IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het Vlaams Blok in de problemen.... Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-04-2004 7:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het Vlaams Blok is "officieel" rascistisch verklaard:

Rechter: 'Vlaams Blok is racistisch'


Gepubliceerd: woensdag 21 april 2004 @ 20:04
Het Hof van Beroep in Gent heeft bepaald dat het Vlaams Blok zich schuldig heeft gemaakt aan racisme. Ze baseert haar oordeel op basis van de verkiezingsprogramma's van het Vlaams Blok. Met name de pamfletten zouden van racistische aard zijn.

In de pamfletten werd onder meer vermeld welk percentage van de buitenlanders crimineel was. Daarop spanden het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding en door de Liga voor de Mensenrechten een rechtszaak aan. Met het vonnis waren de organisaties dan ook zeer content.

Het Vlaams Blok heeft aangekondigd in cassatie te gaan. Hierdoor kan de partij deelnemen aan de verkiezingen in Vlaanderen op 13 juni. Wanneer de partij opnieuw in het ongelijk gesteld wordt, zal het verder gaan onder een andere naam. Dit omdat racistische partijen in België geen overheidssubsidie krijgen.

Voorman Filip Dewinter reageerde woest op het vonnis en noemde de uitspraak een politieke monoloog. "De democratie wordt de mond gesnoerd. De rechter heeft zich niet te bemoeien met een politieke partij. Ik pik het niet als vertegenwoordiger van de derde partij van het land, dat wij niet kunnen verkondigen wat we vinden. Wij zeggen wat mensen in de straat denken, namelijk dat er een allochtonenprobleem is."

De stichtingen van het Blok werden beschuldigd van inbreuken op de anti-racismewetgeving. Mochten ze schuldig worden bevonden bij de cassatie, dan kan hierdoor indirect het nationalistische Blok verboden worden verklaard.

Het Vlaams Blok is fel gekeerd tegen de multiculturele samenleving, omdat de bevolking die niet zou willen en omdat die zou leiden tot verdeeldheid en ontwrichting. De eerdere rechtszaken tegen de drie Blok-stichtingen waren aangespannen door de Liga voor Mensenrechten en het centrum-Leman (Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding).


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-04-2004 8:19 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

belachelijk dat een rascistische partij geen subsidie krijgt
ben zelf tegen rascisme maar waarom zouden hun geen recht hebben op subsidie het is gewoon hun mening en zolang ze de toegestane middelen gebruiken is dr toch niets aan de hand



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-04-2004 8:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:19 schreef Matthijz Filth het volgende:
belachelijk dat een rascistische partij geen subsidie krijgt
ben zelf tegen rascisme maar waarom zouden hun geen recht hebben op subsidie het is gewoon hun mening en zolang ze de toegestane middelen gebruiken is dr toch niets aan de hand

Racisme is volgens de wet verboden. Je zegt nu dus eigenlijk dat het raar is dat onwettelijke activiteit geen subsidie meer krijgt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-04-2004 8:40 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:37 schreef M. het volgende:
Racisme is volgens de wet verboden. Je zegt nu dus eigenlijk dat het raar is dat onwettelijke activiteit geen subsidie meer krijgt.


Hmm maar in de vorm van zeggen dat de meeste criminaliteit bij de allochtonen ligt overtreedt je de wet toch niet. Ok het wordt een ander verhaal als ze met dingen op de proppen komen dat buitenlanders tot hun 80e door moeten werken en geen uitkeringen kunnen krijgen of iets dergelijks maar ik vindt dat als ze zoiets in hun partij ideologie ofzo hebben niets mis mee.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-04-2004 8:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Het maakt niet uit wat ze zeggen -- de rechter heeft een uitspraak gedaan dat het VB racistisch en DUS verboden.
Je kunt het natuurlijk met die uitspraak oneens zijn of niet, feit is dat het VB zich nu met illegale activiteiten bezighoudt (wellicht dat ze in hoger beroep de uitspraak terug kunnen laten draaien, maar ik heb geen idee hoe dat gaat in België).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 22-04-2004 8:47 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik kan er niet wakker van liggen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2004 8:50 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Het Vlaams Blok gaat nu idd in hoger beroep. Dat komt erop neer dat ze toch nog kunnen meedoen met de verkiezingen in juni. Want dergelijke procedures duren minstens 3 maand.

Persoonlijk denk ik dat die uitspraak vooral spreekt van een zekere angst. Het Blok blijft groeien en is nu de derde grootste partij in Vlaanderen.

Van mij mogen ze aan de macht komen, dan zijn we ze nadien voor zeker 20 jaar kwijt.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-04-2004 8:52 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:46 schreef M. het volgende:
Het maakt niet uit wat ze zeggen -- de rechter heeft een uitspraak gedaan dat het VB racistisch en DUS verboden.
Je kunt het natuurlijk met die uitspraak oneens zijn of niet, feit is dat het VB zich nu met illegale activiteiten bezighoudt (wellicht dat ze in hoger beroep de uitspraak terug kunnen laten draaien, maar ik heb geen idee hoe dat gaat in België).


nee maar ik vindt wel dat iedereen met een politieke partij en met redelijke standpunten toch wel recht heeft op subsidie maarja de rechter beslist kan dr verder ook niet mee zitten ofzo maarja...



Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2004 8:55 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:52 schreef Matthijz Filth het volgende:
nee maar ik vindt wel dat iedereen met een politieke partij en met redelijke standpunten toch wel recht heeft op subsidie maarja de rechter beslist kan dr verder ook niet mee zitten ofzo maarja...


In principe is dit geen probleem voor het VB. Ze hebben naar verluid een gigantische geldreserve en ze hebben verklaard dat als het VB uiteindelijk verboden wordt ze dezelfde dag nog een nieuwe partij oprichten. Dan gaan ze gewoon naar de verkiezingen onder een andere naam.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-04-2004 8:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind het blok een kutpartij omdat ze over niks anders hebben als buitenlanders, maar wat ze zeggen onderscheidt zich toch vrij weinig van de hedendaagse uitingen door bijv. de VVD en zeker de LPF?


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 22-04-2004 9:00 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind het blok een kutpartij omdat ze over niks anders hebben als buitenlanders, maar wat ze zeggen onderscheidt zich toch vrij weinig van de hedendaagse uitingen door bijv. de VVD en zeker de LPF?


ik ken de partij eigelijk helemaal niet maar ik uitte mijn mening gewoon even over het subsidie gebeuren



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2004 9:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:52 schreef Matthijz Filth het volgende:
nee maar ik vindt wel dat iedereen met een politieke partij en met redelijke standpunten toch wel recht heeft op subsidie maarja de rechter beslist kan dr verder ook niet mee zitten ofzo maarja...

dus jij bent super links? met al je subsidies...
of had je er zo nog niet over na gedacht, nee zeker, leek me al van niet.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 22-04-2004 9:21 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:50 schreef Count Usher het volgende:
Van mij mogen ze aan de macht komen, dan zijn we ze nadien voor zeker 20 jaar kwijt.


Als de rechter ze rascistisch vindt, zijn we ze ook kwijt toch?


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-04-2004 9:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 9:21 schreef Phaestus het volgende:
Als de rechter ze rascistisch vindt, zijn we ze ook kwijt toch?


Nope.

HOger Beroep ---> Alsnog meedoen aan verkiezingen ---> indien hoger beroep slaagt is er niks aan de hand indien het faalt gaat Fillip naar de Vlaemsche KvK en hernoemt zijn partij naar Vlaamsch Blok 2........





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2004 9:59 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Overigens wat heeft het Vlaams Blok de afgelopen jaren bijgedragen aan de politiek, wat betreft oplossingen voor problemen voor allochtonen/vreemdelingen problematiek en antwoorden op andere belangrijke maatschappelijke vraagstukken ?
( partijen die niks wezenlijks bijdragen aan de politiek halen kwaliteit van de politiek ,parlementariers ,debatten ,voorstellen etc , omlaag )

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 22-04-2004 10:29]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-04-2004 10:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 9:59 schreef Vinay het volgende:
Overigens wat heeft het Vlaams Blok de afgelopen jaren bijgedragen aan de politiek, wat betreft oplossingen voor problemen voor allochtonen/vreemdelingen problematiek en antwoorden op andere belangrijke maatschappelijke vraagstukken ?
( partijen die niks wezenlijks bijdragen aan de politiek halen kwaliteit van de politiek ,parlementariers ,debatten ,voorstellen etc , omlaag )


Ik ben geen pro VBer maar het lijkt me niet moeijlijk in te zien dat zij behoorlijk gedwarsboomd zijn geweest door de cordon sanitair opgericht door de overige 'democratische' partijen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 22-04-2004 10:33 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 8:19 schreef Matthijz Filth het volgende:
belachelijk dat een rascistische partij geen subsidie krijgt
ben zelf tegen rascisme maar waarom zouden hun geen recht hebben op subsidie het is gewoon hun mening en zolang ze de toegestane middelen gebruiken is dr toch niets aan de hand


lol, het verkondigen van dit soort 'meningen' is bij de wet niet eens toegestaan en jij vindt het raar?
Dat spoort echt niet


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2004 10:40 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 22 april 2004 10:33 schreef Chelman het volgende:
Ik ben geen pro VBer maar het lijkt me niet moeijlijk in te zien dat zij behoorlijk gedwarsboomd zijn geweest door de cordon sanitair opgericht door de overige 'democratische' partijen.

als ze goede constructieve voorstellen deden , zouden ze niet gedwarsboomd worden , denk ik .



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-04-2004 10:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 10:40 schreef Vinay het volgende:
als ze goede constructieve voorstellen deden , zouden ze niet gedwarsboomd worden , denk ik .



dream on


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-04-2004 12:07 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Mogen ze de AEL ook wel eens aanpakken, maar dat is natuurlijk ookw eer discriminatie....OOOPPS ik heb niets gezegd!



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2004 12:11 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 22 april 2004 12:07 schreef enforcer het volgende:
Mogen ze de AEL ook wel eens aanpakken, maar dat is natuurlijk ookw eer discriminatie....OOOPPS ik heb niets gezegd!

Wat is AEL ?



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-04-2004 12:19 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 12:11 schreef Vinay het volgende:
Wat is AEL ?
Arabische Europese Liga:
http://www.ael-nl.org/


F*ck hippies


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2004 12:36 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 22 april 2004 12:19 schreef Manifest het volgende:
Arabische Europese Liga:
http://www.ael-nl.org/



als ze de wet overtreden en voor de rest niks contsructiefs bijdragen ,dan is een verbod wel op zijn plaats .



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 22-04-2004 13:11 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Tja, dit was op zich wel te verwachten, het vlaams blok kreeg wel bijna altijd negatieve kritiek van uit de media in alle eerlijkheid, wat niet moet verhullen dat ze inwendig als partij een koers hadden van polarisatie tussen vlamingen en "buitenlanders/vreemdelingen/asielzoekers", en daarmee bijdroegen aan een meer agressieve maatschappij


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 22-04-2004 13:13 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

juist ,verdere segregatie zal de problemen die er zijn verergeren ,denk ik

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 22-04-2004 13:13]



Curunír
Usericon van Curunír
Posted 22-04-2004 17:32 by Curunír Wijzig reactieProfiel van CurunírQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2004 12:07 schreef enforcer het volgende:
Mogen ze de AEL ook wel eens aanpakken, maar dat is natuurlijk ookw eer discriminatie....OOOPPS ik heb niets gezegd!

Er is in Belgenland wel een cordon sanitair rond extreem-rechts en niet rond extreem-links en de AEL, om de simpele reden dat deze laatste twee electoraal zo goed als onbestaande zijn.
Moesten ze ooit in het parlement komen gaan ze denk ik ook wel een cordon hierrond vormen.

Over het proces: ik vind het niet meer dan normaal dat het VB veroordeeld is. We hebben nu eenmaal een anti-racismewet, het is goed dat deze wet ook van toepassing wordt op de grootste racistische groepering van België.


"I find your lack of faith disturbing."


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen