IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote wat heb ik laatst gedroomd en wat betekent mijn droom-topic deel 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-09-2004 14:00 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 6 september 2004 22:57 schreef Rensykdom het volgende:
ik droomde dat ik mn oom tegen kwam :|


Dat had ik een poosje geleden ook, en mijn oom is dood.


Yuddith
Usericon van Yuddith
Posted 07-09-2004 14:35 by Yuddith Profiel van Yuddith

quote:
Op 7 september 2004 12:55 schreef Giant het volgende:
Vrij kort geleeeje dit gedroomd;

kstond op een verlaten vlakte, iets heuvelig, grauw grijs zand. De lucht was donkergrijs, alsof er een enorme onweersstorm aankomt. Opeens midden in mn beeld een huis, ziet er niet uit als mijn huis, voelt wel zo. Aan de rand van de horizon staat een groot industrieel complex.
Op een gegeven moment slaan er vlammen uit het complex.
Ik weet nog dat ik tegen een aanwezigheid (buiten zicht) heel bijdehand zeg: "Da's ook lekker, olieraffinaderij aansteken..."

Op dat zelfde moment ontploft het complex en wordt "de hele wereld" in een alles verslinde inferno gehuld. Oja.. ik onderging de vlammenzee gewoon, kwas er niet bang van ofzo.

heel gezellie allemaal....


Misschien kan het betekenen dat je iets over je heen hebt laten gaan dat toch van een groter belang was als wat je eerder achtte...


Rensykdom
Het leven is...... Naar de kloten gaan.
Usericon van Rensykdom
Posted 07-09-2004 15:41 by Rensykdom Profiel van Rensykdomhttp://rensyk.hyves.nl/

quote:
Op 7 september 2004 14:00 schreef Schaep het volgende:
Dat had ik een poosje geleden ook, en mijn oom is dood.



mijne ook :x


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-09-2004 17:14 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

om de een of andere reden droomde ik gisterenochtend dat ik op de vlucht was voor een zwerm gemuteerd bijen in een auto die bestuurd werdt door die engelse gast uit Buffy (giles of zoiets?)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-09-2004 17:28 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 september 2004 17:14 schreef Phriar het volgende:
om de een of andere reden droomde ik gisterenochtend dat ik op de vlucht was voor een zwerm gemuteerd bijen in een auto die bestuurd werdt door die engelse gast uit Buffy (giles of zoiets?)
Je zult vast gisteren south park en buffy gezien hebben, terwijl je een jointje aan het roken was.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 07-09-2004 17:34 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

alles nee behalve dat laatste


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-09-2004 10:16 by Morgil Profiel van Morgil

Er is zojuist iets raars gebeurd. Ik heb vaak momenten in mijn leven, waarvan ik zeker weet dat ik het al eens heb meegemaakt, maar dan in een droom. Maar dit keer heb ik ook "bewijs".

Ongeveer een maand geleden droomde ik dat ik aan het werk was bij mijn stage bedrijf. Ik kreeg een mailtje van mijn vriend om onze afspraak af te zeggen. Ongeveer 3 minuten later kreeg ik een mailtje van iemand die me Belle en het Beest handschoentjes verkoopt, dat ze zijn verzonden. Op het moment dat ik het mailtje krijg loopt de printer in de gang vast.

En nu komt het: EXACT hetzelfde is zojuist gebeurd. Een half uur terug. Ik schrok er een beetje van, want ik heb de droom opgeschreven!!! Dit doe ik wel vaker, als een droom heel "echt" lijkt. Maar nu weet ik dus zeker dat de droom die ik had voorspelde wat later ging gebeuren.

Hebben meer mensen dit? Betekend het iets?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-09-2004 10:18 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com



Ik heb ergens wel wat boeken over dromen liggen, maar ik weet eigenlijk niet meer of die op dit aspect ingaan. Je hoort er vaak over, maar zo concreet niet...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-09-2004 10:20 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 22 september 2004 10:18 schreef helmet het volgende:


Ik heb ergens wel wat boeken over dromen liggen, maar ik weet eigenlijk niet meer of die op dit aspect ingaan. Je hoort er vaak over, maar zo concreet niet...


Ja ik heb thuis ook een boek over dromen, maar daar staat in wat ze betekenen etc, en niks over dit.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 22-09-2004 10:20 by Immortella Profiel van Immortella

Toeval? Je wist al dat je de 'Belle en het Beest' handschoentjes ging kopen? Je vriend zegt wel vaker af? En de printer in de gang heeft het nooit goed gedaan?
In al mijn nuchterheid kan ik hier niet zo veel mee.


..."Hate can only create more hate"...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-09-2004 10:20 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

Eens met Immo


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 22-09-2004 10:21 by Morgil Profiel van Morgil

quote:
Op 22 september 2004 10:20 schreef Immortella het volgende:
Toeval? Je wist al dat je de 'Belle en het Beest' handschoentjes ging kopen? Je vriend zegt wel vaker af? En de printer in de gang heeft het nooit goed gedaan?
In al mijn nuchterheid kan ik hier niet zo veel mee.


Mijn vriend zat toen nog geeneens op school (in dezelfde plaats als ik, vandaar de afspraak). De handschoentjes wist ik geeneens dat ze bestonden, en ik werkte toen ik de droom had nog niet bij dit bedrijf.

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 22-09-2004 10:21]


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 22-09-2004 11:12 by X-Act Profiel van X-Act

Een tijd terug heb ik eens gedroomd over iemand die ik al tien jaar niet meer gezien of gehoord had. Ik werd wakker en dacht "vreemd dat ik daar nu over gedroomd heb". Een paar uur later hoorde ik het nieuws dat de persoon in kwestie opgenomen was in het ziekenhuis...

nu ben ik ook wel een nuchter iemand die niet in geesten en goden gelooft, maar zulke toevalligheden zetten je toch aan het denken.

Zelfde met Morgil's verhaal, qua "toeval" kan dat toch wel tellen vind ik.


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 22-09-2004 14:17 by Gieteraar Profiel van Gieteraar

laatst had ik een vreemd moment, een deja-vu
ik fiets overstraat vanuit basketballtraining, en plotseling greep dat gevoel me: ik heb dit al meegemaakt
en dat was me zelfs zo duidelijk dat ik wat gissingen kon doen over wat er ging gebeuren.
voordat ik een hoek omging: nou zie ik aan het einde van de straat als het goed is 2 mensen staan op de fiets, het lijkt alsof ze gaan oversteken want ze staan aan een drukke weg, maar ze blijven praten totdat ik gepasseerd ben en dan als ik omkijk zeggen ze goedenavond en rijden ze weg

ik heb dat zelfs zo nog bijmezelf gezegd voordat ik de hoek omging omdat ik zeker wou zijn
ik ga de hoek om, ik zie die 2 staan in de verte, er komen geen auto's voorbij maar ze steken niet over, en als ik een minuutje later langs ze ben gefiets en ik kijk om zeggen ze dag en fietsen weg

het volgende moment daarna (ik was al best verbaasd van: WTF is dit?) krijg ik een ingeving over een witte auto, 10 seconden later komt er een witte auto de bocht omscheuren met een noodgang (ik had hem onmogelijk kunnen zien aankomen) die mij vervolgens bijna aanrijd

daarna deja-vu gevoel over, verder niks vreemds meegemaakt

dit vond ik echt heel bizar, ik heb wel vaker deja-vu's zoals ieder ander, maar deze was gewoon zo duidelijk dat ik min of meer kon voorspellen wat ik een paar minuten later ging tegenkomen
het vreemdste van alles is dat ik niet op het moment dat ik die dingen zag iets had van: oja dat was er
maar echt VOORDAT ik ze kon zien/horen/ruiken
heeel vreemd


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-09-2004 14:39 by FireFox Profiel van FireFox

Ik weet niet wat jullie gebruiken maar het lijkt me wel gaaf spul

Iig is er wetenschappelijk nog geen echte onderbouwde verklaring voor dromen, echter de verhalen die ik hier boven lees zijn mij weer net iets te sterk (ik denk dat het verlangen van de mens de geest hier ietsiepietsie vertroebeld)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Gieteraar
Krrrgggggg?
Usericon van Gieteraar
Posted 22-09-2004 17:24 by Gieteraar Profiel van Gieteraar

ik vind mn eigen verhaal zelfs sterk, moet je nagaan
en toch is het echt zo gebeurd, zoo vreemd gewoon


Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand!


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 22-09-2004 17:29 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ik droomde laatst dat m'n (overleden) moeder in de woonkamer zat toen ik opstond. iedereen van de famillie zat ook in de woonkamer maar praatte niet met mijn moeder.
Ik liep dus in alle verbazing richting m'n moeder en zo hebben we een heel gesprek gehad over de dingen die laatst gebeurd zijn hier, en hoe het is waar zij nu is, en hoe het voelde om te sterven.
Erg aangename droom, al was het raar dat niemand anders aanstalten te maken om tegen m'n moeder te praten of er nog maar naar te kijken.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 22-09-2004 19:48 by pale enchantress Profiel van pale enchantress

Ik kroop door een straat vol oude rijtjeshuizen, het was donker en het waaide hard, dan zie ik opeens een baby met alleen een pamper aan en grijs haar en een snor ook rondkruipen. Ik kruip naar hem toe en speel wat met hem. Dan komt mijn vroegere lerares Nederlands naar me toe en vraagt me of ik haar was van draad kan nemen, omdat het regenachtig was en zij geen tijd had

Gandalf en Saruman waren aan het mediteren, hiervoor moesten ze in enorme kruiken zitten tot hun middel, MAAR toen konden ze er niet meer uit. Daarna kwam er een stel jongens, die gaven Gandalf & Saruman elk een grote spuit met melk, lichtten de kruiken op en speelden een spelletje,nl. dat Gandalf en Saruman elkaar om het meest nat moesten spuiten met melk....



[Dit bericht is gewijzigd door pale enchantress op 22-09-2004 19:50]


true disco chick


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-09-2004 19:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 22 september 2004 10:20 schreef Immortella het volgende:
Toeval? Je wist al dat je de 'Belle en het Beest' handschoentjes ging kopen? Je vriend zegt wel vaker af? En de printer in de gang heeft het nooit goed gedaan?
In al mijn nuchterheid kan ik hier niet zo veel mee.


Inderdaad.


Deja vu heb ik ook regelmatig last van. Er is altijd een rationele verklaring voor.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-09-2004 12:39 by MetalgirlOphelia Profiel van MetalgirlOphelia

Ik heb een vreselijke droom gehad Ik was in een andere stad die ik niet ken en ik liep over een brug, in de verte zag ik flatgebouwen en water. Plotseling zag ik heel in de verte twee grote rookwolken. Er liepen twee oude mensen op straat waaraan ik vroeg wat dat in godsnaam was. Zij dachten dat het een bombardement in Irak was. Ik zo hmm maar het lijkt heel dichtbij, is het niet in Nederland?? Waarop zij zeiden dat ze het niet wisten en wegliepen. Ik bleef staan en belde mijn moeder op om te zeggen dat ergens een bombardement was geweest. Mijn moeder was heel ongerust en het telefoontje ging voornamelijk over wat ik mijn hele leven gedaan had en dat ik heel erg bang was. Toen hing ik op en ging een flatgebouw in, dit was een soort heel hoog en groot winkelcentrum. Ik ging naar een balkon toe op de 1 na hoogste verdieping en keek over het water. De rook kwam steeds dichter bij. In de verte zag ik gebouwen instorten, en dit kwam steeds dichterbij. Telkens wanneer ik dacht dat het zou stoppen stortte er een ander gebouw in wat dichterbij stond. Tot er een gebouw werd opgeblazen dat vlakbij het gebouw stond waarin ik me bevond. Het gebouw lag aan het water en er stonden mensen op een balkon. Het balkon brak af en viel in het water, de mensen werden bedolven onder de brokstukken. 1 iemand vloog door de lucht (zoals ik op de demo van half life 2 gezien heb ). Mijn vriend was bij me en stelde me gerust dat alles goed zou komen en dat we moesten maken dat we wegkwamen omdat het misschien ook wel zou gebeuren bij dit gebouw. Toen we weer naar binnen wilden gaan werden we bruut tegen de grond gewerkt door een terrorist met een geweer. Op iedere verdieping bevonden zich twee mensen. We werden naar beneden gewerkt met honderden mensen door het trappenhuis naar de hal beneden. Ik was vreselijk aan het huilen en was doodsbang en mijn vriend bleef me gerust stellen. Toen we bijna op de onderste verdieping waren pakte hij mijn hand vast en rende hij ineens naar een nooduitgang. Hierop richtte de terrorist zijn geweer en wilde mijn vriend neerschieten. Ik draaide mijn rug naar de terrorist toe en sprong voor mijn vriend, ik werd een stuk of 3 keer geraakt in mijn rug en toen bezweek ik onder de pijn en zakte door mijn knieën. Ik wilde niet vallen en probeerde uit alle macht te blijven staan maar toen was het al te laat. De terrorist schoot een stuk of 5 keer op mijn vriend en ik zag hem langzaam sterven... Ik omhelsde hem, knuffelde hem, zei dat ik van hem hield.. en toen werd ik weggesleurd bij mijn vriend en pakte die vent mijn vriend op en gooide hem naar beneden. En toen bedachten de terroristen zich ineens en werden we naar buiten geleid. Ze hadden besloten het gebouw toch maar niet op te blazen, ik werd gek toen ik dat hoorde en begon zo hard te huilen, ik voelde de pijn overal en een vrouw ving me op. Ik vertelde aan de vrouw dat ik zoveel van hem hield en dat ik dit niet kon hebben en dat ik dood wilde.
Nou toen werd ik dus wakker en toen ik wakker werd was ik echt aan het huilen. Het voelde alsof mijn vriend echt dood was en het gevoel in mijn buik wilde niet weggaan. Ik had zo'n intens verdriet, het leek zo echt. En ik kon daarna niet meer in slaap komen omdat ik die droom niet uit mijn hoofd kon krijgen. Ik vind het echt vreemd dat dromen soms zo levensecht kunnen lijken dat je echt pijn voelt..


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-09-2004 12:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zo te zine last van agressieve pc games en het nieuws ...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-09-2004 12:43 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 22 september 2004 19:48 schreef pale enchantress het volgende:
Gandalf en Saruman waren aan het mediteren, hiervoor moesten ze in enorme kruiken zitten tot hun middel, MAAR toen konden ze er niet meer uit. Daarna kwam er een stel jongens, die gaven Gandalf & Saruman elk een grote spuit met melk, lichtten de kruiken op en speelden een spelletje,nl. dat Gandalf en Saruman elkaar om het meest nat moesten spuiten met melk....


Je moet niet LotR lezen en vervolgens Akira kijken.

Goeie conclussie non?


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 23-09-2004 12:52 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 23 september 2004 12:41 schreef Jenje het volgende:
Zo te zine last van agressieve pc games en het nieuws ...


zou daar idd veel mee te maken kunnen hebben, maar MGO gewoon je vriend ff bellen, dan gaat ut vast een stuk beter



CoenV
Usericon van CoenV
Posted 23-09-2004 12:58 by CoenV Profiel van CoenV

Is iedereen hier zwakzinnig en compleet debiel? Fuck, niet normaal.

Wat voel ik me goed door jullie.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 23-09-2004 13:00 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

mooi, heeft iemand er nog wat aan



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen