IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Dissection Vorige pagina | Volgende pagina
Disciple
Usericon van Disciple
Posted 14-05-2005 19:16 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

Ik vind het een beetje triest. Op een festival moet je een beetje sociaal zijn en niet gaan lopen zeiken over andere bands. Mustaine moet begrijpen dat er niet alleen megadeth fans naar dat festival komen. De bands hoeven toch niks samen te doen? Alleen even spelen met een korte tijd tussen de optredens in.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-05-2005 19:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2005 17:11 schreef M. het volgende:
Als Dissection zou weigeren om met een christelijke band te spelen, zou iedereen het vet vinden (zo van, "net goed voor die domme christenen").
Dat is echt bull. Dat zou net zo zielig zijn.

Mocht dit verhaal waar zijn (en waarom ook niet, waarom zou Nodtveidt hierover liegen? moordenaar of niet, dat maakt niet uit imo) dan is het gewoon een enorm zielige actie van Mustaine. En laten we wel wezen, hij heeft wel degelijk die macht om zoiets te eisen als headliner.
En trouwens: Dissection wou graag spelen, Atilla Csihar zou zelfs als gastzanger optreden, de band was voor 100% bevestigd, dus wat zou dan de reden zijn geweest dat ze gecancelled zijn? Op de website van het festival staat verder ook geen info ove rhet hoe en waarom en dat versterkt alleen maar het vermoeden dat dit allemaal waar is vind ik.

Zo niet, dan is het weer een goed gelukte publiciteits actie van Nodtveidt.

http://www.metalist-festival.com/News.asp

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-05-2005 17:03 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Nouja er zit nogal een grote fout in het verhaal. Als je als festivalorganisator moet vertellen dat een band niet mag spelen omdat een andere band een probleem heeft met het geloof dan de ene band. Dan ga je dat toch niet letterlijk zeggen en verzin je een smoes, toch?

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-05-2005 17:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2005 19:24 schreef NecRobert het volgende:
Dat is echt bull. Dat zou net zo zielig zijn.

Ja, dat is ook zielig. Maar dat zou wel gebeuren, mind you.

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 15-05-2005 20:18 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 14 mei 2005 17:04 schreef XnegativeX het volgende:
Nee, maar gelukkig heeft Dissection net weer een wereld schijf uitgebracht dus die zullen wel gelijk hebben.

Het gaat hierover de kut actie van Mustaine, niet over de muziek.
Ik ben het evenmin eens met Dissection's anti-cosmic blabla als met Mustaine's gepreek. De muziek van beiden vind ik daarentegen goed.

Als het andersom was geweest een willekeurige Satanistische band tegen een Christelijke was het net zo belachelijk geweest. Maar dit is gewoon een teken van zwakte van Mustaine. Een zeer trieste actie.

don't mistake lack of talent for genius

Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 15-05-2005 20:29 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

The Album 2005: Official Statement from DISSECTION

We have since the 2nd of February been busy recording our third studio
album, the first one since "Storm of the Light's Bane" ten years ago! The
recording is taking place at Black Syndicate Studios in Stockholm, Sweden,
with Jons brother Emil (aka Nightmare Industries) and Skinny Kangur behind
the wheels. Eleven songs are being recorded for the album, a work of Sonic
Black Magic.

Jon says: "I'm currently laying down lead guitar work together with Set
and I will shortly begin recording the vocals."

We are currently in negotiations with several labels for the upcoming
release (which is planned for the fall 2005) but the recordings are being
completely financed by the band independent of any record company.

We have received offers from about everywhere and we'll now make sure that
we make the right decision concerning which label to work with.

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-05-2005 21:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ben toch wel erg benieuwd ondanks de matige EP

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 16-05-2005 10:21 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 mei 2005 21:06 schreef NecRobert het volgende:
Ben toch wel erg benieuwd ondanks de matige EP

Same here...

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 11:42 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Maare is er nu al meer bekend over wat nu waar is mbt Dave Mustaine?

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-05-2005 12:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 11:42 schreef ghoulliette het volgende:
Maare is er nu al meer bekend over wat nu waar is mbt Dave Mustaine?

Ik geloof het verhaal wel.. een beetje googlen brengt ook dit soort dingen omhoog:

egadeth's previously announced gigs in Greece — on June 17 and 18 in Athens and Thessaloniki, respectively — appeared to be in jeopardy over the participation of one of the scheduled support acts, Greek black metallers Rotting Christ, according to Blabbermouth.net.

Dave Mustaine was reportedly willing to cancel Megadeth's Greek dates (to be more specific: wherever Rotting Christ are set to appear as support) due to his known dislike for black/death metal bands that depict religious issues in a negative light. Here's what a member of Megadeth's official forums posted concerning this issue and what Dave Mustaine posted in response (as found on the band's forums):

# April3rd: Well, Megadeth will be playing Greece this summer. Both Athens and Thessaloniki. Although it is not yet on the Killing Road the company that organizes the concert announced that the support act for the gig in Athens will be the Greek black metal band Rotting Christ. We all know Dave's beliefs and his opinion about black metal. Rotting Christ, as you can easily understand, don't actually go to church every Sunday, instead they had taken part in the "F--k Christ Tour" along with Mayhem and other Satanic bands a few years ago. Hey, Dave, do you mind them opening for you?

# Dave Mustaine: Well, if they are on it, I certainly don't want to kick them off. We will just have to pass and play Greece another time or place. I have informed my management and they know what I feel.

Lately, Megadeth mainman Dave Mustaine posted the following message in the "Forums" section of the band's official web site: "It has come to my attention that there was a show in Greece where an allegedly 'full-on' Satanic band [Rotting Christ] was going to be playing, as well as one in Israel too [Dissection]. No one knows for sure what their intent or content is, so I am not going to say they are.

"Yes, I said that I was not really interested in playing with Satanic [bands], and that is because I changed my outlook on life and my spritual beliefs over three years ago. I became a Christian, yes, and I have made even more mistakes now that I have, because there are things I do that I know I should not do, and things I do not do that I know I should.

"Plus I have helpful people like the guy in this thread who is quick to point out my failings, and volunteering as my self-appointed judge to remind me of everything that I am doing wrong.

"Yes, I did say I would prefer not to play on concerts with Satanic bands. That doesn't mean I won't, it doesn't mean I would not talk with the bands either, (sometimes it is just for fun anyway with these bands). But to make a life-altering change and then not have some kind of affect would not have been a change at all, would it? It's not much different from staying away from booze if you have made a decision to be sober.

"The concerts that I headline or I put together is usually my choice who I want to play with; festivals are different. If I don't feel it is right for me to do something, then like I said in this post here I would just respectfully decline. I would not ask that anyone be taken off if they were already confirmed.

"I have to draw the line and stand for my beliefs or they aren't beliefs at all, are they? I don't expect anyone to fully understand this, but I know many of you do, and I thank you for your support.

"To the Droogie that is set on insulting me about my beliefs, I understand. It is easy for a person with no beliefs to mock someone who does. I don't know if you do (I hope so), but it appears not. Because if you did, you would say, 'Well, those are Dave's beliefs, they are not like mine, but if mine are to be respected, than so should his.'

"I doubt you will think things through like this before you come on here and attack me for my beliefs again, but here's to hoping. And ya might want to check the guidelines of this site too; we are pretty friendly here, but personal attacks don't sit well here.

"And if not, I imagine someone will prolly buy your ticket and I will dedicate a song to your abscence at the concert.

"The moral to the story is this ... I don't like certain bands and that will never change that in me."

And here's what frontman Sakis Tolis of the Rotting Christ has said in response (exclusively via Metal Temple magazine), concerning the issue that has arisen due to Mustaine's comments:

"Unfortunately, we find ourselves in the difficult position to have to announce to our fans that we feel like canceling our upcoming participation in two big festivals (something that we have done several times before, too), with the reason being our band's name. A name that expresses our opposition to any kind of religion, a name that opposes to any fake visions of an eternal calmness and peace, a name that is a punch at the conservative basis of the hypocritical and religious so-called democratic societies.

"Unfortunately the middle ages still find their way into the new millennium and metal must support the freedom of the mind, something that it has been doing since its foundation."

Bron: http://www.ultimate-guitar.com/news/upcoming_tours/dave_mustaine_vs_satanic_bands.html

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 16-05-2005 12:16]

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 13:08 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

tja sneu van Mustain. Vind de vergelijking met alcoholisme ook nergens op slaan trouwens. Door met een band te spelen die er andere ideeën op na houdt neem je die ideeën nog niet over noch draag je die dan uit.

Daarnaast vanuit die redenatie zou moeten volgen dat Megadeth het optreden cancelt en niet de satamische bands, die zijn er immer neergezet door de organisatie, die dus 'onchristenlijk' zijn dus zou Megadeth dus niets met het festival te maken moeten willen hebben.
Maar dat doen ze dan ook weer niet.

Mooie statement van Rotting christ trouwens.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-05-2005 13:12 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

heheheh, mustaine is weer aardig aan het schoppen. net als vroeger.

Fuck the world and fuck you

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 13:19 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

the dit zet Holy Wars-->
"fighting for religion something I don't understand" dan toch in een ander daglicht.
vreemd dat hij dat nummer dan nog wel speelt.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 16-05-2005 13:36 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Ach een nummer als Anarchy in the Uk ( of was t USA ) speelt ie toch ook nicht meer vanwege de teksten....Lul. vroeger altijd dat nummer spelen en nou ineens niet meer.Net of God 'm die andere keren dat ie dat nummer gespeeld heeft niet kwalijk zou nemen. Branden zal ie toch wel die mustaine.

Fuck the world and fuck you

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-05-2005 15:33 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
The concerts that I headline or I put together is usually my choice who I want to play with; festivals are different. If I don't feel it is right for me to do something, then like I said in this post here I would just respectfully decline. I would not ask that anyone be taken off if they were already confirmed.
Hier staat het toch wel wat anders dan eerst het geval leek te zijn moet ik zeggen. Ik denk dat in het geval van Dissection de festivalorganisatie heeft besloten om Dissection te cancellen omdat anders Megadeth niet kwam spelen. Het is dus niet zo dat Mustaine heeft geëist dat Dissection van de bill werd geschrapt denk ik.

Maar het blijft een trieste zaak natuurlijk dat deze bands niet gewoon naast elkaar op een festival kunnen staan. En dat omdat 1 roodharige freak of nature zijn principes laat gelden. Triest.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 15:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

mwa, ik denk dat Mustaine ervan uitging dat ze hem niet zouden cancellen, dus dan kun je dat soort dingen wel zeggen.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 16-05-2005 16:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 15:33 schreef NecRobert het volgende:
Hier staat het toch wel wat anders dan eerst het geval leek te zijn moet ik zeggen. Ik denk dat in het geval van Dissection de festivalorganisatie heeft besloten om Dissection te cancellen omdat anders Megadeth niet kwam spelen. Het is dus niet zo dat Mustaine heeft geëist dat Dissection van de bill werd geschrapt denk ik.

Maar het blijft een trieste zaak natuurlijk dat deze bands niet gewoon naast elkaar op een festival kunnen staan. En dat omdat 1 roodharige freak of nature zijn principes laat gelden. Triest.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-05-2005 16:23 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik krijg ondertussen zin om mijn Megadeth cd's ritueel te gaan verbranden...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Mies
Usericon van Mies
Posted 16-05-2005 16:31 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

freak of niet, het blijven geweldige cd's

skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 16-05-2005 16:32 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

kanker wat boeiend allemaal!

Suck my piss

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 16:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 16:23 schreef altx het volgende:
Ik krijg ondertussen zin om mijn Megadeth cd's ritueel te gaan verbranden...

wieso, hij is pas sinds 3 jaar gristen

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-05-2005 16:38 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 16:34 schreef ghoulliette het volgende:

Waarschijnlijk had ik m'n zin ook gewoon af moeten maken...

Ik wilde er nog aan toevoegen: "...maar daar heeft de heer Mustaine vast ook wat op tegen... (als ik zijn bijbel in de hens steek)..."

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 16-05-2005 16:42 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 16:34 schreef ghoulliette het volgende:
Ja maar daarvoor maakte hij ook al Boy George achtige herrie.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2005 16:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oi! niettus

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-08-2005 14:30 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Jaja, mijn eerste kennismaking met Dissection

Ik moet zeggen dat Storm of the Light's Bane een vette plaat is.

Beter laat dan nooit, he

Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com