IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : 1e wereldoorlog Vorige pagina
arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:45 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:41 schreef Greycloak het volgende:
Iets waar een strijdgas in gezeten heeft wellicht?
Je bedoelt dat je denkt dat er misschien gifgas in heeft gezeten? Ik denk het niet omdat beide stukken duidelijk vervrongen zijn van een explosie en dat kwam naar mijn weten niet voor. Daarnaast is de kans zoiets te vinden klein, in die week zijn er op dat gebied, 30 km breed, 1 miljoen normale granaten gevallen en over gifgas valt daar niks te lezen, volgens mij is dat daar niet gebruikt maar dat weet ik niet zeker.

We zijn ook nog langs het punt gereden waar de eerste tank ooit gebruikt is..


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-05-2005 22:48 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Gifgas werd ook vaak genoeg per kanon verstuurd in aparte granaten, maar als het daar niet is gebruikt dan houdt het op.

De eerste tanks heerschen by the way.



[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 10-05-2005 22:49]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 22:52 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:48 schreef Greycloak het volgende:
De eerste tanks heerschen by the way.


Zeker, vreemd genoeg had geen enkel museum daar ze, wel jammer want die dingen zijn gaaf om te zien.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-05-2005 22:53 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 mei 2005 22:52 schreef arrebar het volgende:
Zeker, vreemd genoeg had geen enkel museum daar ze, wel jammer want die dingen zijn gaaf om te zien.
Met die enorme scheepskanonnen in zijturrets.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 10-05-2005 23:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 10 mei 2005 22:53 schreef Greycloak het volgende:
Met die enorme scheepskanonnen in zijturrets.


Jip, en hoe dat er binnen uitziet, de ultieme nachtmerrie voor claustrofoben. Alhoewel de hele eerste wereldoorlog een nog grotere nachtmerrie was voor de claustrofoben dan voor de passifisten.
Ook die motor, onafgeschermd, eigenlijk bizar gewoon. Maar het werkte geweldig.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2009 12:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht




net gelezen en zeer interessant! Die man leeft nog steeds!!!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-01-2009 12:05 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Waren vorig jaar niet de laatste Duitse en de laatste Italiaanse veteraan overleden, paar weken na elkaar?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2009 12:18 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

dacht het wel. toen ik onlangs in Engeland was, was het Poppyday en toen heb ik (op de tv weliswaar) nog drie overlevenden gezien van de 1e WO. Ik weet niet of er nog Belgische, Amerikaanse, etc. overlevenden zijn maar het is waarschijnlijk zo gedaan met de laatse deelnemers/ooggetuigen.


of mischien zijn er nog wel Nederlandse veteranen (hahaha ). Er hebben Nederlanders voor de Fransen en Duitsers gevochten!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-01-2009 12:21]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-01-2009 12:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 januari 2009 12:18 schreef attila_de_hun het volgende:
dacht het wel. toen ik onlangs in Engeland was washet Poppyday en toen heb ik (op de tv weliswaar) nog drie overlevenden gezien van de 1e WO. Ik weet niet of er nog belgische, Amerikaanse etc overlevenden zijn maar het is waarschijnlijk zo gedaan met de laatse deelnemers.


foutje

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-01-2009 12:20]


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 31-08-2009 23:13 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Voor de geïnteresseerden, morgenavond op Canvas omstreeks 21:45, Infamous assissinations over de moord op de kroonprins van Oostenrijk, de aartshertog Frans Ferdinand. De moord die het startschot was voor de eerste wereldoorlog.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


RGB
Usericon van RGB
Posted 02-09-2009 14:00 by RGB Wijzig reactieProfiel van RGBQuote dit bericht



Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 02-10-2011 22:37 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Gisteren tijdens een opkuis bij mijn oma spulletjes gevonden van mijn overgrootvader waaronder zijn militaire zakboekje, wel eens leuk om te doorbladeren en ook wel even opkijken als ik artikel 2 zag van het militair strafwetboek

Ook te weten gekomen dat mijn overgrootvader ridder in de orde van Leopold 2 met zwaarden was


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-06-2013 9:41 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Antieke camera geeft unieke foto's van WO I prijs

Bij een veiling in Niagara Falls is een stereoscopische camera van meer dan 100 jaar oud opgedoken met originele glasplaten waarop scènes uit WO I staan afgebeeld. De camera was vroeger in het bezit van het Franse leger en werd tijdens WO I gebruikt om de slagvelden te fotograferen. De foto's bieden een zeldzame blik op "De Groote Oorlog".
De Richard Verascope camera werd eind 19e eeuw ontwikkeld en was de eerste stereoscopische camera met relatief aanvaardbare afmetingen. De camera was van Franse makelij en werd tijdens WO I gebruikt om de slagvelden te fotograferen.

Een exemplaar heeft de tand des tijds opmerkelijk goed doorstaan en is recent opgedoken op een veiling in Niagara Falls. "We vonden de camera op een koude ochtend eind vorig jaar", zegt Chris Hughes van anerdswold.com die de camera kocht. "De camera bevond zich in een onberispelijke staat en stak nog in de originele lederen tas. Ook de glasplaten staken erbij en waren intact."

Bij nader inzien bleken die laatste originele afbeeldingen te bevatten van scènes aan het front van WO I. Omdat het om een stereoscopische camera gaat, moeten de foto's eigenlijk in een 3D-kijker worden geplaatst om de landschappen volledig tot hun recht te laten komen.








The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-06-2013 13:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen