IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : 12 jaar oud en naar de universiteit . Is dat goed? Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 13:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nu zijn die studies (vooral wiskund) vrij klein, en zitten er allemaal "aparte" mensen op, dus she'll blend right in


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 13:52 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 13:50 schreef ghoulliette het volgende:
nu zijn die studies (vooral wiskund) vrij klein, en zitten er allemaal "aparte" mensen op, dus she'll blend right in


uhum, ja ik ben zeer raar
Het zijn niet allemaal contactgestoorde


"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 13:58 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de mensen die ik ken van wiskunde en informatica zijn super tof. Maar je moet toegeven dat je er geen "breazah's" enzo vind. (en dat is helemaal niet erg).


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 14:06 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 13:09 schreef ghoulliette het volgende:
wiskunde en informatica toch?


Ja, zo kan ik het ook.

Weet je hoe groot de overlap is tussen die 2 studies?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 14:07 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 13:52 schreef 0Tolerence het volgende:
(...)
Het zijn niet allemaal contactgestoorde


Tenminste dat houden we onszelf voor...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 05-05-2004 15:44 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

volgens mij word je wel contact gestoord, 2 studies die houdt geen vrije tijd meer over.

[Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 05-05-2004 15:47]



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 15:54 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 14:06 schreef altx het volgende:
Ja, zo kan ik het ook.

Weet je hoe groot de overlap is tussen die 2 studies?


Er is een vage overlap, maar heel magertjes. Zijn vrij weinig vakken die beide studies tegelijk hebben, wiskunde vakken zijn meestal apart.


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 15:56 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:44 schreef Audiophile het volgende:
volgens mij word je wel contact gestoord, 2 studies die houdt geen vrije tijd meer over.


Ja, dat dacht ik ook... totdat ik zag welke 2 studies ze gaat doen, wiskunde en informatica.

Ten eerste zit daar een gigantische overlap in (met als gevolg dat je voor de helft van de vakken van de ene studie een vrijstelling kan krijgen, omdat je dat vak, maar dan uitgebreider, al in de andere studie krijgt).

Ten tweede zal iemand van haar kaliber zich nou niet bovenmatig hoeven in te spannen voor deze 2 studies. Voor wiskunde geldt dat hoe sneller je de "sommetjes" begrijpt, des te minder je ervoor hoeft te doen en ik neem aan dat dat bij haar nu niet echt een probleem zal zijn... Het is niet dat je hele boeken uit je hoofd hoeft te leren of verslagen van minimaal 50 kantjes hoeft te schrijven...
Daarnaast is informatica nou ook niet een van de moeilijkste studies of zo (ik doe zelf informatica, dus ik weet waar ik het over heb). Volgens mij is dat voor haar gewoon "playground".


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 15:58 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Wat is net al zei, er is niet zoveel overlap. Dus ze heeft zat te doen

edit: waarschijnlijk doe jij de technische variant, waar wel meer overlap zal zijn tussen de 2. Maar wat zij gaat doen is daar nauwelijks spraken van. Ik doe hetzelfde alleen dan op de VU Amsterdam

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 05-05-2004 15:59]


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 15:59 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:54 schreef 0Tolerence het volgende:
Er is een vage overlap, maar heel magertjes. Zijn vrij weinig vakken die beide studies tegelijk hebben, wiskunde vakken zijn meestal apart.


Zo bedoelde ik het niet. De vakken op zich verschillen wel.

Maar wat ik bedoelde is dat ze voor alle informaticavakken in haar wiskundestudie vrijstelling kan krijgen en voor alle wiskundevakken in haar informaticastudie (en dan zijn er nog wat dingen die je in beide studies krijgt) en dat is alles bij elkaar best veel.


edit: Bij ons op de TU in ieder geval.

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 05-05-2004 16:01]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 16:01 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:58 schreef 0Tolerence het volgende:
Wat is net al zei, er is niet zoveel overlap. Dus ze heeft zat te doen

edit: waarschijnlijk doe jij de technische variant, waar wel meer overlap zal zijn tussen de 2. Maar wat zij gaat doen is daar nauwelijks spraken van. Ik doe hetzelfde alleen dan op de VU Amsterdam


Ow ok. Zeg dat dan meteen...

(Ik doe inderdaad de technische variant.)


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 16:03 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:01 schreef altx het volgende:
Ow ok. Zeg dat dan meteen...

(Ik doe inderdaad de technische variant.)


Ik doe overigens alleen informatica, heb ook nog een sociaal leven



"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 16:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 15:44 schreef Audiophile het volgende:
volgens mij word je wel contact gestoord, 2 studies die houdt geen vrije tijd meer over.

hoeft niet, natuurlijk wel als je er niet slim genoeg voor bent


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 16:11 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:03 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik doe overigens alleen informatica, heb ook nog een sociaal leven




Ja, idd. Eén studie vond ik altijd al wel genoeg.


Maar het kan op zich wel. Mijn 2,5 jaar jongere broer doet namelijk humanistiek en rechten. Of deed moet ik zeggen, want hij is al afgestudeerd in rechten. En bij humanistiek loopt-ie een jaartje voor op de rest. Heeft-ie zijn diploma gvd nog eerder dan ik...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2004 16:14 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:11 schreef altx het volgende:
Ja, idd. Eén studie vond ik altijd al wel genoeg.


Maar het kan op zich wel. Mijn 2,5 jaar jongere broer doet namelijk humanistiek en rechten. Of deed moet ik zeggen, want hij is al afgestudeerd in rechten. En bij humanistiek loopt-ie een jaartje voor op de rest. Heeft-ie zijn diploma gvd nog eerder dan ik...


Ach zoals het er nu bij mij uitziet doe ik er zeker wle een jaar langer over. Haastige spoed is zelden goed!
En m'n broer doet er nog langer over


"This one is older than shit, heavier than time!"


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 05-05-2004 16:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

zolang mogelijk blijven studeren is mijn motto


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 05-05-2004 16:40 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:16 schreef ghoulliette het volgende:
zolang mogelijk blijven studeren is mijn motto


Was dat van mij ook... maar ik zit nu aan het maximum van mijn stufi. Ik moet deze zomervakantie sowieso mijn OV inleveren, of ik mijn diploma nu haal of niet.

Ik had zoiets van "werken kun je je hele leven nog", maar ik ben bang dat ik er nu toch aan moet geloven...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Fristie
B.T.Y.
Usericon van Fristie
Posted 06-05-2004 13:41 by Fristie Wijzig reactieProfiel van FristieQuote dit bericht

Of het goed is weet ik niet, maar ik vind het wel knap van haar.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-05-2004 15:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2004 16:40 schreef altx het volgende:
Was dat van mij ook... maar ik zit nu aan het maximum van mijn stufi. Ik moet deze zomervakantie sowieso mijn OV inleveren, of ik mijn diploma nu haal of niet.

Ik had zoiets van "werken kun je je hele leven nog", maar ik ben bang dat ik er nu toch aan moet geloven...


Lenen is toch een mogelijkheid?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 06-05-2004 15:56]


nattedroom
yeah
Usericon van nattedroom
Posted 06-05-2004 17:07 by nattedroom Wijzig reactieProfiel van nattedroomQuote dit bericht

12 jaar en dan naar universiteit is dom voor zo'n slim meisje...

als je nog een beetje een leven wil hebben en niet de hele tijd moet studeren/werken, dan is er weinig aan in het leven lijkt em zo...

waarschijnlijk zit ze over 5 jaar bij de psycholoog haar arme hartje te luchten en antidepressiva te slikken bij de vleet


moderators zijn je vrienden, vertrouw ze!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 06-05-2004 18:16 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 13:41 schreef Fristie het volgende:
Of het goed is weet ik niet, maar ik vind het wel knap van haar.


Dat heeft vrij weinig met knap te maken, als je IQ zo hoog is dat ze het niet kunnen meten dan is het meer dan logisch dat je dit bereikt. Knap is het als iemand met mindere capaciteit hetzelfde kan bereiken of althans boven zijn kunnen presteert. Dat is hier dus niet het geval.


"This one is older than shit, heavier than time!"


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-05-2004 20:10 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 15:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Lenen is toch een mogelijkheid?


Ja, wat dacht je dat ik op dit moment aan het doen was...

Bij een technische studie wordt hoogstens de eerste vijf jaar omgezet in een gift en daar zit ik aardig overheen zeg maar...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 06-05-2004 20:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 18:16 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat heeft vrij weinig met knap te maken, als je IQ zo hoog is dat ze het niet kunnen meten dan is het meer dan logisch dat je dit bereikt. Knap is het als iemand met mindere capaciteit hetzelfde kan bereiken of althans boven zijn kunnen presteert. Dat is hier dus niet het geval.


Idd. Een maat van me is door dyslexie begonnen op de LOM-school en is daarna via het IVBO, VBO en MAVO uiteindelijk op het MBO terechtgekomen. Hij is nu bijna afgestudeerd proces-operator en als je ziet wat die verdienen, dan vraag je je af waarom je de universiteit bent gaan doen...
Maar daar heb ik dan weer respect voor. Met een hoog IQ word je geboren. Dat is nou niet echt je eigen verdienste of zo...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 06-05-2004 20:22 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Nee. Natuurlijk is dat niet goed. Denk je nou echt dat een meisje van 12 sociaal-emotioneel al volwassen is? Natuurlijk niet. Qua leerstof zal ze het misschien best aan kunnen, maar qua leeftijdsgenoten zal ze echt geen aansluiting vinden. Ook al is ze super intelligent dan heeft ze op sociaal-emotioneel gebied toch behoeftes die wellicht iets voor liggen op een normale 12-jarige, maar echt geen 6 jaar. Het lijkt mij dus erg ongezond. Vrees dat het helemaal niet goed afloopt met dat meisje.


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 06-05-2004 20:24 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2004 20:15 schreef altx het volgende:
Idd. Een maat van me is door dyslexie begonnen op de LOM-school en is daarna via het IVBO, VBO en MAVO uiteindelijk op het MBO terechtgekomen. Hij is nu bijna afgestudeerd proces-operator en als je ziet wat die verdienen, dan vraag je je af waarom je de universiteit bent gaan doen...
Maar daar heb ik dan weer respect voor. Met een hoog IQ word je geboren. Dat is nou niet echt je eigen verdienste of zo...
Nee, ik ben ook blij dat ik niet hoogbegaafd ben, is echt geen pleziertje. Ik heb gewoon al mijn studies heel gemiddeld doorlopen, prima toch? Nu heb ik een goede baan die ik leuk vind. Heb niks te klagen!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen