IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : De fascinatie om echte gore, snuff, e.d. Vorige pagina | Volgende pagina
Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:13 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:09 schreef Malekith het volgende:
Okay, dat is een diepere betekenis lijkt me zo.

Maar wat dan met de luisteraars, de fans? Gaan die de lyrics goedvinden omwille van die diepere betekenis, of gewoon omdat het lekker gore is?

Ik kan niet voor anderen spreken, maar mij persoonlijk is het puur om de muziek te doen. De teksten boeien me eigenlijk totaal niet. Zolang het geen Nazi-teksten zijn oid vind ik het best.
Ik denk trouwens dat iig een groot deel van de jeugd die tegenwoordig naar dit soort muziek luistert het inderdaad om het gore-effect te doen is, vinden ze stoer denk ik.
Maar het blijft een gokje.



Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 16-02-2005 21:13 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

quote:
Op 16 februari 2005 21:11 schreef Schaep het volgende:
Dat geloof ik best, dat verschilt natuurlijk per band. Maar het lijkt me niet dat je een omschrijving kan geven van "de diepere betekenis achter goregrind".


Het is eerder een boodschap dan een diepere betekenis denk ik.

Ik had volgens mij nog een album van Oxidised Razor liggen. Die ene dat zo'n gozer helemaal opengesneden ligt op de voorkant. In het boekje stonden toen 2 pagina's met daarin een heel verhaal over de boodschap etc. van die plaatjes. Too bad dat ik die niet meer kan vinden


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:14 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:13 schreef Violent God het volgende:
Ik kan niet voor anderen spreken, maar mij persoonlijk is het puur om de muziek te doen. De teksten boeien me eigenlijk totaal niet. Zolang het geen Nazi-teksten zijn oid vind ik het best.
Ik denk trouwens dat iig een groot deel van de jeugd die tegenwoordig naar dit soort muziek luistert het inderdaad om het gore-effect te doen is, vinden ze stoer denk ik.
Maar het blijft een gokje.
Neej, die conclusie trok ik ook al. Kan dus wel iets van aan zijn.

Om mezelf even te quoten:
quote:
Op 16 februari 2005 20:12 schreef Malekith het volgende:
Net een kort stukje op tv gezien over pesten in kleuterscholen. Toen ik wat voorbeelden hoorde van hoe hard het daar eigenlijk aan toe kan gaan, dan verbaast het me niks dat dat later evolueert naar mensen van mijn leeftijd en ouder die met het ouder worden kicks op grotere schaal gaan zoeken.

Volgens mij kan het best zijn dat omdat de leefwereld, de maatschappij steeds harder wordt, dat je als kind al min of meer genoodzaakt bent dat te aanvaarden, en dat die instelling met je mee groeit.

Geen goed iets, vooral niet als je uiteindelijk van gruwelijke dingen als boven beschreven kan genieten, werkelijk genieten dan.


"Obras son amores y no buenas razones"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 21:18 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:12 schreef AngelOfDeath het volgende:
Dit zei je toch echt zelf... dan word ik nieuwsgierig


Ik kan me niet voorstellen dat het iemand naar die muziek zou luisteren om de boodschap die erin zit, je zal het toch niet verstaan als je ernaar luistert. Het is hooguit een leuke toevoeging.

quote:
Op 16 februari 2005 21:13 schreef Fleshcrawler het volgende:
Het is eerder een boodschap dan een diepere betekenis denk ik.

Ik had volgens mij nog een album van Oxidised Razor liggen. Die ene dat zo'n gozer helemaal opengesneden ligt op de voorkant. In het boekje stonden toen 2 pagina's met daarin een heel verhaal over de boodschap etc. van die plaatjes. Too bad dat ik die niet meer kan vinden


Dat kan ook, maar zoals ik al zei verschilt dat per band.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-02-2005 21:18]


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:24 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

@Malekith: idd geen goeie zaak. Muziek met gore-teksten moet gewoon als humoristisch beschouwd worden, maar zie dat de jeugd van tegenwoordig maar eens te doen inzien.



AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 16-02-2005 21:25 by AngelOfDeath Wijzig reactieProfiel van AngelOfDeathQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:24 schreef Violent God het volgende:
@Malekith: idd geen goeie zaak. Muziek met gore-teksten moet gewoon als humoristisch beschouwd worden, maar zie dat de jeugd van tegenwoordig maar eens te doen inzien.


Zo dacht ik daar ook over


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:28 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:24 schreef Violent God het volgende:
@Malekith: idd geen goeie zaak. Muziek met gore-teksten moet gewoon als humoristisch beschouwd worden, maar zie dat de jeugd van tegenwoordig maar eens te doen inzien.
Zelfs als humor vind ik het wat extreem.

Sommige jonkies kunnen zo opkijken naar bands en hun leden, dat lyrics wel degelijk effect op hen hebben, en bij gore kan dat wel eens mis gaan, me dunkt. Natuurlijk ziet het gros van de fans daar vast doorheen, maar je weet amar nooit hoe het iemand kan beïnvloeden.

Op m'n 5de Chucky en X-files kijken heeft mij ook geen positieve dingen opgeleverd, enkel wat meer immuniteit tegen die dingen, hoewel dat natuurlijk ook allemaal slechts vermaak is.
En waar sta je als ooit acties als genocide "zo goed als normaal" beschouwd worden..

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 16-02-2005 21:29]


"Obras son amores y no buenas razones"


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-02-2005 21:33 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Als het zoveel effect op iemand heeft dat het misgaat was de persoon in kwestie waarschijnlijk ook al niet erg stabiel voor die tijd en zou het anders een andere keer om een andere reden ook wel zijn gebeurd.


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:33 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:28 schreef Malekith het volgende:
Zelfs als humor vind ik het wat extreem.

Sommige jonkies kunnen zo opkijken naar bands en hun leden, dat lyrics wel degelijk effect op hen hebben, en bij gore kan dat wel eens mis gaan, me dunkt. Natuurlijk ziet het gros van de fans daar vast doorheen, maar je weet amar nooit hoe het iemand kan beïnvloeden.

Op m'n 5de Chucky en X-files kijken heeft mij ook geen positieve dingen opgeleverd, enkel wat meer immuniteit tegen die dingen, hoewel dat natuurlijk ook allemaal slechts vermaak is.
En waar sta je als ooit acties als genocide "zo goed als normaal" beschouwd worden..

Dat ben ik op zich wel met je eens, maar wat moet je dan? De opvattingen over wat wel en niet acceptabel is voor kinderen is nogal veranderd ten opzichte van vroeger. Je kan als metalband wel over lieve vogeltjes en zo gaan zingen, maar dan krijgen ze hun negatieve invloeden wel ergens anders vandaan. Het ligt denk ik voor een klein deel aan de opvoeding van de ouders en voor een aanzienlijk groter deel aan het leefmilieu van het bewuste kind. Hij/zij kijkt nog naar hoe zijn/haar vriendjes over bepaalde zaken denken.



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:38 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:33 schreef Violent God het volgende:
Dat ben ik op zich wel met je eens, maar wat moet je dan? De opvattingen over wat wel en niet acceptabel is voor kinderen is nogal veranderd ten opzichte van vroeger.
En net dát vind ik verontrustend!
quote:
Je kan als metalband wel over lieve vogeltjes en zo gaan zingen, maar dan krijgen ze hun negatieve invloeden wel ergens anders vandaan. Het ligt denk ik voor een klein deel aan de opvoeding van de ouders en voor een aanzienlijk groter deel aan het leefmilieu van het bewuste kind. Hij/zij kijkt nog naar hoe zijn/haar vriendjes over bepaalde zaken denken.
Een vicieuze cirkel, denk ik, die dingen dragen kinderen mee in hun latere leven, en zo wordt tenslotte het leefmilieu voor de volgende generatie kinderen gecreëerd, of misvormd bijna, niet..?



"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:44 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:38 schreef Malekith het volgende:
Een vicieuze cirkel, denk ik, die dingen dragen kinderen mee in hun latere leven, en zo wordt tenslotte het leefmilieu voor de volgende generatie kinderen gecreëerd, of misvormd bijna, niet..?


Agreed.



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:44 schreef Violent God het volgende:
Agreed.
Excuseer, dan ga ik nu even huilen.



"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:51 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:48 schreef Malekith het volgende:
Excuseer, dan ga ik nu even huilen.



Misschien moeten we toch terug naar de tijd waarin de ouders hun kinderen een afranseling gaven als ze stout waren.



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:53 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:51 schreef Violent God het volgende:
Misschien moeten we toch terug naar de tijd waarin de ouders hun kinderen een afranseling gaven als ze stout waren.
Buh, dat verandert niet hoor, behalve de media die ze gebruiken.

In de nabije toekomst zouden dat dus kettingzagen en marteltuigen zijn...


"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 21:56 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:53 schreef Malekith het volgende:
Buh, dat verandert niet hoor, behalve de media die ze gebruiken.

In de nabije toekomst zouden dat dus kettingzagen en marteltuigen zijn...

Nee, dat verandert inderdaad niet. Ik zie dan ook geen oplossingen die zoden aan de dijk zetten. Jij wel?



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 21:57 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 21:56 schreef Violent God het volgende:
Nee, dat verandert inderdaad niet. Ik zie dan ook geen oplossingen die zoden aan de dijk zetten. Jij wel?
Well, I'd say...

Nuke 'm all!


"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 22:01 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 21:57 schreef Malekith het volgende:
Well, I'd say...

Nuke 'm all!

Foei Mali, dat had ik toch niet van ons menslievende Lautje gedacht...



Malekith
Usericon van Malekith
Posted 16-02-2005 22:02 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2005 22:01 schreef Violent God het volgende:
Foei Mali, dat had ik toch niet van ons menslievende Lautje gedacht...
Ja maar ik luister ook goregrind enzo, ben erg vatbaar voor indoctrinatie...


"Obras son amores y no buenas razones"


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 16-02-2005 22:05 by Violent God Wijzig reactieProfiel van Violent GodQuote dit berichthttp://www.myspace.com/violentgod

quote:
Op 16 februari 2005 22:02 schreef Malekith het volgende:
Ja maar ik luister ook goregrind enzo, ben erg vatbaar voor indoctrinatie...


*You...go...kill... must slaughter...humans...*



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2007 17:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*schop!!!!!*

Tof topic.

Als uitbreiding op gore/snuff bla bla, die ranzige zooi die in het pr0n topic gepost wordt, waarom zou je dat in godsnaam willen zien?

Ik bedoel: elke keer als ik de omschrijvingen voorbij zie komen (klikken doe ik gelukkig niet meer..) denk ik: "damned, het maakt niet uit hoe ziek je het kunt verzinnen, er is ergens op de wereld wel een mongool die dat in het kwadraat gedaan heeft.."

Ik hoef geen bewijs van de onmetelijke (zieke) creativiteit van de menselijke geest gepresenteerd te krijgen. Ignorance is bliss, in dezen, voor mij.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-07-2007 17:18 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 16 juli 2007 17:16 schreef Snaack het volgende:

Tof topic.


Topicstarter al gecheckt?


Bruce Banner


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-07-2007 17:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik voel mij een beetje aangesproken of zo

grenzen zijn grappig


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2007 17:19 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2007 17:18 schreef Lainedil het volgende:
Topicstarter al gecheckt?


No shit Sherlokc


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-07-2007 17:20 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

LAL.

Ik ben het overigens nog steeds volledig met je openingspost eens.


Bruce Banner


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 16-07-2007 17:21 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Ik sta er alleen maar versteld van dat er mensen zijn die zulke dingen doen, opnemen en kijken. Verder lig ik er zelf niet zo van wakker, mocht ik het toevallig eens kijken.



Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen