IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : (on)Zinnig Nieuws Deel V Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2004 21:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

hollander skatje


Orion
Usericon van Orion
Posted 20-06-2004 21:45 by Orion Profiel van Orion

zelfde!
kwar die oek maar off dan!


Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2004 21:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 juni 2004 21:42 schreef ghoulliette het volgende:
dialect


't is wel een taal. Daar zijn de vele deskundigen over eens. Neemt niet weg dat het niet op kosten van de gemeenschap onderhouden moet worden.

Ik ben nu zelf Cassubisch aan het leren wat een taal is dat door ongeveer 300.000 mensen in noord Polen gesproken wordt. Alle activiteiten van overheidswege die plaats vinden om de taal te onderhouden ,vinden plaats op basis van een vrijwillige belastingbijdrage en prive initiatief...en zo hoort het.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2004 21:54 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

net zoals godsdienst in eigentijd zou moeten en het een privé aangelegenheid is.

Maar het CDA is nogal op "cultuur"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-06-2004 21:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 juni 2004 21:54 schreef ghoulliette het volgende:
net zoals godsdienst in eigentijd zou moeten en het een privé aangelegenheid is.

Maar het CDA is nogal op "cultuur"


Ik merk geen godsdientige invloeden op in mijn dagelijkse leven eigenlijk?

Wellicht dat ik niet voldoende paranoia anti-x-ian ben?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-06-2004 21:59 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Gristenlijke scholen krijgen evenveel(?) subsidie als openbare scholen.

edit: http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g42fdt2p

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-06-2004 22:00]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 21-06-2004 8:13 by Manifest Profiel van Manifest

Leden Anglicaanse kerk gearresteerd wegens pedofilie

Uitgegeven: 20 juni 2004 20:30
Laatst gewijzigd: 20 juni 2004 21:08

SYDNEY - De Australische politie heeft de afgelopen dagen negen mensen van vier maatschappelijke organisaties gearresteerd omdat ze deel zouden uitmaken van een netwerk van pedofielen. Onder de arrestanten zijn vertegenwoordigers van de Anglicaanse kerk, een jongensvereniging van de Anglicaanse kerk, het Leger des Heils en een reddingsbrigade.

Met de arrestaties zouden zedendelicten uit de afgelopen vijftig jaar zijn opgelost, meldde de Australische zender ABC zondag. De verdachten zijn tussen de 78 en 45 jaar oud. Hun slachtoffers waren soms pas zes jaar oud.

Een van de verdachten is een voormalige predikant uit de Anglicaanse kerk, die zich zou hebben vergrepen aan een 12-jarige jongen. Een vertegenwoordiger van de kerk bood zondag excuses aan voor het misbruik door hooggeplaatste vertegenwoordigers.

nu.nl


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-06-2004 8:37 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 20 juni 2004 21:43 schreef Orion het volgende:
jum binne gewoan jaloers !
Skwar die off!
brabanders


Brabanders regeren: brabanders zijn toffer, leuker, knapper, vriendelijker, meer metal, etc etc dan de rest van Nederland en vooral de Friezen.

Maar (c)helman, ik ben het (natuurlijk) niet met je eens. De overheid mag best lappen om zo een taal in leven te houden of in ieder geval goed vast te leggen, zodat latere generaties deze kennis behouden. Dus niet dwingen een groep persoenen te spreken maar wel zorgen dat de taal op een of andere wordt vastgelegd.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 21-06-2004 9:40 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 21 juni 2004 8:37 schreef attila_de_hun het volgende:
Brabanders regeren: brabanders zijn toffer, leuker, knapper, vriendelijker, meer metal, etc etc dan de rest van Nederland en vooral de Friezen.

Maar (c)helman, ik ben het (natuurlijk) niet met je eens. De overheid mag best lappen om zo een taal in leven te houden of in ieder geval goed vast te leggen, zodat latere generaties deze kennis behouden. Dus niet dwingen een groep persoenen te spreken maar wel zorgen dat de taal op een of andere wordt vastgelegd.




Daarvoor zijn streekwoordenboeken en elke provincie heeft wel een vereniging om de taal/dialect in stand te houden.. Word daar actief lid van, dan hoeft er geen rijkssubsidie aan verspild te worden..

Trouwens Gronings & Drents is tegenwoordig ook officieel een taal.. Heet nu Nedersaksisch.. Is volgens mij gedaan om de Friez'n te pesten aangezien niemand er om vroeg.. Wat je moet doen? Je hebt een bepaalde hoeveelheid sprekers van de dialect nodig, maak een woordenboek van de dialect, breng deze met veel vertoon uit mbv een Historisch centrum of archief en voor je het weet mag het zich een officiele taal noemen!!

pbp... Nederlandsch is een taal, de rest is dialect..



Een kleine snol zit zo vol.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-06-2004 11:52 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 21 juni 2004 9:40 schreef SkinPeeleR het volgende:

Trouwens Gronings & Drents is tegenwoordig ook officieel een taal.. Heet nu Nedersaksisch.. Is volgens mij gedaan om de Friez'n te pesten aangezien niemand er om vroeg.. Wat je moet doen? Je hebt een bepaalde hoeveelheid sprekers van de dialect nodig, maak een woordenboek van de dialect, breng deze met veel vertoon uit mbv een Historisch centrum of archief en voor je het weet mag het zich een officiele taal noemen!!


Gelukkig hebben de gene die dit beslissen er meer verstand van als jij...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 22-06-2004 14:50 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Medicijn ontwikkeld voor boerende schapen

Wetenschappers hebben een serum ontwikkeld voor boerende schapen, koeien en ander vee, om het broeikaseffect tegen te gaan.

Door het serum zit er minder methaan in de uitgeboerde gassen wat een bijdrage levert tegen de globale opwarming van de aarde. Methaan heeft namelijk een 21x sterker broeikaseffect dan kooldioxide. Het vaccin werd ontwikkeld door het Australisch CSIRO instituut.

Bron: Fok!


I'm not being rude. You're just insignificant.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 22-06-2004 14:50 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

red de planeet dood een boerend schaap?



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-06-2004 14:51 by Chelman Profiel van Chelman

LOL.


BURP.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 22-06-2004 14:54 by bazzio Profiel van bazzio

Wat is er mis met Shoarma, scheelt ook een hoop Methaangas.


Bazzio Attacks!!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-06-2004 1:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

methaan komt toch door de achterkant eruti en niet door de voorkant


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 23-06-2004 9:35 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Doet me denken aan een southpark aflevering waarin iemand een geneesmiddel tegen scheten had uitgevonden, totdat mensen op een gegeven moment door opbouw van methaan residue in hun lichaam ontploften...

Toen hadden ze daar weer een middel tegen dat iedereen enorm veel scheten ging laten, waardoor er een gat in de ozonlaag ontstond boven southpark, en iedereen verbrandde...

Als het niet zo komisch gebracht werdt zou het beangstigend zijn in z'n juistheid.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-06-2004 10:39 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

Dick Advocaat 'asiel' aangeboden

Dick Advocaat heeft het maar zwaar te verduren tijdens dit EK. En als Nederland zich vanavond niet voor de volgende ronde van het EK plaatst, zal Dick Advocaat niet bepaald meer hartelijk worden ontvangen in Nederland. Daarom biedt het het pretpark 'Het Land van Ooit' in Drunen de bondscoach 'politiek asiel' aan.

De 'Gouverneur' van het Land van Ooit biedt 'Jonkheer' Advocaat asiel aan, indien de grond hem in Nederland te heet onder de voeten wordt. In Het Land van Ooit is het de regel dat kinderen de baas zijn en dat zij veel minder haatdragend zijn dan volwassenen. "Dáár zal hij zich veilig voelen", aldus Het Land van Ooit.

Bron: Fok!



[Dit bericht is gewijzigd door helmet op 23-06-2004 10:39]


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2004 11:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
RHENEN - Ouwehands Dierenpark in Rhenen staat zondagmiddag helemaal in het teken van poep. Bezoekers krijgen alles te zien, te voelen en te ruiken op het gebied van uitwerpselen van dieren tijdens de manifestatie Poep Enzoo.

Volgens een woordvoerster van de dierentuin weten de meeste mensen maar weinig van de vele kilo's poep die de dierentuindieren elke dag produceren. Het uitmesten van de stallen en buitenverblijven is een tijdrovende, dagelijks terugkerende klus in een dierenpark.

De zebra's bijvoorbeeld zorgen elke dag voor ruim twee vollege kruiwagens poep. Dan hebben de verzorgers van de mara's en de nachtdieren het makkelijker, want die beesten eten hun eigen uitwerpselen op.

Bij de pinguins moeten de dierentuinmedewerkers oppassen, want zij schieten hun poep met volle kracht meters achteruit. En de ontlasting van een giraffe is hoorbaar: de harde keutels vallen van ruim twee meter hoogte met een luide plof op de grond. Bij Ouwehands Dierenpark kunnen mensen ook een emmertje leeuwenmest bestellen. Dat is volgens de dierentuin een probaat middel om katten uit de tuin te houden.



Die gasten hebben volgens mij iets te vaak naar grindcore gelusiterd. Wat een domme rukkers.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 12:05 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 23 juni 2004 10:39 schreef helmet het volgende:
Dick Advocaat 'asiel' aangeboden

Dick Advocaat heeft het maar zwaar te verduren tijdens dit EK. En als Nederland zich vanavond niet voor de volgende ronde van het EK plaatst, zal Dick Advocaat niet bepaald meer hartelijk worden ontvangen in Nederland. Daarom biedt het het pretpark 'Het Land van Ooit' in Drunen de bondscoach 'politiek asiel' aan.

De 'Gouverneur' van het Land van Ooit biedt 'Jonkheer' Advocaat asiel aan, indien de grond hem in Nederland te heet onder de voeten wordt. In Het Land van Ooit is het de regel dat kinderen de baas zijn en dat zij veel minder haatdragend zijn dan volwassenen. "Dáár zal hij zich veilig voelen", aldus Het Land van Ooit.

Bron: Fok!


Tjah, duidelijk weer een inferieur FOK! bericht.


F*ck hippies


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2004 14:40 by M. Profiel van M.

Kijk nou eens, Jenje krijgt buren:

quote:
Staat subsidieert Akzo Nobel voor 65 miljoen euro

Uitgegeven: 23 juni 2004 11:05
ARNHEM - Akzo Nobel krijgt van de Nederlandse overheid 65 miljoen euro voor het verplaatsen van chloorfabrieken van Hengelo naar Delfzijl. De Europese Commissie heeft deze steun goedgekeurd.


Dat hebben Akzo Nobel en het ministerie van VROM woensdag bekendgemaakt. Akzo investeert zelf 160 miljoen euro in de chlooractiviteiten in Delfzijl. De sluiting van de chloorlocatie in Hengelo en de uitbreiding van de capaciteit in Rotterdam kost nog eens 70 miljoen.

Het chloor komt nu nog voor een deel uit Hengelo. De productie daar stopt zodra Delfzijl in 2006 gaat draaien. In Rotterdam breidt het chemieconcern de productie uit.

De hele ombouw is bedoeld om af te komen van de chloortransporten per trein door Nederland. Eind jaren zeventig reden er 's nachts elke week ongeveer elf treinen met ieder twaalf wagons met het giftige chloor vanuit Hengelo via Utrecht naar Rotterdam. Inmiddels zijn dat er nog maar twee en vanaf 2006 zijn de chloortransporten verleden tijd.

Akzo heeft altijd vergunningen gehad voor de transporten. Maar de overheid had er, wegens het gevaar voor het milieu, belang bij dat de tranporten stopten en bleek bereid daarvoor 65 miljoen op tafel te leggen. Brussel moest goedkeuring geven voor de helft van dat bedrag. Die toestemming kwam later dan gehoopt waardoor de bouw in Delfzijl een half jaar moest worden uitgesteld.

In Hengelo verdwijnen 270 banen, in Delfzijl komen er 120 bij. Bij de verhuizing gaat een deel van de werknemers mee.


De tering, wat veel subsidie.... die chloortrein stopte trouwens 's nachts hier altijd naast de deur (we zitten nl. pal naast het chloorspoor). Best heersend dat geluid van een stoppende goederentrein, maar mooi dat we van die smeerboel afkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-06-2004 14:40]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-06-2004 16:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik merk eigenlijk bar weinig van dat noodweer
alleen een beetje extra wind en een druppie extra


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-06-2004 16:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 23 juni 2004 16:27 schreef ElitE het volgende:
ik merk eigenlijk bar weinig van dat noodweer
alleen een beetje extra wind en een druppie extra


Tsja.. ik vraag me ook af waar dat weer-alarm voor nodig is.. heb vandaag 200 km gereden in een 800-kg wegend windgevoelig autootje in de windgevoelige polder en geen rukwindje gevoeld..
Medio februari is het even veel slechter weer geweest (afwisselend sneeuw en zeer harde wind) en was er nergens een weer-alarm afgekondigd voor zover ik me herrinner.

Ook zoiets: 'klm heeft ook voorzorgsmaatregelen genomen', hoorde ik op de radio, 'vliegtuigen die aan de grond blijven zijn volgetankt met kerosine om ze wat extra gewicht te geven' , alsof een tientallentonnenwegende Boeing anders 'wegwaait'


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 23-06-2004 16:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

De KLM zal dat niet zonder rede doen....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 23-06-2004 16:43 by Manifest Profiel van Manifest

quote:
Op 23 juni 2004 16:41 schreef Valorian het volgende:
Tsja.. ik vraag me ook af waar dat weer-alarm voor nodig is.. heb vandaag 200 km gereden in een 800-kg wegend windgevoelig autootje in de windgevoelige polder en geen rukwindje gevoeld..
Medio februari is het even veel slechter weer geweest (afwisselend sneeuw en zeer harde wind) en was er nergens een weer-alarm afgekondigd voor zover ik me herrinner.


Hier beginnen de rukwinden al te komen. Het weer is niet in heel Nederland hetzelfde. Ze willen gewoon voorkomen dat er ongelukken gebeuren en daardoor een weer alarm.


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-06-2004 16:44 by Chelman Profiel van Chelman

Volgens de KNMI is de storm op zich helemaal niet uitzonderlijk. Het enige uitzonderlijke eraan is dat het in de zomer plaatsvindt en iet zoals normaal in de herfst.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen