IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 9:57 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 9:51 schreef zillah-morte het volgende:
Jaaaa maar stel dat je blond bent dan zou je verkeerde knopje in kunnen drukken...
Dat is wel spannend hoor




Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 9:59 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 9:50 schreef Jebes het volgende:
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de post van Schaep, met name dat 'spannend', enigszins sarcastisch bedoeld is.

Ik ga over een paar minuten de deur uit om tegen te stemmen
Ja, je bent rood of je bent rood he?!

Ik kan vanavond pas stemmen, maar mijn stem wordt een mooie "nee".

Heb ooit voor school een opdracht over de Europese Grondwet moeten maken, en toen ik dat ding las was mijn mening meteen dat ik "tegen" zou stemmen. Als die grondwet doorgaat, verdwijnen de landen en wordt alles een groot land... Nee, daar heb ik geen zin in hoor.


FREEZE


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-06-2005 10:04 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

alles wordt geen groot land, jezus tering kriebel. Hoe moeilijk is het om te lezen. Het verbaast me niks dat 50% nee stemmer josti's zijn. Ah fuck it.
Ik stem iig wel ja


"This one is older than shit, heavier than time!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 10:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 juni 2005 9:59 schreef Phantom Lord het volgende:
Als die grondwet doorgaat, verdwijnen de landen en wordt alles een groot land... Nee, daar heb ik geen zin in hoor.


Dan heb je die grondwet niet of niet goed gelezen want daar gaat het niet over.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 10:08 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 juni 2005 9:51 schreef zillah-morte het volgende:
Jaaaa maar stel dat je blond bent dan zou je verkeerde knopje in kunnen drukken...
Dat is wel spannend hoor


Sterf.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 10:08 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

Hoe moeilijk het is om te lezen? Niet zo moeilijk...

Mijn interpretatie van dat geheel was dat ze de landen samen willen voegen...

En dan nog, arbeiders mogen gaan werken volgens het minimumloon van het land van herkomst! Nee, lekker, goedkope arbeiders komen hierheen om onze banen in te pikken... Goed voor de economie joh


FREEZE


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 10:09 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 10:07 schreef Chelman het volgende:
Dan heb je die grondwet niet of niet goed gelezen want daar gaat het niet over.
Misschien niet, maar wel ook over punten waar ik op tegen ben... Dus: "nee" is "NEE"


FREEZE


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 10:10 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 juni 2005 10:08 schreef Phantom Lord het volgende:
Mijn interpretatie van dat geheel was dat ze de landen samen willen voegen...


Jezus, hadden ze nou zoveel bladzijden nodig om dat te zeggen?


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 10:19 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 10:08 schreef Schaep het volgende:
Sterf.


Ik had het niet echt over jou hoor. maar je mag je best aangesproken voelen hoor
Ik had het meer over mezelf


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 10:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 juni 2005 10:08 schreef Phantom Lord het volgende:
Hoe moeilijk het is om te lezen? Niet zo moeilijk...

Mijn interpretatie van dat geheel was dat ze de landen samen willen voegen...



Dan is dat ze nu al reeds gelukt aangezien het merendeel van dit verdrag uit reeds bestaande verdragen bestaat.

quote:

En dan nog, arbeiders mogen gaan werken volgens het minimumloon van het land van herkomst! Nee, lekker, goedkope arbeiders komen hierheen om onze banen in te pikken... Goed voor de economie joh


Denk je nou echt dat een arbeider uit pakweg Polen of Hongarije naar Nederland komt om voor de Poolse of Hongaarse minimumloon te gaan werken? Dat zou een behoorlijk domme actie zijn namelijk.... Losstaand van het feit dat ik me een dergelijke bepaling niet direct kan herinneren in het verdrag.

....degenen die het wel willen komen hier toch om te werken. Ik heb niet voor niks een zooi Poolse truckers aan het werk in Nederland. Helemaal volgens het boekje. Overigens kiest de klant voor ons niet vanwege de prijs die niet zo heel veel lager is (enkele procenten). Binnenkort heb ik als het meezit een zooi Poolse programmeurs aan de slag bij een groot Nederlands bedrijf...ook volgens het boekje. Ik heb al 20 banen gepikt. Lekker poeh.


Overigens is arbeidsmobiliteit altijd goed voor de betrokken economieen....maar dat terzijde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 10:22 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 10:04 schreef 0Tolerence het volgende:
alles wordt geen groot land, jezus tering kriebel. Hoe moeilijk is het om te lezen. Het verbaast me niks dat 50% nee stemmer josti's zijn. Ah fuck it.
Ik stem iig wel ja


Als dat de enige reden zou zijn.....
Nee tuurlijk niet. Genoeg redenen om nee te stemmen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-06-2005 10:36 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 1 juni 2005 10:22 schreef zillah-morte het volgende:
Als dat de enige reden zou zijn.....
Nee tuurlijk niet. Genoeg redenen om nee te stemmen.



Verassend dat ik ook zoveel alternatieven of uberhaupt argumenten hoor dat een nee beter voor NL zou zijn, wat het dus niet is.
Maar goed, het is mij al duidelijk dat er niet op inhoud gestemd gaat worden (as always)


"This one is older than shit, heavier than time!"


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 10:45 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 10:36 schreef 0Tolerence het volgende:
Verassend dat ik ook zoveel alternatieven of uberhaupt argumenten hoor dat een nee beter voor NL zou zijn, wat het dus niet is.
Maar goed, het is mij al duidelijk dat er niet op inhoud gestemd gaat worden (as always)


Hey dat is jou mening. natuurlijk stem ik op grond van inhoud.
Maar alles is zo vaag. De ja stemmers zeggen dit, en dan zeggen de nee stemmers nee dat is niet zo. Vage argumenten van hier tot ginder....
Wat moet je dan geloven. Niemand die echt exact kan vertellen wat de gevolgen echt zullen zijn etc.
Mensen kunnen wel wat zeggen, maar wordt door de andere kant weer tegen gesproken.
Ik vind het te vaag. Op zich misschien niet tegen EEN grondwet, maar zeker niet deze.
Wij zijn een klein welvarend land, en we verliezen onze zeggenschap zo als we ja stemmen. Wij gaan onder de economie van grotere landen die het nog niet zo voor elkaar hebben als ons, het slechter krijgen.
Ach ik kan zoveel dingen opnoemen, maar dan ben ik nog even bezig...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-06-2005 10:46 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 juni 2005 10:20 schreef Chelman het volgende:

Denk je nou echt dat een arbeider uit pakweg Polen of Hongarije naar Nederland komt om voor de Poolse of Hongaarse minimumloon te gaan werken? Dat zou een behoorlijk domme actie zijn namelijk....



Wellicht als er enorme werkloosheid is in Polen wel. Ik heb echter geen idee van de huidige economische situatie in Polen.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 10:47 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 10:20 schreef Chelman het volgende:
Dan is dat ze nu al reeds gelukt aangezien het merendeel van dit verdrag uit reeds bestaande verdragen bestaat.
Klopt, en die vind ik ook niet kloppen



quote:
Denk je nou echt dat een arbeider uit pakweg Polen of Hongarije naar Nederland komt om voor de Poolse of Hongaarse minimumloon te gaan werken? Dat zou een behoorlijk domme actie zijn namelijk.... Losstaand van het feit dat ik me een dergelijke bepaling niet direct kan herinneren in het verdrag.

....degenen die het wel willen komen hier toch om te werken. Ik heb niet voor niks een zooi Poolse truckers aan het werk in Nederland. Helemaal volgens het boekje. Overigens kiest de klant voor ons niet vanwege de prijs die niet zo heel veel lager is (enkele procenten). Binnenkort heb ik als het meezit een zooi Poolse programmeurs aan de slag bij een groot Nederlands bedrijf...ook volgens het boekje. Ik heb al 20 banen gepikt. Lekker poeh.


Overigens is arbeidsmobiliteit altijd goed voor de betrokken economieen....maar dat terzijde.
Sterf dan snel een langzame pijnlijke dood!

Maar okee, je hebt daar wel een punt, maar toch, het zou theoretisch gezein kunnen gebeuren en er staat (nog) nergens iets dat het tegen kan houden... Mijn "nee" blijft een "nee"

@0tolerence: je doet naam wel eer aan... Omdat jij vindt dat er te weinig argumenten tegen worden gegeven is iedereen imbeciel... Lekker tolerant


FREEZE


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 01-06-2005 10:51 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Niet dat ik vermoed dat er nog wat te redden valt, maar toch maar even voor gestemd.
Werd me nog bijna onmogelijk gemaakt aangezien mijn pa de stemkaarten bij het oud papier gedaan had


Life doesn't get much better than this!


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 01-06-2005 10:54 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 1 juni 2005 10:51 schreef H-K het volgende:
Niet dat ik vermoed dat er nog wat te redden valt, maar toch maar even voor gestemd.
Werd me nog bijna onmogelijk gemaakt aangezien mijn pa de stemkaarten bij het oud papier gedaan had


Hehe, dat typeert de interesse van de gemiddelde Nederlandse kiezer wel aardig (hoewel het ergens helemaal niet om te lachen is)


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 01-06-2005 10:58 by *Sander* Profiel van *Sander*http://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 30 mei 2005 23:34 schreef 0Tolerence het volgende:
Wanneer zien ze in dat een referendum een dom idee is voor zoiets relatief complexs. Zo'n grondwet bestaat gewoon uit teveel regels en verdragen dat geen enkel persoon hier een gedegen oordeel over kan vellen behalve diegene die het bestuderen. Ofwel, het is beter om een selecte groep het te laten beslissen. De regering had het gewoon tot een beslissing moeten komen, ja of nee.
Referendum zoals als dit leidt in het geval van frankrijk ook vaak tot emotie stemmen en niet tot de ratio.



Mee eens! Iedereen even alle 448 artikelen doornemen en de internationale gevolgen in Europa inschatten.....succes!


But there is no real me: only an entity, something illusory................


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 01-06-2005 11:01 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 1 juni 2005 10:54 schreef Jebes het volgende:
Hehe, dat typeert de interesse van de gemiddelde Nederlandse kiezer wel aardig (hoewel het ergens helemaal niet om te lachen is)


Yeah, dat ik mijn vader moet gaan overtuigen van het nut van stemmen. Meneer is vol van bevrijdingsdag respecteren en grapjes over de oorlog kunnen echt niet. Kan hij een keer wat doen met een van de belangrijkste rechten die we hier hebben en dan gooit hij de kaarten weg.
Naja, alleen maar mooi dat hij niet stemt, toch zo'n iemand die gelooft in al dat populistische doomsday gelul over de doodsklap van Nederland als je voor stemt.


Life doesn't get much better than this!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-06-2005 11:03 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 1 juni 2005 10:47 schreef Phantom Lord het volgende:
Klopt, en die vind ik ook niet kloppen



Sterf dan snel een langzame pijnlijke dood!

Maar okee, je hebt daar wel een punt, maar toch, het zou theoretisch gezein kunnen gebeuren en er staat (nog) nergens iets dat het tegen kan houden... Mijn "nee" blijft een "nee"

@0tolerence: je doet naam wel eer aan... Omdat jij vindt dat er te weinig argumenten tegen worden gegeven is iedereen imbeciel... Lekker tolerant


Zo te zien krijg ik ook gelijk, ik zie geen argumenten. Het enige wat ik zie is geleuter dat niet eens gebaseerd is op feiten, of misvattingen (superstaat, slecht voor nl positie in eu bla bla).
Ik hoor niets overtuigends van het nee kamp, wat moet ik dan gaan denken


"This one is older than shit, heavier than time!"


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 01-06-2005 11:03 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 1 juni 2005 10:58 schreef *Sander* het volgende:
Mee eens! Iedereen even alle 448 artikelen doornemen en de internationale gevolgen in Europa inschatten.....succes!


Ik ben het eigenlijk wel met zijn punt eens. 99% van de mensen heeft zich er amper in verdiept en laat zich leiden door wat er overal gezegd wordt.
Eigenlijk zou je op zijn minst enige kennis van zaken moeten hebben voor je mocht stemmen, maarja, dan zouden er wel heeel weinig mensen overblijven die gingen stemmen.

[Dit bericht is gewijzigd door H-K op 01-06-2005 11:04]


Life doesn't get much better than this!


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 11:11 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 11:03 schreef 0Tolerence het volgende:
Zo te zien krijg ik ook gelijk, ik zie geen argumenten. Het enige wat ik zie is geleuter dat niet eens gebaseerd is op feiten, of misvattingen (superstaat, slecht voor nl positie in eu bla bla).
Ik hoor niets overtuigends van het nee kamp, wat moet ik dan gaan denken
Dat je niet moet proberen anderen per sé de grond in te boren omdat zij een andere mening hebben (ik zie het je vaker doen)... En daarom doe jij nick ere aan

@H-K: en als er weinig mensen gaan stemmen, wordt het niet serieus genomen door de politiek... Wat willen ze nog meer?


FREEZE


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 11:12 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 11:03 schreef 0Tolerence het volgende:
Zo te zien krijg ik ook gelijk, ik zie geen argumenten. Het enige wat ik zie is geleuter dat niet eens gebaseerd is op feiten, of misvattingen (superstaat, slecht voor nl positie in eu bla bla).
Ik hoor niets overtuigends van het nee kamp, wat moet ik dan gaan denken
\

Ik twijfelde ook wel. Maar zondag ook een stukje debat gezien, en daar zaten toch een aantal lui die echt goed wisten waar ze het over hadden. Het is te kort tijd om alles uit te pluizen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 11:15 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 11:12 schreef zillah-morte het volgende:


Ik twijfelde ook wel. Maar zondag ook een stukje debat gezien, en daar zaten toch een aantal lui die echt goed wisten waar ze het over hadden. Het is te kort tijd om alles uit te pluizen.

Maar ga jij dan stemmen? Zo ja, wat dan?


FREEZE


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 01-06-2005 11:16 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 1 juni 2005 11:11 schreef Phantom Lord het volgende:
Dat je niet moet proberen anderen per sé de grond in te boren omdat zij een andere mening hebben (ik zie het je vaker doen)... En daarom doe jij nick ere aan

@H-K: en als er weinig mensen gaan stemmen, wordt het niet serieus genomen door de politiek... Wat willen ze nog meer?


ZE zijn gekozen door die selecte minderheid die dus blijkbaar wel doorheeft hoe het in elkaar zit. ZE zullen dan ook 4 jaar later op zoek moeten naar een ander goedbetaald baantje.
Af en toe zou ik nog liever hebben dan we een fatsoenlijke dictator hadden, dan een land dat voor het meerendeel bestaat (en dus indirect geleid) uit mensen die de klepel nooit zullen vinden en stemmen op de persoon die zijn haar het leukst heeft zitten en omdat het tomatenknuffeltje zo schattig is.


Life doesn't get much better than this!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen