IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : De dood Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2010 13:05 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

God is dus een el cheapo psych? Gunstig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 13:09 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:03 schreef ElitE het volgende:
Ah k heb hem al gevonden:




nou ja zoals die gelovige aangeeft, het is op basis van je gevoel.
Die man van evolutie doet het op basis van onderzoek en evolutie.
Lastig om dat naast elkaar te leggen. Welles of nietus, en we zien het wel als we dood gaan.
Ik kies liever een wat liefdadiger weg, vooral ook omdat er veel onverklaarbaar is en de evolutie lang nog niet overal een antwoord op heeft. Het heikele punt zit hem namelijk in hoe is die evolutie tot stand gekomen.
Er is sprake van evolutie dat is duideiljk, alleen vanuit welke bron. Een Architect of het was er al, of oerknal...
Als ik kijk naar de manier waarop deze aarde zijn ganag gaat, de natuur, het wonder van een bevalling, en ga zo maar door. Daar moet een intelligente vorm boven staan.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 13:11 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:04 schreef De Tegenpartij het volgende:
@ progton. Aha, op zo'n manier. Gelukkig ben ik gelukkig getrouwd, hoef ik niet in het luchtledige te praten over wat me dwars zit.


lol, ja dat is natuuriljk ook een manier, maar heb meer over andere zaken. Zaken waar ik als mens geen antwoord op weet, of waarmee ze niet kunnen helpen



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-05-2010 13:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

@ Het hele topic. Ik gok dat je dat gelooft.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 14-05-2010 13:12]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2010 13:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 13:09 schreef ProgTon het volgende:
nou ja zoals die gelovige aangeeft, het is op basis van je gevoel.
Die man van evolutie doet het op basis van onderzoek en evolutie.
Lastig om dat naast elkaar te leggen. Welles of nietus, en we zien het wel als we dood gaan.
Ik kies liever een wat liefdadiger weg, vooral ook omdat er veel onverklaarbaar is en de evolutie lang nog niet overal een antwoord op heeft. Het heikele punt zit hem namelijk in hoe is die evolutie tot stand gekomen.
Er is sprake van evolutie dat is duideiljk, alleen vanuit welke bron. Een Architect of het was er al, of oerknal...
Als ik kijk naar de manier waarop deze aarde zijn ganag gaat, de natuur, het wonder van een bevalling, en ga zo maar door. Daar moet een intelligente vorm boven staan.


maar dan is die intelligentie ook verantwoordelijk voor poep, kots, braaksel, pijn ,ellende in het algemeen, kindermisbruikers,dierenbeulen, etc etc.
Dan heeft de architect dan toch op zijn minst wat weeffoutjes gemaakt....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-05-2010 13:16 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Op zijn minst? Een zooitje, dat is het. Ik zou bijna het programma kat in de zak gaan bellen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 13:17 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:13 schreef attila_de_hun het volgende:
maar dan is die intelligentie ook verantwoordelijk voor poep, kots, braaksel, pijn ,ellende in het algemeen, kindermisbruikers,dierenbeulen, etc etc.
Dan heeft de architect dan toch op zijn minst wat weeffoutjes gemaakt....


De mens heeft inderdaad dit soort dingen in zich.
Maar of dat van God vandaan komt is een andere vraag, lastige ook.
Wat ik wel denk dat er naast God een duivel is die zonder dat je het door hebt hier invloed op heeft.
Daarnaast hebben mensen natuurlijk vrijheid gekregen he, het is niet zo dat we bestuurd worden van boven. En de bijbel is hier niet onduidelijk over vanaf dag 1 ging het al fout.
Als de mens perfect was geschapen waren wij allemaal god en dat iljkt mij niet de bedoeling



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 13:19 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:16 schreef De Tegenpartij het volgende:
Op zijn minst? Een zooitje, dat is het. Ik zou bijna het programma kat in de zak gaan bellen.


Maar is de mens daar niet zelf verantwoordelijk voor het is makkelijk om God of wat anders de schuld ervan te geven.
Ik steek mijn hand in het vuur, en kom er nu ook vooruit dat ik als mens zijnde gewoon grove fouten maak en dat ik dit ook moet verantwoorden lijkt mij duidelijk.
Schuldbesef, besef van zondigen vind ik daarom een belangrijk punt.
Ik kan niet alles goed doen.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-05-2010 13:20 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 13:17 schreef ProgTon het volgende:
Als de mens perfect was geschapen waren wij allemaal god en dat iljkt mij niet de bedoeling


Inderdaad, nu heeft de wereld nog wat amusementswaarde qua haat, jaloezie, dood en verderf.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-05-2010 13:22 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik vond de dood altijd heel erg mysterieus en romantisch. Totdat ik het apparaatje aan het ziektebed van mijn moeder niet meer hoorde biepen en toen was het plots veel minder intressant.

De dood heeft niets intressants meer voor me, ik ben er genoeg mee geconfronteerd. Heb geen enkele bruiloft meegemaakt in m'n leven maar wel 5 begrafenissen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-05-2010 13:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 13:22 schreef VodeVilicious het volgende:
Ik vond de dood altijd heel erg mysterieus en romantisch. Totdat ik het apparaatje aan het ziektebed van mijn moeder niet meer hoorde biepen en toen was het plots veel minder intressant.

De dood heeft niets intressants meer voor me, ik ben er genoeg mee geconfronteerd. Heb geen enkele bruiloft meegemaakt in m'n leven maar wel 5 begrafenissen.
Tijd om te gaan trouwen dan. Kan je er toch iets aan doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2010 13:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 mei 2010 13:09 schreef ProgTon het volgende:
nou ja zoals die gelovige aangeeft, het is op basis van je gevoel.
Die man van evolutie doet het op basis van onderzoek en evolutie.
Lastig om dat naast elkaar te leggen. Welles of nietus, en we zien het wel als we dood gaan.
Ik kies liever een wat liefdadiger weg, vooral ook omdat er veel onverklaarbaar is en de evolutie lang nog niet overal een antwoord op heeft. Het heikele punt zit hem namelijk in hoe is die evolutie tot stand gekomen.


Er is weinig over bekend, maar ontstaan van zelf replicerend DNA in een celmembraan is eigenlijk wel een vrij logische stap.


dit filmpje legt het wel netjes uit maar zonder redelijke biochemische kennis zegt het je niets.

quote:

Er is sprake van evolutie dat is duideiljk, alleen vanuit welke bron. Een Architect of het was er al, of oerknal...
Als ik kijk naar de manier waarop deze aarde zijn ganag gaat, de natuur, het wonder van een bevalling, en ga zo maar door. Daar moet een intelligente vorm boven staan.


Nouja dat is ook een foute gedachte want als iets complex niet kan ontstaan zonder maker kom weer met het probleem dat je volgens die gedachte gang ook een maker moet hebben voor je maker.

Daarnaast hebben we wel een paar super mooie stukje techniek maar we zitten vol met grove fouten die enkel evolutionair niet echt op te lossen zijn, maar die een maker zo gemakkelijk zou kunnen oplossen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-05-2010 13:45 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 13:26 schreef bastianus het volgende:
Tijd om te gaan trouwen dan. Kan je er toch iets aan doen.


Dat word een feestje ja


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-05-2010 13:45 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 mei 2010 13:19 schreef ProgTon het volgende:
Maar is de mens daar niet zelf verantwoordelijk voor het is makkelijk om God of wat anders de schuld ervan te geven.
Ik steek mijn hand in het vuur, en kom er nu ook vooruit dat ik als mens zijnde gewoon grove fouten maak en dat ik dit ook moet verantwoorden lijkt mij duidelijk.
Schuldbesef, besef van zondigen vind ik daarom een belangrijk punt.
Ik kan niet alles goed doen.


Tuurlijk is de mens daar zelf verantwoordelijk voor. En ík geef geen god de schuld, ik geef de mens de schuld. Teringlijers, dat zijn wij. En dan ben ik mild.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 14:30 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:45 schreef De Tegenpartij het volgende:
Tuurlijk is de mens daar zelf verantwoordelijk voor. En ík geef geen god de schuld, ik geef de mens de schuld. Teringlijers, dat zijn wij. En dan ben ik mild.


Mee eens ja, maar goed daar kan wat aan gedaan worden, door het zelf onder andere niet te doen, en te strijden tegen onrecht.
Naasten liefhebben voorop in de strijd.



ProgTon
when love is lost only hell will remain
Usericon van ProgTon
Posted 14-05-2010 14:33 by ProgTon Wijzig reactieProfiel van ProgTonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/progton

quote:
Op 14 mei 2010 13:22 schreef VodeVilicious het volgende:
Ik vond de dood altijd heel erg mysterieus en romantisch. Totdat ik het apparaatje aan het ziektebed van mijn moeder niet meer hoorde biepen en toen was het plots veel minder intressant.

De dood heeft niets intressants meer voor me, ik ben er genoeg mee geconfronteerd. Heb geen enkele bruiloft meegemaakt in m'n leven maar wel 5 begrafenissen.


Dat is naar, en als je dat allemaal meemaakt ga je ook idd sceptischer kijken naar de dood.
De dood is nou ook niet iets wat makkelijk bespreekbaar is vind ik.

MAar wat me vaak dan wel opvalt, is dat ook mensen die niet geloven in iets wel zeggen van ik hoop dat hij het goed heeft daarboven. Met andere woorden neit geloven maar wel denken dat het leven doorgaat hierna.

Ik zie dit meer als hoop dat ze het goed hebben, ook programma's als paragnosten en dat soort dignen en derek oglifiy ofzo bevestigen het dat veel mensen denken dat de zielen voortleven.
En waarom is dat niet in de hemel.

Ik hoop voor al die mensen die dit hebben meegemaakt dat dezem ensn het goed hebben.
Deze hoop gun ik iedereen



VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-05-2010 15:01 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik ben redleijk nuchter geloof niet in enige vorm van het hiernamaals, hoogstens dat de energie van een persoon blijft hangen mede door mensen die die persoon in gedachten blijven houden, Maar zelfs dat vind ik moeilijk om te beschrijven hoe ik daarover denk.

Maar zelfs ondanks die nuchterheid heb ik nog steeds het gevoel dat mijn moeder ergens is. Als ik dat relativeer weet ik dat dat slechts mijn gedachten zijn die haar niet willen vergeten. Soms als er een samenloop van omstandigheden is (zon breekt door de wolken terwijl op mijn mp3 een liedje draait dat aan haar herinnert) dan wilt mijn gevoel dat vaak wel eens toeschrijven aan meer dan toeval, terwijl ik weet dat het niet meer dan dat is.

Zoiets ingrijpens als een dicht familielid verliezen doet toch iets met je hoofd hoe nuchter het ook is, een copingsmechanisme denk ik.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2010 15:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat je het gevoel hebt alsof iemand bij je is is niet meer dan normaal, dat is gewoon de herinnering geladen met gevoel. En vaak projecteer je die persoon in allemaal situaties na de dood van diegene. Dat doe je eigenlijk ook met levende personen. Je stelt je toch heel vaak voor hoe het zou zijn als iemand erbij is. Alleen bij dode personen is dat vaak confronterender omdat ze er niet meer zijn en omdat er zoveel meer emoties aan verbonden worden als ze er niet meer zijn.

Ik vind het eigenlijk wel fijn dat je ze soms nog even zo intens kan ervaren, dan vergeet je ze niet zomaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 14-05-2010 15:34 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 15:10 schreef ElitE het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat je ze soms nog even zo intens kan ervaren, dan vergeet je ze niet zomaar.


Hele grote +1


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2010 15:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 14:30 schreef ProgTon het volgende:
Mee eens ja, maar goed daar kan wat aan gedaan worden, door het zelf onder andere niet te doen, en te strijden tegen onrecht.
Naasten liefhebben voorop in de strijd.



klinkt echt als Bush


The War for Peace


kom, we leiden verpleegsters op...

shit, we hebben teveel werkloze verpleegster,

kom, we gaan oorlogje voeren


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 14-05-2010 15:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 14:33 schreef ProgTon het volgende:
Ik zie dit meer als hoop dat ze het goed hebben, ook programma's als paragnosten en dat soort dignen en derek oglifiy ofzo bevestigen het dat veel mensen denken dat de zielen voortleven.
En waarom is dat niet in de hemel.

Je hebt gelijk, dat geeft aan dat veel mensen zoeken naar zulke steun. Dat een charlatan als Ogilvie ze die kan geven lijkt me echter geen goede aanbeveling voor het geloof, doe ons er maar niet aan herinneren dus.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2010 15:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dat is het!!!

laten we hopen

laten we hopen dat kanker vanzelf verdwijnt
laten we hopen dat pedofilie vanzelf uit de Kerk verdwijnt
laten we hopen dat werklozen vanzelf werk vinden
laten we hopen dat migranten zich aanpassen
laten we hopen dat er leven is na de dood
laten we hopen dat er geen klimaatprobleem is
laten we hopen dat mensen allemaal een geweten hebben
laten we hopen dat onze kindern opgroeien in een leuke, fijne en veilige wereld


bedankt hoopgevers





wiiiii



signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-05-2010 15:58 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 mei 2010 13:01 schreef ProgTon het volgende:
Ik praat elke dag met God, via bidden. Je moest eens weten als je je deur achter je laat en in stilte alles neer kunt leggen bij Hem. Dat is nog eens communiceren.
En misschien iljkt het niet alsof het altijd wordt verhoord, je bent het kwijt.



Het is maar goed dat je het binnenshuis doet, als je het buiten de deur doet wordt je binnen een week in een inrichting gepleurd omdat men denkt dat je volledig van de pot bent gerukt, en terecht.


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2010 15:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2010 15:58 schreef Rotzak het volgende:
Het is maar goed dat je het binnenshuis doet, als je het buiten de deur doet wordt je binnen een week in een inrichting gepleurd omdat men denkt dat je volledig van de pot bent gerukt, en terecht.





zeker weten


en weet je wat het ergste is voor mensen die bidden?
in een inrichting moeten ze aan Mindfullness doen,
moeten ze plots tegen zichzelf gaan beginnen spreken

en dan beseffen ze dat ze dit eigenlijk al jaren aan het doen zijn


signature


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 14-05-2010 16:08 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 14 mei 2010 15:59 schreef Hypnos het volgende:



zeker weten


en weet je wat het ergste is voor mensen die bidden?
in een inrichting moeten ze aan Mindfullness doen,
moeten ze plots tegen zichzelf gaan beginnen spreken

en dan beseffen ze dat ze dit eigenlijk al jaren aan het doen zijn


Ik moest laatst voor de gemeente Amsterdam een paar buurt enquêtes houden betreft de Giro D'Italia. Staat een vent daar die vragenlijst in te vullen, vraagt ie opeens of ik de bijbel had gelezen, want als dat wel zo was zou ik zelf de enquête beter begrijpen, denk bij de enquête aan vragen van het kaliber "Vind u de Giro goed voor middenstand van Amsterdam?"

Wat para gast was dat zeg


Against God and Government


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen