IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Neo-Folk Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-06-2005 15:45 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Heeft iemand hier de nieuwe Omnia en Faun al gehoord?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 02-06-2005 16:29 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2005 15:45 schreef kwelgeest het volgende:
Heeft iemand hier de nieuwe Omnia en Faun al gehoord?


Bedoel je met de nieuwe Omnia "Crone of War" of "Live Religion" of is er alweer een nieuwe?

In ieder geval zijn Crone of War en Live Religion allebei erg gaaf. De produktie van Crone of War is een stuk sterker dan van die daar voor met die Latijnse titel. Live Religion klinkt ondanks dat het met maar één microfoon is opgenomen ook erg goed. Ik wel dat de band live het beste tot zijn recht komt, om die reden vind ik het ook een goede zet om die live opnames uit te geven, want die geven de sfeer van de band beter weer.

De nieuwe Faun ben ik ook benieuwd naar. De vorige twee albums vond ik op zich wel gaaf alleen naar enige tijd was er toch wel een duidelijk verschil tussen nummers die wel leuk bleven en nummers die snel vervelen. Hopelijk staan op de nieuwe cd meer sterke nummers.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-06-2005 16:37 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik zit nu even hun discografie door te kijken maar volgens mij had ik 'Sine Missione 2' vast en dacht dat het een nieuwe was.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 02-06-2005 16:38 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

ah ok verwarrend


FJ
Usericon van FJ
Posted 21-06-2005 21:48 by FJ Wijzig reactieProfiel van FJQuote dit bericht

Wat zijn momenteel de beste neo folk bands?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-06-2005 21:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Brighter death now
In Slaughter Natives
Folkstorm (opletten voor de noise)


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 21:58 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 21:48 schreef FJ het volgende:
Wat zijn momenteel de beste neo folk bands?
Faun is erg aan te raden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-06-2005 22:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik ken wel de Noorse band Faun met leden van Urgehal, dit zal toch niet dezelfde zijn, wel?


[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 21-06-2005 22:16]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-06-2005 22:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2005 22:16 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik ken wel de Noorse band Faun met leden van Urgehal, dit zal toch niet dezelfde zijn, wel?

Nee dit is de Duitse faun. 'Epische' neo-folk. Een beetje Omnia achtig maar dan met meer 'klassieke' instrumenten en er zitten stukken van autenthieke middeleeuwse Duitse folk nummers doorheen verweven.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-06-2005 23:04 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 juni 2005 22:18 schreef kwelgeest het volgende:
Nee dit is de Duitse faun. 'Epische' neo-folk. Een beetje Omnia achtig maar dan met meer 'klassieke' instrumenten en er zitten stukken van autenthieke middeleeuwse Duitse folk nummers doorheen verweven.

Live ook schitterend


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-06-2005 23:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

CORNIX MALEDICTUM


signature


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 23-06-2005 18:33 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

let wel een beetje op het genre onderscheid, ik zie hier namen voorbijkomen met allen een folk element, alleen muzikaal totaal verschillend.

hierbij een overzichtje per subgenre en bandnamen die erbij horen, soms is er natuurlijk wel overlap:

medieval (medieval / traditional folk / celtic / world):
http://www.gothtronic.com/?page=23&genres=4

folk (neofolk / military pop / ritual / dark apocalyptic folk):
http://www.gothtronic.com/?page=23&genres=1

en dan is er ook nog:

bombastic (bombastic / orchestral / martial soundscapes)
http://www.gothtronic.com/?page=23&genres=2

[Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 23-06-2005 18:33]


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 23-06-2005 18:33 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Goed dat je een link geeft naar je site, die kenden we nog niet.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 23-06-2005 18:46 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2005 18:33 schreef Leviathanica het volgende:
Goed dat je een link geeft naar je site, die kenden we nog niet.



wat een service he, hebben die liefhebbers van deze muziek er ook weer wat aan.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 23-06-2005 19:42 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

dankjewel Teknoir, dit wisten we nog niet!


TekNoir
Usericon van TekNoir
Posted 23-06-2005 20:15 by TekNoir Wijzig reactieProfiel van TekNoirQuote dit bericht

als nu de azijnpissers eens niet reageren, en de in muziek geinteresseerden wel, dan zou dat mooi zijn !


Volmorth
Usericon van Volmorth
Posted 24-06-2005 10:08 by Volmorth Wijzig reactieProfiel van VolmorthQuote dit bericht

Toch weer een vraag; als je cd-kast schijfjes bevat van o.a. Blackmore's Night, Summoning en Lord Wind, wat zijn neo-folk bands die je dan ook kunnen aanspreken?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-06-2005 10:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

In slaughter natives


signature


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-06-2005 11:39 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

In Slaugther Natives is erg gaaf, maar om nou te zeggen dat dat enigszins op een lijn zit met de bovengenoemde bands...

Ga je meer voor bombastische Neo-Folk, of spreekt akoestisch je meer aan.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-06-2005 12:59 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik heb woensdag avond/nacht wat In Slaughter Vative gehoord, toffe muziek maar ik vind het niet iets te maken hebben met neo-folk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 15:10 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

Er worden heel erg veel bands genoemd die welliswaar veel met neo-folk te maken hebben, maar mijns zins niets met Daudi Baldrs van Burzum. (Geweldig, daar niet van! Maar om dat hier nu ook nog eens te gaan noemen… daar begin ik maar niet aan )
Nu moet ik toegeven dat ik dat, in vergelijking met al het andere wat ik op dat gebied (gehoord) heb, het maar geklungel vind, het doet me vrij weinig. Het dichtste in de buurt vind ik het volgende komen, hoewel je al gauw geen rustig maar naar sfeertje hebt.

Het allerdichtste ertegenaan liggen waarschijnlijk de al veel genoemde Cold Meat Industry bands. Raison d’ Etre bijvoorbeeld, of Coph Nia (wat weer wat vreemder is). Verder dacht ik nog aan het volgende.

In de buurt van Burzum:
Fin de siècle
The Dead Hours

Regard Extreme

Naar sfeertje (zonder Haus Arafna en noise etc.):
Lustmord
Chaos as shelter
Karjalan Sissit
Herbst9
Zoviet France
Darkwater Memories
Lycia (ook wel met zang en instrumenten)

En het volgende heeft er eigenlijk vrij weinig mee te maken maar toch.

Met zang:
Black Forest/Black Sea
Les Secrets de Morphée
Die Verbannten Kinder Eva’s/Weltenbrand/ Dargaard en aanverwanten

Richting/zo nu en dan Folk of instumentaal:
Harvest Rain
L’Orchestre Noire
Romowe Rikoito

Als je artistiek verantwoord/weer eens iets anders wilt doen:
Coil
In the Nursery


Nuja, wie weet heeft iemand er wat aan he. Ik heb gezegd!


Je maintiendrai!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-06-2005 17:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Het topic is nu gewoon een algemeen Neo-Folk topic geworden, dus het hoeft niet per sé meer over Daudi Baldrs te gaan, trouwens.



Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 19:00 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 17:56 schreef aerodis het volgende:
Het topic is nu gewoon een algemeen Neo-Folk topic geworden, dus het hoeft niet per sé meer over Daudi Baldrs te gaan, trouwens.




Inlezen kost me vandaag wat moeite. Ik kon echter wel in het wilde weg bandnamen op gaan noemen, maar dan ben ik, a: nog wel even bezig b: vrij nutteloos bezig.
In ieder geval, excuus, me dunkt dat het zelfs een universeel Folk en aanverwanten topic geworden is zelfs, aan de namen te zien!

In dat geval wil ik Wappenbund (à la Puissance), Spiritual Front (de Nihilist EP!), Scorpion Wind en Strength through Joy (beide vrij rustig) nog even noemen, voor de Haus Arafna liefhebbers November Növelet natuurlijk (sideproject) Ook Darkwood zullen veel mensen hier wel kunnen waarderen, of naast Volksweerbaarheid andere Nederlandse dingen, Predella Avant bijvoorbeeld. Er is simpelweg teveel op dit gebied, ik zal mijn mond maar weer houden


Je maintiendrai!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 24-06-2005 19:30 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Als een hamer op staal!
Onlangs nog zien spelen met ToC en Dernière Volonté


Vr.M
Kleine Boze Wolf
Usericon van Vr.M
Posted 24-06-2005 19:36 by Vr.M Wijzig reactieProfiel van Vr.MQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2005 19:30 schreef aerodis het volgende:
Als een hamer op staal!
Onlangs nog zien spelen met ToC en Dernière Volonté


Welke uit het rijtje bedoel je dan?

In Leiden heb ik hen met CoCaspar gezien, maar jij bent ergens anders geweest?


Je maintiendrai!


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen