IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Wanneer verspeelt een persoon zijn/haar rechten? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 12:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Naar aanleiding van het volgende nieuwsbericht:

De 13-jarige Wei Wei Hu, die vanmorgen vrijkwam, blijkt tijdens haar ontvoering seksueel te zijn misbruikt. Uit respect voor het meisje doet de politie hierover geen nadere mededelingen. Dat heeft de Duitse politie bekendgemaakt.

Hu is niet gewond geraakt en schijnt het naar omstandigheden goed te maken. "We doen er alles aan om haar op een zo verstandige en professioneel mogelijke manier op te vangen gezien de traumatische ervaring die ze heeft meegemaakt", aldus de woordvoerder. Op de school van Hu is met opluchting op het nieuws van de vrijlating gereageerd. Vanmorgen werd direct na het bekend worden van het nieuws de vlag uitgehangen.

De ouders van Hu hebben de onderhandelingen met de ontvoerder vannacht op de voet gevolgd. "Ze zijn enorm blij, maar hebben moeite dat te verwoorden. U merkt misschien weinig van een uitbundige stemming, maar die komt zeker op gang", aldus een buurman van het gezin. Het is de bedoeling dat Hu vanuit Münster zo snel mogelijk naar haar ouders terugkeert, maar dit zal op een geheime locatie plaatsvinden.


De dader, die psychisch wordt behandeld, was op proefverlof. De man was reeds in behandeling omdat hij reeds eerder iemand had verkracht. Zo een proefverlof is waarschijnlijk ingesteld omdat iemand "er recht op heeft" en menselijk behandeld dient te worden. En in veel gevallen zal het goed gaan maar nu niet. En een klein meisje is daar de dupe van geworden. Deze man had dus geen rechten moeten krijgen. De vraag is dus: moeten bepaalde typen van mensen (waarbij het van een deel mogelijk is dat het wel goed gaat) hun rechten worden ontnomen ter bescherming van de overige burgers? Of tolereren "we" zo nu en dan zo een slachtoffer. (ik persoonlijk vind dat dit laatste dus niet mag).

ps: het gaat hopleijk verder in deze topic niet alleen over kinderverkrachters maar ook over andere vormen van extreme misdaden.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 25-05-2004 12:10 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Die gast heeft voor mijn part z'n levensrecht verspeeld.
"Inferior, no use to mankind...enz."



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-05-2004 12:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als je de rechten van een ander verbreekt, verspeel je je eigen rechten ...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-05-2004 12:11 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Erg goed topic, en een logische vraag/reactie ook, na dit verhaal..
Helaas zal dit altijd wel een kwestie zijn dat blijft opspelen, als ik 's meer tijd heb wil ik wel reageren..
Door mijn werk in de Tbs heb ik hier erg gemengde gevoelens bij..


..."Hate can only create more hate"...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 12:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 12:11 schreef Immortella het volgende:
Erg goed topic, en een logische vraag/reactie ook, na dit verhaal..
Helaas zal dit altijd wel een kwestie zijn dat blijft opspelen, als ik 's meer tijd heb wil ik wel reageren..
Door mijn werk in de Tbs heb ik hier erg gemengde gevoelens bij..


dank u en ik ben zeer benieuwd naar jou reactie aangezien jij de materie vanuit een ander gezichtspunt ziet.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 25-05-2004 12:19 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 12:13 schreef attila_de_hun het volgende:
dank u en ik ben zeer benieuwd naar jou reactie aangezien jij de materie vanuit een ander gezichtspunt ziet.


Nou, ik moet het bijna wel vanuit een ander gezichtspunt zien, anders zou mijn werk ondragelijk zijn. Mijn menselijke reactie is ook: 'Opknopen, die gast!!' (o.i.d.), maar helaas blijft zo'n proefverlof een risico, zeker bij seksueel delinquenten. Het valt nooit echt 100 % waterdicht te krijgen, dus de afweging blijft dan: Nemen we dat risico (hoe minescuul het ook is), of sluiten we hem voor z'n leven op?
Dat soort beslissingen worden bij ons elke dag gemaakt, en ik kan je vertellen dat dat niet gemakkelijk is. Je beslist wel over het leven van een ander (verkrachter/moordenaar of niet). En ergens zou ik ook zeggen: 'Tsja, dat heeft hij/zij zelf ook gedaan', maar wij moeten nu éénmaal professioneel blijven denken en mogen persoonlijke gevoelens daarin geen rol laten spelen.


Maar goed, ik ga maar weer eens richting 't schorriemorrie, dat in mijn ogen soms al lang zijn/haar rechten verspeeld heeft..

Hopelijk kan ik de volgende keer langer discussiëren, ben ook wel benieuwd hoe mijn collega's hier over denken eigenlijk


..."Hate can only create more hate"...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 12:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik ben voor een beperking van de extreme privacy die mensen tegenwoordig genieten in de naam van 'rechten', waardoor ze hun gang kunnen gaan en misdaad na misdaad kunnen plegen.
Mensen hebben rechten en plichten, zodra ze hun plichten niet meer nakomen, of de rechten van een anders schadigen, vind ik dat hun rechten, of een deel van hun rechten, dienen te vervallen.
Ik zou stellen dat we een concreter rechtsysteem zouden opstellen. In dat nieuwe rechtsysteem zouden minimum straffen voor misdaden vastgesteld moeten worden en zaken als 'vervroegd vrijkomen wegens goed gedrag', hoogstens 2/3 van je straf uitzitten enz. afgeschaft moeten worden. Ook zou het gebruik van informatie verkregen van de AIVD in rechtzaken moeten mogen.
Kortom, zodra mensen zich niet meer aan hun rechten én plichten houden, of de rechten van een ander aantasten, vervalt hun recht om rechten, of althans een deel van hun rechten, te hebben en moeten ze niet in zoverre door ons rechtsysteem beschermd worden dat ze alsnog een bedreiging voor de maatschappij kunnen vormen.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 25-05-2004 12:21]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


cranial
Usericon van cranial
Posted 25-05-2004 12:57 by cranial Wijzig reactieProfiel van cranialQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ferdyH

GEWOON AFKAPPE DIE LUI,NIX MEER RECHTEN..


Expired,Erased and Forgotten


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 25-05-2004 13:02 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Jenje, dat is veel te breed genomen en onmogelijk toe te passen tenzij je specificeert welke rechtverbrekingen vallen onder die regeling, en welke rechten afgenomen worden.

Mijn visie:

Als er mensen zijn die een moord hebben gepleegd of ernstige seksuele delicten hebben begaan dienen die mensen slechts onder begeleiding heel even naar buiten te gaan gedurende hun straf, als mensen levenslang tbs krijgen is dit niet voor niets, en dan zouden ze ook in de gaten gehouden moeten worden, of op z'n minst een keer per week terugkeren voor controle.

Echter, vanwege de kosten hiervoor en de sociale antipathie die zal ontstaan na aanleiding van dit soort zaken als de ontvoering van Wei Wei zal dit niet snel realiseerbaar maken.

Persoonlijk denk ik niet dat het verspelen van rechten iets is wat juist toe te passen is, als je gevangenen hun rechten ontneemt als mens zijnde, maak je ze daardoor minder mens, en gevoeliger voor misbruik, martelingen en een leven lang verkeren in de laagste lagen van de bevolking, waardoor het aantal recidivisten toe zou kunnen nemen.

Het ligt er natuurlijk aan hoe zwaar de misdaad is die een gevangene heeft begaan, als een moord bijvoorbeeld nu eens echt lang bestraft zou worden in plaats van met acht jaar zou in ieder geval de maatschappij al iets positiever reageren tegenover het gevangenenbeleid denk ik.

Toch blijft het moeilijk je hoofd koel te houden in dit soort gevallen, ik kan me voorstellen dat als mijn zusje verkracht zou worden ik ook als eerst ingeving de verkrachter hardhandig zou willen castreren met een bot mes terwijl ik hem dwing naar foto's van mijn zusje te kijken, maar ik blijf er van overtuigd dat geweld de slechtste manier is om dingen op te lossen omdat geweld in een cyclische beweging werkt.

Een gevangene kan leren, een dode niet.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 13:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:02 schreef Phriar het volgende:

Een gevangene kan leren, een dode niet.


interssant betoog maar dan verschuift de vraag alleen naar:

heeft die gevangene nog het recht om te leren?

jij benadert het dus vanuit de rechten van de gevangene. dat kan alleen moet je die rechten dan erg streng benaderen. ik zelf vind dat zulke kinderverkrachters die in principe verspeelt hebben (plus onverbeterlijk moordenaars/geweldplegers)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:22 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik ben van mening dat je je rechten verliest wanner je een misdrijf pleegt ( een misdrijf niet bij een overtreding). Je doet iets wat niet mag, hier in de westerse landen is er genoeg voorlichting over om ervan uit te gaan dat dit bewust gebeurd, dan moet je de gevolgen van je daad maar ervaren.
Zo is het in principe nu ook al maar ik vind dat alle misdrijven een stuk harder aangepakt mogen worden. Op dat vlak Islamitische normen en waarden in voeren is misschien zo gek nog niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 13:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:22 schreef kwelgeest het volgende:
Ik ben van mening dat je je rechten verliest wanner je een misdrijf pleegt ( een misdrijf niet bij een overtreding). Je doet iets wat niet mag, hier in de westerse landen is er genoeg voorlichting over om ervan uit te gaan dat dit bewust gebeurd, dan moet je de gevolgen van je daad maar ervaren.
Zo is het in principe nu ook al maar ik vind dat alle misdrijven een stuk harder aangepakt mogen worden. Op dat vlak Islamitische normen en waarden in voeren is misschien zo gek nog niet.
Gheghe, een hoofd afhakken als je niet Westers genoeg bent?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:06 schreef attila_de_hun het volgende:
interssant betoog maar dan verschuift de vraag alleen naar:

heeft die gevangene nog het recht om te leren?

jij benadert het dus vanuit de rechten van de gevangene. dat kan alleen moet je die rechten dan erg streng benaderen. ik zelf vind dat zulke kinderverkrachters die in principe verspeelt hebben (plus onverbeterlijk moordenaars/geweldplegers)
idd; heel leuk hoor tbs en weet ik veel wat voor een bull-shit maar zulk soort figuren wil je eigenlijk toch nooit meer terug in je maatschappij. btw vind ik dit niet allen van KINDERverkrachters maar van plegers van delict in het algemeen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 13:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:22 schreef kwelgeest het volgende:
Op dat vlak Islamitische normen en waarden in voeren is misschien zo gek nog niet.


het principe wel, de toepassing niet (mannen mogen alles, vrouwen niks).

Maar wat vind je dan van verzachtende omstadigheden? bijv. psychische stoornissen? (


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:25 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:23 schreef Misanthrope het volgende:
Gheghe, een hoofd afhakken als je niet Westers genoeg bent?
Ook bij westerlingen; Gewoon wanneer je een misdrijf pleegt dat staat er toch duidelijk lijkt mij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
het principe wel, de toepassing niet (mannen mogen alles, vrouwen niks).

Maar wat vind je dan van verzachtende omstadigheden? bijv. psychische stoornissen? (
Ik heb het over dit vlak. Op andere maatschappelijke punten: vrouwen, homo's etc, ben ik het echt niet met de Islam eens. Het tegenovergestelde juist.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

hhmmzz ik zie dat ik wat krom typ, ik ben dan ook net wakker


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 13:26 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
het principe wel, de toepassing niet (mannen mogen alles, vrouwen niks).

Maar wat vind je dan van verzachtende omstadigheden? bijv. psychische stoornissen? (
Dat is natuurlijk de grootste onzin. Je weet namelijk bij die mensen al dat herhaling van het delict niet misschien, maar waarschijnlijk is. Ze zijn een groter gevaar voor een samenleving dan mensen zonder psychische stoornissen die een delict hebben gepleegd.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 25-05-2004 13:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:26 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is natuurlijk de grootste onzin. Je weet namelijk bij die mensen al dat herhaling van het delict niet misschien, maar waarschijnlijk is. Ze zijn een groter gevaar voor een samenleving dan mensen zonder psychische stoornissen die een delict hebben gepleegd.
Klopt. Het klinkt misschien erg omstreden maar kampen oprichten voor zulk soort mensen lijkt mij geen slecht idee.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 13:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:26 schreef Misanthrope het volgende:
Dat is natuurlijk de grootste onzin. Je weet namelijk bij die mensen al dat herhaling van het delict niet misschien, maar waarschijnlijk is. Ze zijn een groter gevaar voor een samenleving dan mensen zonder psychische stoornissen die een delict hebben gepleegd.


ja, inderdaad. alhoewel het gevaarlijk blijft om te generaliseren mag je gewoon geen risico' lopen. (zie het nieuwsbericht aan het begin wat het resultaat kan zijn).
Die man had nooit zo een kans mogen krijgen. ik ben trouwens benieud wat gaat gebeuren met de persoon die verantwoordelijk is geweest voor zijn vrijlating.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-05-2004 13:32 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Levenslang opsluiten, desnoods in een paradijselijke instelling, maar wat mij betreft mogen dit soort mensen nooit meer terug de maatschappij in ze hebben reeds aangetoond (zo kwamen ze in de instelling) een gevaar voor onschuldige burgers te vormen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 13:33 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:32 schreef Dargull het volgende:
Levenslang opsluiten, desnoods in een paradijselijke instelling, maar wat mij betreft mogen dit soort mensen nooit meer terug de maatschappij in ze hebben reeds aangetoond (zo kwamen ze in de instelling) een gevaar voor onschuldige burgers te vormen.
En wie betaalt het?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-05-2004 13:34 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 mei 2004 13:02 schreef Phriar het volgende:
...

Toch blijft het moeilijk je hoofd koel te houden in dit soort gevallen, ik kan me voorstellen dat als mijn zusje verkracht zou worden ik ook als eerst ingeving de verkrachter hardhandig zou willen castreren met een bot mes terwijl ik hem dwing naar foto's van mijn zusje te kijken, maar ik blijf er van overtuigd dat geweld de slechtste manier is om dingen op te lossen omdat geweld in een cyclische beweging werkt.



Wow, ik kan alleen maar gissen naar de chaos die in jouw hoofd aanwezig moet zijn...



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 25-05-2004 13:35 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:33 schreef Misanthrope het volgende:
En wie betaalt het?


De maatschappij, maar ik zie daar het probleem niet zo van die betaalt per slot voor zijn eigen veiligheid.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 13:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:32 schreef Dargull het volgende:
Levenslang opsluiten, desnoods in een paradijselijke instelling, maar wat mij betreft mogen dit soort mensen nooit meer terug de maatschappij in ze hebben reeds aangetoond (zo kwamen ze in de instelling) een gevaar voor onschuldige burgers te vormen.


ik heb enige moeite met de term "paradijselijke instelling". er loopt vast een slag mensen rond die denken: he, ik kan de rest van mijn leven in een luxe hotel door gaan brengen op kosten van de staat. en handelen dus daarnaar.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-05-2004 13:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2004 13:35 schreef Dargull het volgende:
De maatschappij, maar ik zie daar het probleem niet zo van die betaalt per slot voor zijn eigen veiligheid.

losd van mijn eerdere punt komt de rekening uiteindelijk bij jou en mij. ik heb liever dat mijn centen worden besteedt aan lui die echt een kans hebben om weer gezond en wel in de maatschappij te functioneren dan een luxe hotel voor kinderverkrachters en moordenaars.


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen