IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The 3rd and the Mortal Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-05-2004 12:46 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hmmm typisch dat deze band nog geen topic heeft...

Het is wel geen metal, maar toch heerlijke muziek... gothic? wave? rock? hoe zou het heten? Met een erg goede zangeres.
De eerste twee cds 'Sorrow' en 'Tears Laid in Earth' zijn geloof ik met Kari Rueslatten (die ook nog samen met Fenriz en Satyr in Storm heeft gezeten ) en daarna werd Ann-Mari Edvardsen de nieuwe zangeres, die het ook zeker niet slecht deed. Toch vind ik die eerste twee cds het beste.
Nog meer liefhebbers?


Zenial


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-05-2004 13:10 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

ik heb zelf de CD "Tears Laid In Earth" gedownload, maar ik moet zeggen dat het toch niet helemaal mijn muziek is... aardige CD, niet meer dan dat


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-05-2004 14:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb al hun oude werk en ik draai het nog met regelmaat...heerlijke muziek om weg te dromen.Het latere werk boeit niet echt hoewel hun allerlaatste cd wel weer erg goed is.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 07-05-2004 15:13 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik ken alleen de eerste twee cd's en vooral Tears laid in Earth vind ik erg goed. Moet nog steeds een keer wat van dat latere werk gaan luisteren. Hoe klinkt dat eigenlijk in vergelijking met de eerste twee cd's?


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 09-05-2004 23:39 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Tears Laid in Earth is een absolute klassieker, maar voor de rest is het niet zo bijzonder volgens mij. Dat wil zeggen, ik ken al het andere werk niet goed; misschien een paar keer geluisterd en daarna niet meer. Dat zegt genoeg natuurlijk, aangezien ik een autoriteit op muziekgebied ben.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Bolverhker
Usericon van Bolverhker
Posted 20-05-2004 16:56 by Bolverhker Wijzig reactieProfiel van BolverhkerQuote dit bericht

Ben ook van mening dat Tears Laid In Earth een fantastische plaat is. Wat ik voor een groot deel te danken vind aan het stemgeluid van Mevrouw Rueslatten...
De volgende ceedee's zijn niet slecht, maar wel saai!


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 20-05-2004 17:01 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

Painting on glass is mijns inziens ook een meesterwerk.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 20-05-2004 17:03 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 17:01 schreef Phlegyas het volgende:
Painting on glass is mijns inziens ook een meesterwerk.


Klopt
dit is een mesterwerk

Kari rueslatten is een mega goeie zangeres en knap op de koop toe !


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Bolverhker
Usericon van Bolverhker
Posted 20-05-2004 17:52 by Bolverhker Wijzig reactieProfiel van BolverhkerQuote dit bericht

Inderdaad ja, ze ziet er nog lekker uit ook.
Ook wel een van de redenen dat ik die cd leuk vind..


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 20-05-2004 17:53 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 17:52 schreef Bolverhker het volgende:
Inderdaad ja, ze ziet er nog lekker uit ook.
Ook wel een van de redenen dat ik die cd leuk vind..


Is die solo carriere van haar eigenlijk nog van de grond gekomen?


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


Bolverhker
Usericon van Bolverhker
Posted 20-05-2004 17:56 by Bolverhker Wijzig reactieProfiel van BolverhkerQuote dit bericht

Ze heeft nog een tijdje bij Sony Noorwegen gezeten, maar haar nieuwste cd is daar al niet meer op uitgebracht...
Ze heeft solo nog best leuke liedjes geschreven...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-05-2004 15:29 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ze heeft solo 4 cd's gemaakt en de 5de komt binnen niet al ta lange tijd uit.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 21-05-2004 15:47 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 20 mei 2004 17:52 schreef Bolverhker het volgende:
Inderdaad ja, ze ziet er nog lekker uit ook.
Ook wel een van de redenen dat ik die cd leuk vind..


Hihihihihi,en dan maar zeggen dat vrouwen voor de verkeerde redenen naar bepaalde bands luisteren


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-05-2004 17:20 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 15:47 schreef IceQueen het volgende:
Hihihihihi,en dan maar zeggen dat vrouwen voor de verkeerde redenen naar bepaalde bands luisteren

Gezien de verhouding mannen/vrouwen onder de "artiesten" klopt dat natuurlijk wel


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-06-2004 14:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 12:46 schreef Zenial het volgende:
Hmmm typisch dat deze band nog geen topic heeft...

Het is wel geen metal, maar toch heerlijke muziek... gothic? wave? rock? hoe zou het heten? Met een erg goede zangeres.
De eerste twee cds 'Sorrow' en 'Tears Laid in Earth' zijn geloof ik met Kari Rueslatten (die ook nog samen met Fenriz en Satyr in Storm heeft gezeten ) en daarna werd Ann-Mari Edvardsen de nieuwe zangeres, die het ook zeker niet slecht deed. Toch vind ik die eerste twee cds het beste.
Nog meer liefhebbers?

ik heb net gister de eerste twee cd's gehoord, aangezien die zo'n beetje de hoogste cijfers van deze band op Zenial hadden

Is hele fijne muziek en prachtige stem natuurlijk. Nummers zijn helder, emotioneel en hebben net genoeg spanning om het echt interessant te houden (daar gaat het wat mij betreft vaak mis bij andere "rustige" bands). De partijen zijn uitermate subtiel en effectief, er wordt geen noot teveel of te weinig gespeeld, echt fantastisch.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 08-06-2004 15:22 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 17:20 schreef Gunman het volgende:
Gezien de verhouding mannen/vrouwen onder de "artiesten" klopt dat natuurlijk wel

"artiesten"...Ehm...bekijk de huppelkut top 50 ofzo es...staan vrouwen genoeg in.


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Morgil
Chick on a mission
Usericon van Morgil
Posted 10-06-2004 20:42 by Morgil Wijzig reactieProfiel van MorgilQuote dit bericht

Why so lonely?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 22:51 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:38 schreef Vargen666 het volgende:
Ik vind dat The 3rd and the Mortal eerder waren.
Kan wel zijn maar niemand kent ze echt. Theatre of Tragedy bracht de stijl naar het grote publiek.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 22:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ik snap niet waarom niemand ze echt zou kennen. Kari is toch vrij bekend toch? Of alleen bij mij?

Ik ben het trouwens niet met de openingspost eens dat dit geen metal zou zijn. Het is daadwerkelijk wel doom in mijn oren. Wel minder gothic als andere bandjes.

Overigens heb ik het werk zonder Kari nooit gehoord.



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 22:54 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 10 juni 2004 20:42 schreef Morgil het volgende:
Why so lonely?



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 22:55 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:51 schreef bokaj het volgende:
Kan wel zijn maar niemand kent ze echt. Theatre of Tragedy bracht de stijl naar het grote publiek.


Mandylion kwam anders ook in 1995 uit en bij mijn weten eerder dan T.o.T, en op Always gebruikte The Gathering al vrouwelijke vocalen en Paradise Lost was er nog eerder bij!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 22:56 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:54 schreef Vargen666 het volgende:

Overigens heb ik het werk zonder Kari nooit gehoord.


Houden zo, beduidend minder!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 22:57 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Dat dacht ik al.

Zo, maar even Tears Laid in Earth opgezet. Wat een prachtplaat blijft dat toch!



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-11-2010 23:00 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2010 22:57 schreef Vargen666 het volgende:
Dat dacht ik al.

Zo, maar even Tears Laid in Earth opgezet. Wat een prachtplaat blijft dat toch!


Absoluut, hun finest moment iig.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 24-11-2010 23:05 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Zie ander topic.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 24-11-2010 23:06]


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-11-2010 23:07 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Zie ander topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 24-11-2010 23:07]



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen