IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 12 jaar oud en naar de universiteit . Is dat goed? Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-05-2004 12:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 12:40 schreef Pil het volgende:
Goh, na de geitenwollen sokken en de thermosflessen nog een vooroordeel erbij? Die had ik nog niet eerder gehoord...
.

het is geen vooroordeel, in nijmegen niet tenminste. Kom maar eens kijken op een biologenfeest hiero


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-05-2004 12:56 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ho de geitenwollen sokken kwamen toch van de EO Mannendag bezoekers vandaan?



Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 04-05-2004 13:05 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 4 mei 2004 12:45 schreef Sporty Voleg het volgende:
Het is geen vooroordeel (ook geen wetmatigheid, natuurlijk, maar toch).


Ok ok, er zit wel een kern van waarheid in

Geld overigens ook voor de thermosflessen en (in mindere mate) de geitenwollensokken (oh, en de sandalen was ik helemaal vergeten )


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 13:29 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ok, ok, nou weet ik wel dat ik de verkeerde studie uitgekozen heb...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 14:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik hoop by the way voor haar dat ze goed is in talen, want als ze de middelbare school overslaat, zal ze tussendoor nog ff Engels moeten leren spreken/schrijven. En het lijkt me toch lastig om dat foutloos te doen als je de hele basis ervoor nooit gehad hebt.

Er zijn heel wat minder geniale mensen die toch een taal of drie beheersen. Want dan mag je nog zo geniaal zijn, maar als je niet verder komt dan Nederlands en wat steenkolen-Engels, is dat op zijn zachtst gezegd toch een beetje jammer...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-05-2004 14:47 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

ff engels leren lijkt mij geen probleem als je een ieku van honderheelveel hebt. Veel kinderen van 12 spreken trouwens al een aardig mondje engels door tv en al die games. meer dan steenkolen. al is het merendeel woorden als shit enzo...



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 14:53 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 14:47 schreef Audiophile het volgende:
ff engels leren lijkt mij geen probleem als je een ieku van honderheelveel hebt. Veel kinderen van 12 spreken trouwens al een aardig mondje engels door tv en al die games. meer dan steenkolen. al is het merendeel woorden als shit enzo...


Ja, maar ik doel meer op het schrijven van een wetenschappelijk verslag van 50 kantjes in het Engels. Of het houden van een presentatie van drie kwartier. Da's toch Engels van een ander niveau zeg maar.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-05-2004 14:57 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL




altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 15:02 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 14:57 schreef Audiophile het volgende:
http://www.systranbox.com


Dat meen je toch niet serieus he?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-05-2004 15:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik heb het alleen gebruikt voor franse stukjes. Engels kon ik goed genoeg



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 15:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 15:03 schreef Audiophile het volgende:
Ik heb het alleen gebruikt voor franse stukjes. Engels kon ik goed genoeg


Ik heb dat ding een keer uitgeprobeerd, maar grammaticaal maakt hij er echt een gigantische rotzooi van... (niet alleen grammaticaal by the way, hij kiest ook vaak de verkeerde woordbetekenis).

(Heb je het na laten lezen door iemand die goed is in Frans? Zou ik nog wel ff doen als ik jou was... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-05-2004 15:41 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 mei 2004 14:53 schreef altx het volgende:
Ja, maar ik doel meer op het schrijven van een wetenschappelijk verslag van 50 kantjes in het Engels. Of het houden van een presentatie van drie kwartier. Da's toch Engels van een ander niveau zeg maar.


Iedereen die ook maar een beetje hoogbegaafd is kan dit leren. Iemand die op haar 12e op de Universiteit zit zal hier dus helemaal geen problemen mee hebben.

Het klinkt trouwens een beetje alsof je angstvallig zoekt naar punten waarop jij beter denkt te scoren dan deze 12 jarige.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-05-2004 15:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 15:41 schreef Claw het volgende:
(...)
Het klinkt trouwens een beetje alsof je angstvallig zoekt naar punten waarop jij beter denkt te scoren dan deze 12 jarige.


Als jij dat wilt geloven... 't is jouw dag vandaag...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-05-2004 16:31 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Slecht verweer.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-05-2004 16:36 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 4 mei 2004 15:41 schreef Claw het volgende:
Iedereen die ook maar een beetje hoogbegaafd is kan dit leren. Iemand die op haar 12e op de Universiteit zit zal hier dus helemaal geen problemen mee hebben.

Het klinkt trouwens een beetje alsof je angstvallig zoekt naar punten waarop jij beter denkt te scoren dan deze 12 jarige.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-05-2004 17:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 10:52 schreef 0Tolerence het volgende:
Feit is gewoon dat je op de universiteit elkaar veel minder vaak tegenkomt dan op de middelbareschool. Ik zit er nu 3 jaar en ken een handjevol mensen redelijk goed, dat was destijds op de middelbareschool wel anders. Toen zag je elkaar elke dag door, nu heeft iedereen een ander programma.
Er is gewoon veel minder tijd om vrienden te maken/ kennen.



Hmmm....ik heb juist op de uni veel meer mensen leren kennen dan op de middelbare school omdat ik me in veel meer sociale kringen begaf (studentenvereniging, studiegenoten, uni-feesten, meer stappen in het algemeen).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-05-2004 17:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 12:27 schreef ghoulliette het volgende:
ligt er helemaal aan welke studie je doet. Bij biologie bijvoorbeeld heeft iedereen welleens met elkaar geneukt


Dat komt omdat er maar vier mensen die studie doen en ze breien elkaars geitenwollensokken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 05-05-2004 3:23 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 3 mei 2004 20:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Het bericht zal wel bekend zijn. Onlangs werd gemeld dat een 12-jarige genie twee studies gaat volgen aan een universiteit.
Wat is de mening hierover ? Ik vind het geen goed idee. Ongetwijfeld zal zij (het is een meisje) het intellectueel aan kunnen maar hoe zit het emotioneel? Moet zij niet eerst bepaalde emotionele ontwikkelingen doormaken die zij het beste kan bij leeftijdsgenoten? Moet zij niet gewoon eerst eens een tijdje kind zijn? een leven kunnen opbouwen tussen "gewone" mensen, zich hier tussen handhaven? Naar mijn mening wel. Dan gaat ze pas later naar de universiteit en uitblinken in haar vakken maar mogelijk is ze dan emotioneel en psyschisch stabieler en is de kans op uitgebrand zijn op een jonge leeftijd(of gewoonweg psyschisch in elkaar storten) veel lager en kan ze uiteindelijk langer productief zijn.

op de middelbare school komt ze misschien met pesterige nietsnutten( die ook niks uitvoeren aan hun huiswerk ) in aanraking , die haar niveau omlaag zouden kunnen halen zowel intelligentie als op sociaal vlak( gepest worden ,door mensen die weinig voorstellen, haalt onnodig gevoel van eigenwaarde omlaag van een begaafd leerling ) dus ik vind het een goede zaak dat ze naar de universiteit gaat .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 05-05-2004 3:30]



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 11:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2004 17:01 schreef Chelman het volgende:
Hmmm....ik heb juist op de uni veel meer mensen leren kennen dan op de middelbare school omdat ik me in veel meer sociale kringen begaf (studentenvereniging, studiegenoten, uni-feesten, meer stappen in het algemeen).

ik ook ook omdat er zoveel meeeeeeeeeer mensen zijn, en er voor iedereen wel iets is. Had je op de middelbare 1000 leerlingen, hier is het soms 1000leerlingen per studie. Als je dan nog niemand vind om mee te hangen...

Ben wel heel benieuwd naar hoe het met het meisje zal verlopen misschien om de paar maanden eenupdate, een camera achterzetten en een reallife soap van maken, dan heb je pas televisie!
oke ik draaf door...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-05-2004 11:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 11:29 schreef ghoulliette het volgende:

Ben wel heel benieuwd naar hoe het met het meisje zal verlopen misschien om de paar maanden eenupdate, een camera achterzetten en een reallife soap van maken, dan heb je pas televisie!



War uitzenden betreft; voor of na de Tokkies???? (die zul je waarschijnlijk niet snel op een universiteit tegenkomen )


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 12:46 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 11:29 schreef ghoulliette het volgende:
Ben wel heel benieuwd naar hoe het met het meisje zal verlopen misschien om de paar maanden eenupdate, een camera achterzetten en een reallife soap van maken, dan heb je pas televisie!
oke ik draaf door...


Ik ook wel.

We hebben met zijn allen in de loop van dit topic een aantal dingen aangestipt en ik ben benieuwd wat daarvan wel en wat daarvan niet uit gaat komen.

Laten we over een jaar of 4, als ze al lang en breed afgestudeerd zal zijn, want iemand van haar kaliber doet natuurlijk minder dan 4 jaar over een 4-jarige studie , dit topic nog eens opgraven en kijken wat de stand van zaken is... Of draaf ik nu door?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 12:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

informatica is 5 jaar


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 12:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 12:46 schreef 0Tolerence het volgende:
informatica is 5 jaar


Ja en zo'n beetje alle andere TU-studies ook...

Maar is eigenlijk bekend welke 2 studies ze gaat doen?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 13:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wiskunde en informatica toch?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 13:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 13:09 schreef ghoulliette het volgende:
wiskunde en informatica toch?


Affirmative


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen