascinerende en briljante zang van Vurtox op BTTOS is weinig meer over, de man klinkt als een bijna doodgeknuppeld zeehondje die z'n laatste geluidjes uitprevelt. Heerschende riffs? Verdwenen. Het is wel een heel aparte plaat, waar de drang naar vernieuwing toch tussen de matige nummers doorsijpelt, dus ik blijf hopen dat het de volgende keer weer goedkomt.

*Zet "Stand alone in Fires* nog maar eens op.


Some suffer to the point where they go numb. Others are so numb they deserve to suffer...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-10-2006 20:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Aan de hand van de ene vrijgegeven mp3 ben ik juist aangenaam verrast, maar dat komt wellicht omdat ik meer uit een 'prog' oogpunt kijk. Ik vond de vocalen op BTOS juist het enige minpunt. Op Dat nummer van Gloria komt hij meer over als een Kevin Moore (OSI, Chroma Key). En dat heeft juist iets heel karakteristieks en melancholisch. Ook muzikaal moest ik steeds aans OSI denken. Ben dus nogsteeds zéér benieuwd


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 13-10-2006 0:07 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

1e indruk: apart


no text supplied


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-10-2006 10:20 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Dit is heel apart. Niet complex, diepgaand emotioneel of origineel... het is anders dan de vorige plaat. Niks epische deathmetal en progelementen (zoals opeth dat doet) maar iets anders. Dat weet je al als je de hoes ziet. het klinkt meer als een OSI, met gesampelde vocalen, harde thras- en black metal rifjes, sporadisch Angelicaanse koorzand en triphop. Met een metalrandjes.

Ik weet het niet. Als deze plaat blijft hangen wordt het een topper. Zoniet, dan heb ik hun debuut nog


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-10-2006 0:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

euhm... wat een verandering zeg!

ik ben er nog niet uit


signature


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-10-2006 10:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

IK luister de plaat nu al bijna een maand aan een stuk elke dag een paar keer en het nlijft maar groeien. Meesterlijke plaat! Hun debuut was al geniaal, maar dit slaat werkelijk alles.
Dit is fucking briljant!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-11-2006 17:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2006 23:18 schreef Spirit In Black het volgende:
Ik heb hier nog een cd in de kast staan van Mundane, deden dat ook volgens mij, zoiets, maar dan wel in de jaren 90..



Vreemd geval dit.


feeding on a lower spine

ik hoor in de laatste Disillusion ook Mundane, CHemical Brothers, In The Woods en Psycore (stem), en ook een beetje Elysian Fields

tis echt een vreemde groeiplaat


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-11-2006 17:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2006 10:20 schreef Tormented soul het volgende:
Niet complex, diepgaand emotioneel of origineel.



Juist wel! Interessant schijfje, hoor, zit veel meer in dan ik eerst vermoedde


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 02-11-2006 17:38 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 17:15 schreef ZelThoR het volgende:


Juist wel! Interessant schijfje, hoor, zit veel meer in dan ik eerst vermoedde


Ik vind het een uitermate interessante maar vooral spannende plaat. Ik krijg er alleen geen vat op; na een paar luisterbeurten ken je 'm uit je hoofd, heb je alle muzikale lagen te pakken en kom je erachter dat het eigelijk een vrij simpele plaat is. Maar ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie, en juist dát maakt de plaat zo aantrekkelijk. Een beetje vreemd, maar wel lekker


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 02-11-2006 17:50 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2006 17:14 schreef Hypnos het volgende:
feeding on a lower spine

ik hoor in de laatste Disillusion ook Mundane, CHemical Brothers, In The Woods en Psycore (stem), en ook een beetje Elysian Fields

tis echt een vreemde groeiplaat


haha Psycore idd ook ja heb ik ook in de kast staan; 'Your Problem'

hehe, over one day flies gesproken, Mundane en deze...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 06-11-2006 20:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht



Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 07-11-2006 10:15 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

Apparte clip, past goed bij de muziek.


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 10-11-2006 13:50 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Gave clip, past perfect bij de muziek!

En ik denk dat "Gloria" mijn jaarlijstje nog weleens zou kunnen halen, album doet echter niet mee voor de ereplaatsen.


no text supplied


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-10-2012 15:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht




ik word hier zo emotioneel van


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-10-2012 14:48 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Hmm, geen nieuws dus over een eventuele opvolger? Jammer, erg gave band, ook live.


Boeiender


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-10-2012 15:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dju, nooit live gezien. Jammer


signature


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-10-2012 15:18 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 oktober 2012 15:04 schreef Hypnos het volgende:
dju, nooit live gezien. Jammer


Wacken 2007, was de moeite van het vroeg opstaan waard.


Boeiender


faceless
Usericon van faceless
Posted 10-10-2016 20:53 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door faceless op 10-10-2016 21:07]


Vonn.Esch
Usericon van Vonn.Esch
Posted 10-10-2016 22:17 by Vonn.Esch Wijzig reactieProfiel van Vonn.EschQuote dit bericht



Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-10-2016 0:42 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Tof nummer. Nog niet meteen zo enthousiast over als destijds met BTTOS (die ik nog steeds regelmatig draai!), maar zeker veelbelovend voor het nieuwe album en fijn dat deze band weer bij elkaar is.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen