IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Vampirisme Vorige pagina | Volgende pagina
TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 08-11-2001 21:30 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Precies, luistert allen naar de moderator!


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 08-11-2001 21:51 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2001 20:49 schreef TNightmare het volgende:
Neej Neej Neej, u begrijpt er geen hol van. Ik heb het niet over wannabe gothjes of mensen die zielig doen en zichzelf snijden, en het leuk (erotisch of whatever) vinden om anderen ook te snijden, ik heb het over een
-isme. Een religie, een levenswijze. Geen van bovenstaande mensen kent het blijkbaar überhaupt.

Vampiristen zijn een soort mensen die bloed of gewoon energie van anderen nodig hebben, ze hebben er een drang naar. Ze "drainen" mensen, bewust of onbewust, van energie (oftewel via aura's, astraal, of dmv bloed). Ik wilde er eerst ook verder niks van geloven, maar er zijn ontzettend veel van dit soort mensen als je bepaalde vampirisme forums bekijkt. Zij hebben de ervaring dat mensen om hun heen zich leeg voelen als ze in de buurt zijn geweest van hun. Enkele sites die ik bekeken heb tot nu toe:

http://www.choronzon.com/vamp/

http://www.sanguinarius.org/

http://find.ezboard.com/BBSCategory.showCategory?category=Top/Society/Subcultures/Vampires



Dank u. Met deze info kan ik wat. Ik vind het namelijk wel intressant

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 09-11-2001 14:47]


bla...bla...bla...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-11-2001 22:03 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm.. heb wel een aantal mensen gekend die zichzelf sneden, sommige vrij onschuldig, andere vrij diep , maar was altijd vanuit depressies en had niets te maken met gothic/romantiek/vampirisme.. Behalve dan een meisje die bloed dronk van gast en vica versa, tot ze een keer te diep sneed en naar dokter moest.. zit nou een enorm litteken.. maar die gast was ook sick.. omgekeerd kruis in zijn borst en op schouder gekerfd, vrij diep..
......


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 08-11-2001 22:09 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Reptillians? (/me heeft laatst over het Fok!forum rondgebladerd)



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-11-2001 9:08 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2001 20:55 schreef Vampire_girl het volgende:
Als ik het koud heb, dan concentreer ik me op iemand die bij me in de buurt staat. Op de een of andere manier voel ik de warmte weer in mijn lichaam stromen. De andere persoon hoeft niet vlak bij me te staan, een paar metertjes verderop lukt me ook wel.
Hm, dat lukt mij ook wel maar dan moet ik toch echt lichamelijk contact hebben, dat sla ik mn armen en benen om de desbetreffende persoon heen en blijf ik zo een kwartiertje hangen, dan krijg ik et ook wel lekker warm *grin* , handig 's ochtends op het station als je op de trein staat te wachten *aanrader!*


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-11-2001 10:01 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik weet nu wat het is om je te ergeren aan onzin-replies... Het staat niet bij ONZIN mensen!! Niet snijden in jezelf, dat is gewoon zielig en triest... Heeft er geen hol mee te maken! Got it???


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 09-11-2001 11:45 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

(serieus-modus)Vampierenverhalen waren razend populair in de eerste en tweede helft van de 19de eeuw(=romantische periode).Ze zijn een combinatie
van waargebeurde verhalen en fantasie(cf.het verhaal van Elizabeth Bathory en Vlad de Spietser),dus legenden.Ook de vreselijke ziekten die in die tijd woedden(syfilis en andere SOA's)droegen bij tot het vampierenverhaal.Het is dus ontstaan uit realiteit,een oerangst van de mens,in dit geval besmet te raken met een toen dodelijke ziekte en ten slotte fictie(literatuur was toen nog niet zo vaak te boek gesteld als nu,dus verhalen werden mondeling doorverteld en dan kan er heel wat aan veranderen...)


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 10-11-2001 17:15 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Ik vind verhalen over vampieren fascinerend, en de sfeer die er omheen hangt. Ik geloof inderdaad dat er mensen bestaan die parasiteren op de energie van anderen.....een soort succubbi
In jezelf snijden is ziek...

[Dit bericht is gewijzigd door suzanne op 10-11-2001 17:49]


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 11-11-2001 0:21 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 9 november 2001 9:08 schreef FireFox het volgende:
Hm, dat lukt mij ook wel maar dan moet ik toch echt lichamelijk contact hebben, dat sla ik mn armen en benen om de desbetreffende persoon heen en blijf ik zo een kwartiertje hangen, dan krijg ik et ook wel lekker warm *grin* , handig 's ochtends op het station als je op de trein staat te wachten *aanrader!*


Je gaat dus gewoon met je armen en benen om iemand heen hangen in de trein of op het station om het warm te krijgen?


the only pleasure is pain


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 11-11-2001 8:54 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Yep, heerlijk


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 11-11-2001 10:27 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 11 november 2001 8:54 schreef FireFox het volgende:
Yep, heerlijk


Maar wel een beetje vreemd.


the only pleasure is pain


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 11-11-2001 20:27 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

On topic: een echte aanrader voor de serieus geïnteresseerden: (zieke geesten zoals ikzelf) moeten absoluut eens kijken op VampiresAmongUs. Hele interessante site vol mensen die denken dat ze vampiers zijn. Hebben het over de 'toevallige' (?) combinatie van een zware zonne-allergie, dorst naar bloed, telepathische gaven en dergelijke vampiristische dingen al te meer. Ik ben zeer geïnteresseerd in vampiers, Lestat rules!, ik schrijf er ook een roman over en ik zou het graag geloven... (zucht) maar vampiers bestaan volgens mij toch echt niet.


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-11-2001 10:13 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

Zou echt bizar zijn als ze wel zouden bestaan, ik geloof et ook niet, maar zou et wel heel graag willen *grin*, beetje ondood zijn enzo, mensjes bijten (dan kan ik bepaalde mensen eindelijk een terug bijten enzo *grin*)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 15-11-2001 0:52 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

Serieus, eigenlijk zou het geen kwaad kunnen, op de manier waarop ik het in gedachten heb - en dat is gelijk het grote voordeel van wezens die hoogstwaarschijnlijk niet bestaan: je kan ze precies zo vormgeven als je ze hebben wilt. Niet van die zombies maar denkende, voelende en af en toe schuldbewuste wezens, die op de rotte elementen in de menselijke maatschappij zouden jagen. God weet dat dat er genoeg zijn. * Anne Rice schijnt vol te houden dat haar boeken , Interview with the Vampire enzo, echt gebeurd zijn....
Zou ik ook doen natuurlijk...
Desalwelteplus : Anne Rice


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-11-2001 12:53 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 8 november 2001 20:49 schreef TNightmare het volgende:
Neej Neej Neej, u begrijpt er geen hol van. Ik heb het niet over wannabe gothjes of mensen die zielig doen en zichzelf snijden, en het leuk (erotisch of whatever) vinden om anderen ook te snijden, ik heb het over een
-isme. Een religie, een levenswijze. Geen van bovenstaande mensen kent het blijkbaar überhaupt.

Vampiristen zijn een soort mensen die bloed of gewoon energie van anderen nodig hebben, ze hebben er een drang naar. Ze "drainen" mensen, bewust of onbewust, van energie (oftewel via aura's, astraal, of dmv bloed). Ik wilde er eerst ook verder niks van geloven, maar er zijn ontzettend veel van dit soort mensen als je bepaalde vampirisme forums bekijkt. Zij hebben de ervaring dat mensen om hun heen zich leeg voelen als ze in de buurt zijn geweest van hun. Enkele sites die ik bekeken heb tot nu toe:

http://www.choronzon.com/vamp/

http://www.sanguinarius.org/

http://find.ezboard.com/BBSCategory.showCategory?category=Top/Society/Subcultures/Vampires


Het probleem is dus dat je dan eerst in aura's en dat soort crap moet geloven...

Ik persoonlijk vindt dat soort dingen naar new age, zweef teven gezeik klinken...

[Dit bericht is gewijzigd door Paul op 16-11-2001 19:29]


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 16-11-2001 13:08 by |MoRGaN| Wijzig reactieProfiel van |MoRGaN|Quote dit bericht

In jezelf snijden zielig, triest en ziek?


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-11-2001 13:15 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

niet als je chirurg bent vinnik


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2001 13:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ja !


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 16-11-2001 15:10 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Dargull, dat kan eenieder zelf uitmaken wat hij/zij wel of niet gelooft. Ik heb wel een mooie uitleg gevonden voor (onbewust) energie drainen:

Elk mens heeft energiestromen, zo ook de psychologische vampier. Alleen de psi vamp heeft zwakke plekken in die stromen, waar energie uitlekt. Om daarvoor te compenseren "drainen" zij dus onbewust energie van omstanders, energie stroomt ook van hoge naar lage concentratie, net als lucht van hoge naar lage druk stroomt (en de 0-concentratie heeft bij energie geen invloed blijkbaar, anders zouden we allemaal zo leeg zijn). Dat "targeted" drainen doe je dmv een grote controle over je geest, te bereiken door bijv veel meditatie. Is dus niks bovenmenselijks aan, ik kan het ook als ik er maar genoeg aandacht aan besteed.

Deze theorie staat mij wel aan eerlijk gezegd...


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-11-2001 15:23 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ieder z'n mening maar voor ik dat soort dingen ga geloven, zal het toch echt eerst Hard wetenschappelijk onderbouwt moeten worden, ddus niet pseudo wetenschappelijk of puur theoretisch.

Kijk wat bijvoorbeeld shaolin monikken doen is indrukwekkend maar daar trainen ze jaren voor, alles wat ze kunnen is ook nog wetenschappelijk uit te leggen en verklaarbaar. Het soort verhaal waar jij mee aankomt riekt naar wat sommige agnostisi beweren over energie stromen op het metafyschise niveau (nooit bewezen dat dat bestaat trouwens).

Als dat soort dingen je intresseert kan ik je het werk van de heer A. Crowley aanraden trouwens. Reiki zo je waarschijnlijk ook wel intressant vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 16-11-2001 15:32]


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 16-11-2001 19:31 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

Jij redeneert echt op de manier van wat de boer niet kent dat vreet hij niet. Pfff moet alles nou echt bewezen zijn voordat je in iets geloofd?


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 16-11-2001 20:53 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2001 15:23 schreef Dargull het volgende:
Ieder z'n mening maar voor ik dat soort dingen ga geloven, zal het toch echt eerst Hard wetenschappelijk onderbouwt moeten worden, ddus niet pseudo wetenschappelijk of puur theoretisch.

Kijk wat bijvoorbeeld shaolin monikken doen is indrukwekkend maar daar trainen ze jaren voor, alles wat ze kunnen is ook nog wetenschappelijk uit te leggen en verklaarbaar. Het soort verhaal waar jij mee aankomt riekt naar wat sommige agnostisi beweren over energie stromen op het metafyschise niveau (nooit bewezen dat dat bestaat trouwens).

Als dat soort dingen je intresseert kan ik je het werk van de heer A. Crowley aanraden trouwens. Reiki zo je waarschijnlijk ook wel intressant vinden.


Crowley? Wie is DAT nou weer?

Ik vond het idee van "bovenmenselijke" creaturen in de vorm van vampiers nergens op slaan, maar metafysica bewijst voor mij genoeg, dat vind ik aannemelijk.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 17-11-2001 1:31 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2001 19:31 schreef Paul het volgende:
Jij redeneert echt op de manier van wat de boer niet kent dat vreet hij niet. Pfff moet alles nou echt bewezen zijn voordat je in iets geloofd?


Paul, ik voel me hier lichtelijk beledigd, maar verder niks persoonlijks hoor.

Ik wil een heleboel aannemen en behalve met wetenschappelijk bewijs ben ik ook in goed gesprek te overtuigen, en daarbuiten durf ik zonder enige vorm van twijfel te beweeren dat ik op het gebied van religie en isme's beter onderlegd ben dan 99% van de mensen (theologen uitgezonderd) religie en menselijke motivatie is al jaren een hobby van me. En ieder heeft recht op zijn mening en zijn geloof of overtuiging (en ja dat zijn 2 verschillende dingen) als hij zich daar happy bij voelt. Ik ben dan misschien een scepticus, maar dat is mijn goed recht, net zoals het ieder anders goed recht is om er een andere mening op na te houden.

Ik voel me echter een beetje aangesproken als ik alleen omdat ik gezien de doelgroep van dit forum misschien een van de weinige sceptici ben (en dat kan ik best mishebben hoor) min of meer wordt uitgemaakt voor een boeren-lul met een IQ van 20, die eersts ouwehoert en dan pas denkt (das dus zeker niet het geval).

Maar ik wil je hierbij uitnodigen als dat soort onderwepen je intresseert (TNightmare trouwens ook) om is ergens een biertje te gaan pakken en goed gesprek over dit soort dingen te hebben.

Met Vriendelijke Groet

Bart.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-11-2001 2:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

The blood is the life...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-11-2001 4:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 17-11-2001 5:04 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 november 2001 13:08 schreef |MoRGaN| het volgende:
In jezelf snijden zielig, triest en ziek?


Mwoah! Trey Azagthoth van Morbid Angel sneed vroeger ook z'n onderarmen open voordat ie onstage ging; echt wel stoer!!!!!
Om in te gaan op jouw woorden: Blessed are the sick!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 17-11-2001 5:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen