IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Tsjechië Vorige pagina | Volgende pagina
Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 18:39 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

-Praag is uiteraard een aanrader, supermooie stad met de Joodse buurt (met indrukwekkend oud Joods kerkhof etc.), St. Vituskathedraal, de Karelsbrug etc.

-Térézin, indrukwekkend concentratiekamp, waar zo'n beetje alles nog overeind staat, *kippevel*

-Kútna Hora, hier staan een aantal prachtige bouwwerken, überhaupt een heel mooi plaatsje, niet al te ver van Praag.

Info over Kútna Hora: http://members.tripod.com/Tsjechie/KutnaHora.htm


Edit: Plaatje werkt niet, klote tripod

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 28-05-2004 18:47]


..."Hate can only create more hate"...


muddlehead
commit suicide!
Usericon van muddlehead
Posted 28-05-2004 18:42 by muddlehead Wijzig reactieProfiel van muddleheadQuote dit bericht

ken ook al die plekken; erg gaaf dat concentratiekamp


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 28-05-2004 18:48 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

ik moet toegeven dat tsjechië het enigste land is waar ik met plezier op vakantie heen ben geweest met mn ouders. ben er geweest een half jaar na de val van het communisme en was toen zo heerlijk relaxed en rustig allemaal. zaten in een boerendorpje toen, prachtig gewoon



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 18:58 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Tsjechië is inderdaad een prachtig vakantieland. Ik ben er in de zomer van 2002 geweest, het enige nadeel was dat wij in Praag in een hotel zaten en dus afhankelijk waren van het openbaar vervoer om verder Tsjechië in te gaan. Hierdoor hebben we van ''t platteland' weinig gezien, we zijn dus naar Térézin en Kútna Hora geweest en een paar plaatsjes buiten Praag, maar verder alleen de stad Praag van binnen en buiten gezien (prachtig trouwens).
Maar wil er nog wel graag een keer met de auto naar toe, en dan meer van de natuur en de bergen zien.


..."Hate can only create more hate"...


muddlehead
commit suicide!
Usericon van muddlehead
Posted 28-05-2004 19:00 by muddlehead Wijzig reactieProfiel van muddleheadQuote dit bericht

Ik ook wel



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-05-2004 19:05 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Paar weken geleden nog naar Praag geweest. Tip: als je bier gaat drinken ga dan ergens een steegje in en zoek daar een cafe op. € 0,60 voor een halve liter


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 19:08 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:05 schreef BurZum het volgende:
Paar weken geleden nog naar Praag geweest. Tip: als je bier gaat drinken ga dan ergens een steegje in en zoek daar een cafe op. € 0,60 voor een halve liter


Klopt!

Want 't valt ff vies tegen als je op 't Wenceslasplein een biertje wil drinken en je betaalt omgerekend drie euro voor een halve liter! Niet op de grote terrassen en de bekende pleinen gaan zitten dus! Maar bij de kleinere kroegjes


..."Hate can only create more hate"...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-05-2004 19:11 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 28 mei 2004 19:08 schreef Immortella het volgende:
Klopt!

Want 't valt ff vies tegen als je op 't Wenceslasplein een biertje wil drinken en je betaalt omgerekend drie euro voor een halve liter! Niet op de grote terrassen en de bekende pleinen gaan zitten dus! Maar bij de kleinere kroegjes



Ben je toevallig ook bij die Nederlandse kroeg geweest?


Edit:

Nog een tip: Becherovka

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 28-05-2004 19:12]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 19:13 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:11 schreef BurZum het volgende:
Ben je toevallig ook bij die Nederlandse kroeg geweest?


Hmm, niet dat ik weet? Welke wijk zat die, weet je dat?

Ben wel in een paar leuke rock-kroegjes geweest.. Waarvan er één een complete cd-zaak had, als je naar achteren liep.. Met allemaal apart spul, helaas was dat aan 't einde van m'n vakantie toen m'n geld bijna op was..


..."Hate can only create more hate"...


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 28-05-2004 19:15 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

hm toen ik er was was een halve liter bier op een lux restaurant nog f0,50. met 4 man gegeten en gedronken voor f25,- zal nu wel anders zijn...

-edit: toen was het nog tsjechoslowakije-

[Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 28-05-2004 19:19]



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-05-2004 19:15 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 28 mei 2004 19:13 schreef Immortella het volgende:
Hmm, niet dat ik weet? Welke wijk zat die, weet je dat?



Geen idee. Weet wel dat het aan de rand van het Wenceslasplein zit. Het heet "de hoek" of zoiets. Eigenaar is een vrij jonge kerel met een baard.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 28-05-2004 19:16]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 19:17 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:15 schreef BurZum het volgende:
Geen idee. Weet wel dat het aan de rand van het Wenceslasplein zit. Het heet "de hoek" of zoiets. Eigenaar is een vrij jonge kerel met een baard.


Nope, niet geweest.. Toch jammer


..."Hate can only create more hate"...


muddlehead
commit suicide!
Usericon van muddlehead
Posted 28-05-2004 19:30 by muddlehead Wijzig reactieProfiel van muddleheadQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:05 schreef BurZum het volgende:
Paar weken geleden nog naar Praag geweest. Tip: als je bier gaat drinken ga dan ergens een steegje in en zoek daar een cafe op. € 0,60 voor een halve liter
in '95 was het nog dertig hollandsche florijncenten


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-05-2004 19:32 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 18:39 schreef Immortella het volgende:
-Kútna Hora, hier staan een aantal prachtige bouwwerken, überhaupt een heel mooi plaatsje, niet al te ver van Praag.


Kutna Hora is dus echt NIET de moeite, op de kathedraal na. Maak dus dat je er niet op de sluitingsdag (maandag dacht ik) staat !


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2004 19:35 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:32 schreef X-Act het volgende:
Kutna Hora is dus echt NIET de moeite, op de kathedraal na. Maak dus dat je er niet op de sluitingsdag (maandag dacht ik) staat !


Als je toch in de buurt bent vind ik Kutna Hora wél de moeite waard. Kijk, ik ken niet heel Tsjechië fantastisch goed en er zijn vast veel mooiere plekken, maar ik vond het best een leuk plaatsje om een halve dag/ een dag te zijn. En wij waren er niet op de sluitingsdag.
(Voor ons was het trouwens wél te ver om de moeite waard te zijn, wij moesten er een paar uur voor in de trein zitten, en de Tsjechische treinen zijn ), maar als je met de auto bent rijd je makkelijker langs veel verschillende plaatsjes..


..."Hate can only create more hate"...


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 28-05-2004 19:40 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

Ik vond de treinen in Tsjechië best interessant. Het leken afgedankte oude bakken van west-europa, maar de organisatie was voortreffelijk: alle treinen reden stipt (wat je in België niet kan zeggen) en waren altijd voor ongeveer 75% bezet (in België zie je voortdurend quasi lege treinen passeren afgewisseld met een aantal stampvolle).

Ik heb overigens nog ergens een Kutna Hora foto liggen waar een vriendin en ik zo ontgoocheld mogelijk proberen kijken


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 29-05-2004 9:06 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Ik ben een paar jaar terug in Tjeschie geweest en heb toen een aantal briljante spoorlijntjes gezien en bereden. 1 ervan was een enkel spoortje waar het vandaan kwam en naartoe ging weet ik niet meer, maar het ging door een bosrijke en heuvelachtige omgeving. Ineens stopte het midden in het bos, tenminste zo leek het, maar als je goed keek, zag je een honderdtal meters van de spoorlijn een klein schuurtje met een naam erop. Dit bleek een heel klein stationnetje te zijn en juist bij dit station stapte de helft van het aantal mensen in de trein uit. Toen we weer verder reden vertelde iemand ons dat dit DE plek was om paddestoelen te zoeken en dat iedereen daarom in de middle of nowhere uitstapte.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 29-05-2004 10:13 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

we spelen in augustus in plana, wordt weer een weekendje genieten



enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 29-05-2004 10:16 by enlil Wijzig reactieProfiel van enlilQuote dit bericht

We spelen in juni op een of andere black metal feest in de oefenruimte van Maniac Butcher. Ben benieuwd!


Signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 29-05-2004 16:04 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2004 19:13 schreef Immortella het volgende:
Hmm, niet dat ik weet? Welke wijk zat die, weet je dat?

Ben wel in een paar leuke rock-kroegjes geweest.. Waarvan er één een complete cd-zaak had, als je naar achteren liep.. Met allemaal apart spul, helaas was dat aan 't einde van m'n vakantie toen m'n geld bijna op was..


Heb je daar nog namen of adressen van?


h0m0
Usericon van h0m0
Posted 30-05-2004 2:02 by h0m0 Wijzig reactieProfiel van h0m0Quote dit bericht

ik ben ook benieuwd


Genetrix
Usericon van Genetrix
Posted 02-06-2004 23:18 by Genetrix Wijzig reactieProfiel van GenetrixQuote dit berichthttp://www.mjolnir-band.com

quote:
Op 28 mei 2004 19:32 schreef X-Act het volgende:
Kutna Hora is dus echt NIET de moeite, op de kathedraal na. Maak dus dat je er niet op de sluitingsdag (maandag dacht ik) staat !


Wat Kutna Hora absoluut WEL de moeite waard maakt.... Ten eerste is daar sinds een paar jaar het eerste alchemie museum ter wereld gevestigd (in het gebouw van de VVV).

Ten tweede...bij een kerkhof nabij (Sedlec) heb je een kapel die totaal is ingericht met de beenderen van ik meen iets van 14.000 mensen. Dus: kroonluchters van botten en schedels, wapenschilden enorme klokken etc. Heel erg gaaf om eens te bekijken!

[Dit bericht is gewijzigd door Genetrix op 02-06-2004 23:20]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-06-2004 0:45 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 23:18 schreef Genetrix het volgende:
Wat Kutna Hora absoluut WEL de moeite waard maakt.... Ten eerste is daar sinds een paar jaar het eerste alchemie museum ter wereld gevestigd (in het gebouw van de VVV).

Ten tweede...bij een kerkhof nabij (Sedlec) heb je een kapel die totaal is ingericht met de beenderen van ik meen iets van 14.000 mensen. Dus: kroonluchters van botten en schedels, wapenschilden enorme klokken etc. Heel erg gaaf om eens te bekijken!


En daar kwamen wij (vriend en ik) dus te laat achter.. Heel erg jammer, maar ooit wil ik teruggaan..


quote:
Op 29 mei 2004 16:04 schreef Schaep het volgende:
Heb je daar nog namen of adressen van?


Oeh, zal eens ff voor je zoeken.. De wijk waarin ze zaten (en dus welk metrostation je dan moet hebben) kan ik vast nog wel achterhalen..

[Dit bericht is gewijzigd door Immortella op 03-06-2004 0:46]


..."Hate can only create more hate"...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-06-2004 0:46 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik ga er in de vakantie ook heen en heb al een mooi lijstje gemaakt met alle aanraders die in dit topic staan, ga zo door!

quote:
Op 3 juni 2004 0:45 schreef Immortella het volgende:
Oeh, zal eens ff voor je zoeken.. De wijk waarin ze zaten (en dus welk metrostation je dan moet hebben) kan ik vast nog wel achterhalen..


Je bent geweldig!

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 03-06-2004 0:48]


X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 03-06-2004 1:12 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2004 23:18 schreef Genetrix het volgende:
Ten tweede...bij een kerkhof nabij (Sedlec) heb je een kapel die totaal is ingericht met de beenderen van ik meen iets van 14.000 mensen. Dus: kroonluchters van botten en schedels, wapenschilden enorme klokken etc. Heel erg gaaf om eens te bekijken!

argh, wist niet dat dat daar in de buurt was


In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen