IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Het grote Vuurwapen-topic. Volgende pagina
webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-05-2004 15:29 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Volgens mij is er nog geen onderwerp over vuurwapens.

En dat in deze barre tijden, hoog tijd dat iedereen zichzelf een vuurwapen aanschaft om zichzelf te beschermen tegen de gemene, kriminele wereld..

Nee, serieus. Ik heb nu sinds een week of 2 een luchtbuks in mijn bezit.

Nou mocht ik altijd al graag schieten in een schiettent op de kermis, maar aangezien die de prijs enorm omhoog gedreven hebben, was er voor mij weinig lol meer aan.
En nu dus lekker knallen in de achtertuin.



De Gamo Delta, heel simpel, maar uitermate vermakelijk schiettuig.
hier wat meer info, alleen dat geneuzel dat die knakker er niet raak mee kan schieten, is een beetje jammer. Ik heb geen probleem met het vizier.

http://www.luchtbuks.net/index.php?showtopic=495

zowiezo een leuke site, gave targets om uit te printen.

Dit ook maar meteen aangeschaft, scheelt weer gewonde buren.



Zijn er meer mensen aktief met een luchtbuks, of met het zwaardere spul?

En voornamelijk, zijn mensen hier aangesloten bij een schietvereniging, zo ja, ervaringen/smeuïge verhalen gaarne.





Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2004 15:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik ben toen ik nog een Snaackje was jaren lid geweest van een schietclub, vanaf mijn 12e tot mijn 16e ofzo..

Ik mocht natuurlijk nog niet met "vuur" schieten maar schoot wel met een prachtige luchtbuks van zo'n 1500 euro.

Ik vind het nog steeds jammer dat ik er mee gestopt ben en wil weer lid worden van een schietclub.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-05-2004 15:43 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Snaack, heb je nog wel een luchtbuks?

Dus je kunt ook met een luchtbuks op een schietvereniging? Al is die van mij wel erg simpel, hehe.

Wat kostte dat eigenlijk?


Oud Vuil.


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 02-05-2004 15:45 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 2 mei 2004 15:43 schreef webblaster wim het volgende:
Al is die van mij wel erg simpel, hehe.
?
een stokje in een Y-vorm met een elastiekje ertussen?

heb vroeger op de basisschool verplicht óf moeten dansen 4 weken, óf met luchtbuks moeten schieten...

vond er geen zak aan, 5 keer schieten en je kon weer naar huis


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2004 15:59 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 15:43 schreef webblaster wim het volgende:
Snaack, heb je nog wel een luchtbuks?


Nee, ik heb mijn spul jaren terug al verkocht. Spijt van

Ik heb alleen nog zo'n illegale propjesschieter op greengas hehehehe uit Spanje..

quote:
Dus je kunt ook met een luchtbuks op een schietvereniging? Al is die van mij wel erg simpel, hehe.


Dat zal wel van vereniging tot vereniging verschillen. Bij de vereniging waar ik lid van was stonden prachtige professionele buksen in de kluis van dus zo'n 1500 euro per stuk.

Loepzuivere wedstrijdbuksen, op 12m nog een scherp gaatje in het kaartje, net alsof het geperforeerd was.

Ik heb ook weleens met mijn eigen buks geschoten op de club maar dat was vrij zinloos, onzuiver en niet krachtig genoeg om zo'n 'scherp' gaatje te kunnen maken. En dat was toch een ding van ong. 200 euro.

Dus: tuurlijk is het leuk om eens met je eigen "wapen" te schieten maar erg zinvol is het niet. Deelnemen aan wedstrijden is in ieder geval zinloos met zo'n geval

quote:
Wat kostte dat eigenlijk?


Ik heb geeen idee meer... Niet veel iig, een vast bedrag per kaart met 5 roosjes.

Hoe dan ook zal dat ook wel verenigingsafhankelijk zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 02-05-2004 16:00]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-05-2004 16:03 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Zo'n luchtbuks....die doet natuurlijk pijn [de patronen dan he], maareh, kan je er iemand mee doden?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2004 16:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

nou.. misschien als je met een hele krachtige buks iemand in zijn oog schiet en het kogeltje komt ongelukkig terecht in de hersenen maar anders is het echt onmogelijk..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-05-2004 16:08 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Hmz, teveel gezeik. Dan ga ik voor de dolk.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-05-2004 16:08 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

En schieten met van die pluimpjes? Die zijn fuckin' scherp.


Oud Vuil.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2004 16:13 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 16:08 schreef webblaster wim het volgende:
En schieten met van die pluimpjes? Die zijn fuckin' scherp.


Je schiet met lucht Wim, niet met een raket

Zo'n pluimpje dringt in het beste geval net ver genoeg door in je vlees om te kunnen blijven zitten.. Ik kan het weten, met een paar andere gestoorde vriendjes speelde ik oorlogje en schoten we met die krengen op elkaar hahahaha


Fire
Usericon van Fire
Posted 02-05-2004 16:19 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

quote:
Op 2 mei 2004 15:29 schreef webblaster wim het volgende:
Volgens mij is er nog geen onderwerp over vuurwapens.

En meteen gaat het over een luchtwapen

Maar moet is die nieuwe wet al ingegaan dat je gescreened moet worden om bij zo'n vereniging te komen?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-05-2004 16:21 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Vuurwapens in burgerhanden, een slecht idee.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-05-2004 16:22 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Vroegah had ik er 3.
Schoot er graag duiven mee kapot op aanraden van oma ("ze eten het voer uit de hondebakken en de honden staren ernaar godverdomme luie beesten!" )

Weet niet of Smith&Wesson nog luchtpistolen maakt maar dit was 'm:

...was een CO2 ding, .177 cal.

Toen een Crossman Medallist (oppomp, .177):


Uiteindelijk een Diana (oppomp, .22cal)

maar dan wel met rubber aan de kolf zoals deze:


Veel plezier mee beleefd allemaal maar ik denk niet dat dat mij ooit weer gaat interesseren. Een echte vuurwapen wel maar dan woon ik niet meer hier



Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 02-05-2004 16:24 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

Vuurwapens heerschen. Vooral de Kalashnikov AK-47


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-05-2004 16:25 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 15:29 schreef webblaster wim het volgende:
Volgens mij is er nog geen onderwerp over vuurwapens.


Overigens hebben we't NIET over vuurwapens hier he?!?!!



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-05-2004 16:25 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 16:21 schreef Misanthrope het volgende:
Vuurwapens in burgerhanden, een slecht idee.


Idd. Mijn neefjes waren wat irritant aan het voetballen, schopten de bal tegen de muur van een huis aan daar. Op een gegeven moment kwam de bewoner naar buiten en schoot hun weg met zijn luchtbuks! Niemand geraakt, maar talk about onsubtiliteit (en effectiviteit, granted)!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-05-2004 16:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik had o.a. dit apperatski:


Met dit vizier (of iets wat er erg veel op lijkt):



nekro
Usericon van nekro
Posted 02-05-2004 16:38 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

Ik heb als het goed is ook nog zo een luchtbuks boven op zolder liggen.....Ik zal eens kijken.Dan post ik d'r hier morgen of overmorgen wel wat details over...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-05-2004 16:49 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 mei 2004 16:25 schreef Mikeee het volgende:
Overigens hebben we't NIET over vuurwapens hier he?!?!!


Gave guns, mensen.

Naja, je hebt gelijk, maar het echte spul is ook erg gaaf.



FN 7.62mm MAG




Fal geweer.

Met die MAG was het gewoon van BRATTATTATTATTAAA, op zich gaaf, maar er viel weinig te richten.

Met de FAL kon je wel erg nauwkeurig schieten.

Dat was dan wel weer een leuk iets uit mijn marine-periode.

Een luchtbuks is dan een stuk minder spectaculair, maar iig wel legaal om te hebben.

Anders moet de topic-titel maar veanderd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 02-05-2004 16:51]


Oud Vuil.


nekro
Usericon van nekro
Posted 02-05-2004 16:52 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

Geef mij maar een granaat. Dan blaas je in 1 keer alles weg..


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 02-05-2004 16:58 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 16:52 schreef nekro het volgende:
Geef mij maar een granaat. Dan blaas je in 1 keer alles weg..


als ik hem geef moet ik hem dan met of zonder pin geven
*slechte poging om zogenaamd grappig te zijn op een lamme zondag*



Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 02-05-2004 16:58 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 16:52 schreef nekro het volgende:
Geef mij maar een granaat. Dan blaas je in 1 keer alles weg..

Zorg er wel voor dat je'm niet wegwerpt


Trouwens Tsjechie zit vol ex-warschau-pact fabrieken en zitten nu BINNEN de EU!
"Even" op-en-neer rijden en een lading guns meenemen lijkt me geen probleem.
Kijk eens wat een juweeltjes ze hier hebben:
http://www.czub.cz/index_en.php


[Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 02-05-2004 17:03]



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-05-2004 17:07 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 16:58 schreef Matthijz Filth het volgende:
als ik hem geef moet ik hem dan met of zonder pin geven
*slechte poging om zogenaamd grappig te zijn op een lamme zondag*


Op Wacken liep zo'n zatte Duitse knakker rond met een handgranaat! Kwam daar aangewankeld, haalde die pin eruit en gaf hem aan een vriend van me. Die voelde dat dat ding echt was, en kneep dus verstandig die klem vast. Duitser deed het pinnetje weer erin, en wankelde verder.

Ik wist toen dus niet dat je moet knijpen als je het pinnetje uit een handgranaat gehaald hebt, dus als hij dat ding aan mij gegeven had... Scary thought!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 02-05-2004 17:08 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 2 mei 2004 16:58 schreef Mikeee het volgende:
Zorg er wel voor dat je'm niet wegwerpt


Trouwens Tsjechie zit vol ex-warschau-pact fabrieken en zitten nu BINNEN de EU!
"Even" op-en-neer rijden en een lading guns meenemen lijkt me geen probleem.
Kijk eens wat een juweeltjes ze hier hebben:
http://www.czub.cz/index_en.php



Laat ik nou die jongens van Krabathor en Hypnos nogal goed kennen.


Oud Vuil.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 02-05-2004 17:22 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ik schiet wel eens met de luchtbuks van mijn opa. Een erg zwaar geweer, maar ook erg zuiver. Jammergenoeg geen foto van te vinden op internet.


I am the 1%.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 02-05-2004 17:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2004 17:07 schreef TNightmare het volgende:
Op Wacken liep zo'n zatte Duitse knakker rond met een handgranaat! Kwam daar aangewankeld, haalde die pin eruit en gaf hem aan een vriend van me. Die voelde dat dat ding echt was, en kneep dus verstandig die klem vast. Duitser deed het pinnetje weer erin, en wankelde verder.

Ik wist toen dus niet dat je moet knijpen als je het pinnetje uit een handgranaat gehaald hebt, dus als hij dat ding aan mij gegeven had... Scary thought!


Sterk verhaal.. maar hoe weet die vriend van jou dan zo zeker dat het een echte handgranaat was en niet gewoon een (vrij goede) replica?? Als het echt zo is dan is het wel ziek trouwens..


Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen