IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ik heb net deze film gezien 7 Vorige pagina | Volgende pagina
Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-05-2004 14:18 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hmmz er bestaat ook nog een serie over Odysseus, weet iemand toevallig hoe die heet? Ik heb hem al ooit eens helemaal gezien onder Grieks, en ik weet nog dat hij wel klopte met het verhaal en ik hem best gaaf vond.

Ik wacht trouwens met smart op een film over de 7 werken van Herakles, of een film over Hannibal



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-05-2004 14:19 by Chelman Profiel van Chelman

Ik snap de ophef niet.

Ten eerste predenteert de film NIET om de hele oorlog te verslaan. In de tagline staat volgens mij iets van: After 10 bloody years....bla bla bla

Ten tweede is het een ADAPTATIE, een adaptatie is per definitie niet hetzelfde als het boek. Het is gewoon losjes gebasseerd op een element uit het boek en is gewoon bedoeld als een actiefilm niks meer niks minder.

Het pretendeert dan ook niet om een mythologie cursus te zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-05-2004 14:24 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 mei 2004 14:19 schreef Chelman het volgende:
Ik snap de ophef niet.

Ten eerste predenteert de film NIET om de hele oorlog te verslaan. In de tagline staat volgens mij iets van: After 10 bloody years....bla bla bla

Ten tweede is het een ADAPTATIE, een adaptatie is per definitie niet hetzelfde als het boek. Het is gewoon losjes gebasseerd op een element uit het boek en is gewoon bedoeld als een actiefilm niks meer niks minder.

Het pretendeert dan ook niet om een mythologie cursus te zijn.


Als een film de naam Troy draagt dan verwacht ik toch wel dat het op zijn minst over Troje gaat, niet over een kerel die de egotripper uithangt, zo nu en dan een keer wat over eer zegt, een meidje beschermd om haar later zelf te kunnen ontmaagden en ff gaat vechten om zijn neefje te wreken...

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 18-05-2004 14:25]



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 14:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 14:11 schreef helmet het volgende:
Oeh.. dan hadden ze beter The Matrix, Harry Potter en Star Wars ook niet kunnen maken
Klopt: The Matrix vind als triologie mislukt; Deel 1 was leuk en 'vernieuwend' maar de delen erna voorspelbaar saai en overbodig
( op misschien het einde na dan).
quote:
Op 18 mei 2004 14:24 schreef Kramy het volgende:
Als een film de naam Troy draagt dan verwacht ik toch wel dat het op zijn minst over Troje gaat, niet over een kerel die de egotripper uithangt, zo nu en dan een keer wat over eer zegt, een meidje beschermd om haar later zelf te kunnen ontmaagden en ff gaat vechten om zijn neefje te wreken...
idd dan had je het gewoon een naam kunnen geven en een film op basis van troje kunnen maken zonder het direct te noemen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-05-2004 14:48 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 18 mei 2004 14:24 schreef Kramy het volgende:
Als een film de naam Troy draagt dan verwacht ik toch wel dat het op zijn minst over Troje gaat, niet over een kerel die de egotripper uithangt, zo nu en dan een keer wat over eer zegt, een meidje beschermd om haar later zelf te kunnen ontmaagden en ff gaat vechten om zijn neefje te wreken...



hahahaha, tering man. Snap je het allemaal wel! Ach, ik ga er niet eens meer op in, leer lezen!


"This one is older than shit, heavier than time!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 14:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 14:48 schreef 0Tolerence het volgende:
hahahaha, tering man. Snap je het allemaal wel! Ach, ik ga er niet eens meer op in, leer lezen!
Het is gewoon belachelijk om een film de naam van een verhaal te laten dragen en dan van dat verhaal afwijken. Had dan het verhaal over troje als basis voor een nieuw verhaal gebruikt en dan verfilmd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-05-2004 14:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 mei 2004 14:50 schreef kwelgeest het volgende:
Het is gewoon belachelijk om een film de naam van een verhaal te laten dragen en dan van dat verhaal afwijken. Had dan het verhaal over troje als basis voor een nieuw verhaal gebruikt en dan verfilmd.


Welk verhaal? Homerus had geen verhaal genaamd Troje gemaakt. De film heet geen 'Ilias' maar Troy. Dat is de hele punt...het IS GEEN film die het verhaal van Homerus volgt. Als de film de titel van het werk van Homerus droeg had ik je nog enigszins gelijk kunnen geven.......


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 15:00 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 14:55 schreef Chelman het volgende:
Welk verhaal? Homerus had geen verhaal genaamd Troje gemaakt. De film heet geen 'Ilias' maar Troy. Dat is de hele punt...het IS GEEN film die het verhaal van Homerus volgt. Als de film de titel van het werk van Homerus droeg had ik je nog enigszins gelijk kunnen geven.......
Nee de 'schrijver' van die film heeft die naam idd zelf verzonnen en doelt verder nergens op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-05-2004 15:04 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 mei 2004 15:00 schreef kwelgeest het volgende:
Nee de 'schrijver' van die film heeft die naam idd zelf verzonnen en doelt verder nergens op.


Ik denk dat er bewust gekozen is voor een titel wat afwijkt van dat van Homerus om aan te geven dat het geen letterlijke verfilming is. De makers zelf hadden het altijd over: 'very loosely based'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 18-05-2004 15:04 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

film 'schrijvers' maken het verhaal nou eenmaal zo dat het goed te filmen is en goed verkoopt. Braveheart klopt historisch ook niet, en er zijn nog vast wel meer van dat soort films.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 15:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 15:04 schreef Chelman het volgende:
Ik denk dat er bewust gekozen is voor een titel wat afwijkt van dat van Homerus om aan te geven dat het geen letterlijke verfilming is. De makers zelf hadden het altijd over: 'very loosely based'.
Ik debk dat er voor deze totel is gekozen omdat die mensen meer zegt/aanspreekt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kriegshammer
Usericon van Kriegshammer
Posted 18-05-2004 15:06 by Kriegshammer Profiel van Kriegshammer

Gisteren superstition, leuke B horror


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-05-2004 15:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 mei 2004 15:04 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
film 'schrijvers' maken het verhaal nou eenmaal zo dat het goed te filmen is en goed verkoopt. Braveheart klopt historisch ook niet, en er zijn nog vast wel meer van dat soort films.


De vraag is: pretenderen ze historisch te zijn?


...en Homerus' Ilias is ook niet bepaald een toonbeeld van historische nauwkeurigheid.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 18-05-2004 15:10 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

quote:
Op 18 mei 2004 15:07 schreef Chelman het volgende:
...en Homerus' Ilias is ook niet bepaald een toonbeeld van historische nauwkeurigheid.

Nee, dat is zo.. of het verhaal echt gebeurd is weten ze niet, maar het gaat om het idee dat ze een verhaal verdraaien zodat het mooier in beeld kan worden gebracht en beter mensen aanspreekt/verkoopt.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 18-05-2004 15:10]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 15:11 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 15:10 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Nee, dat is zo.. of het verhaal echt gebeurd is weten ze niet, maar het gaat om het idee dat ze een verhaal verdraaien zodat het mooier in beeld kan worden gebracht en beter mensen aanspreekt/verkoopt.
Mooier beeld? het tegenovergestelde denk ik juist.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 18-05-2004 15:11]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kriegshammer
Usericon van Kriegshammer
Posted 18-05-2004 15:12 by Kriegshammer Profiel van Kriegshammer

quote:
Op 18 mei 2004 14:50 schreef kwelgeest het volgende:
Het is gewoon belachelijk om een film de naam van een verhaal te laten dragen en dan van dat verhaal afwijken. Had dan het verhaal over troje als basis voor een nieuw verhaal gebruikt en dan verfilmd.


Typisch het j**dse hollywood
Ik heb de film zelf nog niet gezien maar zal niet opkijken als er ineens negers inzitten.

[Dit bericht is gewijzigd door Kriegshammer op 18-05-2004 15:13]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-05-2004 15:13 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 18 mei 2004 15:10 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Nee, dat is zo.. of het verhaal echt gebeurd is weten ze niet, maar het gaat om het idee dat ze een verhaal verdraaien zodat het mooier in beeld kan worden gebracht en beter mensen aanspreekt/verkoopt.


De makers hebben bij mijn weten altijd gezged dat het enkel om een verfilming van de laatste uren van de slag om Torje gaat. Ze gaven daarbij altijd aan zich zeer losjes op de Ilias te baseren.....

Dat iedereen gelijk aan een verfilming van Torje dacht om nu de 'verderfelijke geldmachine die Hollywood heet' af te zeiken....tsja...die moeten bij zichzelf te rade gaan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-05-2004 15:15 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 mei 2004 15:12 schreef Kriegshammer het volgende:
Typisch het j**dse hollywood
Ik heb de film zelf nog niet gezien maar zal niet opkijken als er ineens negers inzitten.


Dat kan natuurlijk noooit.. die paar meter lopen hadden Afrikanen nooit voor elkaar gekregen. Enig idee waar Troje lag toevallig?


I'm not being rude. You're just insignificant.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 18-05-2004 15:16 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

Ik oordeel niks over Troy trouwens, want die heb ik (nog) niet gezien.
Wel voorstukjes, wat er mooi uitzag.

[Dit bericht is gewijzigd door Moordlustige Hamster op 18-05-2004 15:16]


Kriegshammer
Usericon van Kriegshammer
Posted 18-05-2004 15:16 by Kriegshammer Profiel van Kriegshammer

Natuurlijk heel leuk om te veranderen maar het moet wel historisch overeenkomen.
En aangezien de trojan een griekse stam waren (Ionians) hoop ik dus niet dat deze film weer overal aangepast is, maar de filmposters laten wel weer een over geromantiseerd beeld zien zoals gewoonlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Kriegshammer op 18-05-2004 15:19]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 15:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 15:15 schreef helmet het volgende:


Dat kan natuurlijk noooit.. die paar meter lopen hadden Afrikanen nooit voor elkaar gekregen. Enig idee waar Troje lag toevallig?
Toch denk ik dat Kriegshammer gelijk heeft. Volgens mij zaten er weinig 'echte' negers in die legers. Het is ook algemeen bekend dat de oure romeinen (ja dat is ietwat later ik weet het) een hekel hadden aan rassen menging.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 18-05-2004 15:21 by Moordlustige Hamster Profiel van Moordlustige Hamster

quote:
Op 18 mei 2004 15:19 schreef kwelgeest het volgende:
Toch denk ik dat Kriegshammer gelijk heeft. Volgens mij zaten er weinig 'echte' negers in die legers. Het is ook algemeen bekend dat de oure romeinen (ja dat is ietwat later ik weet het) een hekel hadden aan rassen menging.

Konden ze er wel een hekel aanhebben, maar in de latere jaren gebeurde het toch.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-05-2004 15:22 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 mei 2004 15:19 schreef kwelgeest het volgende:
Toch denk ik dat Kriegshammer gelijk heeft. Volgens mij zaten er weinig 'echte' negers in die legers. Het is ook algemeen bekend dat de oure romeinen (ja dat is ietwat later ik weet het) een hekel hadden aan rassen menging.
Ja, maar vergeet niet dat er zat huurlingen bij betrokken werden, zo'n leger op de 'achtergrond' een enorme hoeveelheid slaven bij zich heeft en de boten volgens mij ook niet heel vaak door de Grieken zelf geroeid werden.


I'm not being rude. You're just insignificant.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-05-2004 15:24 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 mei 2004 15:22 schreef helmet het volgende:
Ja, maar vergeet niet dat er zat huurlingen bij betrokken werden, zo'n leger op de 'achtergrond' een enorme hoeveelheid slaven bij zich heeft en de boten volgens mij ook niet heel vaak door de Grieken zelf geroeid werden.

Die slaven heb je wel gelijk in maar ik zal er toch raar van opkijken als er opeens een berg negers langs rent als ik de bios die film kijk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kriegshammer
Usericon van Kriegshammer
Posted 18-05-2004 15:46 by Kriegshammer Profiel van Kriegshammer

Om nog maar te zwijgen over de film "Alexander the great" Zijn vrouw roxane, een perzische word nu gespeeld door een negerin

Belachelijk


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen