IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 1e wereldoorlog Volgende pagina
Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 09-05-2004 18:27 by Bodyrotdrummer Wijzig reactieProfiel van BodyrotdrummerQuote dit berichthttp://www.bodyrot.nl

Joow, ik ben erg geïnteresseerd in de eerste wereldoorlog, maar ik heb geen idee of er ook films over gemaakt zijn.
Weet iemand dat of kan wat aanraden?


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 09-05-2004 18:33 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

"joow"?

de BBC had een tijdje geleden een serie over battles in loopgraven enzo... een soort Band of Brothers, maar dan WWI, ben de naam vergeten... misschien dat iemand anders dit weet?

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 09-05-2004 18:34]


Bruce Banner


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 09-05-2004 18:56 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Eh... er zijn dus serieus mensen die Im Westen nichts Neues niet kennen?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 18:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Van het Mucky Pup nummer ja

Film niet gezien.

Ben meer WWII liefhebber


Damnation
I demand your death
Usericon van Damnation
Posted 09-05-2004 19:27 by Damnation Wijzig reactieProfiel van DamnationQuote dit bericht

Band of Brothers gaat over de Tweede Wereldoorlog. Vanavond uitgezonden. Zie:

http://www.tvgids.nl/detail.php?pid=1211927&tab=1


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 09-05-2004 19:43 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

"All Quiet On The Western Front" is wel een goede film. gaat over een stel Duitse schooljongens die 1 voor 1 sneuvelen in de loopgraven. Eigenlijk is het een remake van de film uit 1934 (geloof ik) en die was geloof ik weer ik verfilming van Im Westen Nichts Neues.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 09-05-2004 19:45 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 9 mei 2004 19:43 schreef Nibiru het volgende:
"All Quiet On The Western Front" is wel een goede film. gaat over een stel Duitse schooljongens die 1 voor 1 sneuvelen in de loopgraven. Eigenlijk is het een remake van de film uit 1934 (geloof ik) en die was geloof ik weer ik verfilming van Im Westen Nichts Neues.

Ooit gekeken voor geschiedenis op school, wel goeie film.



Nix
Usericon van Nix
Posted 09-05-2004 19:48 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Dokter Zjivago

Boek maar is volgens mij ook verfilmd.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-05-2004 19:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

't zou best wel cool zijn als ze een film over de Rode baron zouden maken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-05-2004 20:29 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 19:48 schreef Nix het volgende:
Dokter Zjivago

Boek maar is volgens mij ook verfilmd.

is een mooie film!


maar even serieus, welke zulke maakt nu zo'n topic aan zonder eerst op google te kijken? DUH! natuurlijk zijn er films over wo1


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 09-05-2004 21:13 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 20:29 schreef ghoulliette het volgende:
is een mooie film!


maar even serieus, welke zulke maakt nu zo'n topic aan zonder eerst op google te kijken? DUH! natuurlijk zijn er films over wo1


Misschien vinden zulke mensen het gewoon leuker om op ZM over WW1 te horen, dan te googlen.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2004 21:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

WO1 is een van mijn 'favoriete' geschiedkundige onderwerpen. Reeds vanaf mijn middelbare school periode ga ik regelmatig met een goede vriend, die inmiddels proefessioneel historicus is, naar verschillende locaties zoals Passchendaele, Ieper, Verdun etc. We combineren meestal een fietsvakantie met het leerzame. Erg gaaf!


Anyway wat films betreft:

Zoals Helmet al aangaf is 'All quiet on the western front' zeker een aanrader.

Voor Atilla heb ik een film met een voor de hand liggende titel: 'The Red Baron'. Ik heb hem niet gezien maar hij schijnt niet echt sterk te zijn.

'Lawrence of Arabia' is een fantastische film die wel indirect iets te maken heeft met WOI maar geen 'echte' oorlogsfilm is.

'Gallipoli' met Mel Gibson in de hoofdrol is w.m.b. ook een aanrader.

'Sergeant York' is een film die bij de grote publiek niet veel bekendheid geniet maar echt een fantastische film is over een boerenzoon die ondanks zijn onwil om aan WOI mee te doen een oorlogsheld wordt.

Er bestaat ook een DVD met 'World War I Films of the Silent Era'. Daarop staan een aantal korte films en documentaires over WOI. Ik heb deze nog niet gezien maar hij staat in mijn Amazon wishlist.

Veruit de beste WOI film is echter IMHO 'Shoulder Arms'. De kenner zal de titel gelijk herkennen als zijnde een werk van Charlie Chaplin. In deze film wordt op een hilarische en tegelijkertijd ontroerende manier het leven van de soldaten in de loopgraven getoond. Een absolute aanrader!!!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-05-2004 21:35 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ik vind zelf "the English patient" ook erg goed, maar dat is weer de tweede wereldoorlog geloof ik.
Lawrence of Arabia vind ik een geweldige film, ik heb de hele geschiedenis van het midden oosten samengevat gelezen en ik vind de film wel correct.


F*ck hippies


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 09-05-2004 21:35 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 20:29 schreef ghoulliette het volgende:
is een mooie film!


maar even serieus, welke zulke maakt nu zo'n topic aan zonder eerst op google te kijken? DUH! natuurlijk zijn er films over wo1


pff ik heb lekker ook een slachtveldfilmtopic geopend maar kan dr verder op google en imdb weinig van vinden zou ook niet weten hoe het genre heet



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-05-2004 21:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 21:27 schreef Chelman het volgende:
Voor Atilla heb ik een film met een voor de hand liggende titel: 'The Red Baron'. Ik heb hem niet gezien maar hij schijnt niet echt sterk te zijn.



tegenwoordig wordt iedere film ouder als 10 jaar opnieuw uitgebracht dus...
(maar dan moet het niet een te gladde hollywood film worden, zie Pearl harbour )

en die film met Mel Gibson die jij noemde is idd erg goed.
Overigens, in WOI hebben veel soldaten gevochten die later erg beroemd zouden worden ( Tolkien, Witgenstein, Hitler)


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 09-05-2004 21:49 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

offtopic
attila dr is een hele heerschende film genaamd attila (the hun)



Nimmer nuchter
Usericon van Nimmer nuchter
Posted 09-05-2004 21:55 by Nimmer nuchter Wijzig reactieProfiel van Nimmer nuchterQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 19:57 schreef attila_de_hun het volgende:
't zou best wel cool zijn als ze een film over de Rode baron zouden maken.

ik geloof ook dat die er wel is. Verder geen id wat de titel dan zou zijn ofzo.

edit: was reeds gezegd

[Dit bericht is gewijzigd door Nimmer nuchter op 09-05-2004 21:58]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-05-2004 21:55 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Dat had Chelman al eerder geconstateerd.


F*ck hippies


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 09-05-2004 22:16 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Legends of the Fall?
ik weet echter niet of die over WW1 gaat.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 09-05-2004 22:16 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 9 mei 2004 22:16 schreef aerodis het volgende:
Legends of the Fall?
ik weet echter niet of die over WW1 gaat.


Héél eventjes maar.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-05-2004 22:17 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

is dat niet een brad pitt zwijmel film?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2004 22:18 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 22:16 schreef aerodis het volgende:
Legends of the Fall?
ik weet echter niet of die over WW1 gaat.


T is een aardige film met idd Brad Pitt in een van de rollen. WW1 speelt er echter een zeer kleine rol in.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-05-2004 23:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 22:18 schreef Chelman het volgende:
T is een aardige film met idd Brad Pitt in een van de rollen. WW1 speelt er echter een zeer kleine rol in.
Vind je het raar?
Zwakke film, kut verhaal .. gooi er dan zo;n prutser als Brad Pitt in en heel tina lezend nederland drijft de bioscoop in ...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2004 23:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:20 schreef Jenje het volgende:
Vind je het raar?
Zwakke film, kut verhaal .. gooi er dan zo;n prutser als Brad Pitt in en heel tina lezend nederland drijft de bioscoop in ...


Ik vind het een aardige film eigenlijk...maar het ging helemaal niet over WW1 en pretendeerde daar ook niet over te gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-05-2004 23:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2004 23:20 schreef Jenje het volgende:
Vind je het raar?
Zwakke film, kut verhaal .. gooi er dan zo;n prutser als Brad Pitt in en heel tina lezend nederland drijft de bioscoop in ...
BP is anders een heel goede acteur prutser


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 09-05-2004 23:23 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

is het verboden om de eerste wereld oorlog te ontkennen net als de holocaust



Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen