IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Neo-Folk Vorige pagina | Volgende pagina
Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-06-2011 11:58 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Zelf wacht ik met smart op de nieuwe Tenhi.
Ook heeft Kiss the anus of a black cat me de laatste tijd erg in z'n greep. Prima muziek!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 12:01 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 11:58 schreef Sisyphos het volgende:
Zelf wacht ik met smart op de nieuwe Tenhi.
Ook heeft Kiss the anus of a black cat me de laatste tijd erg in z'n greep. Prima muziek!

Op zich, maar het is niet echt neo-folk.

Wat neo-folk betreft komt Forseti met de plaat Erde voor mij op 1.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-06-2011 12:04 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:01 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Op zich, maar het is niet echt neo-folk.

Wat neo-folk betreft komt Forseti met de plaat Erde voor mij op 1.

Geef het beestje maar een naam.
Windzeit heeft mij altijd meer aangesproken dan Erde, maar misschien heb ik gewoon niet genoeg tijd in Erde gestopt.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 12:04 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Mwa, Tenhi is toch wel neo-folk? Wat is het anders?

Maar KtAotBC? Nou ken ik die band eigenlijk slechts van naam. En als de Last.FM beschrijving zo lees kan het volgens mij gemakkelijk doorgaan als neo-folk.

Dat het beide geen martialindustrialbands zijn, maakt het nog geen geen Neo-folk.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 12:09 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:04 schreef Kvelgeest het volgende:
Mwa, Tenhi is toch wel neo-folk? Wat is het anders?

Maar KtAotBC? Nou ken ik die band eigenlijk slechts van naam. En als de Last.FM beschrijving zo lees kan het volgens mij gemakkelijk doorgaan als neo-folk.

Dat het beide geen martialindustrialbands zijn, maakt het nog geen geen Neo-folk.

Agreed wat Tenhi betreft ja. En dat laatste ben ik het ook zeker mee eens. Bands met martial/industrial zie ik eerder als minder neo-folk dan meer neo-folk. Maar als ik die plaat van KtAotBC zo luister hoor ik er bar weinig neo-folk in, behalve in die track Hewers of Wood and Drawers of Water wellicht. Maar goed, misschien ligt het dan allemaal aan mij :p


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-06-2011 12:13 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:09 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Agreed wat Tenhi betreft ja. En dat laatste ben ik het ook zeker mee eens. Bands met martial/industrial zie ik eerder als minder neo-folk dan meer neo-folk. Maar als ik die plaat van KtAotBC zo luister hoor ik er bar weinig neo-folk in, behalve in die track Hewers of Wood and Drawers of Water wellicht. Maar goed, misschien ligt het dan allemaal aan mij :p

Dus Rome zou door hun martial invloeden ook minder in het neofolk straatje komen? Een vlieger die voor mij niet op gaat.

Wat KtAotBC betreft raad ik je aan om de plaat nog wat vaker op te zetten. Het project valt inderdaad niet in het straatje 'folk' zoals we dat kennen van Tenhi of Forseti maar benadert het genre naar mijns inzien vanuit een andere hoek (net als dat Tenhi en Forseti ook een wereld van verschil zijn).

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 21-06-2011 12:14]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 12:17 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 juni 2011 12:09 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Agreed wat Tenhi betreft ja. En dat laatste ben ik het ook zeker mee eens. Bands met martial/industrial zie ik eerder als minder neo-folk dan meer neo-folk. Maar als ik die plaat van KtAotBC zo luister hoor ik er bar weinig neo-folk in, behalve in die track Hewers of Wood and Drawers of Water wellicht. Maar goed, misschien ligt het dan allemaal aan mij :p
Bij mij is martial een subgenre van neo-folk net als dat dark folk dat ook is.

KtAotBC, daar moet ik toch echt eens achteraan. Om een of andere reden dacht in nmlk dat het monotone, noisie drone was alla KTL (wat ik overigens ook ngoed trek).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 12:19 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 juni 2011 12:13 schreef Sisyphos het volgende:
Dus Rome zou door hun martial invloeden ook minder in het neofolk straatje komen? Een vlieger die voor mij niet op gaat.

Bij Rome is de martial vrij minimaal, vind ik. Het heeft wel een militant sfeertje, net als bijvoorbeeld Death in June, maar bij echt Martial denk ik toch eerder aan Arditi of Across the Rubicon.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 12:19 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:13 schreef Sisyphos het volgende:
Dus Rome zou door hun martial invloeden ook minder in het neofolk straatje komen? Een vlieger die voor mij niet op gaat.

Uiteraard, je zegt het zelf al: het gaat om invloeden. Maar als je die lijn maar lang genoeg blijft volgen vanaf neo-folk richting martial industrial, ga je vroeg of laat de neo-folk verlaten en de martial industrial binnen. Het zijn niet voor niets twee verschillende namen voor twee verschillende stijlen, ondanks dat ze inderdaad regelmatig met elkaar worden verbonden.

quote:
Op 21 juni 2011 12:13 schreef Sisyphos het volgende:Wat KtAotBC betreft raad ik je aan om de plaat nog wat vaker op te zetten. Het project valt inderdaad niet in het straatje 'folk' zoals we dat kennen van Tenhi of Forseti maar benadert het genre naar mijns inzien vanuit een andere hoek (net als dat Tenhi en Forseti ook een wereld van verschil zijn).

Will do.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 21-06-2011 12:23 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:19 schreef Kvelgeest het volgende:
Bij Rome is de martial vrij minimaal, vind ik. Het heeft wel een militant sfeertje, net als bijvoorbeeld Death in June, maar bij echt Martial denk ik toch eerder aan Arditi of Across the Rubicon.

Nera is voor mij toch echt wel een grensgevalletje. Wel een heerlijke plaat, dat sowieso!

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 21-06-2011 12:24]


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 12:23 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 juni 2011 12:19 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Uiteraard, je zegt het zelf al: het gaat om invloeden. Maar als je die lijn maar lang genoeg blijft volgen vanaf neo-folk richting martial industrial, ga je vroeg of laat de neo-folk verlaten en de martial industrial binnen. Het zijn niet voor niets twee verschillende namen voor twee verschillende stijlen, ondanks dat ze inderdaad regelmatig met elkaar worden verbonden.

Neo-folk is post-industrial en martial (martialindustrial) grijpt wel's terug naar industrial, maar uit welke bands/genre's is dat subgenre volgens jou voortgekomen? Een 'Nada!' pakt alweer behoorlijk terug. En oude releases van Der Blutharsch, Forthcoming Fire of Blood Axis hinten ook behoorlijk naar martial. Ik denk niet dat je die twee (sub)genre's los van elkaar kan zien.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 12:38 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:23 schreef Kvelgeest het volgende:
Neo-folk is post-industrial en martial (martialindustrial) grijpt wel's terug naar industrial, maar uit welke bands/genre's is dat subgenre volgens jou voortgekomen? Een 'Nada!' pakt alweer behoorlijk terug. En oude releases van Der Blutharsch, Forthcoming Fire of Blood Axis hinten ook behoorlijk naar martial.

Daarvoor ben ik niet goed genoeg bekend binnen de genres.

quote:
Op 21 juni 2011 12:23 schreef Kvelgeest het volgende:Ik denk niet dat je die twee (sub)genre's los van elkaar kan zien.

Dat heb ik ook niet zozeer willen beweren, maar anderzijds: je zegt 1) dat de ene uit de ander voortkomt en 2) dat het "twee (sub)genre's" zijn. Ofwel, de genres zijn dus ook niet identiek, zowel niet stilistisch als historisch. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige bands/projecten een sound hebben die of meer tot het ene hoekje, of meer tot het andere hoekje behoort?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-06-2011 12:44 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 juni 2011 12:38 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Dat heb ik ook niet zozeer willen beweren, maar anderzijds: je zegt 1) dat de ene uit de ander voortkomt en 2) dat het "twee (sub)genre's" zijn. Ofwel, de genres zijn dus ook niet identiek, zowel niet stilistisch als historisch. Dan lijkt het me niet meer dan logisch dat sommige bands/projecten een sound hebben die of meer tot het ene hoekje, of meer tot het andere hoekje behoort?
Je kan heavy metal en black metal (Mercyful Fate) ook niet los van elkaar zien, maar het zijn toch twee verschillende (sub)genre's.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 21-06-2011 12:53 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2011 12:44 schreef Kvelgeest het volgende:
Je kan heavy metal en black metal (Mercyful Fate) ook niet los van elkaar zien, maar het zijn toch twee verschillende (sub)genre's.

Zeker, vandaar dat mijn vorige post die zin "Dat heb ik ook niet zozeer willen beweren" bevatte :p Gezien je vergelijking geloof ik dat we wel aardig op één lijn zitten, alleen ik bekijk het weer eens veel te moeilijk.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-12-2011 20:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Dat Argentum is wel sterk imo, martialgewijs


signature


herr
Usericon van herr
Posted 05-12-2011 13:58 by herr Wijzig reactieProfiel van herrQuote dit bericht

Argentum is inderdaad goed. Striider uit Friesland klinkt ook lekker.

18 december Death In June + Die Weisse Rose in Waregem.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 05-12-2011 14:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Afgelopen jaar wel een CD van Argentum aangeschaft. Best aardig, ja. Beetje standaard.

Dat Striider ken ik niet.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-12-2011 23:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

deze blijf ik wel regelmatig spelen



net als deze klassiekert



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-12-2011 0:29]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-12-2011 0:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dit zijn trouwens ook sterke platen imo






signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 18:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Nog meer arisch-imperialistische-romeins-christelijke-martial neoklassieke zooi.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-02-2012 18:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja! Kreuzweg Ost! Eindelijk nog een liefhebber.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:11 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Anti Commie Neofolk aus Polen



TOp 40 bandje:



Bekende theateracteurs die een bekend gedichtje getiteld 'Lik me reet' reciteren. Je hoeft de taal niet te begrijpen om van de geluiden te genieten.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

OK. De laatste voor nu.

Een postkaartje uit Frankrijk. Vervlogen tijden van de loopgraven.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 22:10 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik kreeg geen krap broekje van die nieuwe Kreuzweg Ost.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen