IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Placebo Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-05-2004 12:59 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Hehe even het percentage metaltopics op ZM weer wat omlaaghelpen

Wat vind men hier eigenlijk van Placebo? Ik vind het erg goede muziek, vooral de laastste twee cds Black Market Music en Sleeping With Ghosts. Het is wel ver-schrik-ke-lijk gay, vooral die zanger, maar om de een of andere reden zit er toch iets in de muziek wat het erg tof maakt. Zal wel de depressieve sfeer zijn die mij als doom metal liefhebber aanspreekt


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-05-2004 13:01 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik kan het prima waarderen.


Het is wel extreem gay maar op een geruststellend androgyne manier waardoor een uiteindelijke vonnis van 'Gay or not Gay' voor mij nog niet beslecht is.


A friend with weed
Is a friend indeed
A friend in need
Is better


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-05-2004 13:01 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Die laatste cd heb ik niet gehoord, maar de albums ervoor heb ik, toen ze net uit waren regelmatig geluisterd.



"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


filosofem
Usericon van filosofem
Posted 07-05-2004 13:02 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Dat ik dit nog eens mag zeggen:

G.A.Y. !!!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-05-2004 13:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Z.W.O.L.L.E ?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 07-05-2004 13:06 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 13:01 schreef Chelman het volgende:

A friend with weed
Is a friend indeed
A friend in need
Is better


A friend with breasts and all the rest,
A friend who?s dressed in leather.

Leuke tekst


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-05-2004 13:12 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Fantastische band, ik kan niet stil blijven zitten als ik ze hoor


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-05-2004 13:14 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik kan ze ook wel waarderen


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-05-2004 13:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

NP: Placebo - Come home



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-05-2004 13:16 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 mei 2004 13:06 schreef Phaestus het volgende:
A friend with breasts and all the rest,
A friend who?s dressed in leather.

Leuke tekst

Heeeerlijk nummer, prachytband trouwens, hoor ik heel graag, helaas nooit live kunnen aanschouwen

Sucker Love is heaven sent, you pucker up,....


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-05-2004 13:17 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 mei 2004 13:15 schreef Snaack het volgende:
NP: Placebo - Come home



NP: Placebo - Every You, every Me


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-05-2004 13:24 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

NP: Placebo - Passive Aggressive

Een van hun mooiste nummers vind ik...


Zenial


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-05-2004 13:31 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 mei 2004 13:24 schreef Zenial het volgende:
NP: Placebo - Passive Aggressive

Een van hun mooiste nummers vind ik...

Ik vind nog steeds Every You, every Me, wat een heerlijk nummer, wat een heerlijke intro


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 07-05-2004 15:00 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 13:01 schreef Chelman het volgende:
A friend with weed
Is a friend indeed
A friend in need
Is better

Ik geloof dat je de eerste en de tweede zin hebt verwisseld, maar enfin:

Placebo vind ik te gek. Ik heb al hun cd's in de kast. Personal favourite blijft toch "Without you I'm nothing."

De zanger speelt dan misschien wel wat in op de discussie over zijn al dan niet "gaye" verschijning, d'r is eigenlijk niks gays aan (ook al heb ik tijdens het optreden dat ik van ze heb gezien wel behoorlijk staan twijfelen of het nu een man of een vrouw was). Dat komt ook in meerdere teksten naar voren (ook al kan je er ongetwijfeld in lezen wat je wil). But who gives a fuck, anyway?

Persoonlijk waardeer ik (o.a.) de afwisseling tussen de nummers, de sterke melodielijnen en de stevig doorfuzzende basgitaar erg goed. Aan de zang heb ik even moeten wennen, maar dat is inmiddels wel overgebeterd.

Aanvankelijk vond ik dat "Pure Morning" maar een schijtnummer, maar dat was toen ik nog niet de hele plaat kende, maar enkel dat nummer dat wel eens op de radio gedraaid werd. Als onderdeel van de hele cd (of als aanzetje tot "Brick shithouse") komt het best goed tot z'n recht.

Ik heb ze één keer live mogen aanschouwen op Rock Werchter. Ze waren me (behoudens "Pure Morning") tot op dat moment volledig onbekend, en was dan ook stomverbaasd toen ze - nadat ik een heel concert lang van een mij onbekende band had staan genieten - afsloten met "het gewraakte singletje."


Touché, pussycat!


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 07-05-2004 19:28 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 15:00 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik geloof dat je de eerste en de tweede zin hebt verwisseld

de eerste en de derde regel dus
zoals het er nu staat is het gewoon belachelijk chelman

Ik vond ze live op Werchter ook goed, op cd luister ik er vrijwel nooit naar.

En dan nog nieuws uit de roddelbladen: de zanger is bisexueel (maar idd. nogal een androgyne verschijning); de bassist is volledig gay.
Maar gelukkig draait het om de muziek, right ?

[Dit bericht is gewijzigd door X-Act op 07-05-2004 19:28]


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-05-2004 20:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wij hebben twee cd's van ze Without you en Black Market (zoiets), erg lekker voor de afwisseling, zang is erg goed, wel zo'n stem waar je of van houd of vreselijk vind.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 07-05-2004 20:52 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Dan leg ik toch liever Limp Bizkit op


mvg wk10


-banisher-
Usericon van -banisher-
Posted 07-05-2004 23:05 by -banisher- Wijzig reactieProfiel van -banisher-Quote dit berichthttp://www.smnnews.com

placebo is geweldig, heb ze 2 keer live zien optreden.
Ik vind voornamelijk de b-sides geweldig, slackerbitch,johnny and mary,holocaust,bigmouth strikes again gewelddddiiiggggg!
The crawl is trouwens ook prachtig en dat bonus nummer op Blackmarket music ..pure geilheid


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 07-05-2004 23:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb ook een cd van placebo, en die zanger is lekkorrrrrrr


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-05-2004 23:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 19:28 schreef X-Act het volgende:
de eerste en de derde regel dus
zoals het er nu staat is het gewoon belachelijk chelman



Nu je het zegt...

Ik vind het zo eigenlijk beter klinken...het was waarschijnlijk mijn onderbewustzijn die me dit influisterde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-05-2004 23:31 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 23:09 schreef ghoulliette het volgende:
ik heb ook een cd van placebo, en die zanger is lekkorrrrrrr


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 07-05-2004 23:32 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 7 mei 2004 23:05 schreef -banisher- het volgende:
placebo is geweldig, heb ze 2 keer live zien optreden.
Ik vind voornamelijk de b-sides geweldig, slackerbitch,johnny and mary,holocaust,bigmouth strikes again gewelddddiiiggggg!
The crawl is trouwens ook prachtig en dat bonus nummer op Blackmarket music ..pure geilheid

Bigmouth strikes again is een cover van The Smiths, ik prefereer nog steeds de versie van The Smiths maar die versie is ook heel mooi


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 08-05-2004 14:55 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 19:28 schreef X-Act het volgende:
de eerste en de derde regel dus

D'oh!
quote:
En dan nog nieuws uit de roddelbladen: de zanger is bisexueel (maar idd. nogal een androgyne verschijning); de bassist is volledig gay.

Ah, uit de roddelbladen, gelukkig. Seriously, ik meen me te herinneren dat Molko in een interview zei dat hij hetero is. Nou ja, wat boeit 't ook, eigenlijk.

Overigens heb ik van de laatste cd ("Sleeping with Ghosts") de digipack met covers. Daar staan wel een paar leuke dingetjes op, maar ik het gevoel dat het een beetje een "haastklus" is geweest. Ze hadden er volgens mij veel meer van kunnen maken. "Daddy Cool" is natuurlijk wel geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 08-05-2004 15:01]


Touché, pussycat!


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-05-2004 19:05 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

maakt die geaardheid nou uit! de muziek is super iig!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2004 3:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Om me maar even bij het groupie-front aan te sluiten, Placebo heerst.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 mei 2004 23:32 schreef beli mawr het volgende:
Bigmouth strikes again is een cover van The Smiths, ik prefereer nog steeds de versie van The Smiths maar die versie is ook heel mooi
Versie van Slapshot is toch wel de beeste die gast heeft namelijk echt een big mouth



Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen