IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Europeesche Verkiezingen 10 Juni 2004 Vorige pagina | Volgende pagina
Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 01-06-2005 11:18 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 1 juni 2005 11:16 schreef H-K het volgende:
ZE zijn gekozen door die selecte minderheid die dus blijkbaar wel doorheeft hoe het in elkaar zit. ZE zullen dan ook 4 jaar later op zoek moeten naar een ander goedbetaald baantje.
Af en toe zou ik nog liever hebben dan we een fatsoenlijke dictator hadden, dan een land dat voor het meerendeel bestaat (en dus indirect geleid) uit mensen die de klepel nooit zullen vinden en stemmen op de persoon die zijn haar het leukst heeft zitten en omdat het tomatenknuffeltje zo schattig is.
En daar heb je helemaal gelijk in... Damn, ik ben het eens met zo'n uitspraak

Maar ja, laten we verder gaan over die grondwet

Ik hou me hier nu buiten


FREEZE


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 11:30 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Ik word wel een beetje moe van die voor-stemmers, die de hele tijd maar roepen, dat zij geen argumenten zien van de tegen-stemmers.

Op alle fora waar ik heb gekeken, zijn het over het algemeen de tegen-stemmers die juist met argumenten komen (of ze altijd relevant zijn laat ik in het midden).
Zelfs vanuit onze regering heb ik nog maar weinig echte argumenten gehoord om voor te stemmen.

Ik heb me best verdiept in die hele grondwet en alles er omheen, en als ik daar dan een mening op vorm, dan krijg ik te horen, dat ik de tekst helemaal niet kan begrijpen, omdat alleen juristen en politici dit kunnen.

Dit sterkt mij eens temeer, dat deze grondwet een document is die niet geschikt is om als grondwet van de burgers van de EU te dienen.

Dus voor alle voor-stemmers, die een grote bek hebben en roepen dat ze geen argumenten zien tegen de grondwet, hier nog een keer (inderdaad, ze zijn al vaker gepost, maar doordat jullie superieure intelligentie jullie gezichtsvermogen kennelijk een beetje verstoord, nog maar een keer) een aantal van mijn persoonlijke argumenten om tegen te stemmen:

- Te veel macht naar Brussel (als ik zie hoever de huidige politiek al af staat, van wat er in het eigen land gebeurd, dan neemt deze kloof alleen maar toe, als alle macht gecentraliseerd wordt in Brussel)
- Grondwet is niet opgesteld door burgers, maar door regeerders, terwijl een grondwet juist opgesteld zou moeten zijn door de burgers om zich tegen de regeerders te beschermen
- Als deze grondwet geratificeerd wordt, dan is er absolute unanimiteit voor nodig om wijzigingen aan te brengen. Dit lijkt mij praktisch gezien vrijwel onmogelijk.
- Ik vind een samenwerking prima, maar dan op basis van gelijkheid. Er zijn momenteel nog te veel economische en culturele verschillen, om een verenigd Europa in het leven te roepen.
- Frankrijk en Duitsland hebben in het recente verleden al laten zien, zich weining aan te trekken van Europese verdragen, dus waarom zouden zij dat met deze grondwet wel doen?
- Te veel onduidelijkheden en te weinig controle op het bestuur van de EU. Hoeveel burgers zijn op de hoogte van de term comitologie en wat dat inhoud, terwijl dit toch een van de belangrijkste middelen is in het bestuur van de EU?
- Het opleggen van 1 dwingend marktmechanisme en de verstrengeling van dit mechanisme met de grondwet. Goed beschouwd, heeft het in stand houden van dit marktmechanisme in veel gevallen voorrang op de rechten van de EU burger.
- Verplichte (en toenemende) defensie investeringen (als je vrede hoog in het vaandel hebt, dan zorg je m.i. niet voor een groot Europees leger)


Europa
Een Europese grondwet
Deze Europese grondwet

Neem dan een voorbeeld aan deze alternatieve grondwet
Hier zou ook zonder morren voor stemmen


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 01-06-2005 11:35 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Ik heb ook tegen gestemd; zelfs testen gedaan en ik was 40% voor. Dat klinkt redelijk, maar ik was ook 60% tegen.

Verder geloof ik niet in meerdere grondwetten naast elkaar, en voor de punten die ik belangrijk vind in de nieuwe grondwet, zoals veiligheid, hebben we eigenlijk al de VN. De problemen van Europa komen zowel van binnen als buiten, en een tweede grootmacht naast de VS werkt alleen maar lastig, plus dat Europa de macht niet heeft.

Daarnaast zijn er nog enkele andere redenen waarom ik een ferm nee heb gestemd...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 11:38 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 11:15 schreef Phantom Lord het volgende:
Maar ga jij dan stemmen? Zo ja, wat dan?

Tuurlijk ga ik stemmen. Ik ga ja, nee stem'm ja.
Dat is op z'n Gronings
Nee dus. Ze moeten als ze ons wat voorleggen, eerst maar eens met iets beters op de proppen komen. Ik woon in Nederland en wil dat het Nederland blijft....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 11:38 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
- Grondwet is niet opgesteld door burgers, maar door regeerders, terwijl een grondwet juist opgesteld zou moeten zijn door de burgers om zich tegen de regeerders te beschermen


Noem 1 grondwet die door burgers is opgesteld.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-06-2005 11:41 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 1 juni 2005 11:38 schreef ghoulliette het volgende:
Noem 1 grondwet die door burgers is opgesteld.


De eerste grondet ooit....nl. die van de VS. De opstellers waren toen namelijk nog geen regeerders...sterker nog...de VS bestond toen nog niet. De amendementen zijn wel door latere regeringen toegevoegd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 11:42 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Even over het Europese leger>

In het eruopees verdrag ter opstelling van een europese grondwet staat alleen dat het leger verbeterd moet worden. verbeteren kan kwalitatief dan wel kwantitatief, en kwalitatief betekend kosten besparen.

Daarnaast nu heeft elk land zijn eigen leger, dus heeft europa alles dubbel= onnodig veel kosten

Daarnaast kunnen sommige mensen het JSF debakel nog herinneren? En meer van dat soort belachelijke nederlandse aankopen om in Amerika's kont te kruipen, met een Europees leger had nederland die duurdere aankopen niet gedaan maar gekozen voor de goedkopere Europese Alternatieven (en die waren er).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 11:43 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juni 2005 11:41 schreef Chelman het volgende:
De eerste grondet ooit....nl. die van de VS. De opstellers waren toen namelijk nog geen regeerders...sterker nog...de VS bestond toen nog niet. De amendementen zijn wel door latere regeringen toegevoegd.

haha offcieel burgers ja, maar het waren niet bepaald de loodgieters en de katoenplukkers (die laatste waren natuurlijk offcieel niet eens burgers).


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 11:46 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 11:38 schreef ghoulliette het volgende:
Noem 1 grondwet die door burgers is opgesteld.


Zo'n beetje elke grondwet ter wereld, een enkele dictatuur daar gelaten.

In Nederland door Thorbecke in overeenstemming met de wil van het volk.

Deze Europese grondwet is opgesteld door regeerders, die de burger op geen enkel moment om zijn/haar mening heeft gevraagd.

Nu de grondwet vrijwel een voldongen feit is, wordt er gevraagd wat we er van vinden.

De eerste keer inspraak in ruim 50 jaar europese gemeenschap wordt aan de burgers gevraagd wat zij er van vinden.

Geen enkele politicus kan aangeven wat er nou zo goed aan die grondwet is, alleen maar dreigen dat er bij een tegen-stem oorlog komt en dat het licht uit gaat.

Vind je het gek, dat veel mensen vermoedelijk tegen gaan stemmen!


DUST2
Usericon van DUST2
Posted 01-06-2005 11:47 by DUST2 Profiel van DUST2

Ik heb net mooi op het nee knopje gedrukt!


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 11:50 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 11:43 schreef ghoulliette het volgende:
haha offcieel burgers ja, maar het waren niet bepaald de loodgieters en de katoenplukkers (die laatste waren natuurlijk offcieel niet eens burgers).


Je reacties zijn aardig in tegenspraak met je undersign!

Je zou een politicus kunnen zijn


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 11:51 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juni 2005 11:46 schreef Fat Bastard het volgende:
Zo'n beetje elke grondwet ter wereld, een enkele dictatuur daar gelaten.

In Nederland door Thorbecke in overeenstemming met de wil van het volk.

Deze Europese grondwet is opgesteld door regeerders, die de burger op geen enkel moment om zijn/haar mening heeft gevraagd.

Nu de grondwet vrijwel een voldongen feit is, wordt er gevraagd wat we er van vinden.

De eerste keer inspraak in ruim 50 jaar europese gemeenschap wordt aan de burgers gevraagd wat zij er van vinden.

Geen enkele politicus kan aangeven wat er nou zo goed aan die grondwet is, alleen maar dreigen dat er bij een tegen-stem oorlog komt en dat het licht uit gaat.

Vind je het gek, dat veel mensen vermoedelijk tegen gaan stemmen!

Dus Balkenende is niet gekozen? Chirac is niet gekozen?

Duitsland heeft om die reden niet eens een referendum gehouden.

Heb trouwens best wat redenen gehoord van de kant van de politiek (niet de redenen die ik belangrijk vind, maar toch). Zoals het reilen en zeilen van de EU. De opzet was oorspronkelijk voor een kleine groep, institutioneel zijn veel veranderingen nodig die deze "grondwet" herbergt. Als gewonen buger snap je misschien niet wat dit betekend, maar het is een erg ingrijpende gebeuren dat echt nodig is wil het kunnen blijven functioneren. De insteek is natuurlijk dat het beter zal gaan functioneren.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 11:52 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juni 2005 11:50 schreef Fat Bastard het volgende:
Je reacties zijn aardig in tegenspraak met je undersign!

Je zou een politicus kunnen zijn

Haha je hebt gewoon niets to teach al denk je zelf van wel.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 01-06-2005 11:52 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 1 juni 2005 11:46 schreef Fat Bastard het volgende:
Zo'n beetje elke grondwet ter wereld, een enkele dictatuur daar gelaten.

In Nederland door Thorbecke in overeenstemming met de wil van het volk.

Deze Europese grondwet is opgesteld door regeerders, die de burger op geen enkel moment om zijn/haar mening heeft gevraagd.

Nu de grondwet vrijwel een voldongen feit is, wordt er gevraagd wat we er van vinden.

De eerste keer inspraak in ruim 50 jaar europese gemeenschap wordt aan de burgers gevraagd wat zij er van vinden.

Geen enkele politicus kan aangeven wat er nou zo goed aan die grondwet is, alleen maar dreigen dat er bij een tegen-stem oorlog komt en dat het licht uit gaat.

Vind je het gek, dat veel mensen vermoedelijk tegen gaan stemmen!


Dit is dan ook geen grondwet, maar een verdragen bundeling + extra's. Er is imo ook geen reden om burgers erbij te betrekken.


"This one is older than shit, heavier than time!"


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 01-06-2005 11:53 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 1 juni 2005 11:46 schreef Fat Bastard het volgende:
Zo'n beetje elke grondwet ter wereld, een enkele dictatuur daar gelaten.

In Nederland door Thorbecke in overeenstemming met de wil van het volk.

Deze Europese grondwet is opgesteld door regeerders, die de burger op geen enkel moment om zijn/haar mening heeft gevraagd.

Nu de grondwet vrijwel een voldongen feit is, wordt er gevraagd wat we er van vinden.

De eerste keer inspraak in ruim 50 jaar europese gemeenschap wordt aan de burgers gevraagd wat zij er van vinden.

Geen enkele politicus kan aangeven wat er nou zo goed aan die grondwet is, alleen maar dreigen dat er bij een tegen-stem oorlog komt en dat het licht uit gaat.

Vind je het gek, dat veel mensen vermoedelijk tegen gaan stemmen!


En door wie is die regering gekozen?
Een regering regeert met het goedkeuren van het volk.

[edit] spuitelf hehe, ik doe te lang over reageren[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door H-K op 01-06-2005 11:54]


Life doesn't get much better than this!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 11:56 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 juni 2005 10:19 schreef zillah-morte het volgende:
Ik had het niet echt over jou hoor. maar je mag je best aangesproken voelen hoor
Ik had het meer over mezelf



Oh, tjemig, nu lijkt het wel net of ik niet zo slim ben zeker, nou ja...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-06-2005 11:58 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 juni 2005 11:56 schreef Schaep het volgende:
Oh, tjemig, nu lijkt het wel net of ik niet zo slim ben zeker, nou ja...

dat zijn je eigen woorden
maar ontopic...
Heb je al gestemd? en wat?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 01-06-2005 12:00 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 juni 2005 11:58 schreef zillah-morte het volgende:
dat zijn je eigen woorden
maar ontopic...
Heb je al gestemd? en wat?


Nee, ik zit nu op school, ik ga stemmen op de weg naar huis. Tegen, natuurlijk.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 01-06-2005 12:00 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 1 juni 2005 11:53 schreef H-K het volgende:
En door wie is die regering gekozen?
Een regering regeert met het goedkeuren van het volk.

[edit] spuitelf hehe, ik doe te lang over reageren[/edit]

een keer extra benadrukken kan geen kwaad in dit geval

@ FB, Over thorbecke: Je denkt toch niet dat 100% van de inwoners het toen met hem eens was? Democratie heeft voor en nadelen je kunt niet gaan janken wanneer het niet doet wat jij wilt en roepen dat het niet bestaat of niet werkt.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 01-06-2005 13:11 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 1 juni 2005 11:46 schreef Fat Bastard het volgende:
Deze Europese grondwet is opgesteld door regeerders, die de burger op geen enkel moment om zijn/haar mening heeft gevraagd.



Democratie houdt in dat je de beste van het land kiest om dat land te leiden (EU bijv.) en niet een paar poppen daar neer zet om elke keer te vragen aan het volk wat er moet gebeuren.

Ik ben zelf voor de EU en ga dus voor stemmen zodat er hopelijk eens wat schot in de zaak komt.



Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 01-06-2005 13:17 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 1 juni 2005 11:46 schreef Fat Bastard het volgende:Geen enkele politicus kan aangeven wat er nou zo goed aan die grondwet is, alleen maar dreigen dat er bij een tegen-stem oorlog komt en dat het licht uit gaat.

Vind je het gek, dat veel mensen vermoedelijk tegen gaan stemmen!


Hehe, oorlog en het einde; zonde dat ik maar één keer nee mocht stemmen


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 01-06-2005 13:19 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl

Zo net gestemd. De opkomst viel mee(positief) bij ons.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 01-06-2005 13:24 by arrebar (Speciaal lid) Profiel van arrebarhttp://www.asbestmetal.nl



"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 15:08 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 11:51 schreef ghoulliette het volgende:
Dus Balkenende is niet gekozen? Chirac is niet gekozen?

Duitsland heeft om die reden niet eens een referendum gehouden.

Heb trouwens best wat redenen gehoord van de kant van de politiek (niet de redenen die ik belangrijk vind, maar toch). Zoals het reilen en zeilen van de EU. De opzet was oorspronkelijk voor een kleine groep, institutioneel zijn veel veranderingen nodig die deze "grondwet" herbergt. Als gewonen buger snap je misschien niet wat dit betekend, maar het is een erg ingrijpende gebeuren dat echt nodig is wil het kunnen blijven functioneren. De insteek is natuurlijk dat het beter zal gaan functioneren.


Balkenende is wel gekozen, maar niet op punten die te maken hebben met uitbreiding van de bevoegdheden van de EU gemeenschap.

Sterker nog, ik heb alle verkiezingsprogramma's van alle grote NL partijen er op na geslagen en in geen enkel partijprogramma staat iets over een Europese Grondwet. Zag alleen iets bij de VVD over het bevorderen van de economie in EU-verband.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 01-06-2005 15:10 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 1 juni 2005 11:52 schreef ghoulliette het volgende:
Haha je hebt gewoon niets to teach al denk je zelf van wel.


Ik doelde meer op de eerste zin


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen