IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Rammstein Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-10-2009 12:12 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

[quote]Op 19 oktober 2009 11:40 schreef attila_de_hun het volgende:
ed: foutje

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 19-10-2009 12:12]


invictis
Usericon van invictis
Posted 19-10-2009 12:16 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2009 11:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind het toch best wel een "groeiplaat". Er staan veel goede nummers op en kan slecht een nummer niet aanhoren (het laatste).
Ben wel benieuwd hoe het met "rammsteiner" is en hoeveel versies hij al heeft aangeschaft


het gaat goed met de beste jongen, en die zal vast wel de verschillende versies in huis hebben de diehard


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-11-2009 15:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zeker een groeiplaat, ik begin hem meer en meer te waarderen.

http://www.zwaremetalen.com/recensie/14329/Rammstein-a-Liebe-Ist-FAr-Alle-Da.html

De nummers die Ralph hier noemt, Ich Tu Dir Weh, Mehr en B******, vind ik eigenlijk ook wel aardig sterk. Wel relatief zwak, maar toch nog steeds goed te doen. Op Mutter had je het ook wel een beetje, die kwaliteitsverschillen (maar daarbij was het geheel wel sterker).

Het geweeklaag was voor mij ook wel een beetje wennen, maar begint wel te klikken nu. Die meer melancholische insteek pakt -zoals je impliceert- op bvb. Donaukinder een stuk beter uit. Nee, al met al vind ik dit album vrij goed (8 of 8+). Het is weer wat coherenter dan de vorige twee en er staan een paar ijzersterke nummers op. De flauwigheid/safeheid van bepaalde nummers speelt wel parten, maar is deels denk ik vooral storend omdat het van de oude Rammstein afwijkt

De oude albums benaderen is denk ik ook geen goed plan en ik heb het idee dat ze zich deels weer hervonden hebben. Een kleine kwaliteitinjectie zou van de volgende een meesterwerkje kunnen maken.

Mij valt trouwens de veel duidelijkere invloed van Depeche Mode heel erg op (begin van Haifisch!). Ook hoor ik veel Faith No More-achtige toetsenpartijen (Rammlied bvb.). Eerder traden die externe invloeden wat minder op de voorgrond heb ik het idee.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heer der Heerscharen
Usericon van Heer der Heerscharen
Posted 01-11-2009 17:24 by Heer der Heerscharen Wijzig reactieProfiel van Heer der HeerscharenQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

ik ben zelf al jaren Rammsteinfan en moet even wennen aan deze plaat. Wat ik niet begrijp waarom men Mutter zoveel beter vindt dan Reise Reise. RR is een veel duisterder en ruigere plaat dan Mutter. Komt dat misschien omdat Mutter zoveel verschilt van de eerste 2 platen?



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 01-11-2009 18:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Duisterder en ruiger is natuurlijk niet het equivalent van beter. Reise Reise vond ik persoonlijk redelijk zwak omdat, met uitzondering van een aantal nummers, het gebodene materiaal gewoon niet pakkend genoeg was. Zeker in vergelijking met Mutter. Dat album boeide gewoon van begin tot eind.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 01-11-2009 18:03]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-11-2009 18:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik vindt Mutter juist een pak duisterder dan andere platen. Maar bovenal zijn de songs beter imo.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 07-12-2009 9:54 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/



Vind ik ook niet


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 11-08-2010 21:30 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht



Vet gedaan!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 11-08-2010 23:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

OMG ik wordt gay...ik kreeg ff kippenvel in het begin.


Bazzio Attacks!!!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-08-2010 13:48 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nee joh, vanaf 2:38 is het kippenvel momentje. :')


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-08-2010 14:25 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Haha, wat vet gedaan zeg!


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


finsedrol
Usericon van finsedrol
Posted 12-08-2010 15:44 by finsedrol Wijzig reactieProfiel van finsedrolQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2010 13:48 schreef ColdheartMinor het volgende:
Nee joh, vanaf 2:38 is het kippenvel momentje. :')


Dankzij die blonde chick zeker.



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 12-08-2010 16:35 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Het zal u allen ongetwijfeld niets verbazen; ik vind dat koortje kut. Goedbedoeld gerotzooi van middelbare school kwaliteit. Met alleen maar lelijke wijven!

Heppie-peppy wankers. Rammstein zelf is wel tof.


Ja hoor...


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 12-08-2010 17:01 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Middelbare schoolkwaliteit? my ass. Duidelijk dat dit een koor is, opgericht met de bedoeling als koor. Ok, er zitten af en toe valse noten tussen, maar over het algemeen is het vrij zuiver en goed strak, in tegenstelling tot andere uitvoeringen die ik had gevonden van koren waarbij de gemiddelde leeftijd toch duidelijk wat hoger ligt. maar goed, ieder zijn mening.

En Rammstein zelf is natuurlijk ook geweldig. Heerlijk genoten op Pinkpop, hehe.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 13-08-2010 15:10 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2010 17:01 schreef ColdheartMinor het volgende:
Middelbare schoolkwaliteit? my ass. Duidelijk dat dit een koor is, opgericht met de bedoeling als koor. Ok, er zitten af en toe valse noten tussen, maar over het algemeen is het vrij zuiver en goed strak, in tegenstelling tot andere uitvoeringen die ik had gevonden van koren waarbij de gemiddelde leeftijd toch duidelijk wat hoger ligt. maar goed, ieder zijn mening.

En Rammstein zelf is natuurlijk ook geweldig. Heerlijk genoten op Pinkpop, hehe.


Pinkpop? my ass!

Je gaat me toch niet vertellen dat je het gaaf vindt dat zo'n bij elkaar geraapt zooitje EO jongeren Rammstein verkracht? 'Lekker hip'! Bah.

Je gaat me straks ook nog vertellen zeker dan die malloten met die Cello's gaaf zijn... help me even, hoe heten ze ook alweer? Dat gajes dat lekkere metal beukers om zeep helpt met lullig snarengeveeg. Doe effe lekker.


Ja hoor...


Rammsteiner
Burnt..
Usericon van Rammsteiner
Posted 13-08-2010 15:35 by Rammsteiner Wijzig reactieProfiel van RammsteinerQuote dit berichthttp://crazyrikky.hyves.nl/

Tis beter dan de officiele engelse versie van Engel ;-)


"Sehnsucht"


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 13-08-2010 15:56 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2010 15:10 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Pinkpop? my ass!

Je gaat me toch niet vertellen dat je het gaaf vindt dat zo'n bij elkaar geraapt zooitje EO jongeren Rammstein verkracht? 'Lekker hip'! Bah.

Je gaat me straks ook nog vertellen zeker dan die malloten met die Cello's gaaf zijn... help me even, hoe heten ze ook alweer? Dat gajes dat lekkere metal beukers om zeep helpt met lullig snarengeveeg. Doe effe lekker.


Je gaat me toch niet vertellen dat we iemand met 666 in zijn username serieus nemen gaan nemen?


Bazzio Attacks!!!


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 13-08-2010 16:08 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2010 15:56 schreef bazzio het volgende:

Je gaat me toch niet vertellen dat we iemand met 666 in zijn username serieus nemen gaan nemen?

Ach, hebben we niet allemaal zo'n fase gekend?


Argh
Usericon van Argh
Posted 13-08-2010 16:56 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Daar hebben we Boemba weer


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 13-08-2010 17:03 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Dacht eigenlijk aan Orlando.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 16-08-2010 10:26 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2010 15:56 schreef bazzio het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat we iemand met 666 in zijn username serieus nemen gaan nemen?


Gaap. Die had ik nog niet eerder gehoord. Prettig dat je zo inhoudelijk reageert, kan ik wat mee.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2010 10:32 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2010 15:10 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Pinkpop? my ass!

Je gaat me toch niet vertellen dat je het gaaf vindt dat zo'n bij elkaar geraapt zooitje EO jongeren Rammstein verkracht? 'Lekker hip'! Bah.

Je gaat me straks ook nog vertellen zeker dan die malloten met die Cello's gaaf zijn... help me even, hoe heten ze ook alweer? Dat gajes dat lekkere metal beukers om zeep helpt met lullig snarengeveeg. Doe effe lekker.
Sinds wanneer maakt Rammstein metal dan? Popmuziek in een iets ruiger jasje wellicht. Deze kooruitvoering is inderdaad nog matiger dan het origineel, hetgeen op zich een prestatie is natuurlijk, een zouteloos nummer nog saaier maken.
Ik moet toegeven dat ik Rammstein aanvankelijk best gaaf vond, Herzeleid en Mutter zijn geweldige albums. Daarna werd het toch vooral een herhalingsoefening. En in tegenstelling tot Laibach wat zichzelf toch steeds meer ontwikkeld heeft (al hoeft het natuurlijk niet altijd je smaak te zijn) heb ik toch het idee dat ze erg stil zijn blijven staan. Is ook wel moeilijk natuurlijk, om zo'n geweldig debuut en vervolg nog proberen te overtreffen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-08-2010 10:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

O sorry Jolly, je had het over Apocalyptica. Da's kut ja. Maar die maken volgens mij vooral softe metalcovers om als nerd toch nog wijven te kunnen neuken. 't Is wel wijvenmuziek natuurlijk hè. Dat begrijpen wij sowieso niet met onze testosteronspiegels.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2010 10:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Is het dé Jolly Roger, bastianus?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-08-2010 10:48 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Onmogelijk gay


Black seeds of bunny!


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen