IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 1e wereldoorlog Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-06-2004 19:51 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Iemand nog interesse in een boekje over De Eerste Wereldoorlog?
Doe het weg omdat mijn boeken over de Romeinen en het Midden Oosten nogal wat ruimte innemen en ik ruimte wil vrijmaken.

Hanson W. Baldwin - De Eerste Wereldoorlog
Uitgave van Prima (1965).
Geen foto's, maar wel wat kaartjes.
160 blz, 18x10,5 cm


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 10-06-2004 19:55 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:51 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Iemand nog interesse in een boekje over De Eerste Wereldoorlog?
Doe het weg omdat mijn boeken over de Romeinen en het Midden Oosten nogal wat ruimte innemen en ik ruimte wil vrijmaken.

Hanson W. Baldwin - De Eerste Wereldoorlog
Uitgave van Prima (1965).
Geen foto's, maar wel wat kaartjes.
160 blz, 18x10,5 cm


Interesse zeker..wat wil je er voor hebben?


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 10-06-2004 19:55 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Verzendkosten.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 10-06-2004 20:51 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 19:47 schreef Misanthrope het volgende:
Hoe kan WO2 nu minder gecompliceerd zijn dan WO1, aangezien WO2 het gevolg van WO1 was en dus alle complicaties van WO1 ook gelden voor WO2?
quote:
Op 10 juni 2004 19:50 schreef arrebar het volgende:
Het verdrag van versailles was de aanleiding voor WO2, aan WO1 gingen echter heel veel dingen vooraf. De aanleidingen voor WO1 gelden nog niet voor WO2.
De aanleiding voor WO2 op zich was velen malen simpeler dan die van WO1...

En daarbij komt ook nog dat in WO2 niet zulke massale aanvallen op elkaars loopgraven gedaan werden, omdat die loopgraven er niet waren... Dat noem ik ook gecompliceerd, omdat het heel veel moeite en energie kost om zoveel man tegelijkertijd hetzelfde te laten doen met hetzelfde doel... (Of lul ik nu gewoon echt uit mijn nek? )

**Ik gok dat dat echt zo is**


FREEZE


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-06-2004 20:55 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Je kunt pas meepraten als je alle boeken over de 1ste en 2de heb gelezen.

Ja, uit een loopgraaf rennen en weggemaaid worden door een mitrailleur is een zeer interessante en ingewikkelde tactiek.
Eerste wereldoorlog is net zo interessant als de tweede. Alleen van de tweede wereldoorlog plukken we nu nog de 'vruchten' van.




[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 10-06-2004 20:56]


F*ck hippies


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 10-06-2004 21:01 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 20:55 schreef Manifest het volgende:
Je kunt pas meepraten als je alle boeken over de 1ste en 2de heb gelezen.

Ja, uit een loopgraaf rennen en weggemaaid worden door een mitrailleur is een zeer interessante en ingewikkelde tactiek.
Eerste wereldoorlog is net zo interessant als de tweede. Alleen van de tweede wereldoorlog plukken we nu nog de 'vruchten' van.
Eerste Wereldoorlog ook hoor... Flappie.

En ik kan dan nog niet mee praten omdat ik nog niet alle boeken over beide oorlogen gelezen heb... Maar NIEMAND heeft alle boeken gelezen... dat is onmogelijk...


FREEZE


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-06-2004 21:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht



F*ck hippies


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 10-06-2004 21:25 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 21:03 schreef Manifest het volgende:

Godver... Ik heb honger!


FREEZE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-06-2004 22:15 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 juni 2004 20:51 schreef Phantom Lord het volgende:
De aanleiding voor WO2 op zich was velen malen simpeler dan die van WO1...

En daarbij komt ook nog dat in WO2 niet zulke massale aanvallen op elkaars loopgraven gedaan werden, omdat die loopgraven er niet waren... Dat noem ik ook gecompliceerd, omdat het heel veel moeite en energie kost om zoveel man tegelijkertijd hetzelfde te laten doen met hetzelfde doel... (Of lul ik nu gewoon echt uit mijn nek? )

**Ik gok dat dat echt zo is**

Waarom quote je mijn post erbij?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-06-2004 23:40 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Misschien ga ik van de zomer toch nog een bezoekje aan Ieper brengen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 11-06-2004 18:18 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2004 22:15 schreef arrebar het volgende:
Waarom quote je mijn post erbij?
Omdat dat zo is


FREEZE


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 11-08-2004 22:32 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Gister en vandaag in de regio ieper geweest. Wat een kerkhoven liggen daar zeg niet normaal. En dan nog alle kraters daar.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-04-2005 22:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Woensdag vertrekken we in de richting van de Somme. Nog mensen die wat tips hebben van must seen dingen in dat gebied?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 01-05-2005 11:50 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 21 mei 2004 22:57 schreef beli mawr het volgende:
Je bemerkt meteen het woord poppies op in dit gedicht, daarmee bedoelde hij de klaprozen die overal groeien in de Westhoek en dit wordt nog steeds gebruikt als symbool ter herdenking van de gesneuvelden, je ziet soms Tony Blair en zijn entourage op TV bij herdenkingen met een poppie op zijn jas gespeld.

Naar ik meen te weten waren die klaprozen het eerste onkruid dat weer de kop op stak op die kapotgeschoten velden. Op zwart/wit fotos zie je het niet maar het landschap was toen bij momenten rood zover het oog reikte. Een mooie metafoor voor al het bloedvergieten, vandaar...


mvg wk10


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:14 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

zoals beloofd aan slome wat foto's, eerst nog even 2 van de vakantie, ik kon het niet laten.
'


De ruïne van een abdij die tijdens beide wereldoorlogen onder vuur heeft gelegen. Op het kerkhof dat ernaast lag lagen dan ook graven van soldaten die hier in de eerste en in de 2e wereldoorlog zijn gesneuveld.



Een kerkje waar in de eerste wereldoorlog zwaar om is gevochten in 1914. Ongeveer een halve kilometer verder wisten de Fransen de Duitsers hier te stoppen en groeven ze zich in. De hele ruïne zit onder de kogelgaten. Zo heel goed konden de Duitsers van toen niet schieten.



Zo zijn ze, op de kogel na, zo ongeveer gevonden. Ik moet er nog effe wat zand vanaf halen en ze schoonmaken, doe ik binnekort.
Ik vraag me wel af wat het linker ding is, metaal is veel dunner dan de granaten die we vonden, zit wel een dikkere rand aan de achterkant en een vreemde bolling, maar ok ze worden altijd verbogen tijdens de explosie.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:17 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 21:40 schreef beli mawr het volgende:
Bij ons in de Westhoek vinden boeren ook nog steeds erg vel bommen, grannaten enzo, komen jaarlijks ook mensen door om.

1/3de van alle granaten die door de artillerie afgeschoten zijn zijn wijgeraars, en aangezien ze in de week voorafgaande aan de slag al wel eens een miljoen van die dingen kunnen afschieten liggen er nog heel veel. In belgie zijn de maanlandschappen nog redelijk rechtgetrokken, tenminste wat ik ervan zag. In het somme gebied liggen zie je op veel plaatsen nog de kraters.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 10-05-2005 22:21 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 10 mei 2005 21:38 schreef arrebar het volgende:
Het is niet voor niets dat er nog steeds jaarlijks ongeveer 30 mensen omkomen in noord frankrijk aan de explosieven die er nog liggen.


Huh, waar haal je dat vandaan?


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:24 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:21 schreef ~Narsil het volgende:
Huh, waar haal je dat vandaan?
Dat vertelde een vriendelijke canadese mevrouw die een rondleiding gaf door een gangenstelsel die diende als aanvoer voor canadese troepen bij een slag.

Ik vind het getal ook erg hoog, feit is wel dat er nog steeds mensen daar omkomen door nog niet ontplofte explosieven. (daar liggen nog wel een miljoen onder de grond op zijn minst) In een stukje van dat gebied waar we die rondleiding hadden was ook veel afgezet omdat er nog een te groot gevaar is dat er iets nog afgaat.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 10-05-2005 22:26 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Waar was dat dan precies?


slome
Usericon van slome
Posted 10-05-2005 22:27 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Leuke foto's Ar Alleen kan ik in die scherven niet echt granaten herkennen. Waaraan heb je ze herkend?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 10-05-2005 22:32 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 10 mei 2005 22:14 schreef arrebar het volgende:
zoals beloofd aan slome wat foto's, eerst nog even 2 van de vakantie, ik kon het niet laten.
'


De ruïne van een abdij die tijdens beide wereldoorlogen onder vuur heeft gelegen. Op het kerkhof dat ernaast lag lagen dan ook graven van soldaten die hier in de eerste en in de 2e wereldoorlog zijn gesneuveld.




Die twee zijn zalig


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


slome
Usericon van slome
Posted 10-05-2005 22:37 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 22:32 schreef beli mawr het volgende:
Die twee zijn zalig


Jep, daar kunen die blekkies nog wat van leren


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:40 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:27 schreef slome het volgende:
Leuke foto's Ar Alleen kan ik in die scherven niet echt granaten herkennen. Waaraan heb je ze herkend?

Er zijn 2 redenen om te weten dat ze echt zijn:
Ze lagen in een stuk dat de laatste week van juni 1916 niemandsland of net het Duitse gebied was. En in die laatste week van juni zijn er 1 miljoen granaten afgeschoten daar (let op, alles dat door een kanon heengaat, op die bowlingballen na, noemt men ook granaten)

Daarnaast kun je de onder/bovenkant op de foto niet goed zijn. Het ene stuk is heel duidelijk, de bovenkant, omdat je daar het hele ronde deel hebt waar de ontsteking bovenop zat, met een stukje van de zijkant dat eraan vast zat.
De onderkant van de andere granaat is ook rond, zou 11 centimeter zijn hebben we beredeneerd. Zit ook een stuk buitenkant aan dat iets naar buiten gebogen is, wat een gevolg van de explosie was. Daarnaast herken je het wel aan de vorm van de onderkant.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-05-2005 22:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 22:14 schreef arrebar het volgende:
Ik vraag me wel af wat het linker ding is, metaal is veel dunner dan de granaten die we vonden, zit wel een dikkere rand aan de achterkant en een vreemde bolling, maar ok ze worden altijd verbogen tijdens de explosie.
Iets waar een strijdgas in gezeten heeft wellicht?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:43 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:26 schreef ~Narsil het volgende:
Waar was dat dan precies?

Die bommen liggen overal in noord frankrijk. Vooral bij de plekken waar de grote veldslagen, ik noem een verdun en een somme. De plaats waar wij die rondleiding hadden weet ik niet zo 1 2 3 meer, maar het was iets westelijker dan de somme.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen