IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
cooperfan
rollator rocker
Usericon van cooperfan
Posted 19-05-2005 3:00 by cooperfan (Hoofdredacteur) Profiel van cooperfan

quote:
Op 19 mei 2005 1:39 schreef Mutilator het volgende:
Wacht maar tot het vrije verkeer losbarst na installatie van die grondwet...

het hele argument van alle europese arbeiders die hierheen zouden komen is even belachelijk als lachwekkend. Alles wat echt geld wil verdienen brengt het arbeidsintensieve werk al naar lage lonen landen binnen en buiten europa zodat arme sloebers voor een paar centen onze rotklusjes kunnen opknappen en waar geen werk is, komen ook geen armere europeanen om te werken. Trouwens voor rotklussen die we niet kunnen verhuizen halen we nu al al te graag legale en illegale arbeiders binnen. Er verandert dus geen moer met open grenzen binnen europa


Rock moet Rollen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-05-2005 7:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Misschien komen ze wel profiteren van voorzieningen waar ze niet aan bijgedragen hebben....anyway: We shall see...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 19-05-2005 7:50 by A. Profiel van A.

Oeh, wat een angst voor Ze ...


Welcome to the Atrocity Exhibition


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 19-05-2005 8:33 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 19 mei 2005 0:53 schreef cooperfan het volgende:
dus.... wat je ook stemt, t is nooit goed, reden temeer om niet te stemmen, daarbij maakt het dus deze keer eens totaal niet uit of je linksom of rechtsom denkt. (blondie en de SP stemmen allebei nee)


Klopt, maar als je niet stemt, dan wordt deze stem misbruikt (m.a.w. wordt verdeeld en dan weet je niet waar hij uit komt). Als je dan geen "ja" of "nee" wil stemmen, breng dan minimaal een blanco stem uit. Op deze manier toon je je desinteresse en kan je stem niet misbruikt worden door voor- of tegenstanders.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 9:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 mei 2005 7:29 schreef Mutilator het volgende:
Misschien komen ze wel profiteren van voorzieningen waar ze niet aan bijgedragen hebben....anyway: We shall see...

die mensen lopen hier allang, denk je nou echt dat 1 ze rustig thuis gaan zitten wachten todat het eindelijk mag?
als ze het echt zo slecht hebben dan komen ze zowiezo wel hierheen.

de 20.000 polen waarvoor een werkvergunning beschikbaar is gesteld was minder animo als verwacht.

@ cooperfan: zeg dan gewoon dat je het democratische stelsel niet goed vind

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 19-05-2005 9:46]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


cooperfan
rollator rocker
Usericon van cooperfan
Posted 19-05-2005 11:19 by cooperfan (Hoofdredacteur) Profiel van cooperfan

quote:
Op 19 mei 2005 9:45 schreef ElitE het volgende:
@ cooperfan: zeg dan gewoon dat je het democratische stelsel niet goed vind

Ik ben erg voor democratie en de manier waarop dat in Nederland vorm heeft gekregen, ook al heeft dat zo zijn nadelen. Ik ben voor de Verenigde Staten van Europa. Ik ben tegen de huidige europese structuur met uitsluitend zakkenvullers in het Europees parlement. Met weinig centrale macht en veel overbodige regelgeving. Ik ben ook tegen de opstelling van de laatste regeringen t.o.v. Europa en de eigen burgerij en ik zie helemaal niks in de Europese grondwet(een boek vol futloze compromissen) en de manier waarop dit aan de mensen wordt voorgelegd in de vorm van een nietszeggend referendum, waarvan de uitslag als die niet meevalt, gewoon genegeerd kan worden. Daarom stem ik voor het eerst van mijn leven niet en ik hoop en verwacht dat heel veel mensen dat niet gaan doen. Volgens mij is dat een duidelijker statement als ja of nee stemmen in dit geval.


Rock moet Rollen


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 19-05-2005 11:25 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 19 mei 2005 3:00 schreef cooperfan het volgende:
het hele argument van alle europese arbeiders die hierheen zouden komen is even belachelijk als lachwekkend. Alles wat echt geld wil verdienen brengt het arbeidsintensieve werk al naar lage lonen landen binnen en buiten europa zodat arme sloebers voor een paar centen onze rotklusjes kunnen opknappen en waar geen werk is, komen ook geen armere europeanen om te werken. Trouwens voor rotklussen die we niet kunnen verhuizen halen we nu al al te graag legale en illegale arbeiders binnen. Er verandert dus geen moer met open grenzen binnen europa


Klopt als een bus!
Mijn tandarts spreekt duitsch, und es ist mir egal..


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 13:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 19 mei 2005 3:00 schreef cooperfan het volgende:
het hele argument van alle europese arbeiders die hierheen zouden komen is even belachelijk als lachwekkend. Alles wat echt geld wil verdienen brengt het arbeidsintensieve werk al naar lage lonen landen binnen en buiten europa zodat arme sloebers voor een paar centen onze rotklusjes kunnen opknappen en waar geen werk is, komen ook geen armere europeanen om te werken. Trouwens voor rotklussen die we niet kunnen verhuizen halen we nu al al te graag legale en illegale arbeiders binnen. Er verandert dus geen moer met open grenzen binnen europa

zetten wij die mensen onder druk? die mensen doen dat vrijwillig en wordn er beter op aangezien het een hoger loon is als wat ze anders verdienen. waarom mag dit niet dit is imo de beste ontwikkelingshulp die er is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 14:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Ik stem tegen.

Waarom? De EU-grondwet is 1 groot compromis. Om iedereen tevreden te houden is het een geheel van onduidelijkheid geworden, dat openstaat voor verschillende interpretaties. Dit zal ook leiden tot verschillende interpretaties (van welke de interpretaties van grote landen toch net wat zwaarder wegen dan van kleine landen zoals Nederland) en tot een grote juridische strijd. Oftewel, het hoge compromisgehalte kan, naast dat het het geheel onduidelijk maakt, uitzonderlijk nadelig voor ons werken en het zal daarnaast nog bakken met geld gaan kosten.

Ik stem voor wanneer we een grondwet krijgen die voor iedereen duidelijk is en waar wij onze inbreng niet verliezen. Ik adviseer de EU dan ook even naar de Amerikaanse grondwet te kijken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

de nederlnadse grondwet is toch ook niet echt duidelijk en wordt overgelaten aan eigen interpretatie?

(niet dat ik onze grondwet zo erg steun)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 14:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 14:13 schreef ElitE het volgende:
de nederlnadse grondwet is toch ook niet echt duidelijk en wordt overgelaten aan eigen interpretatie?

(niet dat ik onze grondwet zo erg steun)
Dat is geen federale grondwet, waar de inbreng van ons land in het geheel op het spel kan komen te staan.

Overigens mag van mij de Nederlandse grondwet ook aangepast worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 19-05-2005 14:16]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm klopt maar een duidelijkere nederlandsche grondwet zou ook wel handig zijn aangezien religies soms teveel worden voorgetrokken en teveel discriminatie wordt genoemt. (behalve als het dan positieve discriminatie is)

ben jij voor een federaal europa?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 14:28 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 19 mei 2005 14:18 schreef ElitE het volgende:
ben jij voor een federaal europa?
Ik ben voor een federaal Europa (Europa als superstaat in de tegenwoordig hippe termen), waarin het voor ieder land toch mogelijk is haar eigen identiteit te bewaren. We moeten de concurrentie met landen als China, India, Amerika, Japan, Z-Korea en toekomstig misschien Brazilie winnen.

Ik zie de federatie van de VS toch als voorbeeld voor Europa.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm zit veel in de verschijdenheid tussen de staten in amerika is ook erg groot(zie de doodstraf) maar het werkt erg goed samen.

zoals de EU nu bezig is lijkt het erop dat het tever gaat met wetgeving en dat het veel te ver van ons afstaat.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 19-05-2005 14:38 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Volgens mij ben jij het met mij eens.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-05-2005 14:40 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

klopt, alleen jij weet er meer van af dan ik.

ps. wanneer kom je met je eigen partij


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-05-2005 16:06 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Profiel van Y Draig Gochhttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:

VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

Uitgegeven: 20 mei 2005 14:43
Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 15:32

BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland.

De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'.


Confronterende beelden

De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid."

Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden.

Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst.




http://www.nu.nl/news/528950/11/VVD_zet_holocaust_in_voor_ja-stem_grondwet.html

Ik pleit voor een nekschot voor alle VVD leden. Het moet niet veel achterlijker meer worden.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-05-2005 17:55 by M. Profiel van M.

Hahaha, dat was echt compleet achterlijk ja. Het "tegen"-kamp moet gewoon alle politici die "voor" zijn inhuren, ze doen uitstekend werk om iedereen "NEEEEN" te laten stemmen. Sjonge jonge....


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-05-2005 23:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 20 mei 2005 16:06 schreef Y Draig Goch het volgende:
http://www.nu.nl/news/528950/11/VVD_zet_holocaust_in_voor_ja-stem_grondwet.html

Ik pleit voor een nekschot voor alle VVD leden. Het moet niet veel achterlijker meer worden.
Nou nou nou... We zijn niet allemaal zo.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 25-05-2005 22:34 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 april 2005 15:40 schreef kwelgeest het volgende:
http://www.referendumwijzer.nl/

Ik had 50%. Is dat een lage score?


46%

Tsja.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-05-2005 23:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

60 % hehe maar ik ben tegen, die tests kloppen meestal niet zo.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 26-05-2005 10:06 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Dit kreeg ik vandaag in mijn mailbox:
Aan allen,



Je gaat toch zeker wél stemmen op 1 juni? Je weet wel, wegens de Europese

Grondwet!



Heb je de folder ontvangen? Weet je alle "ins and outs" om goed voorbereid

te gaan stemmen en heb je een juist beeld van wat en hoe het moet gaan worden, maar vooral:

wat het JOU oplevert? NEE DUS!!

In de folder en overige info wordt met geen woord gerept over wat dit jou en

mij zal gaan kosten!

Ze kijken wel uit, want wat hebben ze al een geld verknoeid aan de Euro en

Europa.



Hoorde ik het goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld gemaakt

moet gaan worden?

Wat een stel onbenullen want toen de gulden er nog was waren er nog

steeds muntjes van Wilhelmina in omloop (1948!) en die deden het ook nog best.



Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner

afdraagt aan de EU als "contributie"?

Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts ca 27 Euro betalen?? En

dat Belgie in Ierland ca 48 euro KRIJGT??!!

Als je wel eens via Breda naar Belgie rijdt moet je al die gigantische

betonconstructies zien net vóór Antwerpen!!

Heb jij en ik betaald!!! En hou je hart én portomonnee maar vast!!!



Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de subsidie

stopt?? Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar blijft ons belastingeld dan?

Weet je wat je voor een kilowatt/uur stroom betaalt?

Waarschijnlijk iets tussen 30 en 40 eurocent. In Frankrijk betaalt men 9,5

eurocent per kilowatt/uur!!!

Stroomprijs gekoppeld aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!! Ik zeg mijn

groene stroom contract op!



Een gezin uit Musselkanaal ging naar Canada voor een nieuwe toekomst.

Ondanks alle goede voorbereidingen

liep het tegen en moesten ze na 8 maanden het land uit en kwamen terug

in Musselkanaal. En wat denk je?

Geen woning, geen uitkering, worden overal afgewezen en/of weggestuurd.

Ze zitten nu in een caravan bij familie en krijgen eten van familie, vrienden en kennissen.

Hadden ze dan terug moeten komen met zwartgeverfde gezichten zodat ze

dan misschien wél een woning, inrichting, (gas, water en licht hoef je niet te betalen), zakgeld, en

misschien ook nog een auto zouden kunnen krijgen?



De buitenlandse hulpbehoevende krijgt de zelfde(?!) rechten als jij en

ik, DUS: hebben jij en ik dezelfde rechten als die buitenlandse hulpbehoevende???

Kom er maar eens om en als je er wat van zegt zijn de rapen helemaal gaar.



En wat te denken van dat geintje met die Tom de Graaf die met alle geweld

een "gekozen burgemeester" wilde?

Ik vroeg mij wel eens af welk kostenplaatje daaraan zou hangen. En volgens

mij kun je beter, als een burgemeester nodig is, dat per plaats langzamerhand invoeren en leren van

"onvolkomenheden". Toen die boel klapte en meneer opstapte bleek er 1,2 miljard (!!!) euro vrij te

komen voor onderwijs en zorg. Stel dat daarvoor een referendum zou zijn geweest, wat had JIJ

dan gekozen? Voor zo'n "bestuurlijke vernieuwing" of voor onderwijs en zorg??!!



Den Haag heeft haar huishoudboekje niet in orde. Als jij 100 euro per week

in te komen hebt kun je maximaal 100 euro per week besteden. Geef je te veel uit, dan

komt er uiteindelijk een man met een tas en een zwarte hoed en die neemt

jouw TV mee. Den Haag krijgt 1 miljoen binnen en geeft 2 miljoen uit (of

nóg méér) en wat ze te kort komt plukken ze

bij jou en mij weer vandaan. Wij hebben 60 jaar met bloed, zweet en tranen

gewerkt aan de opbouw van Nederland en in 2 jaar hebben ze dat naar de bliksem geholpen.

Was "Paars-1" en Paars-2" dan wel zo slecht? Persoonlijk vond ik Wim Kok een goede

en representatieve premier (als je terug denkt met wat er nu aan de hand is!)

en kijk nu eens wat een stel stripfiguren over onze toekomst beslist!!



NEDERLAND IS VERROT!!

Het is tijd dat we ophouden met de ZWIJGENDE MEERDERHEID te zijn!!

Ga stemmen en stem NEE. Laat langs deze weg Balkenende weten dat we

hem en zijn kabinet zat zijn!! Zorg met elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en

een overduidelijk NEE naar Den Haag.

Hij is bang dat Nederland (lees: hijzelf !!) zijn gezicht verliest binnen de

EU. HET ZIJ ZO!!

Wat te denken van de Zwitsers? En van de Engelsen en de Denen die geen

Euro willen?? En bovendien: Gezichtsverlies?? De gewone man in de EU zit te kijken

wat de Fransen en Hollanders gaan doen.

Ga je niet stemmen, krijgen de JA-stemmers een grotere verhouding

t.o.v. de NEE-stemmers.

Als de Nederlandse stem echt zo belangrijk is binnen de EU dan hebben

jij en ik NU de kans.



Let wel: Jij en ik zijn NIET tegen vooruitgang, echter is dit VOOR ONS zeer

zeker GEEN vooruitgang!!!

Ook zijn jij en ik niet tegen het helpen van de hulpbehoevende medemens,

integendeel. Maar er zijn ook hulpbehoevende echte "Hollandse(!)" medemensen en

die worden stelselmatig de deur gewezen! SCHANDE!!



Stel dat Den Haag zich toch durft te veroorloven om een overweldigend NEE

naast zich neer te leggen is het misschien wel tijd om het hele land plat te leggen en Den haag

op deze wijze te dwingen om naar het volk te luisteren!!

Samen zijn we sterk! Kijk maar in de geschiedenis!! Gaan jij en ik geschiedenis schrijven

en de toekomst van jouw en mijn land vorm geven en hoevee langer accepteren wij nog het

gepruts in en van Den Haag?



Jazeker! Ik ben boos!

En Den Haag: Fuck You!!



Stuur deze mail zoveel mogelijk door. (kan in no-time héél Nederland rond zijn!)


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 26-05-2005 10:13 by Rutan Profiel van Rutanhttp://www.derat.nl

Hehehehe. Nou, zo'n mail is voor mij geen argument om tegen te gaan stemmen.
Ik heb die grondwet eens doorgenomen, dat was WEL een reden om tegen te stemmen. Die volksvertegenwoordiging komt in handen van de grote landen te liggen "jamaar, er moeten altijd minstens 15 het er mee eens zijn". Dan krijgen de 2e wereld landen dus wat steekpenningen en gaat het er zo doorheen.

Verder dat gejank van onze ministers "als je tegen stemt, krijgen we een WO 3" en de spotjes met de holocaust ed. Zo'n corrigerend vingertje, daar zit ik NIET op te wachten.


What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 26-05-2005 10:30 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

In de column van Koelman is ook een leuke draai aan dit onderwerp gegeven.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 26-05-2005 10:33 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 26 mei 2005 10:30 schreef Fat Bastard het volgende:
In de column van Koelman is ook een leuke draai aan dit onderwerp gegeven.

Da's wel een aardig stukje ja.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen