IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-05-2005 17:52 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 30 mei 2005 17:51 schreef ghoulliette het volgende:
dusch. Ik ben het niet eens dat het steeds meer moet worden, je kunt een koekje eten zonder de hele koektrommel leeg te eten


Behalve als dat koekje het laatste koekje in de trommel is, en daar heb jij dan weer niet bij stilgestaan.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2005 17:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 30 mei 2005 17:52 schreef Schaep het volgende:
Behalve als dat koekje het laatste koekje in de trommel is, en daar heb jij dan weer niet bij stilgestaan.

Nou dan is het toch al te laat en heb je uberhaupt de vrijheid niet meer om het laatste koekje te mogen eten.

Ofzo...


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 30-05-2005 20:57 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 30 mei 2005 17:48 schreef ghoulliette het volgende:
whaha politiek is compromissen. een belachelijke reden om tegen te stemmen.

Iets om over na te denken: Wat is gelijkheid? Gaat het niet meer om gelijkwaardigheid?


Er staat toch uitgelegd wat ik bedoel? Lezen muts.

Maar jij hebt hetzelfde probleem als de huidige Nederlandse politici.
Een bord voor je kop en geen acht slaan op de mening van anderen. Sterker nog, die ander minachten.

Jij hebt jouw mening en ik de mijne. Stem jij voor, dan stem ik toch tegen. Heerlijk he, zo'n democratie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2005 20:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ghoullie wil gewoon Bakkie niet voor lul zetten.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-05-2005 21:08 by M. Profiel van M.

Die Balkenende ook...

Als ik hem zie en hoor, dan schreeuwt elke vezel in mijn lijf "NEE!!!!". Maar ja, objectief blijven, ik ben nog steeds voor.

Maar wat een sukkel zeg... Frankrijk stemt tegen, wat zegt onze premier: "We moeten ons door Frankrijk niet de les laten lezen en gewoon JA! stemmen". Precies het soort nationalistische redeneren wat we, volgens hem , NIET moeten doen. Keer op keer weet hij echt precies de verkeerde snaar te raken. (overigens ben ik net zo min onder de indruk van de argumenten van zijn tegenstanders van de SP, van Wilder, en dergelijke, maar da's weer een ander verhaal).
Echt hoor, waar die man het vandaan haalt...

Voor Chirac hetzelfde. Als je die zalvende toespraken ziet, dan denk je toch meteen van "flikker op met die Grondwet"?! Volgens mij heerst er bij politici een collectieve misvatting van hoe je dit soort dingen moet presenteren.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 30-05-2005 21:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vind het alleen zo vreemd dat het voor politici zo moeilijk is om concrete en duidelijke voordelen van de EU grondwet te geven.

Snappen ze dan niet dat mensen het dan niet vertrouwen?


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-05-2005 22:51 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

Net een klein fragment van het debat gezien, waarin Van Aartseneen communistische vlag die gisteravond in Parijs zwaaide, en een blije le Pén als argument gebruikte om voor te stemmen.
Met die redenatie zou ik voor moeten stemmen omdat wilders tegen is.
Wanneer zien ze eens in dat je als volk zelf na moet denken over een keuze, en dat er genoeg mensen zijn in Nederland die dat kunnen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2005 22:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 30 mei 2005 20:59 schreef Jenje het volgende:
Ghoullie wil gewoon Bakkie niet voor lul zetten.

Ja dat is het....

Nee ik heb de standpunten van Groenlinks gelzen.

En minachting... ga huilen ofzo als je je zo onbegrepen voelt of verdiep je er iets meer in.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 30-05-2005 23:34 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 30 mei 2005 22:51 schreef arrebar het volgende:
Net een klein fragment van het debat gezien, waarin Van Aartseneen communistische vlag die gisteravond in Parijs zwaaide, en een blije le Pén als argument gebruikte om voor te stemmen.
Met die redenatie zou ik voor moeten stemmen omdat wilders tegen is.
Wanneer zien ze eens in dat je als volk zelf na moet denken over een keuze, en dat er genoeg mensen zijn in Nederland die dat kunnen.


Wanneer zien ze in dat een referendum een dom idee is voor zoiets relatief complexs. Zo'n grondwet bestaat gewoon uit teveel regels en verdragen dat geen enkel persoon hier een gedegen oordeel over kan vellen behalve diegene die het bestuderen. Ofwel, het is beter om een selecte groep het te laten beslissen. De regering had het gewoon tot een beslissing moeten komen, ja of nee.
Referendum zoals als dit leidt in het geval van frankrijk ook vaak tot emotie stemmen en niet tot de ratio.


"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 30-05-2005 23:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Toennet in de trein, een vrouw over dat wanneer het een verdrag was geweest ze wel voor zou stemmen, maar omdat het een grondwet is, ze het toch niet weet


(het kwartje: het is een verdrag)


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 30-05-2005 23:38 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 30 mei 2005 23:36 schreef ghoulliette het volgende:
(het kwartje: het is een verdrag)


Je schat de gemiddelde ZM'er wel erg laag in hè?


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 30-05-2005 23:41 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 30 mei 2005 23:38 schreef Schaep het volgende:
Je schat de gemiddelde ZM'er wel erg laag in hè?


Uhm?? Je mot ff lezen wat ze zegt


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 30-05-2005 23:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 30 mei 2005 23:34 schreef 0Tolerence het volgende:
Wanneer zien ze in dat een referendum een dom idee is voor zoiets relatief complexs. Zo'n grondwet bestaat gewoon uit teveel regels en verdragen dat geen enkel persoon hier een gedegen oordeel over kan vellen behalve diegene die het bestuderen. Ofwel, het is beter om een selecte groep het te laten beslissen. De regering had het gewoon tot een beslissing moeten komen, ja of nee.
Referendum zoals als dit leidt in het geval van frankrijk ook vaak tot emotie stemmen en niet tot de ratio.



Juischt.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 30-05-2005 23:45 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

ook mee eens


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-05-2005 10:38 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen, de meeste mensen hebben er toch geen verstand van.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 31-05-2005 11:05 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Even voor de Groningers onder ons: (sorry melige bui...)
Ik ga ja, nee stemm, ja.

[Dit bericht is gewijzigd door zillah-morte op 31-05-2005 11:06]


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-05-2005 11:12 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 30 mei 2005 23:45 schreef zillah-morte het volgende:
ook mee eens

+1


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-05-2005 11:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 mei 2005 10:38 schreef Misanthrope het volgende:
Kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen, de meeste mensen hebben er toch geen verstand van.

Mensen snappen ook geen fuck van democratie, tegenwoordig is de tendens meer dat politici er zijn om het volk te dienen, en dat politici maar naar de "wil van het volk" te luisteren hebben.
Terwijl het idee achter democratie juist is, dat het volk de wijzen uit hun midden kiest om het land te besturen. Ik denk alleen dat er tegenwoordig zo wordt neergekeken op politici dat de wijzen er helemaal geen zin meer in hebben Erg jammer, want ik vind dat een sterke leider, die dan maar minder populaire beslissingen neemt (uitgezonderd willekeurige executies), veel meer voor een land kan betekenen dan iemand die meer van het pappen en nathouden is.

Op zich ben ik trouwens wel voor een beetje sturing vanuit het volk na verkiezingen, vooral als fail-safe device. Maar het ideaal is natuurlijk dat we inderdaad de goede mensen krijgen en dat het niet meer nodig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-05-2005 12:07 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 31 mei 2005 10:38 schreef Misanthrope het volgende:
Kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen, de meeste mensen hebben er toch geen verstand van.


Inderdaad.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-05-2005 12:11 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 mei 2005 10:38 schreef Misanthrope het volgende:
Kunnen we net zo goed meteen de democratie afschaffen, de meeste mensen hebben er toch geen verstand van.


Democratie in de huidige vorm is gebasseerd op het nemen van de beslissing omtrent de volksvertegenwoordiging die vervolgens geacht wordt om zich met de inhoud bezig te houden.

In geval van een referendum als deze wordt de burger opeens geacht om die inhoudelijke afweging te maken. Ik sta niet onwelwillend tegenover een referendum in het algemeen maar toch vraag ik me af of deze referendum niet een brug te ver is. Het gaat hier om afwegingen van vrij complexe aard en die bovendien een bijzonder lange termijn uitwerking hebben. De gemiddelde burger weet niet eens wat ie zelf morgen gaat doen, laat staan dat hij inhoudelijk iets over de toekomst van Europa kan zeggen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 31-05-2005 15:20 by Mark Z Profiel van Mark Z

quote:
Op 27 april 2005 17:18 schreef Jenje het volgende:
64% ...

Hmm ... beroerde is dat ik dat hele Europa ninet zie zitten ... gewoon elk land afzonderlijk


Heb het net zelf ook gedaan en ik zit ook op 64%. Te weinig om mij ervan te overtuigen om JA te stemmen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-05-2005 19:19 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 31 mei 2005 12:11 schreef Chelman het volgende:
Democratie in de huidige vorm is gebasseerd op het nemen van de beslissing omtrent de volksvertegenwoordiging die vervolgens geacht wordt om zich met de inhoud bezig te houden.

In geval van een referendum als deze wordt de burger opeens geacht om die inhoudelijke afweging te maken. Ik sta niet onwelwillend tegenover een referendum in het algemeen maar toch vraag ik me af of deze referendum niet een brug te ver is. Het gaat hier om afwegingen van vrij complexe aard en die bovendien een bijzonder lange termijn uitwerking hebben. De gemiddelde burger weet niet eens wat ie zelf morgen gaat doen, laat staan dat hij inhoudelijk iets over de toekomst van Europa kan zeggen.


Precies, Bolkenstein gaf dit overigens ook al aan en ik kan het er alleen maar mee eens zijn. We zullen morgen wel zien wat het gaat worden


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-05-2005 20:07 by Chelman Profiel van Chelman

Ach het zal hoe het zal gaan. Feit blijft dat Europa nog wel zonder Nederland kan functioneren. Omgekeerd is dat niet het geval.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 31-05-2005 20:12 by A. Profiel van A.

Nederland kan prima zonder das 4e Reich.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-05-2005 20:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 mei 2005 20:12 schreef A. het volgende:
Nederland kan prima zonder das 4e Reich.


Haha. Nederland die voor ongeveer 50% van haar BNP afhankelijk is van buitenlandse handel? Hoe zou dat eruitzien als er bijvoorbeeld weer handelsrestricties op vrij verkeer van goederen en mensen ingevoerd zouden worden? Reken er maar op dat Nederland in een bijzonder hevige en langdurige recessie zou belanden.


Nog iets voor de tegenstanders van de EMU en Euro: sinds de invoering van de EMU is buitenlandse handel in die zone met gemiddeld 10% toegenomen en in Nederland zelfs met 17% (wat nogmaals het belang van open grenzen voor Nederland aanstipt). Dit vertaalt zich vrijwel direct in banen en inkomsten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen