IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 12 jaar oud en naar de universiteit . Is dat goed? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 20:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Het bericht zal wel bekend zijn. Onlangs werd gemeld dat een 12-jarige genie twee studies gaat volgen aan een universiteit.
Wat is de mening hierover ? Ik vind het geen goed idee. Ongetwijfeld zal zij (het is een meisje) het intellectueel aan kunnen maar hoe zit het emotioneel? Moet zij niet eerst bepaalde emotionele ontwikkelingen doormaken die zij het beste kan bij leeftijdsgenoten? Moet zij niet gewoon eerst eens een tijdje kind zijn? een leven kunnen opbouwen tussen "gewone" mensen, zich hier tussen handhaven? Naar mijn mening wel. Dan gaat ze pas later naar de universiteit en uitblinken in haar vakken maar mogelijk is ze dan emotioneel en psyschisch stabieler en is de kans op uitgebrand zijn op een jonge leeftijd(of gewoonweg psyschisch in elkaar storten) veel lager en kan ze uiteindelijk langer productief zijn.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-05-2004 20:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het is goed. Ik ben zelf twee jaar eerder met school begonnen. Ik heb er geen last van ondervonden. OK...2 jaar is nog net geen 6 jaar maar toch.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 03-05-2004 20:33 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

het lijkt mij ook geen goed plan maar ik denk dat 6jaar eerder op uni anders is dan 6jaar eerder op gewone middelbare school
op een uni zullen ze vaker zulke hoog begaafde kinderen tegen komen en daar waarschijnlijk beter mee om kunnen gaan. Ze zal waarschijnlijk alleen bijzonder echte vrienden/vriendinnen hebben maar denk dat ze nog thuis zal blijven wonen dus dat moet kunnen in principe.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-05-2004 20:34 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Ik zou zeggen lees eens wat meer over haar dan zuk je merken dat het nu veel beter met haar gaat dan daarvoor....dusch ja, als zij het aan kan, why not?


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 03-05-2004 20:36 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Nee ik denk niet dat dat goed kan zijn.
Ik kan me voorstellen dat je je vervelen gaat. Maar je moet ook kind kunnen zijn.
Mijn neefje is ook zeer hoog begaafd (waar hij het van heeft is me een raadsel ) En hij is nu net 18 enafgestudeerd van het Atheneum. Hij is nu bezig met zijn jaar er tussen uit, omdat hij zo snel gegaan is.
Hij zat altijd bij oudere lui in de klas, en voelde zich ook altijd het jongst.
Mijn mening is, je kan ook te snel gaan


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 03-05-2004 20:36 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Het bericht zal wel bekend zijn. Onlangs werd gemeld dat een 12-jarige genie twee studies gaat volgen aan een universiteit.
Wat is de mening hierover ? Ik vind het geen goed idee. Ongetwijfeld zal zij (het is een meisje) het intellectueel aan kunnen maar hoe zit het emotioneel? Moet zij niet eerst bepaalde emotionele ontwikkelingen doormaken die zij het beste kan bij leeftijdsgenoten? Moet zij niet gewoon eerst eens een tijdje kind zijn? een leven kunnen opbouwen tussen "gewone" mensen, zich hier tussen handhaven? Naar mijn mening wel. Dan gaat ze pas later naar de universiteit en uitblinken in haar vakken maar mogelijk is ze dan emotioneel en psyschisch stabieler en is de kans op uitgebrand zijn op een jonge leeftijd(of gewoonweg psyschisch in elkaar storten) veel lager en kan ze uiteindelijk langer productief zijn.


Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-05-2004 20:37 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


dat bedoelde ik..


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-05-2004 20:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef zillah-morte het volgende:
En hij is nu net 18 enafgestudeerd van het Atheneum.


je bedoelt een leer achterstand


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 03-05-2004 20:44 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 3 mei 2004 20:38 schreef Spirit In Black het volgende:
je bedoelt een leer achterstand


Wat?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-05-2004 20:45 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:44 schreef zillah-morte het volgende:
Wat?


bedoel je nu VWO atheneum of W.O., Universiteit?


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 03-05-2004 20:46 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 3 mei 2004 20:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind het geen goed idee. (..)maar hoe zit het emotioneel? Moet zij niet eerst bepaalde emotionele ontwikkelingen doormaken die zij het beste kan bij leeftijdsgenoten? Moet zij niet gewoon eerst eens een tijdje kind zijn? een leven kunnen opbouwen tussen "gewone" mensen, zich hier tussen handhaven? Naar mijn mening wel.
Zou normaal gesproken idd beter zijn.
Je gaat dan echter voorbij aan het feit dat dat in haar geval niet mogelijk is. Zij ligt intellectueel immers te ver voor om met 'gewone' leeftijdsgenoten om te gaan.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 20:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


mja, ik redeneer mogelijk vanuit een "gemiddeld"persoon. Maar zou het voor haar niet interessant zijn om ook andere dingen te "leren" en zinvolheid in andere dingen, gewone dingen, te leren ontdekken? Ik weet dat dat moeilijk is maar mischien is dat juist wel een uitdaging.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-05-2004 20:51 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zijn er foto's van de ontgroening .


Bu-hah-hah-hah-hah *spuugt speekselklodders in het rond*


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 03-05-2004 20:52 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:49 schreef attila_de_hun het volgende:
mja, ik redeneer mogelijk vanuit een "gemiddeld"persoon. Maar zou het voor haar niet interessant zijn om ook andere dingen te "leren" en zinvolheid in andere dingen, gewone dingen, te leren ontdekken? Ik weet dat dat moeilijk is maar mischien is dat juist wel een uitdaging.


Ik wil in haar geval niet iets als "gewoon" aan haar verbinden. Waarom kan je blijkbaar niet accepteren dat ze "anders" is? Dit lijkt me geen ondoordachte beslissing om haar nu al naar de universiteit te laten gaan.... Waarom haar naar het "gewone", "middelmatige", "normale" willen trekken?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-05-2004 20:52 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Zeg, waar bemoei je je eigenlijk mee?


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 20:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:46 schreef Myth of Fury het volgende:
Zou normaal gesproken idd beter zijn.
Je gaat dan echter voorbij aan het feit dat dat in haar geval niet mogelijk is. Zij ligt intellectueel immers te ver voor om met 'gewone' leeftijdsgenoten om te gaan.


Maar zo een kind gaat toch ook alle fasen doorstaan zoals verliefdheid, afgewezen worden, juist dat iemand verliefd wordt op haar, etc etc. is het mogelijk dat zij de nodige emotionele kwaliteiten opdoet om hier mee om te gaan op de universiteit of niet. Of zjn zulke zaken voor zulke wonderkinderen zowiezo moeilijkte bevatten?
(ik vraag het me eerder hardop af dan jou trachten ongelijk te geven).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 20:53 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


Dat is nu precies het probleem met hoogbegaafde mensen, dat ze volledig contactgestoord zijn. Maar om dat contactgestoorde nu te gaan stimuleren, vind ik eerlijk gezegd geen goed idee. Wat moet iemand van 12 nu tussen mensen van 18 jaar en ouder?

Mijns inziens ben je pas "hoogbegaafd" als je niet alleen superslim bent maar daarnaast ook nog eens sociaal intelligent bent.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-05-2004 20:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hoor eens, wat maakt het nu uit of ze hoogbegaafd, autistisch of gay is, als daar een toponderzoeker uitkomt is het alleen maar goed.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 20:55 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:46 schreef Myth of Fury het volgende:
Zou normaal gesproken idd beter zijn.
Je gaat dan echter voorbij aan het feit dat dat in haar geval niet mogelijk is. Zij ligt intellectueel immers te ver voor om met 'gewone' leeftijdsgenoten om te gaan.


Jij zegt, ze ligt intellectueel te ver voor.
Ik zeg, ze ligt sociaal te ver achter.

Het is maar hoe je er tegen aan kijkt...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 20:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:52 schreef filosofem het volgende:
Ik wil in haar geval niet iets als "gewoon" aan haar verbinden. Waarom kan je blijkbaar niet accepteren dat ze "anders" is? Dit lijkt me geen ondoordachte beslissing om haar nu al naar de universiteit te laten gaan.... Waarom haar naar het "gewone", "middelmatige", "normale" willen trekken?


Kraam effe niet zulke onzin uit dat ik zulke dingen niet kan accepteren aub. En van mij mag iedereen doen wat ze wilt maar zulke mensen staan in een maatschappij en daar heb je bepaalde vaardigheden voor nodig. hoe ongewoon je ook verder bent.


CoenV
Usericon van CoenV
Posted 03-05-2004 20:58 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


Maak er dan maar een robotje van, wat je stampvol informatie kan stoppen.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 03-05-2004 21:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 20:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Kraam effe niet zulke onzin uit dat ik zulke dingen niet kan accepteren aub. En van mij mag iedereen doen wat ze wilt maar zulke mensen staan in een maatschappij en daar heb je bepaalde vaardigheden voor nodig. hoe ongewoon je ook verder bent.


wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Als zij het niveau aankan en voor de rest een normaal sociaal ernaast heeft is er toch niets mis?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-05-2004 21:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 21:00 schreef Spirit In Black het volgende:
wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Als zij het niveau aankan en voor de rest een normaal sociaal ernaast heeft is er toch niets mis?


Dat zeg ik ook niet, maar ik vermoed dat een eenzijdige ontwikkeling op lange termijn niet goed is. Maar het is idd een vermoeden.(gebaseerd op een goede maat van mij die absoluut een genie is niet sociaal kan functioneren zonder prozac)


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 03-05-2004 21:06 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 3 mei 2004 21:00 schreef Spirit In Black het volgende:
wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Als zij het niveau aankan en voor de rest een normaal sociaal ernaast heeft is er toch niets mis?


Je kan geen normaal sociaal leven hebben als je op je 12e 2 universitaire studies doet, grapjurk.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-05-2004 21:08 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 3 mei 2004 21:00 schreef Spirit In Black het volgende:
wie zegt dat dit niet gaat gebeuren? Als zij het niveau aankan en voor de rest een normaal sociaal ernaast heeft is er toch niets mis?


Als dat zo was ja...

Maar zie deze post:
quote:
Op 3 mei 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Heb een interview met haar gezien. Ze IS geen kind, alleen qua leeftijd. Ze heeft bijvoorbeeld nooit buiten gespeeld, en voelt zich in groepen angstig. Lichtelijk autistisch ook. Voor haar is dit de manier om haar leven zinvol te houden en te maken, dus waarom zou je dat tegen houden?


Dan is het duidelijk dat niet zo zeer aan haar intelligentie gewerkt hoeft te worden, maar dat haar sociale vaardigheden nog voor verbetering vatbaar zijn. Want mensen die aan de ene kant superintelligent zijn, maar aan de andere kant volledig contactgestoord, hebben we in deze maatschappij natuurlijk niet zo veel aan.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 03-05-2004 21:09 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Als ze er zelf voor kiest en niet gedwongen wordt door haar ouders vind ik het goed. Ik ga dr niet tegenhouden ofzo


zo kan ie wel weer


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen