IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Op zoek naar Wim Baelus, oud Aardschok redacteur. Vorige pagina
De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-06-2011 21:55 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ik denk, ik ben even behulpzaam.




[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 22-06-2011 21:55]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-08-2014 14:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Anyway, ik heb vorig jaar een heleboel jaargangen oude Aardschokken gekregen en die lees ik nu lekker op volgorde door maar wat opvalt is dat de recensies van Wim Bolus dus echt tranentrekkend treurig triest zijn. Deze man schreef helemaal niet over muziek maar trok elke recensie aan als excuus om zoveel mogelijk zogenaamd 'moeilijke duistere woorden' achter elkaar te ritsen zonder ook maar ergens inhoudelijk te worden. Volstrekt waardeloos.

Alleen die prutsrukker van een Onno Cro-Mag schreef nog schlechter maar die had zwakzinnigheid als excuus en beoordeelde toch alleen maar hardcore, punk en andere kutgenres.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 24-08-2014 14:22]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 24-08-2014 15:10 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Gaat goed he, met mensen beledigen ?
Baelus was wel apart met schrijven, maar wist echt wel waar ie het over had.

Onno Cro Mag ook, trouwens.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-08-2014 16:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2014 14:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Alleen die prutsrukker van een Onno Cro-Mag schreef nog schlechter maar die had zwakzinnigheid als excuus en beoordeelde toch alleen maar hardcore, punk en andere kutgenres.

Onno schreef inderdaad nogal gemakkelijk, maar aan zijn reviews wist je wel direct of de muziek je zou liggen. Duizenden referenties in 90 woorden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-08-2014 16:43 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

De exxxxtreem smerige klanken druipen als pus uit je etterende speakers. Zelfs de doden draaien zich om un hun graf op deze exxxxxtreme doodsrochelende klanken van [vul je favo death metal band in]


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 24-08-2014 16:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Volgens mij was die gast nodig aan nieuwe speakers toe.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 25-08-2014 11:32 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2014 15:10 schreef Masturbator het volgende:
Baelus was wel apart met schrijven, maar wist echt wel waar ie het over had.

Onno Cro Mag ook, trouwens.


Wat Onno Cro Mag betreft: Zolang het over oude en tough guy hardcore ging: ja. Eenmaal het over de andere (en vaak betere) subgenres van hardcore ging (90's new school sxe, screamo & emo, mathcore,...): nee.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-08-2014 12:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2014 11:32 schreef williamblake het volgende:
Wat Onno Cro Mag betreft: Zolang het over oude en tough guy hardcore ging: ja. Eenmaal het over de andere (en vaak betere) subgenres van hardcore ging (90's new school sxe, screamo & emo, mathcore,...): nee.

Klopt. Vergeet ook de oi! en streetpunk niet.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-08-2014 12:03 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Onno Cro Mag, wat was dat saai om te lezen, elke keer weer "hardwerkende arbeiders" en dergelijke, was het lezen niet waard eigenlijk.

Persoonlijk vind ik Steven Smegma wel vermakelijk.


Boeiender


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 25-08-2014 13:07 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Onno gaf ook standaard de laagste cijfers bij de beoordeling van de maand ranglijst. Black metal? 55 of lager. Power metal? 50 of lager (terecht, maar dat is nu het punt niet)


Hafgufa


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2014 14:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 augustus 2014 16:37 schreef BenKnuckles het volgende:
...maar aan zijn reviews wist je wel direct of de muziek je zou liggen.


nee, juist niet. OC gaf zowat iedere hardcore band een (zeer) hoog cijfer, terwijl de kwaliteit van de HC-bands natuurlijk ook sterk varieert. Ik waardeerde zijn liefde voor het genre wel maar als reviewer had je er weinig aan.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 25-08-2014 14:48]


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 25-08-2014 19:36 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2014 13:07 schreef Ravnajuv het volgende:
Onno gaf ook standaard de laagste cijfers bij de beoordeling van de maand ranglijst. Black metal? 55 of lager. Power metal? 50 of lager (terecht, maar dat is nu het punt niet)


Dat soort bagger ( power metal ) hoort niet eens een cijfer te krijgen.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


attema
voorheen attematic
Usericon van attema
Posted 29-08-2014 15:18 by attema Wijzig reactieProfiel van attemaQuote dit bericht

Check anders nog eens de review van Paradise Lost's Gothic....geschreven door Onno Cro-Mag. Dat vond ik toen al een vreemd iets.

De reden dat hij hem mocht schrijven was omdat Wim Baelus 'struikelde over de botten in zijn knekelhoeve' [of woorden van die strekking]

De stijl van beiden was apart, waarbij Baelus minder vermakelijk was (achteraf) dan wijlen Cro-Mag. Onno maakte zich met meerdere zinnen onsterfelijk en is tot op de dag van vandaag een 'running gag'.

"Ik interviewde de band tijdens een optreden" (DKM)
"Met bonkend hoofd reed ik huiswaarts onderwijl wat paaltjes rakend" (Pantera)

[Dit bericht is gewijzigd door attema op 29-08-2014 15:19]


10.10.1942 - 20.11.2011


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 29-08-2014 17:59 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht



prachtig toch

[Dit bericht is gewijzigd door Masturbator op 29-08-2014 17:59]


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 29-08-2014 21:26 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2014 14:47 schreef attila_de_hun het volgende:
nee, juist niet. OC gaf zowat iedere hardcore band een (zeer) hoog cijfer, terwijl de kwaliteit van de HC-bands natuurlijk ook sterk varieert. Ik waardeerde zijn liefde voor het genre wel maar als reviewer had je er weinig aan.


Toch had ik er juist wel veel aan. Alles wat op hardcore-georiënteerde labels uitkwam werd zo ongeveerd door hem gereviewd. Daar zat vanaf mid jaren '90 natuurlijk ook veel muziek bij die meer op Slayer leek dan Slayer zelf, en daar had hij duidelijk minder affiniteit mee. Als hij zo'n plaat dan dus 'te metal' vond, kon ik hem blind aanschaffen. Handig!



Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 29-08-2014 22:17 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

tijd terug mail van gehad ivm beyond belief (demo's)cd... reageerde terug... nooit meer wat van me gehoord...


I am mine own redeemer...!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 29-08-2014 23:15 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Je moet die mail ook niet naar jezelf sturen.

Sorry.




En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 30-08-2014 0:04 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Doom... die jongens zijn niet zo snel.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


attema
voorheen attematic
Usericon van attema
Posted 30-08-2014 10:19 by attema Wijzig reactieProfiel van attemaQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2014 17:59 schreef Masturbator het volgende:


prachtig toch




Vandaar dat zijn kreten meerdere keren per jaar van stal worden gehaald.


10.10.1942 - 20.11.2011


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-09-2014 1:51 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik was 14 toen Baelus Satyricon's en Darkthrone's klassiekers omschreef.
Taalgebruik ging toen wat ver voor me maar zijn jaarlijsten waren mandatory aankopen.
The Sun Of Tiphareth 97, hebben het inderdaad nooit meer evenaard.
Amorphis's Tales 100, ook nooit meer in de buurt gekomen.
Nemesis Divina 95, Enslaved 99 (2 keer). Zag eveneens al het verschil met dezen en de Immortals/Marduks.
Die man heeft me black metal leren kennen, én goed.
Adept van Gehenna en niet van Deutsche symfonische crap a la Mystic Circle, of nog erger, actueel, Carach Angren.
Zo heb ik ook mooi Mysticum live kunnen aanschouwen toen ze net hun Inferno uit hadden.
Loop maar allemaal te janken om een comeback die er toch nie zal komen lerelerelere.

Baelus werd ook een tijd opgenomen in de soundcheck en bedacht Therapy en Bon Jovi met 6 en 12.

Onno is dan weer iemand totaal anders. Heeft veel voor de hardcore gedaan, zijn recensies zozo. "Idolaat" en "een poepje laten ruiken".


En nu gaan we vegen


New Era Productions
Usericon van New Era Productions
Posted 10-09-2014 1:57 by New Era Productions Wijzig reactieProfiel van New Era ProductionsQuote dit berichthttp://www.new-era-productions.nl

Jeugdheld!!!

Werkt hij nog steeds in de koekjesfabriek?



Gorath
Usericon van Gorath
Posted 27-09-2014 20:38 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Baelus = held.

In het pre-internet tijdperk was hij een vast waarde die mijn koopgedrag beïnvloedde. Als ik zijn besprekingen gelezen had, was het klaar en duidelijk of een aankoop waardig was.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-09-2014 21:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hmm... net te laat beginnen lezen ofwel gemist.

Ik had het wel voor Veerkamp


signature


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 29-09-2014 9:00 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Veerkamp kwam nadien.
Baelus heeft zowat alle 2nd wave-klassiekers besproken maar ze zaten er allebei wel steeds boenk op (naderhand bekeken).

Enkel het typische Aardschok-syndroom van wiens brood men eet, diens woord men gepreekt, enkele uitzonderingen gelaten, zoals Maniac Butcher.


En nu gaan we vegen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-09-2014 10:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

daar waren ze bij Shiver Records niet rouwig om


signature


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen