IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : The Smashing Pumpkins Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2004 11:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik heb gezocht, maar kan geen Smashing Pumpkins topic vinden, vage shit. Maar goed, onder het mom van "je kan niet genoeg hippie topics hebben", maak je klaar voor het grote Smashing Pumpkins topic.

Ik vind Smashing Pumpkins erg goed te pruimen, weet al geruime tijd "Mellon Collie and the Infinite Sadness", "Adore en "Machina: the Machines of God" te waarderen en ben nu Gish en Siamese Dream aan het ontdekken.

Wat mij betreft is SP een goede brug tussen Grunge/rock en pop met en hier en daar wat epische, bijna bombastische stukken . Dit gecombineerd met een zanger die een hele aparte stem heeft en hem allerlei kanten op weet te persen levert een heerlijk eigen geluid.

Zoals ik al zei/bedoelde, het sterke van SP is de combinatie van rockende nummers, slepende nummers en ballads. Vooral op "Mellon Collie" zijn de contrasten (bvb. "Bullet With Butterfly Wings" t.o.v. "Tonight, Tonight") rijkelijk aanwezig en dat album is wat mij betreft, ondanks dat het een hele zit is met 2 CD's, hun beste.

Ook hier het bekende euvel van te veel grote ego's, of één veel te groot ego (Corgan) in een band: geniale muziek, maar het was jammer genoeg maar een kort leven beschoren.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-06-2012 18:06]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2004 11:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:45 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb gezocht, maar kan geen Smashing Pumpkins topic vinden, vage shit. Maar goed, onder het mom van "je kan niet genoeg hippie topics hebben", maak je klaar voor het grote Smashing Pumpkins topic.

Ik vind Smashing Pumpkins erg goed te pruimen, weet al geruime tijd "Mellon Collie and the Infinite Sadness", "Adore en "Machina: the Machines of God" te waarderen en ben nu Gish en Siamese Dream aan het ontdekken.

Wat mij betreft is SP een goede brug tussen Grunge/rock en pop met en hier en daar wat epische, bijna bombastische stukken . Dit gecombineerd met een zanger die een hele aparte stem heeft en hem allerlei kanten op weet te persen levert een heerlijk eigen geluid.

Zoals ik al zei/bedoelde, het sterke van SP is de combinatie van rockende nummers, slepende nummers en ballads. Vooral op "Mello Collie" zijn de contrasten (bvb. "Bullet With Butterfly Wings" t.o.v. "Tonight, Tonight") rijkelijk aanwezig en dat album is wat mij betreft, ondanks dat het een hele zit is met 2 CD's, hun beste.

Ook hier het bekende euvel van te veel grote ego's, of één veel te groot ego (Corgan) in een band: geniale muziek, maar het was jammer genoeg maar een kort leven beschoren.
haha, geen ego's maar hekel aan commercie en labels! daarom bestaan ze nog wel, maar dan onder de naam Swan... als ik het goed heb trouwens, ik zit niet zo erg in die shit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MindFolter
Goeiemorgen
Usericon van MindFolter
Posted 13-04-2004 11:51 by MindFolter Wijzig reactieProfiel van MindFolterQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/Prickrott

Ik hoor er wel steeds wat van, maar ik heb nooit de moeite genomen om er naar te luisteren... Misschien neem ik die nog wel.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2004 11:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:48 schreef spectre het volgende:
haha, geen ego's maar hekel aan commercie en labels! daarom bestaan ze nog wel, maar dan onder de naam Swan... als ik het goed heb trouwens, ik zit niet zo erg in die shit

Ga luisteren dan!

Grote ego's is misschien een verkeerd woord, "sterke persoonlijkheid" is denk ik beter Als ik het goed begrepen heb was vooral het gekibbel binnen de band aanleiding om te stoppen, al heeft in ieder geval het gedoe met platenmaatschappij Virgin ook bijgedragen.
SP is wel degelijk opgeheven en Swan is wel degelijk een anders iets, wat op Corgan en Chamberlain (drummer) na uit allemaal andere mensen bestaat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-04-2004 11:54 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:52 schreef ZelThoR het volgende:
Ga luisteren dan!

Grote ego's is misschien een verkeerd woord, "sterke persoonlijkheid" is denk ik beter Als ik het goed begrepen heb was vooral het gekibbel binnen de band aanleiding om te stoppen, al heeft in ieder geval het gedoe met platenmaatschappij Virgin ook bijgedragen.
SP is wel degelijk opgeheven en Swan is wel degelijk een anders iets, wat op Corgan en Chamberlain (drummer) na uit allemaal andere mensen bestaat.
oja nou goed dan, maar ze hadden toch ook nog een album kompleet op hun site (SP dus) gezet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 13-04-2004 12:10 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik vind Gish en Siamese Dream zeer goed te pruimen, en daarna vond ik het allemaal wat minder worden. Op Mellon Collie staat gewoon te weinig boeiends om 2 cds te vullen.


Zenial


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-04-2004 12:41 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Goede band, ook al had ik in het begin wel wat moeite met Corgans stemgeluid. De drummer heb ik wel altijd erg tof gevonden. Ook al waren de electronische uitstapjes tijdens zijn afwezigheid best ok, ik vond het fijn dat ie (na afgekickt te zijn) weer terugkwam.

Zwan bestaat, geloof ik, al niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 13-04-2004 20:16]


Touché, pussycat!


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 13-04-2004 16:42 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

idd, Swan is ook al opgedoekt.
Pumpkins liggen mij niet zo goed. Zwak live, slechte productie op cd (gitaren waar alle kracht uitgehaald is) en de zanger heeft een irritante stem. Maar de songs hebben wel potentieel


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-04-2004 18:11 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

vind disarm een prachtig nr...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2004 18:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 11:54 schreef spectre het volgende:
oja nou goed dan, maar ze hadden toch ook nog een album kompleet op hun site (SP dus) gezet?

ik geloof het wel ja, om Virgin te naaien bij het opheffen van SP dus die heb ik nooit gehoord


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2004 18:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 16:42 schreef X-Act het volgende:
idd, Swan is ook al opgedoekt.
Pumpkins liggen mij niet zo goed. Zwak live, slechte productie op cd (gitaren waar alle kracht uitgehaald is) en de zanger heeft een irritante stem. Maar de songs hebben wel potentieel

de zang is inderdaad een moeilijk punt voor veel mensen, maar ik heb het leren waarderen. zijn ook zat stukken waar hij wat normaler zingt

en over die gitaren: dat valt toch best wel mee? ze zijn over het algemeen vrij fuzzy (van het effect fuzz dus ), maar er zit zeker wel power in

quote:
Op 13 april 2004 12:41 schreef Sporty Voleg het volgende:
Goede band, ook al had ik in het begin wel wat moeite met Corgans stemgeluid. De drummer heb ik wel altijd erg tof gevonden. Ook al waren de electronische uitstapjes tijdens zijn afwezigheid best ok, ik vond het fijn dat ie (na afgekickt te zijn) weer terugkwam.

Swan bestaat, geloof ik, al niet meer.


De drummer is inderdaad super! Met sommige nummers gooit hij er zelfs bijna breakbeats doorheen, supervet!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 13-04-2004 18:23]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 13-04-2004 18:38 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik vind het niet zo'n boeiende band, maar zo af en toe is het best leuk om naar te luisteren als iemand het toevallig op zet.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-04-2004 19:29 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het is niet Swan maar Zwan -- bandje van Billy Corgan (zanger/gitarist) dussss.... overigens heb ik die plaat nog niet gehoord, moet ik maar eens doen.

Over de Smashing Pumpkins, 'Siamese Dream' is de bom, 'Mellon Collie' ook wel maar die duurt wel wat lang. 'Mellon Collie' was trouwens als ik het goed heb zowat een solo-CD van die Corgan. Het latere werk vind ik niet zo boeiend, een beetje té dramatisch allemaal. Maar het werk van hun middenperiode draai ik nog steeds met grote regelmaat .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 13-04-2004 19:36 by ratje Wijzig reactieProfiel van ratjeQuote dit berichthttp://www.conradhultermans.com

is nog steeds leuk om te draaien!!!



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 13-04-2004 19:38 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Idd, Siamese Dream en Mellon Collie zijn veruit de beste Smashing Pumpkins CD's... maar ik luister er helemaal niet zo vaak meer naar... ik vind het zomer-CD's, dus misschien binnenkort weer wel


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-04-2004 19:40 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Siamese Dream & Mellon Collie and Infinite Sadness...zijn klassiekers op pop/rock/grunge gebied, passen zo in het rijtje Badmotorfinger, Ten, Nevermind, Dirt wat mij betreft , maar ik luister het geenszins iedere dag.....

btw mocht iemand Mellon Collie op vinyl hebben en kwijt willen


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 13-04-2004 19:55 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 19:40 schreef Spirit In Black het volgende:
Siamese Dream & Mellon Collie and Infinite Sadness...zijn klassiekers op pop/rock/grunge gebied, passen zo in het rijtje Badmotorfinger, Ten, Nevermind, Dirt wat mij betreft , maar ik luister het geenszins iedere dag.....

btw mocht iemand Mellon Collie op vinyl hebben en kwijt willen


Mellon Collie is toch 'n dubbelaar. Klassieker.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2004 19:56 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Smashing Pumpkins heerschen!!

Mellon Collie and the Infinite Sadness is mijn favo plaat van deze band, een dubbelCD met vrijwel alleen maar geweldige songs!

Corgan en kornuiten schijnen tijdens de opnames van deze plaat zoveel inspiratie gehad te hebben dat ze ongeveer 80 ruwe songs op band hadden staan

Werelddrummer Kenny Aronoff was trouwens de drummer van de Smashing Pumpkins tijdens hun Adore-tour.

Billy schijnt met nieuw materiaal bezig te zijn en gaat solo. Aangezien Zwan een voortzetting van de Pumpkins was () verwacht ik dat het solo-materiaal van mijnheer Corgan niet veel af zal wijken van de Pumpkins-style. Billy was 95% van de Pupkins.

Ik kijk uit naar nieuw materiaal van Billy!

Het gerucht gaat trouwens dat hij Siamese Dream zelfs alleen geschreven/ ingespeeld heeft.


[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-04-2004 19:57]


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 13-04-2004 20:02 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 19:56 schreef Snaack het volgende:
Smashing Pumpkins heerschen!!

Mellon Collie and the Infinite Sadness is mijn favo plaat van deze band, een dubbelCD met vrijwel alleen maar geweldige songs!

Corgan en kornuiten schijnen tijdens de opnames van deze plaat zoveel inspiratie gehad te hebben dat ze ongeveer 80 ruwe songs op band hadden staan

Werelddrummer Kenny Aronoff was trouwens de drummer van de Smashing Pumpkins tijdens hun Adore-tour.

Billy schijnt met nieuw materiaal bezig te zijn en gaat solo. Aangezien Zwan een voortzetting van de Pumpkins was () verwacht ik dat het solo-materiaal van mijnheer Corgan niet veel af zal wijken van de Pumpkins-style. Billy was 95% van de Pupkins.

Ik kijk uit naar nieuw materiaal van Billy!

Het gerucht gaat trouwens dat hij Siamese Dream zelfs alleen geschreven/ ingespeeld heeft.



Wat doet Corgan op dit moment?
Hij had na de Pumpkins toch 'n nieuwe band opgericht.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 13-04-2004 20:04 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 20:02 schreef Faust het volgende:
Wat doet Corgan op dit moment?
Hij had na de Pumpkins toch 'n nieuwe band opgericht.


dat was Zwan dus....


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2004 20:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2004 20:02 schreef Faust het volgende:
Wat doet Corgan op dit moment?


Check www.billy-corgan.com eens..

quote:
Hij had na de Pumpkins toch 'n nieuwe band opgericht.


Zwan dus, en die band is onderhand al weer een tijd uit elkaar..


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 13-04-2004 20:14 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Ik heb Zwan volgens mij vorig jaar gezien op Rock am ring.

[Dit bericht is gewijzigd door Faust op 13-04-2004 20:15]


madelief_18
Usericon van madelief_18
Posted 13-06-2004 13:38 by madelief_18 Wijzig reactieProfiel van madelief_18Quote dit bericht

SMASHING PUMPKINS Vooral de CD Siamese Dream is vet gaaf!


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 13-06-2004 14:09 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

Hmm..de Smashing pumpkins hebben goede nummers, maar de stem van Billy Corgan vind ik niet echt geweldig..beetje te zeuderig voor mijn smaak..


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 13-06-2004 14:48 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Cherry

Verder heb ik één Sm.p. cd:Mellon collie and the infinite sadness.

heb je ook nog Zwan,maar echt boeien doet het me niet.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 21-04-2006 12:11 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Op de SP site:

it's official, The Smashing Pumpkins are currently writing songs for their upcoming album, their first since 2000. no release date has yet been set, but the band plans to begin recording this summer.

http://www.smashingpumpkins.com/


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen