IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Nederlandse militair gedood in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 13-05-2004 23:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 23:40 schreef ElitE het volgende:
Nederland staat wel hoog boven in het lijstje voor aanslagen: internationaal congreshof, veel allochtoen bevolking, makkelijke zeer startegische doelwitten(europort) en volgens de Nedelandsche wet mogen aanslagen wel gepleegt worden; want er is vrijheid van godsdienst!
Je vergeet momenteel het feit dat we in Irak zitten (wat overigens niet zou rechtvaardigen ons terug te trekken). Verder is de bevolkingsdichtheid hier groot en zijn er dus makkelijk veel burgerslachtoffers te maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat we 'ongelovige honden' zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 13-05-2004 23:43]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 13-05-2004 23:44 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 23:43 schreef Misanthrope het volgende:
Je vergeet momenteel het feit dat we in Irak zitten (wat overigens niet zou rechtvaardigen ons terug te trekken). Verder is de bevolkingsdichtheid hier groot en zijn er dus makkelijk veel burgerslachtoffers te maken. Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat we 'ongelovige honden' zijn.


En dat we bondgenoten van Amerika zijn!


Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-05-2004 23:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 23:44 schreef Borgia het volgende:
En dat we bondgenoten van Amerika zijn!
Dat we in Irak zitten zegt genoeg dunkt mij


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 13-05-2004 23:56 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2004 11:19 schreef Phriar het volgende:
dit klinkt misschien vreemd uit het toetsenbord van een hippie, maarre ik vind niet dat nederlanders zich op dit moment terugtrekken.

Ondanks dat ik tegen de oorlog heb geprotesteerd en tegen de uitzending van militairen was, vind ik niet dat je een volk eerst moet bevrijden om ze daarna achter te laten op de rand van een burgeroorlog omdat er toevallig mensen binnen het land het jammer vinden dat ze hun oude baantjes onder Saddam kwijt zijn, en dit afreageren door handgranaten naar ordehandhavers te gooien.

Nu terugtrekken zou laf en oneerlijk zijn tegenover de Iraakse bevolking, waarvan het grootste gedeelte echt wel blij is met een mogelijke democratie in de toekomst.

en:

Mensen die tegenwoordig bij het leger gaan, kiezen daar zelf voor, mensen plaatsen zich daarmee uit vrije keuze in een potentieel gevaarlijke situatie. Sterven is een reeële mogelijkheid als men bij het leger gaat. (wat niet wegneemt dat iedere gestorven soldaat er een teveel is)


Mee eens.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-05-2004 11:52 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 23:48 schreef kwelgeest het volgende:
Dat we in Irak zitten zegt genoeg dunkt mij
Ik denk dat op langer termijn het feit dat we ongelovige honden zijn zwaarder telt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-05-2004 12:14 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 11:52 schreef Misanthrope het volgende:
Ik denk dat op langer termijn het feit dat we ongelovige honden zijn zwaarder telt.
Dat feit heeft altijd al geteld. Nederland was al een potentieel voor aanslagen voor 11-9.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 14-05-2004 12:15]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2004 12:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 mei 2004 12:14 schreef kwelgeest het volgende:
Dat feit heeft altijd al geteld. Nederland was al een potentieel voor aanslagen voor 11-9.

in de jaren '70 is er toch opk al een olieopslag opgeblazen in rotterdam


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-05-2004 12:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2004 12:36 schreef ElitE het volgende:
in de jaren '70 is er toch opk al een olieopslag opgeblazen in rotterdam


En toen hebben ze bordjes met: Verboden te roken' geplaatst.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2004 12:40 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 mei 2004 12:38 schreef Chelman het volgende:
En toen hebben ze bordjes met: Verboden te roken' geplaatst.


nee ik bedoel door een bom (volgens mij een palastijnse organisatie)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 14-05-2004 12:56 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Nog nooit van gehoord, zou wel verbazendwekkend als zoiets niet naar boven is gehaald in het nieuws bij de recente aanslagen?


F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-05-2004 12:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 mei 2004 12:56 schreef Manifest het volgende:
Nog nooit van gehoord, zou wel verbazendwekkend als zoiets niet naar boven is gehaald in het nieuws bij de recente aanslagen?



lijkt me ook, maar daarom vraag ik het
er zin trouwens wel meer aanslagen, kapingen ed van 30 jaar geleden waar je nooit meer wat over hoort.(vooral door de palastijnen)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 14-05-2004 13:00 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Komen genoeg in het nieuws. Bijvoorbeeld de ontvoeringen in de Fillepijnen, aanslagen op heel veel Ambassades over de hele wereld..
en ga zo maar door.



F*ck hippies


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-05-2004 15:51 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

jammer om te zien hoe sommige discussies altijd weer moeten uitmonden in schuldigen aanwijzen en flamen...

1) De oorlog in Irak had niet op de wijze gevoerd hoeven worden zoals het is gebeurt, maar een jaar na dato denk ik wel inmiddels dat Saddam wel aan verwijdering toe was, en volgens mij was en is het merendeel van de iraakse bevolking nog steeds blij dat hij weg is.

2) Door het feit dat a) er nog steeds geen algemeen veiligheidsgevoel, geen (in aanzien van het volk) representatieve regering, en wél een (amerikaans/westerse) bezettingsmacht in Irak is is het zeker moeilijk voor de bevolking angst en woede het hoofd te bieden.

Probeer jij maar eens te leven in een land waar je je niet veilig voelt waar je ook bent, en een jaar na de val van een dictator je nog steeds het gevoel hebt bezet te zijn...

Bovendien hebben Amerikanen zich zeer ongeliefd gemaakt door de randdebielige actie van sommige soldaten en het onbegrip wat ze hebben getoont voor sommige heel zwaarwegende sentimenten onder de bevolking. Als jij als vreemde macht heilige sji-itische steden gaat bombarderen en geestelijk leiders als dissidenten gaat bestempelen (of ze het nu zijn of niet) jaag je een groot gedeelte van de bevolking tegen je in het harnas.

Doordat de Amerikanen het meest negatief in het oog springen worden andere westerse machten ook steeds meer met argusogen bekeken door de bevolking, vandaar de onfortuinlijke aanval op de militair afgelopen week.

Wat wij als nederlanders vind ik niet moeten doen is de bevolking behandelen als mensen die alleen kwaad in de zin hebben en hun handen ophouden om slechts te bijten als ze daarna voedsel krijgen.

Een volk in een stuurloos land zal zich keren tegen hetgeen ze niet begrijpen of als vreemd zien, dit is simpele logica.

Wat we echter vooral niet moeten doen is weg gaan uit Irak omdat "er een risico bestaat voor de militairen", daar hebben ze immers voor gekozen toen ze inschreven. Bij een diesnt is dit anders... Die mensen vervullen daar een heel belangrijke functie en zonder hen stort het weinige wat er al aan democratie is opgebouwd in dat land volledig in elkaar.

Als we nu weggaan laten we de terroristen en fundamentalisten toe in een centraal midden-oostelijk land, met als uiteindelijk gevolg een zeer onstabiele regio waar enkele nucleaire machten en grote legers tegenover elkaar staan. En de oorlog die daarop volgt zal Europa met al zijn landen niet kunnen ontwijken of neutraal doorstaan (olie, bedreigingen vanuit middellandse zee, handelsbelangen, ethiek, etc.)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 15-05-2004 21:24 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Typisch Nederlands, we sturen het leger naar een onveilig gebied en gaan ervan uit dat alles wel goedkomt met onze soldaten... als vervolgens blijkt dat het onveilige gebied werkelijk onveilig is, dan schreeuwt iedereen moord en brand en moeten we ons weer gauw terugtrekken

eerlijk gezegd denk ik dat we onze handen mogen dichtknijpen met "slechts" 1 dode...


no text supplied


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 15-05-2004 22:11 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2004 18:57 schreef tyr het volgende:
Je kiest er wel voor OKE........
Maar wat heef nu nederland met irak??????
Laat deze militairen terug trekken en ga dan maar een spoorlijn bouwen naast de afsluitdijk dan doen ze wat nuttiger werk!.
Al dat geld wat nu in dit gelul word gestoken kan beter voor andere dingen worden gestoken. het gaat al slecht genoeg met de economie. maar voor oorlog en wapens is er altijd geld hoe kan dat????????

We verdienen anders fors geld aan de wapenhandel hoor. Heel wat rijke ondernemers hebben belangen bij wapenfabrikanten. En allemaal volstrekt legaal natuurlijk...




tyr
Usericon van tyr
Posted 16-05-2004 11:53 by tyr Wijzig reactieProfiel van tyrQuote dit bericht

PRECIES!!! de rijke worden alleen maar rijker over de rug van een ander!!! DUH



tyr
Usericon van tyr
Posted 16-05-2004 11:56 by tyr Wijzig reactieProfiel van tyrQuote dit bericht

jij zal niks van die verdienste niks zien hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door tyr op 16-05-2004 11:56]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-05-2004 11:57 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Toch fijn om te zien dat zoveel mensen uitstekend op de hoogte zijn van het reilen en zeilen in de wereld. Nu kan ik weer rustig gaan slapen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-05-2004 12:22 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2004 11:53 schreef tyr het volgende:
PRECIES!!! de rijke worden alleen maar rijker over de rug van een ander!!! DUH


Wat is de hoogste opleiding die jij genoten hebt?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-05-2004 12:07 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 16 mei 2004 12:22 schreef Misanthrope het volgende:
Wat is de hoogste opleiding die jij genoten hebt?


Ja dit soort posts zijn bevorderlijk voor een discussie zeg



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


tyr
Usericon van tyr
Posted 17-05-2004 18:42 by tyr Wijzig reactieProfiel van tyrQuote dit bericht

Aan jou antwoord te zien,een hogere dan jou.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-05-2004 18:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2004 18:42 schreef tyr het volgende:
Aan jou antwoord te zien,een hogere dan jou.
WHihiHIHIEHAHAHAHAHOHOEHOE! Briljant antwoord! *Giechel*

Of was je serieus?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 17-05-2004 19:57 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2004 11:56 schreef tyr het volgende:
jij zal niks van die verdienste niks zien hoor!


...Ik kan het wel uit gaan leggen, maar daar heb ik helemaal geen zin in.



die Heij
Usericon van die Heij
Posted 21-05-2004 21:43 by die Heij Wijzig reactieProfiel van die HeijQuote dit bericht

Mogguh mensuh! Ik heb me net geregistreerd op dit forum en zag dit onderwerp staan,ik heb niet alles gelezen want dat is
inmiddels al wel veel geworden.
Maar ik geloof dat ik over dit onderwerp ook wel een mening heb maar het voegt volgens mij weing toe aan deze discussie hoor! Maar ja uh..ik zag bij iemand op msn de naam `voer geen oorlog,voer de eendjes` vond ik wel een leuke jah.. Oorlog voeren lijkt me nooit goed maar misschien als het ten goede komt van een grote groep mensen en ten koste gaat van een kleine groep mensen dan zou je die overweging wel kunnen maken denk ik jah.. Hou me ten goede geweld is nooit goed volgens mij!!!
Ik heb hier geen ervaring mee maar misschien moet je soms als supermacht met geweld een oplossing vormen voor geweld wat veel mensen word aangedaan! Of moet je dat dan gewoon maar laten gebeuren?
Maar als je besluit om mee te doen aan zoiets weet je dat er slachtoffers kunnen vallen dus dat risico neem je dan op dat moment. En als militair kies je er dus ook voor om eventueel te sterven door een grote groep mensen te helpen! Volgens mij heeft `De Heideroosjes` daar een mooi nr over dat heet `do you wanna die?`
Nou uh...dahag!


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 22-05-2004 9:57 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

welkohom op het fohorum



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen