IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Nederlandse militair gedood in Irak Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 8:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De eerste militair is gedood. Wat nu? terugtrekken? 't zal mij benieuwen hoe de politiek hier op gaat reageren. En hoe rottig het ook is voor het slachtoffer en zijn familie, het is nu eenmaal het risico van het vak.
in principe hebben "we" er niks te zoeken maar nu "we" er eenmaal zijn is terugtrekken geen optie denk ik. Internationale afspraken zullen dit tegenhouden en als je als land afdruipt nadat er een of enkele doden zijn gevallen sta je ook zwaar voor schut. dat is ook de bedoeling van zulke aanslagen dus niet toegeven zou ik zeggen.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 11-05-2004 9:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Vrijdag wordt bekend gemaakt of NL wel of niet nog militairen stuurt naar Irak. Zo ja, dan zit mijn broer er binnenkort ook..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-05-2004 9:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ha, nu krijg je die discussie of die OORLOG wel VEILIG is ...


Prachtig die domme politici in Nederland ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 9:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 9:10 schreef Shredhead het volgende:
Vrijdag wordt bekend gemaakt of NL wel of niet nog militairen stuurt naar Irak. Zo ja, dan zit mijn broer er binnenkort ook..


Nou, ik hoop maar voor je broer dat hij niet hoeft. het zal er allemaal niet rustiger op worden daar.
Maar nogmaals, nu terugtrekken zou een enorm gezichtsverlies betekenen naar mijn mening.


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 11-05-2004 9:20 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

De hele familie hoopt van niet, maar hij wil zelf wel graag. Ze zijn al maanden voor aan het bereiden met specifieke trainingen op de te verwachten omstandigheden.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 11-05-2004 9:50 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 11 mei 2004 9:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar nogmaals, nu terugtrekken zou een enorm gezichtsverlies betekenen naar mijn mening.
Wat mij betreft niet. Hulde voor de beslissing om militairen terug te trekken... ze er heen sturen was gezichtsverlies wat mij betreft.

Nederland schiet er toch niets mee op daar.. kost alleen maar geld. Tabee!


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 9:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 9:50 schreef helmet het volgende:
Wat mij betreft niet. Hulde voor de beslissing om militairen terug te trekken... ze er heen sturen was gezichtsverlies wat mij betreft.

Nederland schiet er toch niets mee op daar.. kost alleen maar geld. Tabee!


die stap hadden ze eerder moeten zetten door niet te gaan (en dat ondersteun ik volledig). maar als er eentje sneuvelt en dan wegwezen?????? neen, dan geef je de boodschap dat geweld loont.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-05-2004 10:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Er is daar geen weg terug zonder gezichtsverlies, irakezen willen geen bezetting meer ....

Irak word een 2e Vietnam .. mark my words ..


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 11-05-2004 10:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 11 mei 2004 9:54 schreef attila_de_hun het volgende:
die stap hadden ze eerder moeten zetten door niet te gaan (en dat ondersteun ik volledig). maar als er eentje sneuvelt en dan wegwezen?????? neen, dan geef je de boodschap dat geweld loont.

Het liefst zie ik nu dat het CDA per se die militairen terug wil trekken en de VVD er per se wil blijven. Kijken of het kabinet dan nog blijft staan... maar ja, dat zal wel nie gebeuren, want Balkellende is een wuss...


I'm not being rude. You're just insignificant.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-05-2004 10:13 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 9:14 schreef Jenje het volgende:
Ha, nu krijg je die discussie of die OORLOG wel VEILIG is ...


Prachtig die domme politici in Nederland ...

een oorlog die veilig is? jaja.... typisch nederlands weer


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 11-05-2004 10:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 10:12 schreef helmet het volgende:
Het liefst zie ik nu dat het CDA per se die militairen terug wil trekken en de VVD er per se wil blijven. Kijken of het kabinet dan nog blijft staan... maar ja, dat zal wel nie gebeuren, want Balkellende is een wuss...

cda heeft wel alle buitenlandse zaken posten in handen....

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 11-05-2004 10:14]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 11-05-2004 10:15 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 11 mei 2004 10:14 schreef ghoulliette het volgende:
cda heeft wel alle buitenlandse zaken posten in handen....
Klopt (de reden dat de VVD nu per se een vervanger voor Bolkenstein wil leveren), maar dat wil niet zeggen dat er niet flink onderhandeld kan worden over het geheel..


I'm not being rude. You're just insignificant.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 10:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 10:12 schreef helmet het volgende:
Het liefst zie ik nu dat het CDA per se die militairen terug wil trekken en de VVD er per se wil blijven. Kijken of het kabinet dan nog blijft staan... maar ja, dat zal wel nie gebeuren, want Balkellende is een wuss...

ja, dat zou mooi zijn. Maar Balkenende is natuurlijk een groot fan van George Bush dus ik acht de kans klein (en, zoals jij reeds aangeeft, ook nog eens een "wuss"). Mogelijk dat D'66 dwars gaat liggen?


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-05-2004 10:23 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

Uuuuh, dit wordt een ware "culture-shock" stel je voor zeg! Er zijn vast niet een heleboel Iraakse militairen gedood..


Like Some Snow-white Marble Eyes


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-05-2004 10:32 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Militair gedood??!? OH NEE!!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-05-2004 10:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In een oorlog??? OH NEEE!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-05-2004 10:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 8:52 schreef attila_de_hun het volgende:
En hoe rottig het ook is voor het slachtoffer en zijn familie, het is nu eenmaal het risico van het vak.



Inderdaad. De discussie over een potentiële terugtrekking dient zich rond andere argumenten te concentreren dan de dood van een soldaat.

quote:

in principe hebben "we" er niks te zoeken maar nu "we" er eenmaal zijn is terugtrekken geen optie denk ik.


'We' hebben er heel veel te zoeken. Puur vanuit eigenbelang is het zaak om mee te doen om niet gemarginaliseerd te worden bij allerlei beslissingen. Ook vanuit een algemeen belang is het goed dat 'we' meedoen, er is een gek die een van de meest moorddadidge regimes ooit leidde weggejaagd en nu is het zaak om het een en ander weer op de rails en 'road to recovery' zetten. Daarom ben ik o.a. blij dat Polen niet alleen in de stabilisatiemacht meedeed maar ook in de initiële invasiemacht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 11-05-2004 10:37 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 10:32 schreef Claw het volgende:
Militair gedood??!? OH NEE!!
daar doelde ik dus op. Stel je voor zeg...in een oorlog...waar is dat boek? *zoekt: Handleiding voor veilig oorlog voeren*


Like Some Snow-white Marble Eyes


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 10:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 10:33 schreef Chelman het volgende:
'We' hebben er heel veel te zoeken. Puur vanuit eigenbelang is het zaak om mee te doen om niet gemarginaliseerd te worden bij allerlei beslissingen. Ook vanuit een algemeen belang is het goed dat 'we' meedoen, er is een gek die een van de meest moorddadidge regimes ooit leidde weggejaagd en nu is het zaak om het een en ander weer op de rails en 'road to recovery' zetten. Daarom ben ik o.a. blij dat Polen niet alleen in de stabilisatiemacht meedeed maar ook in de initiële invasiemacht.


Dat valt wel mee het gaat puur om de kruimels die de grote jongens overlaten. We dienen alleen als legitimatie voor optreden van de VS en GB. Maar dat is de discussie hier niet want Nederland (en Polen) zitten er nu eenmaal en daar en discuseren om die reeds gemaakte beslissing heeft nu geen zin meer.
het gaat er om dat terugtrekken omdat er een soldaat is neergeknald volledig fout zou zijn. Ik neem aan dat de politieke druk rap zal komen.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 11-05-2004 10:52 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

maar best dat belgië niet gaat. Nu ja, het risico vna et vak. Overlaatst is een belgische militair omgekomen bij het bergbeklilmmen, bevel verkeerd begrepen en veiligheid losgemaakt. En dat was een oefening

Trouwens shredhead wat doet je broer in het leger



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 11-05-2004 10:57 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Eigenlijk was dit wel te verwachten dus ik verwacht niet dat dit gevolgen zal hebben in de politiek. Alhoewel we hier genoeg mensen hebben rondlopen die altijd maar dachten dat ze geen nederlanders zouden pakken.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-05-2004 11:15 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Huh? Een Nederlander, omgekomen in de oorlog? Maar dat kan toch niet, we wonen toch in Nederland!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 11-05-2004 11:19 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

dit klinkt misschien vreemd uit het toetsenbord van een hippie, maarre ik vind niet dat nederlanders zich op dit moment terugtrekken.

Ondanks dat ik tegen de oorlog heb geprotesteerd en tegen de uitzending van militairen was, vind ik niet dat je een volk eerst moet bevrijden om ze daarna achter te laten op de rand van een burgeroorlog omdat er toevallig mensen binnen het land het jammer vinden dat ze hun oude baantjes onder Saddam kwijt zijn, en dit afreageren door handgranaten naar ordehandhavers te gooien.

Nu terugtrekken zou laf en oneerlijk zijn tegenover de Iraakse bevolking, waarvan het grootste gedeelte echt wel blij is met een mogelijke democratie in de toekomst.

en:

Mensen die tegenwoordig bij het leger gaan, kiezen daar zelf voor, mensen plaatsen zich daarmee uit vrije keuze in een potentieel gevaarlijke situatie. Sterven is een reeële mogelijkheid als men bij het leger gaat. (wat niet wegneemt dat iedere gestorven soldaat er een teveel is)

[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 11-05-2004 11:21]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-05-2004 11:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 11:19 schreef Phriar het volgende:
dit klinkt misschien vreemd uit het toetsenbord van een hippie, maarre ik vind niet dat nederlanders zich op dit moment terugtrekken.

Ondanks dat ik tegen de oorlog heb geprotesteerd en tegen de uitzending van militairen was, vind ik niet dat je een volk eerst moet bevrijden om ze daarna achter te laten op de rand van een burgeroorlog omdat er toevallig mensen binnen het land het jammer vinden dat ze hun oude baantjes onder Saddam kwijt zijn, en dit afreageren door handgranaten naar ordehandhavers te gooien.

Nu terugtrekken zou laf en oneerlijk zijn tegenover de Iraakse bevolking, waarvan het grootste gedeelte echt wel blij is met een mogelijke democratie in de toekomst.

en:

Mensen die tegenwoordig bij het leger gaan, kiezen daar zelf voor, mensen plaatsen zich daarmee uit vrije keuze in een potentieel gevaarlijke situatie. Sterven is een reeële mogelijkheid als men bij het leger gaat. (wat niet wegneemt dat iedere gestorven soldaat er een teveel is)


Ik ben het geheel met u eens.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 11-05-2004 11:28 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Ik kan me perfect inleven in je post.

Maar welke troepen, zitten daar infantrie of iets anders



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 11-05-2004 11:31 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 11 mei 2004 11:19 schreef Phriar het volgende:
Ondanks dat ik tegen de oorlog heb geprotesteerd en tegen de uitzending van militairen was, vind ik niet dat je een volk eerst moet bevrijden om ze daarna achter te laten op de rand van een burgeroorlog omdat er toevallig mensen binnen het land het jammer vinden dat ze hun oude baantjes onder Saddam kwijt zijn, en dit afreageren door handgranaten naar ordehandhavers te gooien.
Nu terugtrekken zou laf en oneerlijk zijn tegenover de Iraakse bevolking, waarvan het grootste gedeelte echt wel blij is met een mogelijke democratie in de toekomst.
De enige manier om een regering waar iedereen (lees: het grootste deel) het mee eens is te krijgen in dat land is een regering te laten kiezen door het volk, waarbij er vertrouwen is in die regering uiteraard maar ook in de verkiezingen en alles er omheen. En laat dat nou net onmogelijk zijn zolang de Amerikanen of welke andere 'stabiliseringsmacht' daar de lakens uitdelen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen